זה האשכנזי שלנו בכנסת! (?)

למה אני בכלל נכנס לעסק הזה של מספרי בחירות? כי כולם כבר הכתירו את ביבי למלך ישראל הבלתי מעורער והמנצח בגמר הגדול בעונה הבאה, האגדה שלא משתנה בסקרים, אפילו שהבחירות עדיין לא בפתח, המחאה בתרדמת, והסקרים רק מראים שכלום. זה למה. נמאס לי מהבאזזזזזז הזה. מופז כן או לא, רץ או נופל, יאיר ייכנס, שלי מצטרפת. רק ביבי יהיה?!

ביבי הפסיד את הבחירות כי לשלי יחימוביץ' יש כנראה בסיס מצביעים יציב מאוד של 18 מנדטים על פי הסקרים. זה עדיין לא משתנה וזה נתון מעולה. שלי מזוהה עם מדיניות חברתית-כלכלית על שלל ספיחיה, כאנטי גמור ומוחלט לכל מה שמייצגת הממשלה בתחום הזה. טוב ששאול הכריז על ריצה לראשות ממשלה, מה שדחף את יועצי שלי להכריז גם כן, ואולי אף להאמין שזה אפשרי. לשלי יש חוסר גדול בתחום הביטחוני, ומכיוון שהיא ממפלגת העבודה, הצד המדיני די מכוסה כדיפולט מפלגתי.

נניח כי שלי תודיע על אישיות ביטחונית בכירה לשעבר כמו אשכנזי או דגן, שהוא המועמד שלה להיות שר הביטחון בממשלתה. איזה יתרון אמיתי יהיה לביבי-ברק מול כל אחד מהם? שניהם זוכים לתמיכה גדולה בציבור, ואי אפשר להגיד שהם לא מבינים בביטחון. בואו נודה גם כי ברק הוא נטל על כל מפלגה, במיוחד בליכוד בין שלל הביטחוניסטים שם מטעם עצמם. למרות חוק הפחדנים של הממשלה על תקופת צינון של שלוש שנים לדגן ואשכנזי (מסתבר כי פחד זה רגש מוביל אצל ביבי), עדיין אפשר להיות שר בלי להיות חבר כנסת.

אני בטוח כי דגן יכול למשוך בערך 4-5 מנדטים מביבי-ברק. זה כבר כמעט מאזן את התמונה בין ביבי לשלי, 23-25 לביבי. תזרקו פנימה את מופז שלא ימריא בתחום האזרחי כי בינינו, מי מאמין שמופז קונה במכולת (?!), ומופז בחוסר התרוממותו האזרחי, ישנה כיוון לביטחוני מול ביבי, ויגנוב ממנו עוד 1-2 מנדטים, והנה שוויון בין ביבי לשלי. מצד שני, ביבי-ברק בפאניקה יוציאו לעיתונות את כל החלקים שלא פורסמו בוועדת וינוגרד ללבנון השנייה שקשורים במופז. הם ישחירו אותו בכל דרך אפשרית, והדרך הזו היא רק ביטחונית.

לפיד לא משפיע על שלי, אולי רק לטובה, כי אני צופה לו 7-9 מנדטים בסך הכל לפי ההתנהלות עד כה, השאר יחולקו בין קדימה לעבודה, ואני מקווה כי הם מצביעי קדימה שיהיו לשעבר, מרגישים "נדפקים" מספיק מביבי-שטייניץ, בשביל לא לחזור ליכוד. ללפיד טעויות קשות מדי בניהול מטרות הבחירות שלו, שמוחקות לו את ההילה הציבורית שמריצה מצביעים לקלפי, לצערי. יש מספיק זמן עד הבחירות לשנות כיוון, אבל תמיד יש את נקודת האל חזור לתדמית הציבורית והוא די קרוב לשם. אם דרעי נכנס לתמונה, הוא לוקח כמעט מכולם בעיקר מהליכוד. יישובים דרוזים מחכים לו שיחזור והם שווים לפחות 3-4 מנדטים שיגולחו מקבלני הקולות של העבודה והליכוד.

ישראל ביתנו זה הנעלם הגדול. בפירוקה יחזרו מנדטים רבים לליכוד, בקיומה היא מפילה את ממשלת הליכוד. ליברמן לא יהיה ראש ממשלה בישראל, בהנחה והוא לא עומד לדין. אין לו שום הישג להראות לעם בשביל לסחוף אחריו 30 מנדטים ויותר לראשות ממשלה. הוא הגיע למקסימום בבחירות הקודמות. כל השאר יישארו קטנים ולא חשובים.

קואליציה? הרבה קלפים על השולחן, המיוחד במצב בו אין מפלגה אחת גדולה, ברורה ומוחלטת. תהיה גועלציה גרועה מקודמותיה, כי עד שלא יהיה כאן משטר חדש, הדרעק רק מחליף ידיים. ומה אני מבין בבחירות? כלום. מנדטים? עוד כלום. די דומה לכל המבינים האחרים שמקבלים הרבה כסף עבור ייעוץ (אני פנוי להיות יועץ בשכר). סתם הזיות מטופשות ששלי תנצח את הבחירות. הלוואי.

ופוסט סיכום: יש עוד נקודה אחת חשובה בבחירות האלו שיכולות להטות את הכף. שלחתי במייל לשלי יחימוביץ'.

*****

אהבתם? קליק על פייסבוק וזה אצלכם לכל החברים. הרישום במייל חינמי לגמרי

תגובה אחת »

  1. […] העמים לישראל. 2012. מדינת ישראל כפלסטלינה בידיה של השרה. מתי בחירות?! [קולות של בכי […]

מה דעתכם?

