זנות דיגיטלית. מהאתר מזבלה

שוב פעם צווחניות השוליים מחפשות כותרות, עם אפס מאמץ וכלום עשייה. שוב פספסו את המטרה. הן טוענות כי העבירו אתמול חוק חשוב בכנסת למען הצלת הנפקניות ממעמד הזנות שלהן. חוק שמעניש את צרכני שירותי המין בתשלום, יענו חובבי הזונות. הלכת לזונה? תשלם פעמיים, כרגיל אם יתפסו אותך. החוק כהרגלו לא מטפל בנושא האכיפה ומטיל עוד עבודה על המשטרה המשועממת שלנו. אם כבר משטרה אז מה שלא סיפרו לכם זה שהמשטרה מתנגדת לחוק הזה. למה?

בואו נשאל מי שולט בתחום הזנות בישראל, מי הולך לזונות בישראל ומהי זונה (ואל תגררו אותי לבדיחות שיש כבר 120 זונות בכנסת. זה נמוך, אז די). האמת, לשאלה הראשונה כל עולל יודע לדקלם את התשובה. אירגוני פשע שונים, המוצא לא חשוב, כולם מסתדרים בסופו של דבר. זה מביא זונות, ההוא מוכר, אלו מביאים סמים לזונות, ויש את הנהגים. כל זונה מייצרת שלושה-ארבעה מקומות עבודה של פשע מאורגן. סוג של. נשארנו עם השאלה השנייה, מי בעצם הולך לזונה? הולכים פועלים זרים. אלו שנמצאים כאן בערירותם, בלי אהבה אסורה של אלי ישי, שמחפשים מין. מבקרי זונות הם גם אלו שהסתננו לישראל, ויש כמה עשרות אלפים בודדים. בודדים ממש. הולכים החרדים ויעידו על כך כל העוסקים באכיפה. הולכים תיירים, הרבה תיירים, בעיקר יש תיירים המזמינים לבתי מלון, ולא מהזונות הזולות. הולכים גם כאלו שסתם רוצים, סתם לבד, משועממים ואלו שלא מחפשים כלום מעבר למין מזדמן. הולכים אלו שהולכים לחפש בבנגקוק.

לכולם יש פוטנציאל ביקור אצל זונה, והמדינה החליטה לרדוף את הקליינטים דרך סדנאות, ואחר כך קנסות ועונשי מאסר. בטח יש מי שכבר מרוויח מהקמת הסדנאות האלו. נשארנו עם השאלה מהי זונה, ואיך. יש את האומללות שעוברות סחר בלתי אנושי, יש את אלו שהדרדרו לפת לחם, יש גם סטודנטיות להשלמת הכנסה, ויש את אלו שלא מכירות מציאות אחרת. אני לא מאמין שיש זונה בעבודתה רק בגלל האהבה למקצוע, בטוח שיש מהאהבה לכסף ודירות גדולות בתל אביב. כולן מסכנות, חסרות חיים, חסרות פנים, חסרות אישיות, רק ואגינה מייצרת כסף, רובו ככולו לגורמי פשיעה קשים ואכזריים.

כאן הממשלה לא ממש מתעסקת. חוק סחר בבני אדם היה התחלה טובה, ונגמר. אין ממש מלחמה של מדינת ישראל בגורמי הפשע של תעשיית המין, וזה נראה יותר כמו שקט תעשייתי. הפושעים לא יעברו על החוקים יותר מדי ויתנו קרן השתלמות לזונה, והמשטרה תקבל שקט מפשיעה אחרת. הפשיעה שבגללה המשטרה מתנגדת לחוק המטופש והחדש. אם ירדפו את הפושעים, הזנות לא ממש תיעלם. היא רק תהיה מתוחכמת יותר. היא תהיה פחות זמינה לעובדים הזרים, למסתננים, ואלו שלא יכולים להגיע לבית מלון. אלו שמחפשים את המין בתשלום, פשוט יעברו לאונס והמשטרה תדרש לטפל בעלייה במקרי האונס. כמובן שלא כולם, ולא מרביתם, אבל כל מקרה אונס אחד יותר לכשעצמו, הוא סכנה קיומית לנאנסת. ואני ממש נמנע מלומר משהו על אונס בחברה החרדית.

ולמה לא מיסוד הזנות? למה לא לפקח? לתת רשיונות? לבצע בדיקות רפואיות תקופתיות? לבדוק שבתי הבושת עומדים בתנאים סניטריים נדרשים? יש בכל העולם, ולטמון את הראש עמוק באדמה זה רק הפתרון הישראלי הידוע של כנסת ישראל. בואו נודה על האמת, הזנות א תיעלם בחוק זה או אחר. הזונות לא יקבלו מעמד של עובדות קבלן תחת טוב הלב של שטייניץ והעלאת השכר המשמעותית שלו בחמישים ₪ לחודש. הזנות זה מקצוע כמו מקצועות אחרים, והמדינה צריכה לטפל בזונות באופן שיוציא אותן מהזנות, לטפל ביד קשה בגורמי הפשיעה, בסרסורים ובסוחרי האדם. למה לא? תסתכלו שוב מי נמצא בכנסת.

תכלס, החוק אתמול זה סתם עוד קנס לקופת האוצר. כרגיל.

* אתר מזבלה

*****

שיתוף יוצר תודעה 🙂 הרישום במייל חינמי לגמרי, ככה לא תפספסו…

»

  1. sharon הגיב:

    נהדר , כתוב יפה, אחלה פוסט

    • זיו הגיב:

      כבוד שהגעת 🙂

    • Yaniv Ben Hanan הגיב:

      שלום לך, תודה רבה על הפוסט האמיץ. אני מסכים איתך לגמרי. סיפוק שירותי מין בתשלום הוא דבר חשוב ביותר. יש המון גברים שלא יכולים להשיג מין בדרך הנורמלית, הרגילה, המקובלת חברתית ותרבותית. אז טוב מאד שישנם שירותי מין בתשלום. אני נגד שיעבוד בני אדם על ידי פושעים. אני בעד העצמה וחיזוק ידיהן של הנשים הרוצות לעסוק במתן שירותי מין בתשלום לבד ובאופן עצמאי.

      נהנתי לקרוא את הפוסט שלך ואני מסכים עם כל מילה.

      יניב.

  2. דודו.א. הגיב:

    כל כך נהנה לקרוא אותך. אתה כל כך צודק. ואתה כל כך מעביר את המסר שאני חושב עליו ביני לבין עצמי.
    אתה פשוט גאון מילולי זיו. תודה.

    • זיו הגיב:

      עוזי וייל זה גאון מילולי. גם צפריר בשן הוא כזה וואן דר גראף, אבל אל תגיד להם שאני אמרתי. אני רחוק מגאונות מילולית בערך כמו המרחק לאינשטיין 🙂
      והמון תודה (אם כי דאגתי שנעלמת….)

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    גם אני חשבתי הרבה מהדברים שכתבת, עד שהלכתי להרצאה של מישהי שעוזרת לשקם זונות. כל ההרצאה הייתה בנויה ממיתוסים, ושבירתם. אני חושבת שבמה שכתבת לא פסחת אפילו על אחד מהם (אם לא יהיו זונות יהיו יותר מקרי אונס, סטודנטיות עוסקות בזה כהשלמת הכנסה נוחה, מי שהולך לזונות זה מיעוט שמורכב מאנשים בודדים ועובדים זרים ולא רוב (!) אוכלוסיית הגברים וכו' )

    אני מאמינה בלב שלם שהדברים הכתובים לעיל נכתבו מתוך בורות, מדיעה שגובשה ללא היכרות אמיתית עם הנושא.

    ממליצה לך בחום ללכת לשמוע הרצאה דומה (לצערי אני כבר לא זוכרת את שם העמותה שבה היא עובדת – אבל אם תביע נכונות אחפש יותר טוב), ואז אולי תדבר קצת אחרת.

    • זיו הגיב:

      להפתעתך, דווקא חקרתי את הנושא לפני הפוסט. אלו לא מיתוסים, אלו גם דעות נתמכות של המשטרה ומוסדות הרווחה בישראל. עובדתית יש המון מדינות שמיסדו את הזנות. אצלינו זה מטעמי דת לא יקרה. אני אשמח ללכת לשמוע ולכתוב מחדש.

      • מורן הגיב:

        הי זיו, מצטערת שלקח לי חודש לחזור אליך… ההרצאה ששמעתי הייתה של מכון תודעה. אני ממליצה בחום לכל מי שלא ששמע לרוץ ולשמוע. מאחר שגם אני החזקתי בדיעות שלך לפני ההרצאה, תחילת ההרצאה עוררה בי לא מעט אנטיגוניזם (במיוחד כל מיני מינוחי PC), אבל לאט לאט מתחילים להבין איך עולם הזנות נראה באמת. זה האתר שלהם http://www.macom.org.il/todaa-home.asp. הם אמרו לי שהם מרצים לעיתים תכופות.

  4. facemagazinee הגיב:

    יש הרבה נקודות טובות מאוד בפוסט הזה וגרמת לי בלי לספק להרהר… מה שכן, אני חושבת שיש עניין עקרוני חיובי בחוק הזה גם אם לא פרקטי, האמירה של הממשלה שלא הזונות אשמות ושהגברים נושאים באחריות של המציאות הזאת זה טוב מאוד.

    • זיו הגיב:

      אני בטוח שיש אחריות גם לגברים, אבל המלחמה הקשה צריכה להיות בגורמי הפשיעה. לדעתי….מלחמה בגברים שמבקרים זונות זה קל מדי ומחטיא את המטרה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    זאת בילי פפר
    אפשר לטבוע אותך אתה יודע

מה דעתכם?

