"תפסיק להסתכל לי על הציצי!". היא. "תגידי לציצי שלך שיפסיק להסתכל לי בעיניים", תשובת מחץ. אני חולה על תשובות מחץ. תמיד כיף שהן יוצאות בתזמון המושלם, אפילו שאני רק ממחזר. בצרפתית יש מושג מופלא לתיאור של תשובות מחץ שלא במקום, כאלו שבאות שניות ארוכות לאחר הפאנץ' ליין, ואתם אומרים לעצמכם למה לא אמרתי ככה וככה. esprit d'escalier או L'esprit de l'escalier. יש לי מלאי של תשובות מוכנות לימים הנכונים. אני לא יודע אם תחושת השביזות מהמצב הכללי, מצויה רק בי ואני רואה שחור בכל מקום, או שהשחור מסתכל לי בעיניים ומראה לי שביזות בכל מקום. הסופשבוע שהסתיים לו עם כמה עיתונים בשירותים, ועל הספה, הביאו אותי לכמה תובנות ומסקנות, חלקן עצובות וחלקן סתם מרגיזות. המדינה שלנו כבר לא קיימת. אנחנו שבטים מרוכזים שחיים במתחם אחד בשם ישראל. שבט הימין הקיצוני, שבט השמאל הקיצוני, שבט המזרחיים, שבט האשכנזים, שבט העובדים, שבט הפרזיטים, שבט המשתמטים, שבת הנחלבים, שבט הדמוקרטים, שבט האח שלי תעזוב אותי, שבט אני מיליונר לא רואה ממטר ושבט הכל שלי ולא של אפחד אחר. תוסיפו שבטים כרצונכם. אין קשר בין השבטים האלו, וכל שבט שמתחתן או נקשר עם מישהו מהשבט האחר, רואה בכל כאילו הציל נפש והעביר את הנפש למחנהו שלו, השבט שלו, בעיקר אם אלו שבטים רחוקים בסקאלה אחד ממשנהו.

מאז המעצר של הרב האולטרא חשוב של הציונות הדתית, הרב משמו (מה שמו), ותחילת המהומות היהודיות ציוניות כנגד המדינה שמאכילה את היד שמכה, אני קצת נדהם לי מצד שתיקת הכבשים שבממשלה. על מזבח הכסא שלהם בכנסת, מותר למכור את ערכי המדינה, מדינת החוק. הספר המשוקץ שאחראי למהומה נקרא תורת המלך, שאין לי איפיון אחר מאשר נאצי טהור, מדבר על הלכות רצח של גויים. אני בטוח שרבים לא קראו את הספר או לא התעניינו בתוכנו, הסתפקנו לקרוא משהו מהעיתון. השבוע טרחתי לקרוא חלקים רבים בו (דרך האינטרנט, אני לא קונה כזה דבר). בשפה פשוטה יותר הספר מדבר על מתי מותר לרצוח גויים, שזה כנראה מתאים בול לדיבר השישי 'לֹא תִרְצָח' (אפילו שיש שלושה חריגים לדיבר בהם מותר לרצוח, אפילו נגיד להרוג, ואני לא יודע אם אלו חריגים של אלוהים או של בני אדם שפרשו כך את הדיבר לנוחותם). למה החליט שי פרנקו, הבכיר מהפרקליטות על החקירה נגד שלושת הרבנים שכתבו ותמכו? בספר ישנן שתי פסקאות, להלן:

  1. "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר"
  2. "חוסמי דרך – תינוקות נמצאים פעמים רבות במצב הזה. הם חוסמים את דרך ההצלה בנוכחותם והם עושים זאת באונס גמור. למרות זאת, מותר להורגם כי נוכחותם עוזרת לרציחה. יש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו, ובמצב כזה הפגיעה תכוון דווקא אליהם, ולא רק תוך כדי פגיעה בגדולים"
  3. פרק ו' של הספר מתגאה בכותרת: "פגיעה מכוונת בחפים מפשע"

תקראו שוב את שלוש הדוגמאות שכתבתי לעיל ותגידו לי האם זה לא תורת הגזע הארי בהתגלמותה? מה ההבדל בין כותב זה לבין היטלר ימח שמו וזכרו? די היה בכל אלו להזעיק את הרב לחקירה על קריאה ברורה לרצח, וכך עשה הבכיר החשוב מהפרקליטות. בכל מדינת חוק אחרת, לא היו קוראים לו לחקירה, אלא עוצרים את הכותב ומעמידים למשפט בגין הסתה לרצח, אוספים את הספרים וגורסים אותם, מענישים את מי שמוכר אותם, ומראים לכל כנופיות המעריצים הנאציים שהולכים אחריו, מהו שלטון חוק במדינה דמוקרטית חילונית, ולא מדינת הלכה. ישראל הרי אינה מדינת חוק שווה לאזרחיה, והמקורבים לשלטון נהנים מלוקסוס חקירתי, אם בא להם, כי חובה אין להם. זהו בדיוק הקו הדק בין חופש הדיבור לבין הסתה לרצח, בה על המשטרה לעצור ולחקור באופן מיידי. בנוסף לחובת הדמוקרטיה לשמור על זכויות המיעוטים, יש לה חובה להגן על עצמה מפני הקיצוניים, וזה בדיוק המקרה. כאן הדמוקרטיה חייבת להגן על עצמה.

לשמיעתי, אראל סגל היה הצווחן התורן בהגנה על הספר, על הכותבים, ובעיקר נגד המשטרה, נגד שי פרנקו (היה אחד הקולות הבולטים נגד ההסתה מולו) ונגד פרופסורים מהשמאל הקיצוני שקראו לדעתו לרצח של מתנחלים-ימניים-דתיים-לאומיים. ככה זה כשאתה לא מצליח להיות עיתונאי חשוב כמו שאתה חושב שאתה (רצה להיות אורבך ולא מצליח לו), אתה מחפש את ההכרה בפרובוקציה הצווחנית של הרדיו בעיקר. היו עוד אחרים דוגמת סגל שהפליאו לכוון את כל שאלותיהם למניעים הנסתרים של שי פרנקו, וניסו להסביר כי לא ייתכן שיש איפה ואיפה בין קריאות הפרופסורים מהשמאל למלחמת אחים (שוב, לפרשנותו של סגל) שאינם נקראים לחקירה, לבין הרבנים שנקראים לחקירה ולא מגיעים אליה. צווחני הימין שכחו שני דברים פעוטים: לפרופסורים יש חופש אקדמאי לומר כל שיעלה על רוחם, זה חלק מהמשחק הדמוקרטי של האקדמיה העולמית, ואפשר לא להסכים, אבל אף אימרה של אף פרופסור כזה או אחר מעולם (!!!) לא הסתיימה ברצח של אנשי ימין. מי שמקשיב לאמרות של שמאל קיצוני (שמאל קיצוני קיים רק אצל ביריוני הימין ואצל ביבי כשהוא נדחק לפינה), ופועל לפי האמרות האלו, הוכיח כי הוא רק מקשיב, ועובדתית לא ביצע רצח עד היום. היו אולי מעשי אלימות נגד ממשל, צבא ומשטרה בעיקר בהתנגדות למעצרים (ממש כמו בצד הימני), אבל כולם יודעים שבהפגנת השמאל יהיה שקט מופתי יחסית להפגנות הימין, ושוב, עובדתית, יש הערכות אדירה של המשטרה ומג"ב בהפגנות הימין לעומת השמאל. שאלתם פעם למה?!

הדבר הפעוט השני עליו שי פרנקו כנראה נזעק ומפחד, ועליו גם מגלגלים עיניים כל מיני עיתונאים ורבנים מגוחכים, התחיל אולי עם המחתרת היהודית בשנת 80, אשר פשעו נגד ראשי ערים ערבים והאוניברסיטה בחברון בה נרצחו שלושה סוטודנטים (חגי סגל העיתונאי היה חלק מהקבוצה שכונתה המחתרת היהודית), אולי המשיך ברצח שמאלנים יהודיים כמו אמיל גרינצוויג על ידי יונה אברושמי בשנת 83, דרך הגזענות טהורת הגזע של עמי פופר, דרך ברוך גולשטיין, דרך נועם פדרמן, דרך עדן נתן-זדה והיו כ-21 יהודים חולי נפש שרצחו ערבים על רקע גזעני, ימני מובהק. השיא העצוב היה רצח רבין, כמובן. כל הרוצחים האלו הגיעו עם כיפה, דרך רבנים ששטפו להם את הראש והצדיקו רצח, קוראים לרצח ומעודדים רצח בספרים ובדרשות, כמיטב המסורת של כל אירגון טרור דתי על אדמות שמכבד את עצמו. זו הסיבה למה הרב המשוקץ שכתב את תורת המלך, ושני חבריו, נקראו למשטרה לחקירה. מה שהם אומרים מתרגם לרצח! מה שמנהיגי השמאל אומרים (השמאל הקיצוני, ברור), מעולם לא הגיע לרצח. על זה נזעק פרנקו, על הרצח הבא האמיתי והידוע. זה ההבדל הדק, ומוטב כי החברים של כל העיתונאים הפשיסטים ימניים יזכירו להם את העובדות הספוגות מדם.

אז זה למה לדעתי הלא מנומקת, המדינה שלנו נגמרה. אנחנו במלחמת אזרחים, בה נלחמים רבים על קיומיינו ולא רק נגד הקושי במיסים, או הטיול בת מצווש ללונדון. אנחנו נלחמים על הזכות להיות דמוקרטים, ובינתיים אנחנו מפסידים. כשראש הממשלה מפחד על כסאו ומגמגם חלושות נגד האספסוף שמתפרע בכניסה לבית המשפט העליון, כנראה שאין לנו עתיד. השבט האחר נצח. ההכתרה רק מחכה לתאריך.

את כל זה אני רוצה להגיד לכל העיתונאים וצווחני הרדיו רק שאני esprit d'escalier…

********** קליק על שתף וזה בפייסבוק שלכם ************    

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. ג'ו הגיב:

    לצערי אני מסתובב עם אותה תחושה (מתי שאני לא מצליח להדחיק אותה…).
    יכול להיות ששכחו להוסיף לנו את "התוסף המיוחד" למים של כפר סבא?

  2. […] אותה לאחרים. כמובן שאני לא מדבר על דעות מקובלות של רבנים כמו נניח לרצוח תינוקות ערבים כי אולי הם יגדלו להיות מחבלים, אלא על דעות קיצוניות […]

  3. […] (? לא מאמין שכתבתי את זה). הם מ-פ-ח-ד-י-ם מאובדן השילטון האולטרא ימני-פאשיסטי ששולט בישראל, ומזרים להם מיליארדים לחיי נוחות ואג'נדה […]

מה דעתכם?

