תחצו להגדלה. תמונה פסטורלית מדהימה של טיל מול טיל. אבי מנור פורסם בויינט

למה הסלמה ועכשיו? מה קרה בעזה שמגיע לנו כמה מאות פצצות שונות ומשונות על מיליון וחצי אזרחים? אתם לא שואלים את השאלות האלו כי זו עזה? חמאס? פשוט כי "כולם שם מחבלים ומגיע להם!" או שאתם סומכים בעיניים עצומות על צה"ל? היה שקט, ממש שקט מעזה. אנחנו לא פעלנו, הם לא פעלו. שקט כזה כמו שאנחנו רוצים שיהיה לנו. שקט לחיים שקטים, כמו שיש בתל אביב הגדולה או בשוויץ. [אחרי כמה הערות גם בפייסבוק, כנראה שטעיתי ולא היה ממש שקט בדרום. פשוט הפסיקו לספר על זה, התרגלנו לשיגרת טילים כמעט יומיומית. לכשעצמו זה מעצים את תחושת הפעולה המבויימת שיש עכשיו]

אז באמת, למה דווקא עכשיו? הרי אין מחאה ציבורית נגד הממשלה, נגד ראש הממשלה, אין דבר שמערער על נוחות כיסאו וטיוליו בעולם, לא צריך להסיט ממנה-ממנו את האש כי אין אש (ואז לצקצק ולגלגל עיניים לשמיים ולזעוק מרה מול האומה אתם רוצים ביטחון או קוטג' זול? כי הרי ידוע שביטחון זו מילת המפתח בישראל לכל תחלואי החברה, האנטיביוטיקה לכל צעקה חברתית מוצדקת, וחיסולה הממוקד, זו מצווה מהרב עובדיה). באמת שהכל סילאן, אפילו הכנסנו קטנה לאובמה, והוא החזיר בקטנה משלו, ולחצנו ידיים לשדולה היהודית באמריקה שכל כך אוהבת אותנו כנועים ומתרפסים, מחבקי שלום עם ערבים יימח שמם, כי זה עושה להם נעים בכלכלה והמניות עולות, ויש כסף לחגוג את הפסח בישראל, ותרומה או שתיים. באמת, הכל נוטלה.

דוקטורינת "האש הנמוכה" מוכיחה את עצמה באופן מושלם. אבל אז הגיע החמאס, ממש לפני רבעוש, והכריז באופן חד צדדי, בלי תיאום ואישור של גֵּנֵרָלִיסִימוֹ ביביברק (איטלקית: generalissimo הַתֹּאַר הַפִּקּוּדִי הַגָּבוֹהַּ בְּיוֹתֵר בְּכַמָּה מְדִינוֹת רוּסְיָה, סִין וְעוֹד), כי הוא בכלל לא מתכוון לעזור לאיראן במקרה שישראל תתקוף שם. בכלל לא. עוד גרוע מכך, ממש בשלהי פברואר, הודיע החיזבאללה כי הוא לא מקבל הוראות מאיראן ובכלל לא בטוח שהוא ייכנע לפקודתם ויתקוף את ישראל במקרה וישראל תתקוף באיראן (אם כולם תוקפים שם, אז גם אני). אז הנה למה עכשיו. הדוקטורינה התמוטטה. אף אחד לא רוצה אש נמוכה. אף אחד לא רוצה אש.

הכי ישראבלוף. תקפנו חולייה מצומצמת ועוד בכיר כזה או אחר שתכנן פיגועים. (למען הסר ספק, אני בעד עונש מוות, וחיסול ממקוד של כל טרוריסט באשר הוא. מוכן ללחוץ על הכפתור של המזל"ט. השאלה שלי היא לא אם הזבל מעזה הוא בר מוות או לא, אלא התזמון). ה-DNA הישראלי שלנו מחייב לסמוך על מערכת הביטחון ואין לנו יכולת לדעת אם זה נכון או לא, והייתה למערכת הזו טעות או שתיים בעבר, אפילו הלא רחוק. ישראל לא יודעת להתמודד עם איום שכזה לפיגוע, נניח בעזרת השב"כ? אין לנו אופציות אחרות? ומה על התזמון, שעה אחרי שביבי חזר מאובמה? אין כאן צורך להוכחה למוסלמי הזה שבבית הלבן כי הערבים אותם ערבים והטרור עדיים ממשיך? נו, שויין. התרגלנו. אכלנו את הסיפורים האלו בקיץ האחרון עם הפיגוע בכביש 12, שכל כולה יצא מעזה לפי דברי הצבא. תקראו כאן ותגידו למה אתם מאמינים.

עכשיו שוו בנפשיכם כי אין גם דוקטורינת מלחמה כוללת במקרה ונתקוף את איראן. הסורים, יוק. החיזבאללה מתחפר. החמאס רוצה את פלשתין, לא רק עזה ומלחמה רעה לשלושתם. איך יבקש משרד הביטחון עוד כסף לתקציב? איך יצדיק את קיומו העצום והלא חכם? אובמה לא מרשה לתקוף באיראן (אמרתי לכם כאן). מה נעשה אם האויבים שלנו לא ממש רוצים להיות אויבים? לא רוצים לשחק את תפקיד הרעים? איך ייבחר ביבי שוב לתפקידו כראש ממשלה, וברק לביטחון אם לקחו להם את הקמפיין היומיומי של ערבים-רעים-איראן-גרעין-תקיפה-ביטחון?

לא נשאר להם יותר מזה. מסע ההפחדה הנוסטלגי של עראפאת-אש"פ-עזה-חמאסטאן-טרור, שנים שכבר לא קונה את תושבי ישראל. עבור מה נצביע בבחירות הבאות? איך ישכנעו אותנו לתת לשרה עוד ארבע שנות טיולים במיטה של מיליון ₪ לטיסה? באמת נטיל פתק בקלפי עבור המשך הצלחות ביבי בתחום האזרחי? בתשתיות? ברכבת התחתית? בדיור? במחירים החיים השפויים שלנו?! אילו השיגים יהיו לו להציג? אין לו. נקודה. לעולם ביבי עושה קמפיין בחירות וספין יומי שקשור אך ורק לביטחון-טרור. תרבות פוליטית ימנית-קיצונית-פאשיסטית של הפחדה מאסיבית של עם ישראל המפוחד, כי בלעדי ביבי תהיה כאן שואה שנייה, רצחנית שתביא את קץ הקיצים, ועוד ייקחו לנו את ירושלים.

אז אני שואל, עכשיו שאסור לנו לתקוף באיראן, וזה ירד מהשולחן עד לשנת 2013, ועוד חלילה אובמה יתקוף שם ויעשה לנו את העבודה, למה עכשיו אנחנו מבעירים את השטח? אולי זה בכלל כלכלי. "מדינה זרה" רוצה לקנות את כיפת ברזל ורק היינו צריכים להוכיח יכולות בזמן אמת…….

יש לכם תיאוריות אחרות או שאתם יאיר לפיד?

ורק לצורך הבהרה, אני מתריס נגד התזמון, ההסלמה המבויימת והמוכוונת לדעתי. אני לגמרי בעד פעולה קרקעית שם שתחסל את החמאס לתמיד. הנה הלינק: מי מנצח בעזה?

קליק חזרה לעמוד הראשי בבלוג ולמס המנגל החדש

אהבתם? קליק על פייסבוק וזה אצלכם לכל החברים

»

  1. אלעד הגיב:

    הכול טוב ויפה, רק מה אם תסתכל על הסטטיסטיקה אז שקט מעזה ממש לא היה לנו.
    אם אני זוכר נכון, מספר השיגורים מעזה במהלך חודש פברואר עמד על 22.
    לא ממש שקט.

    • זיו הגיב:

      לא מצאתי כזו סטטיסטיקה. תכוון אותי?

      • אלעד הגיב:

        מה ? נשבר לך הגוגול ? אתה לא קורא חדשות ?
        חפש, הנה לך מ ה 17 לפברואר נפילות של 2 קאסמים באשקלון
        http://www.mako.co.il/news-military/security/Article-823489599cb8531018.htm
        בשביל להוציא סטטיסטיקה מלאה תאלץ לחפש או שאתה יכול לתקשר עם דו"צ, בטוויטר ופשוט לשאול
        כמובן שבשביל לשאול את דו"צ תאלץ להניח את תאוריות הקונספירציה המצחיקה שלך בצד
        כי מי שכוסו מלאה ויודע את כל התשובות, אין לו מקום למידע נוסף.

        • זיו הגיב:

          אני לא עיתונאי ואין לי מערכת חוקרת בתשלום שיכולה לשאול ולחקור את כל מי שרק ניתן. גוגל אכן העלה לי מספר מצומצם של נפילות אבל לא מצאתי 22 כמו שאתה אומר. יכול להיות שזה נכון ואין רגיעה בכלל, אבל אם כן זה רק מעצים את תחושת הקונספירציה שלי (שהוכחה עוד במחאה וקודם לה). למה צה"ל לא קיבל פקודה לצאת ולהגן על תושבי הדרום אם נפלו 22 פצצות וטילים כמו שאתה אומר? למה רק עכשיו החליטו לחסל בכיר שתכנן פיגוע. פיגוע, לא 22 טילים. לא כל יום. למה?

          • אלעד הגיב:

            אתה לא עיתונאי, אבל כמה קל לדבר בלי לבדוק נתונים
            לפי אתר השב"כ, בחודש פברואר שוגרו 36 רקטות ופצמ"ר אחד לעבר מדינת ישראל (15 בחודש ינואר)
            http://www.shabak.gov.il/publications/updates/pages/graf3.aspx
            אם אתה רוצה אני יכול לסדר לך שבוע נופש באחד הקיבוצים בעוטף עזה, תוכל לחוות את החוויות ולספר לקהל קוראיך.
            בהתייחס לשאלת התזמון, מהשאלה עצמה עולה שאין לך מושג מה כרוך בחיסול ממוקד, החל מסגירת המעגל המודיעני, תהליך ההפללה, קבלת האישורים המקדימים (בין השאר משפטיים), עד לקיומה של האופציה המבצעית המתאימה, בניגוד למה שמדווח בכל מיני בלוגים צה"ל משתדל למזער את הפגיעה בבלתי מעורבים ככל שניתן. בהחלט יכול להיות שישבו על האיש הזה הרבה הרבה זמן, ועכשיו הגיעה ההזדמנות המבצעית והחליטו ששוה לא לפספס אותה. מפריסה המוקדמת של סוללות כיפת הברזל אתה יכול להבין שהיו אחרי העקבות של המנוול הזה הרבה זמן, ההזדמנות המבצעית הגיעה, וחיסלו אותו. בכל התקיפות של צה"ל מאז יום שישי לא נהרג בלתי מעורב אחד, אין צבא בעולם שמגיע להשגים שכאלה.

          • זיו הגיב:

            לא נסכים על שאלת התזמון, שבאה באופן מחשיד מדי אחרי הקיצוץ הנדרש בתקציב הביטחון והכרזת צה"ל על ביטול ההצטיידות בכיפות ברזל נוספות. גם לא בעובדה כי זה קרה רגע אחרי שאובמה אמר לא לתקיפה באיראן או שנייה אחרי שהחמאס אמר כי הוא לא מתכוון להצטרף למעגל הלחימה מול ישראל במידה וישראל תתקוף. תקשורתית החמאס לא מעורב גם בפעולה הנוכחית.

            זה לא משנה מה אני יודע על הדרך לחיסול ממוקד או כמה הצבא הזה הוא מוסרי בתקיפות שלו. זה ממש לא האישו. הצבא טוען כי המחבל הזה עסק עכשיו בתכנון פיגוע, לכן ההזדמנות שנוצרה לחסל אותו בדיוק עכשיו די תמוהה, גם אם ישבו עליו הרבה זמן. יותר מדי מקריות.

            עובדתית צה"ל והממשלה לא הכריזו על המטרות הצבאיות שהם רוצים להשיג. זה סתם יורים אחד על השני. תוסיף לזה את העובדה שאתה מציין כי עשרות רקטות נורות על ישראל במשך חודשים ארוכים והממשלה לא עושה דבר, ואני שוב שואל, למה לא לפני שבוע? חודש? חודשיים? למה הממשלה לא מחליטה להפסיק את הירי, לצאת לפעולה ולסיים את זה?! אני אגיד לך למה. עזה חמושה ותוקפנית משרתת את האג'נדה התקציבית חימושית לצה"ל ובמיוחד את קמפיין ההפחדה של ביבי "רק ביבי חזק מול החמאס". יש לו צורך הישרדותי בחמאס תוקפני.

            אולי תשלח את ביבי לשבוע נופש שם. בדיבורים הוא חזק, וזו האחריות שלו למצוא פתרונות. לא שלי.

        • זיו הגיב:

          ואני רק רוצה לחדד כי אני לא נגד פעולה קרקעית צבאית מלאה בעזה. להיפך. תראה לינק למטה. אני רק טוען שכל ההסלמות של הממשלה הן מוכוונות, מבויימות ומתוזמנות היטב. הממשלה לא רוצה לפתור את בעיית עזה כי זה יחסל להם את הבחירות.

          פעולה קרקעית בעזה‬

          • אלעד הגיב:

            זיו המלחמה בטרור היא מלחמה של הזדמנויות, אחרי עימעד מורניה האמריקאים ישבו 30 שנה בערך, וכמוהם גם מדינת ישראל. כל זמן שממשלת ישראל תחליט לפעול, לצערי כל מיני אנשים שמנסים להשיג רווחים פוליטים (ואתה בינהם כמקדם של האג'נדה הפוליטית בה אתה תומך) יצעקו שמדינת ישראל מסלימה את המצב. אבל האמת היא שאין שקט בדרום הארץ יש לחימה מתמשכת והגיע הזמן שבמקום לסוע לנעלין ולבלעין תסעו לשדרות ויד-מורדכי ולזיקים ואשקלון ותפגינו בזכות הזכות שלהם לחיים שקטים ושלווים.
            הממשלה רוצה לפתור את בעיה עזה, יש לך מושג כמה שקרים גורביץ ודומיו יפיצו אחרי מבצע עופרת יצוקה 2 ? אתה יכול לתאר את הגינויים בעולם על פעילות של צה"ל במקום הכי צפוף בעולם ?
            לפתור את בעית עזה רצוי באמצעים דיפלומטיים וזה לוקח זמן, ושיתוף פעולה של המדינות סביבנו שלחלקן יש אינטרס בנפילת החמאס ושימור הסכסוך.
            בקיצור מה שאני מנסה להגיד…מסובך.

          • זיו הגיב:

            אני לא יכול להרוויח פוליטית כי אני לא חלק מהפוליטיקה. תקרא את הלינק בתגובה הקודמת שלי. אני לא נגד פעולות צה"ל והממשלה בעזה כלל וכלל. אני בעד פעולה צבאית מקיפה, ארוכה ובלתי מתפשרת עד לחיסולו המוחלט של החמאס וכל איום אחר על ישראל. אני בעד תגובות בלתי מידתיות לכל פצמ"ר. בדיוק כמו שהייתה מגיבה כל מדינה אחרת בעולם, ואני מוכן להגן על כל פעולות צה"ל בכל מקום אפשרי, במקרה של תגובה כזו.

            הבעיה שלי, שאולי אתה לא מבין ואני אנסה להסביר שוב, היא שהממשלה לא רוצה לפתור את הבעיה בעזה. חמאס חמוש ויורה זה טוב לאג'נדה של הימין. טוב לביבי, טוב לבחירות וטוב לתקציבים של צה"ל. הממשלה הימנית הזו סופגת יותר טילים מכל ממשלת שמאל וקדימה אחרות שהיו. אולמרט יצא פעמיים למבצע צבאי. פרס יצא. שרון יצא וגם יצא, ביבי מעולם לא יצא. מעולם. מעולם. זו עובדה.

            אתה לא מבין מהו שמאלני. אני ציוני יותר גדול מכל ימני הזוי בישראל. אני רואה את הדרך לבטחון המדינה בצורה שונה אבל הימין הרעיל את העם שהשמאל כולו בוגד, אז לא מקשיבים יותר. השמאל יצא ליותר מלחמות מכל הימין יחד. עובדה.

            מעולם לא הייתי בנעלין ובבלעין וגם לא אהיה, אולי רק במילואים. אתה חושב שכל שמאלני זה גדעון לוי, גם אני לא ממש סובל אותו, אבל אני מקשיב, כמו שאני מקשיב לבן גביר. חבל שאתה שבוי.

          • אלעד הגיב:

            ראשית ודאי שאתה חלק מהפוליטיקה, אתה טוען שהממשלה הזאת הינה ממשלה רעה ורוצה בהחלפתה. הממשלה ודאי רוצה לפתור את הבעיה בעזה, הבעיה היא שכמו שאמת אומר בשביל לפתור את הבעיה צריך ליישר את השטח בעזרת D9. ובזה אף אחד לא יתמוך.
            דרך אגב, כבן קיבוץ אני לא חושב שהימין זה מי שהרעיל את העם כנגד כל השמאלנים, מי שעשה זאת היו אנשים כדוגמת יוסי גורביץ. אנשים כמותו הם שמשמשים כנותני הטון בשמאל נכון להיום, והם אלו שמציגים את השמאל באור מגוחך ולא מציאותי.
            אני לא שבוי בכלום, אני חושב שחלק מהביקורת של גדעון לוי היא אפילו….מוצדקת, רק מה ע"פ רוב לוי, כמו גורביץ , כמו אחרים כמוך בפוסט הזה מתעלמים מהתמונה כללית, מבודדים ארוע ספציפי ומבצעים עליו מניפולציות תקשורתיות, וזה לא הוגן ולא הגון לדעתי.
            בהקשר לטענת היותך ציוני, ריצ'ארד סילברסטיין טוען שהוא ציוני, ומשמש ככלי תעמולה יוצא מהכלל לביקורת אנטי-ציונית ובחלקה אף אנטישמית (בעיקר בתגובות לפוסטים שלו) ההגדרה העצמית של אדם ככזה או אחר היא חסרת משמעות, מעשיו הם שקובעים אם הוא ציוני או לא, ואותך אני לא מכיר.
            בהתייחס לכך שצה"ל גדול כלכלית על המדינה הזאת, מה לעשות ומערכת כיפת ברזל – האמורה לספק רובד אחד במערכות ההגנה האנכית של מדינת ישראל, עולה כסף, וזה לפני שדיברנו על חץ 3, שרביט קסמים, מעיל רוח וכל אלו רק מערכות בעלות אופי הגנתי. צה"ל צריך יותר מזה.
            צה"ל לצערנו קצת גדול כלכלית על מדינת ישראל, אבל אנחנו חיים בסביבה יחודית.

          • זיו הגיב:

            אני לא מכיר את חייו של גורביץ לעומק לדעת אם הוא זה האיש לדבריך. בשנים האחרונות, למעשה מאז 1996, ההסתה כל כולה באה מכיוונו של ביבי ("הם שכחו מה זה להיות יהודים") ועוד כל מיני סיסמאות ברוח הדברים. האיש הזה מייצר שינאה קיצונית, גזענית, פאשיסטית נגד השמאל בכל רגע שהוא נדחק לפינה. אפילו במחאת הקיץ הוא ניסה להדביק לכולם תוויות של שמאלנים, כשל ועבר לאנרכיסטים, כשל וכשל וכשל. שוב, אתה שומע את גורביץ, אני לא מקשיב לו. לא מכיר, והוא אולי מייצג סוג של שמאל, אבל לגמרי לא את כולם. גם סילברסטיין הוא שמאלני וציוני. הוא לחלוטין לא אנטי ציוני או אנטישמי. זו שטיפת מוח ימנית שאומרת כי מי שמתבטא נגד המדינה הוא אנטישמי. סוג של ליברמניזציה. הוא, כמו אחרים, חושבים, אפילו כמוני, שיש דרך אחרת לקיים את החיים במדינה הזו. אתה מוזמן לקרוא הרבה פוסטים שלי בנושא הזה, כולל איזה ישראלי אני, ומה דעתי על החוקים הגזעניים תוצרת ליברמן והליכוד. זו אנטישמיות. הם שונאים יהודים שלא חושבים כמותם (הם = מפלגות ימין מכהנות). אני יהודי לא פחות טוב מהם, ובטח שיותר טוב מטוראי ליברמן, מלך האפסנאות לשלושה חודשים. אני מגדיר עצמי ציוני בדיוק כמו כל אחד אחר שחושב שהוא כזה.

            אנחנו נשאר חלוקים בדבר רצונה של הממשלה בפתרון בעזה. לטעמי, פתרון בעזה כמוהו כהסכם שלום שישמוט לביבי את הטענה הניצחת שאי אפשר לעשות שלום. הרווח מהתהליך גדול מדי מאשר הפתרון. כמו הבדיחה על העו"ד הצעיר שסגר תיק בן 20 שנה, ואביו, העו"ד הותיק כועס עליו כי הוא התפרנס מהתיק הזה.

            אני לא לקוח אירוע ספיציפי ומבצע עליו מניפולציות, שכן אני מאוד עקבי בביקורת שלי. מאות פוסטים בנושא יוכיחו לך. לממשלה היו הזדמנויות רבות לצאת למבצע גדול בעזה, למעשה אחרי כל פצמ"ר או פצצה רקטית אחרת. היא לא עשתה כן, כי התזמון לא היה נוח תקשורתית ופוליטית. ככה הממשלה הזו מתנהלת מאז ומעולם. 16 שנים שביבי לא מצליח לנצח את הטרור, ורק ימניים קונים את האגדות שלו.

            צה"ל לא גדול על המדינה. לא נותנים לו לעבוד. אי אפשר לחמש את הצבא לעולמי עד כי חימוש זה לא הפתרון. אין טעם בכיפות המטופשות האלו שרק מנציחות את מעגל הטרור, המלחמה וההסלמה הנשלטת פעם אחר פעם. יש צורך להפסיק לחלוטין את מה שקורה בעזה ואז הכיפות יחזרו לבויעדם. לצערי, דרישות הביטחון זו מניפולציה להמשך חיים תחת החרב.

          • אלעד הגיב:

            זיו כיוון שאתה ניזון ממונחים שעבר זמנם – של הכרעה וניצחון מן הראוי שנבחן את המטרות שעומדות לפני צה"ל.
            לצורך המשך הדיון, בהנחה שאתה חפץ בו, אני ממליץ שתקרא את המאמר המצויין של ד"ר גבי סיבוני "מלחמה וניצחון" הזמין פה http://www.inss.org.il/upload/(FILE)1263973303.pdf
            בחינה של המבצעים הקודמים שניהל צה"ל – עופרת יצוקה, מלחמת לבנון השניה וכ"ו תגלה לך שכיוון שלא הייתה אפשרות אמיתי להשיג את המטרות שלשמם הופעל צה"ל, יותר טוב היה אם לא היה מופעל מלכתחילה כיוון שהנזק הטמון בהפעלה שגויה של הכוח, והנגזרות מאי השגת המטרות שלשם השגתן הופעל צה"ל גדול מהתעולת.
            ביבי לא יצא למבצע בעזה, כיוון שהוא מבין את זה. יש שלוש דרכים להפסיק את ירי התמ"ס מעזה לעבר מדינת ישראל:
            1. באמצעות דחפורי D9, על כל רקטה שתשוגר תגולח שורה של בנינים בעזה, נתחיל בצפון הרצועה ונסיים בציר פילדפי. את החסרונות של השיטה הזאת לא צריך לציין.
            2. באמצעות השתלטות על מרחבי השיגור. פעולה שתחייב פעולה קרקעית של צה"ל, והפעלה מסיבית של אש לסיוע. החסרונות פגיעה היקפית גדולה, דו"ח גולדסוטן 2, וכמובן שכל השמאלנים "הציונים" כמו גורביץ, וסילבסטיין (הגדרתו כציוני היא אחת הבדיחות הגדולות ששמעתי) ישתוללו.
            3. האופציה השלישית היא פיתוחים המאפשרים יירוט של נשק תמ"ס (כיפת ברזל, חץ 3 ועוד) דבר המאפשר לישראל להשיג את מטרותיה (פגיעה בתשתיות ומשאבי שיגור) ההתקפיות מחד ולמנוע מאירגוני הטרור להשיג את ההשגים שלהם מאידך.
            נכון זה לא נוח, כיוון שהכיפות למינהם לא מספקות הגנה הרמטית, ויש חוסר נוחות מסויימת לתושבי החלק הדרומי של מדינת ישראל. אבל בסה"כ בנתיים המטרה הזאת מושגת. התוצאה נכון לעכשיו היא 18 למדינת ישראל, ואפס לארגוני הטרור.
            אם ארגוני הטרור ינסו לייצר משוואה חדשה ויכניסו למעגל האש ערים נוספות ואזרחים נוספים, אנחנו נראה הפעלה של אמצעים נוספים ע"י צה"ל כולל בתנאים מסויימים השתלטות על מרחבי השיגור.

            התאוריה שלך שביבי (איך שכחת את ברק?) מחמם את הגזרה בכוונה. אני לא הצבעתי עבור ביבי, אבל התאוריה שלך היא פשוט עלבון לאינטליגנציה.
            הרשה לי להפנות אותך לביקורת מאוד דומה על מנחם בגין ז"ל אחרי התקיפה באוסיראק
            תשובתו של בגין (שמעולם לא הייתי מתומכיו) הייתה " אני אסכן בחורים יהודיים בשביל בחירות ?"
            ארגוני הטרור פעילים, עם ביבי ובלי ביבי, הם היו פעילים כשאולמרט היה רוה"מ, כששרון היה רוה"מ, כשברק היה רוה"מ, בתקופת כהונתו הראשונה של ביבי, כשפרס היה רוה"מ, כשרבין היה רוה"מ ואני יכול להמשיך עם הרשימה הזאת עד כהונתו הראשונה של ד. בן-גוריון.

            זה לא שהיה שקט וביבי מעורר מהומות.

          • זיו הגיב:

            אכן מאמר מצוין. תודה. במבצעים הקודמים לצה"ל לא הוגדרו מטרות. המטרות הוגדרו אד-הוק תוך כדי פעולה ולא קויימו. לאחר שוך הקרבות, כל מיני יועצים ואנשי יח"צ דאגו לספר היטב מה השיג צה"ל ומה השיגה הממשלה בדיעבד תוך כפיית המציאות כמטרה. צה"ל טען בכל תחקיר כי לא היו לו מטרות מוגדרות.

            מי אמר להכריע את החמאס?

            לדעתך ביבי מבין את המצב בעזה, לכן הוא לא יוצא למבצע. לדעתי הוא מבין היטב שאין לו את האומץ הנדרש לעשות. הוא הרי התחייב שלא יהיה ירי מעזה. הוא ייכנס בהם. ליברמן אמר גם כל מיני שטויות. חזק מול החמאס. זו סיסמת הבחירות שלו. אחרי שפרס יחלק את ירושלים. הוא מבין שהכל זה רק סיסמאות לבחירות. הוא המציא אותן, שיכלל את השיטה.

            אלו הדרכים לדעתך שיש להפסיק את הירי משם. אנחנו המדינה היחידה שלא נלחמת במשך עשר שנים נגד מי שמפציץ אותה ברציפות, ולדעתי יש מקום לפעולה קרקעית נרחבת נגד החמאס, ולא נגד הבניינים שם, או מרחבי השיגור (אחלה כביסה צהל"ית לכישלונות אופרטיביים). האופציה השלישית שלך רק מנציחה את הקיים ועוד מחריפה אותו, כי במקום להילחם אנחנו מתחבאים תחת הגנה חלקית ומזויפת. ההגנה היחידה היא שקט מוחלט. מה אנחנו עושים עבור זה? עוד כיפת פלטינה?

            לא שכחתי את ברק. אני בטוח שהוא מנווט היטב את הפעולות שם, אבל בראש הפירמידה עומד ביבי והוא האחראי הבלעדי לביטחון תושבי ישראל. להאשים את האחרים זו התחמקות פוליטית רגילה, אבל אני שם את האצבע על האחראי היחיד. העם צריך לדעת שיש כתובת לכישלון, ושלוש שנים כראש ממשלה בלי פתרון עושה אותו אחראי בלעדי וישירות למצב. אי אפשר כל החיים להאשים ממשלות קודמות, למרות שזו לעולם תהיה האסטרטגיה הליכודניקית.

            יכול להיות שאני מעליב אינטליגציות, לא התיימרתי לטעון אחרת. צא קצת מקופסת הביבי ותראה שהכל נעשה אצלו רק לשם הספין, הכותרת, מסיבת העיתונאים, האינסטנט תגובה. אין תוכניות. תראה את טרכטנברג. הממשלה אימצה אותו בהתלהבות ביבי רגילה. איפה הקיצוץ בביטחון? איפה כל השאר? רק סיסמאות יש ממנו, והוא מנצל את המצב כרגע לתועלת פוליטית אישית. זה לא פטנט ישראלי. ביבי לא שייך לאותה תנועה כמו מנחם בגין. שני אנשים שונים בעלי אמונות שונות לגמרי. כמו ז'בוטינסקי וביבי. אין קשר בין השניים.

          • אלעד הגיב:

            זיו קצת משעמם לדבר איתך, אתה מתעקש לא להבין
            1. אני לא תומך ביבי, לא הצבעתי לביבי ולא אצביע לביבי (גם לא ימינה מביבי)
            2. צה"ל לא יכול להפסיק את ירי התמ"ס, הוא יכול רק לצמצם אותו, גם נוכחות מסיבית של צה"ל בתוך הרצועה לפני ההתנתקות לא מנעה ירי תמ"ס ואחר כלפי שדרות מחד, וכחות צה"ל וישובי חבל עזה מאידך.
            אתה מתעקש שצה"ל צריך לצאת לקרב הבקעה ולהגיע ב ש+ 5 מגבולה הצפוני של הרצועה לציר פילדלפי, ומה אז ? יעברו בית בית בסריקות אחרי כלי נשק, ? יקימו את המנהל האזרחי מחדש ?
            אחרי שכוחות צה"ל יסוגו מהרצועה (ועוד לפני) המצב יחזור לקדמותו.
            3. פיתרון ארוך טווח של המצב טמון בכמה דברים
            א. מניעת השגים של ירי התמ"ס מארגוני הטרור, וזה קורה באמצעות כיפת ברזל מחד וגביית מחירים כבדים באמצעות חיסולים ממוקדים ותקיפת חוליות השיגור, מנהרות ההברחה, מחסני תחמושת ומפקדות. אופציה א' דורשת הגדלת התקציבים של מערכת הביטחון ולא קיצוצה.
            ב. רתימת מדינות העולם לטובת פיתרון מדיני בעזה, בעיקר מדינות העולם הערבי – טורקיה, מצריים, סעודיה וירדן, והרשות הפלסטינית.

            שים לב שביו"ש חומת מגן הייתה הנדבך הראשון בשינוי המצב, פעילות חוזרת ונשנת של צה"ל בכל מקום ובכל זמן כנגד פעילי טרור הייתה החלק השני של המשוואה. צה"ל יושב היום בכל מקום ביו"ש, ולא כך בעזה.

            כרגע אופציה א' מתממשת לנגד עיניך, אופציה ב' הפלסטינאים בעדוד כל מיני גורמים (דוגמת סילבסשטיין, פינקלשטיין, רבנים למען שלום וכ"ו) זונחים את דרך המו"מ ושואפים להקמת מדינה אחת מהים עד הירדן עם מימוש של זכות השיבה, לכן סעיף ב' לא מגיע לידי מימוש.

            כל השטויות שכתבת על ביבי, הם לא יותר משטויות.
            אם תקשיב קצת למה שמדברים כולם אתה תבין שהדרך היחידה שעומדת בפני מדינת ישראל – במסגרת המחירים שהיא מוכנה לשלם – היא רק ניהול הסכסוך, תוך שאיפה למזעור הנזקים. אין ביכולתה של מדינת ישראל להכריע את הסכסוך בין השאר בגלל שאזרחי מדינת ישראל לא יהיו מוכנים (ובצדק) לשלם את המחיר המוסרי הכרוך בחיסול המעגלים תומכי הטרור (D9 ליישור הבתים והפיכת עזה למגרש חנייה אחד גדול)

            בכל ההתקשקשות שלנו פה, פעם אחת לא דיברת על פיתרון אפקטיבי, רק בכי ונהיי.

          • זיו הגיב:

            מכיוון שמשעמם לך אני אפסיק.

          • אלעד הגיב:

            משום מה נראה לי שנפגעת ולא לכך כיוונתי.
            משעמם = אתה חוזר על עצמך. שים לב שהתחלת את הטיעון שלך בהיה שקט וכל זה הוא קונספירציה של ביבי, אחרי שהוכחת על טעותך המשכת עם לא היה שקט אבל כל זה הוא קונספירציה של ביבי רק שהפעם לא היה קשר לארועים בשטח.
            לדעתי היית צריך לכתוב פוסט בן שורה אחת : כל זה הוא קונספירציה של ביבי, ולא מעניין אותי שום דבר אחר.

          • זיו הגיב:

            לא חשוב לי אם אתה ימני או לא. לדעתי אתה מגן על דרך פעולה נקייה מדי שכל כולה סיסמאות של יחסי ציבור "ובכיר מערכת הביטחון". אפילו רוני דניאלים שונים כאלו. אני מתקשה לראות פתרון באפשרויות שאתה מציג. רק דחיית הקץ, ולאיזה קץ נגיע? למטה תמצא שני פתרונות שלי לקץ הזה.

            למה לא מעניין אותי כל דבר אחר? דווקא תיקנתי מייד כשראיתי כי טעיתי בנתוני השקט שהיה בעוטף עזה.לא הציגו לי דברים אחרים ואף אחד לא הצליח להפריך את הטענה שלי כי זו דרך הפעולה של ביבי. לא קונספירציה עבורי. אני באמת מאמין שהכל מתוזמר היטב מכיוונם של ביבי וברק. כן קראתי על מנטרות צבאיות מכובסות של כל מיני תרחישים נקיים מדי עם מרחבי שיגור, וצה"ל לא יכול להפסיק ירי תלול מסלול וכו', ובכלל צריך לחץ מדיני עולמי על גוף טרוריסטי. צה"ל יכול להפסיק ומייד, אחרת אם ייכשל איך יוכל להילחם מול צבאות גדולים באמת? הדוקטורינה תיכשל, אחת מהן לפחות "עצימות נמוכה". הדרג המדיני בלבד מונע מצה"ל לעבוד ברצועה.
            בראש הדרג עומד ביבי. בראש הביטחון עומד ביבי. הגיע הזמן לעשות את הקשר בין מנהיג לתוצאה כמו שמקובל בעולם. ביבי הבטיח להפסיק ולא לוותר, לחסל ולהשמיד. ליברמן ציווח לידו. ביבי אחראי. נקודה. הוא האחראי. תבין שהוא הכתובת, לכן הוא צריך לתת תשובות ואם אין לו שילך, כי הוא דיבר יותר מדי ובמיוחד חכם בדיבורים כשמישהו אחר בשילטון. זו נקודה קשה מאוד להבנה ישראלית, הקשר לאחריות מיניסטריאלית.

            הצגתי כבר את דרך הפעולה שלי לפתרון כולל שם לפני חודשים. תקיפה קרקעית מלאה ומוחלטת נגד החמאס, עד שהוא יסולק, ייפסק כל הירי משם, נעבור בית בית, ונשהה שם כמה חודשים ונכניס את הרש"פ לרצועה. הם יתמודדו עם זה יופי. עובדה שזה די מצליח בגדה. מה יצרנו כאן בימים האחרונים? עוד "רגיעה"? הכנה "לסבב" הבא? יצרנו כלום. פצצות עלינו ועליהם. פתרון אפסי, וכן אני לחלוטין מאמין שזו התוצאה שביבי וברק חיפשו. להוכיח כי צריך כסף לכיפות ברזל, להשאיר את החמאס כגוף טרור בעזה, כי הבחירות קרובות. זה הקשר לאירועים בשטח. זה המחיר שביבי מוכן עכשיו לשלם כי הוא מפחד לייצר מציאות ביטחונית שונה על ידי מלחמה קרקעית. הוא מפחד להיכשל כמו אולמרט. יש לי עוד דוגמאות להתנהלות ביבי עוד משנת 1994.

            אבל זה הפתרון השני. הפתרון הראשון, הפריים סולושיין שלי, זה אך ורק שלום. רק שלום יכול לייצר ביטחון לשנים ארוכות. עשינו שלום עם עראפת, מלך המחבלים, ביבי לחץ את ידו. צריך לעשות שלום עם החמאס, כי הוא רק אש"פ החדש. לא נצליח, לא ייפסק הירי, "תנו לצה"ל לנצח".

            דרך אגב, היותו של סילברסטיין מתנגד גדול למדיניות ממשלת ישראל מול הפלשתינים אינה עושה אותו אנטי ציוני, שכן אם ככה חצי מהמדינה היא אנטי ציונית. בדוק בהגדרות מהו ציוני. הציונות לא קשורה לממשלה, למרות שכך היא משווקת היום על ידי הימין והקיצוני במיוחד. וגם לי ביקורת נגד מאמרים רבים שלו והגבתי לו על כך עם הוכחות.

  2. אלעד הגיב:

    ראשית, אתה אמור להבדיל בין צבאות סדירים שלא מנהלים את הלחימה שלהם מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית, לבין מחבלים שמנהלים את הלחימה שלהם מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית.
    מדינה שתנהל לחימה מול צה"ל תמצא את התשתית שלה מושמדת תוך פרק זמן לא ארוך, וברמת המיסגרת המתמרנת, אני לא רואה מתמודדים.

    סילברסטיין הוא אוטו-אנטישמי הוא תומך בזכותם של הפלסטינאים להגנה עצמית, ומתנגד לזכות הזאת לישראלים, הוא קורא לפגיעה באזרחים ישראלים, ועשה זאת לא פעם במהלך התגובות. סילברסטיין הוא בכיין עם דימיון מפותח.
    דרך אגב, בבסיס הציונות השאיפה למגורים בארץ ישראל (ציון) לסיבלרסטיין אין שאיפות כאלו. הבחור הוא סתם לייצן שמש כלי של כמי אבירי זכויות אדם במדינת ישראל שמדליפים לו הודעות שהצנזור הטיל עליהם מגבלות ע"מ שיוכלו לצוטט אותו אח"כ וע"י כך לעקוף את הצנזורה.
    סילברסטיין יפרסם כל קצת של הודעה המכפישה את מדינת ישראל בלי לבדוק את נכונותה ואמינותה.

    בהתייחס לקונספירציה שלך, אמרתי לך הייתי צריך לכתוב: ביבי אשם כי אני נגד, ככה זה.

    • זיו הגיב:

      ההבדל ברור לי, לא ברור למחליטים, ואני לא משוכנע שהיום יש הנהגה ישראלית שיכולה לנהל מלחמה. אני לחלוטין לא סומך על שניהם.

      אני מכיר את סילברסטיין בצורה שיטחית למדי בשביל קביעות כאלו.

      ביבי אשם, עבורי אין עוררין על כך, בהרבה כשלונות בתחומי החיים שלנו. הוא אדם לא ראוי להיות איש ציבור לאחר כל מעשי ההסתה הפראיים והנוראאים לרבין, פרס, לשמאל ומה לא. האיש חי על זריעת שנאה יוקדת ופחד מתמיד בין חלקי העם ומעולם לא עשה שנייה אחת למען אחדות ושלום כאן בבית. מעולם לא שמעתי ממנו קצה קצהו של תקווה או תוכנית מדינית שאומרת מה הוא כן מתכוון לעשות. רק מה הוא לא מתכוון לעשות.
      ביבי גם אשם כי עדיין, אחרי ארבעה ימים, אף אחד בישראל לא יודע למה אנחנו נלחמים בעזה ומה המטרה שם? למה אנחנו לא מפסיקים באופן חד צדדי אם כל המטרה הייתה רק להתנקש בחייו של טרוריסט אחד?

      • אלעד הגיב:

        ידידי זו תהיה תגובתי האחרונה
        1. כמו שאתה אומר, הראיה שלך כלפי ביבי וביצועיו נובעת מפשעי עבר.
        טרחת פעם להסתכל על הביטויים של יריב גוגלהיימר ו"הסמול" כלפי המתנחלים ? אותה משטמה, אותה הסתה, ואם אתה חושב שלא תסתכל בבקשה על כרזת הפרסומת ל"מיגרון עמוק", תקרא קצת את גורביץ ותראה איך הוא מדבר על "חמושי צה"ל" ולוחמי המחבלים (יפה תעשה אם תשאל אותו על מה הוא נחקר במשטרה – חשד להסתה לפגיעה במתנחלים) כולם טובלים פה ושרץ בידם. מה גלאון עושה בשביל אחדות בעם ישראל ?

        2. ביבי דווקא אמר מה הוא מתכוון לעשות בתחום המדיני, שתי מדינות לשני עמים, ירושליים מאוחדת ולא לזכות השיבה. אתה פשוט לא הקשבת. הוא אמר זאת כמה פעמים כולל בקונגרס האמריקאי מול חברי שני הבתים.

        3. למה לא מפסיקים חד צדדית בעזה ? ראשית בשביל לא לתת למחבלים את ההרגשה שמדינת ישראל התקפלה בפני הלחץ שלהם, שנית כי זו הזדמנות נהדרת להשמיד משאבי שיגור (מחרטות, מנהרות, מחסנים) ומדינת ישראל נלחמת עכשיו בעיקר בגלל מלחמה פנימית בעזה בין גא"פ לחמאס או בין איראן למצרים וסעודיה, אה וקצת בגלל שהרבה זמן לא היה שקט – בניגוד לטענתך.

        4. בהתייחס לסילברסטיין כל מה שאתה צריך זה לקרוא, הוא למשל לא מכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל. לא במערבית ובטח שלא במזרחית. הוא אימץ את הנארטיב הפלסטיני לחלוטין, מבחינתו מדינת ישראל היא היצואנית הכי גדולה של טרור בעולם, וכ"ו, כולנו אשמים בפשעים נגד האנושות וכ"ו.

        • זיו הגיב:

          באופן עקרוני אני לא מאמין לביבי לאף מילה בהווה וברור שעל סמך העבר. הוא גם תורם יומיום לחוסר האמינות שלו. אבל זו הבעיה שלי איתו. מודה, לא טרחתי להסתכל על הביטויים שלהם, מהסיבה כי הם אינן עומדים בראש ממשלות ישראל ואין להם אחריות למצב האומה. זה ההבדל העיקרי והבסיסי לדעתי. זו בריחה די צפויה להאשים תמיד מישהו שמאלני קיצוני כאשר יש תלונה נגד ביבי ("ומה ההוא עשה/אמר?"). אני עושה הפרדה מלאה, ולא תומך בקיצוני שמאל למינם. "עניי עירך קודמים". הדרך להשיג את מה שחשוב לי היא דרך שונה ממה שמציג הימין. זה ההבדל הגדול.

          הבדל חשוב נוסף ועקרוני לי במיוחד, ולצערי אני נתקל ברבים שלא ממש רואים את הקשר שאני מנסה להציג בין נבחר ציבור בתפקיד ציבורי בכיר לאחריות בלעדית למעשיו ופועלו לבין אופוזיציה שאינה חייבת לעשות כלום למעשה (ואופוזיציה זה כל מי שאינו בשלטון אפילו אם אינו בכנסת). מי שעומד בראש המערכת הוא האחראי הבלעדי, ורק אמרותיו חשובות, מעשיו חשובים ואמינותו קובעת. כל האחרים לא מעניינים אותי עד שיגיעו לשלטון, ובאופן רוחבי כולם יחטפו ממני ללא הבדלים. חכה ותראה. אין לי אמונה עיוורת בצד אחד אל מול חוסר אמונה מוחלט בצד אחר.

          ביבי חזר בו מכל דבריו כשהוא הגיע חזרה לישראל. לא שמעת את ליברמן? ואצל ביבי אלו הצהרות רגעיות לשומעים בלבד לצורך יחסי ציבור ומחיאות כפיים. הוא לא פועל למען השלום. האיש מלא סיסמאות. מאז בר אילן לפני שלוש שנים, מה קרה באופן מעשי? כלום. כל עוד אנחנו שולטים בשטחים לעולם האחריות תהיה בצד שלנו. כל העולם מבין את זה וכועס עלינו בגלל זה. אנחנו עם כובש. העם הנכבש לעולם ינצח תדמיתית.

          אני לא מקבל את התיאוריה הזו של הפסקת האש החד צדדית. אני רואה בהפסקה יזומה של ישראל כעמדת כוח אדירה ולא נפסדת של התקפלות. זו עמדה שבה אנחנו שולטים במציאות ולא נגררים לכל מיני הודנות מטופשות. צבאית אנחנו צריכים להיות הגוף שמפחדים ממנו כל יום. זה לא קורה. אתה חוזר שוב לשקט שכבר הודיתי וציינתי כי טעיתי, ולא היה שקט. לא בגלל זה יצאנו לעזה. הלכו לחיסול ממוקד, לא לפגיעה בתשתיות משגרים. בגלל זה כולם שואלים מה המטרה? מה הרווחנו? מה ישתנה מחר?

          אני אחפש על סילברסטיין. אני גם אשאל אותו.

          אתה מוזמן לכל הפוסטים האחרים, כמובן.

          תודה, היה לי מעניין מאוד.

          • אלעד הגיב:

            זיו יקירי
            בעוד שאתה צודק וביבי הוא האחראי למצב האומה – כלכלי, בטחוני, למצב החברתי הוא ודאי לא האחראי היחידי, כולנו אחראים. כל אחד במעגל הפרטי המצומצם שלו, וגם במעגל הרחב יותר.
            זו לא בריחה ולא כלום, הדיון הפוליטי במדינת ישראל הוא דיון מלא אמוציות, ואף אחד לא נקי מאשמה.

            גם לך יש אשמה. כשאתה מפרסם שמדינת ישראל תקפה בעזה מתוך שקט, אחרים משתמשים בזה.
            זה שתתקן אח"כ, זה כבר לא משנה דבר. אז נכון אתה עוד קטן ולא הרבה קוראים את הדברים שלך, אבל את השטויות שגורביץ למשל כותב, קוראים יחסית הרבה אנשים, והרפש שגורביץ וסילברסטיין מדביקים נדבק.

            שני האדונים הנכבדים תומכים בתנועת ה BDS שאני מניח ששמעת עליה, ובכן התנועה הזאת היא תנועה שאנטישמיות בבסיסה ואחת ממטרותיה היא להעלים את המדינה היהודית בין הים לירדן וזה לא אני אומר זה אומר נורמן פינקלשטיין אחד מאבות התנועה http://www.youtube.com/watch?v=M7RWb24VKhA&feature=related

            ואם אתה חושב שאלו דיבורים בעלמא, מכון קנדי באוניברסיטת הרווארד ניהל לאחרונה סימפוזיון בזכות המדינה הרב לאומית בין הירדן לים. http://www.onestateconference.org
            אותם אלו שהשתתפו בו – הסטודנטים – הם אלו פקידי הממשל של מחר, הם מקבלי ההכרעות של מחרתיים. שים לב לרשימת המשתתפים החד צדדית, שמהווה עלבון לאינטיליגנציה של כל סטודנט ממוצע.

            בהתייחס למה אתה מקבל ומה אתה לא מקבל, זיו לטנגו צריך שניים ואני לא בטוח, או למעשה אני בטוח שהפלסטינים לא מעונינים בהסדר שיביא לשתי מדינות לשני עמים, ומספיק להסתכל על ההצהרות האחרונות של אבו-מאזן בקטר, וההסתה הנמשכת ברשות בשביל להבין את זה.

            בהתייחס להפסקת אש חד צדדית, איפוק במזה"ת הוא לא כוח, איפוק היא חולשה שמזמינה את להקות הזאבים להקות בך שוב ושוב.

          • זיו הגיב:

            האחריות האישית שלי היא לא כמו של עיתונאי ואפילו לאחד כזה, או מזכ"ל שלום עכשיו בואך זו ארצינו, עדיין הזכות להתבטא כרצונו. לאף אחד מהם אין אחריות לאומית. רק לראש הממשלה ולממשלתו. לדעתי אין בכלל מקום להשוואה בין אדם מכהן בתפקיד בכיר לבין איש בכיר אחר אבל פרטי. אין חובה לאומית לאיש הפרטי. עדיין לעולם אני טוען שהאחריות מצויה בידיים שלי ולא מטיל אותה על אחרים (לכן תיקנתי והתנצלתי). אני מקווה שגם הממשלה שלנו תבין את האחריות שלה ותשכיל להתמודד איתה במקום מדיניות השלכת האחריות "זה פופטיץ".

            יש דרכים לפתור את הבעיה הפלשתינית אפילו אם הם מסרבים. בקצת תבונה מדינית ובליץ תקשורתי, אפשר להפוך את הקערה על פיה או על ראשו של אבו מאזן, רוצח הספורטאים במינכן. יש דרך התנהלות של מדיניות בינלאומית שאנחנו לא מקיימים. כל אפשרות להחמצה אנחנו מנצלים, בגלל שיש לנו ממשלה מיליטנטית ולא רציונלית. זה משליך ישירות על הסטודנטים של היום. אנחנו נכשלים לחלוטין בתחום ההסברה המדינית, בגלל המדיניות והאנשים שמייצרים את אותה מדיניות. ליברמן. נתניהו, שכל העולם מכנה אותו שקרן ולא בכדי. שוב, תחזור למעלה לאחריות אישית.

            כנראה שאני צריך להסביר שוב שאני לא תומך בכל בגופים הקיצוניים האלו ושני האדונים שלא ממש מעניינים אותי. חכה למחר לפוסט שלי באנגלית (השלישי) לדעת מה אני חושב על צביעות העולם נגד ישראל. זה לא גורע מהביקורת והאכזבה הגדולה שיש לי ממדיניות הממשלה.

            אתה צודק בקשר לאיפוק. עובדה שזה לא עובד ויורים עלינו, כל הזמן (נתונים שאתה הבאת). הפסקת אש חד צדדית זה לא איפוק. תפנה את הטענה לממשלה, לביביברק. שאל אותם על האיפוק "צה"ל יגיב בזמן ובמקום……בצורה מידתית……לא ישבור את הכללים……..בלה בלה בלה"

          • אלעד הגיב:

            דרך אגב הנה ציטטה ממר סילברסטיין המביעה את יחסו למדינת ישראל:
            March 11, 2012 at 4:57 PM
            Israel is a country surrounded by neighbors whom it has often done its best to anger, provoke & attack. If it faces hostility it is often of it’s own making. Israel does not engage in “defense.”. It’s only mode is offense, even in defense.

            אתה מבין זיו, בשבילו אנחנו כולנו אשמים, צבאות ערב מעולם לא תקפו את מדינת ישראל וכ"ו וכ"ו, וזה הסנטימנט אצל חלק די גדול מהסמול, אני מקווה שבאיזשהוא מקום בארץ עוד אפשר למצוא גם שמאל.

          • זיו הגיב:

            הוא לא מייצג את השמאל. רק דעה אחת בשמאל באופן שווה לדעה כי ערבי טוב הוא ערבי מת כמו של הימין הקיצוני

          • אלעד הגיב:

            שים לב איך מסליברסטיין ציוני עברת לטענה של "הוא רק אחד ולא מייצג את כל השמאל"
            תאמין לי שאם היה לי כוח גם היית חוזר בך מהטענות כלפי ביבי.
            רק דוגמא אחת לכך שהחלטות מתקבלות במדינה הזאת בשכל, תראה את ארועי המשט השני שלא היה, זה שנבלם ביוון. אם אתה לא חושב שהייתה מעורבת הכנה אדירה בעניין אז אתה חי על פלנטה אחרת.

          • זיו הגיב:

            אני עדיין חושב שהוא ציוני, רק הדרך שלו שונה. אני לא פוסל אותו, רק לא שותף לכל דעותיו. אירועי המשט השני היו בפאניקה מוחלטת מאחורי הקלעים. עד שיצאו לים לא ידעו מה יהיה שם. חיו על הפתעה גמורה, והעובדה כי פעם אחת פעילות מדינית הצליחה, לא מכסה על כל הפאשלות שהיו בדרך למשט הזה, קרי הכישלון המוחלט במשט הראשון. מה גם שאין ממש הצלחות מדיניות למעט זו. ככה מתנהלת מדיניות הליכוד וזו של ביבי מאז ומעולם. הצלחה אחת בקדנציה בכל תחום שהוא מעידה אוטומטית על הצלחה כבירה לאורך כל הזמן.
            הנה כיוון אחר. עכשיו פורסם. בנק ישראל אומר כי מאז 1997 מעמד הביניים נשחק ומתכווץ ועוד יותר מכך כמות העניים גדלה. זה כל תקופת שילטונו של ביבי, והוא שלט ברוב הזמן הזה בין אם ראש ממשלה לבין שר האוצר. איך עכשיו הוא יסביר כי הכלכלה שלנו היא מהמובילות בעולם?!

          • אלעד הגיב:

            זיו מי חי על הפתעה גמורה ?
            אתה ? הציבור הישראלי ? צה"ל ? הממשלה ?
            זה שאתה הייתי מופתע, לא אומר שצה"ל והממשלה היו מופתעים, וזה שצה"ל התכונן למצב שבו משהו ביוון יתפקשש לא אומר שצה"ל היה בהפתעה.
            קצת פשטני מצידך לחשוב שהכול בארץ צריך להתנהל כמו באחד הגדול, והשמערכות השונות חייבות לשתף את הציבור במידע, מערכת השיקולים וקבלת ההחלטות משל היינו כולנו משתתפים באח הגדול.
            אתה נראה לי לפחות בן 40 וקו המחשבה הזה הוא די תסלח לי ילדותי.
            אז אין לי מושג מה אתה עושה בחיים, אבל דיונים מתנהלים ועמדות נשמעות ווהחלטות מתקבלות, והציבור מעצם טבע הדברים לא חשוף לתהליך או למסקנות, ולכן כל מיני בלוגרים בשני שקל באים עם כל מיני תאוריות קונספירציה.
            סילברסטיין – אדם שחושב שמדינת ישראל באמצעות הלובי היהודי / ציוני שולט בעולם דרך השליטה שלו בקונגרס האמריקאי הוא אנטישמי. אתה כמובן רשאי לחשוב שדעה כזאת היא לגיטימית במסגרת מגוון הדעות של המאבק הציוני, אני חושב שמי שחושב כך הוא קצת כמו עיזה עיוורת כמו שאמר הרב עובדיה.

          • זיו הגיב:

            הממשלה שלך חיה כך. צה"ל לחלוטין היה מופתע, אפילו בתחקירים אמרו שלא ידעו על נשק שהיה בספינה ושאר ההתארגנויות שלהם שם, אפילו שזה פורסם בפורומים גלויים. אבל זה ממש לא הנושא ואני לא נכנס אליו, כי אולי המידע שיש לי הוא כזה שאין לך ולהיפך.
            אני לחלוטין לא חושב שהכל מתנהל כמו באח הגדול או שיתוף הציבור במידע. גם כאן, התבטאתי בנושא לא מעט, במיוחד בתקופת גלעד שליט, ואל תכניס לי מילים לפה או לכתב. לציבור אין זכות לדעת הכל. יש לו זכות לדעת הכל אחרי התחקיר. לשאול את עתצמו האם האנשים שמקבלים החלטות ראויים לתפקידם כמקבלי החלטות. זו חובה אזרחית דמוקרטית שלא מתקיימת בשקיפות בישראל. לך קשה לקבל את זה כי אני מפקפק בהבנה שלך את יסודות הדמוקרטיה, אחריות מיניסטריאלית, וההבדל בין מדינה למדיניות.

            בוא נסגור את סילבסרטיין אחת ולתמיד כי אתה מסרב להקשיב, כמה לא מפתיע. ילדותי אפילו. יותר מדי פעמים הוא חוזר בתגובות שלך כקלף מנצח לתשובות שאין לך. כמו שאמרתי, זו בריחה ימנית קלאסית, להאשים מישהו אחר, העיקר לא לענות. הוא לא חשוב. סילברסטיין לא חשוב. אני לא הדובר שלו. לא מכיר אותו, ולא חבר שלו. הוא לא מייצג את השמאל או מנהיג אותו אלא אם אתה טוען שבן גביר הוא מייצג הימין ומנהיג אותו. זה היחס. סילברסטיין הוא רק קול אחד שם, ויעשה מה שהוא רוצה. מציק לך? אל תקרא אותו או שתגיב לו בבלוג שלו. תתעמת איתו ישירות. אני מקבל חלק מטענותיו, בעיקר על התנהלות הממשלה הימנית מול תהליך השלום, והיותינו עם כובש.
            הדרך שלו לראות את קיום המדינה לאורך שנים היא דרך שונה ממה שאתה חושב, ויש לו את הזכות לכך, גם לקרוא בכל שם גנאי אפשרי לממשלת ישראל, וצה"ל, כי צה"ל הוא המוציא לפועל את החלטות הממשלה. זכותו. אפשר להתווכח על תוכן הדברים שלו, אבל אי אפשר לספול אותו כי הוא חושב אחרת ממך, אלא אם אתה מוכן לפסול את כל הימין הקיצוני במקביל. זה לא יקרה כי דעות רבניות שמותר לרצוח תינוקות ערבים כי אולי יגדלו להיות מחבלים, זו כנראה דעה שמקובלת עליך. אתה לא יודע את גבולות השיח. סילברסטיין ציוני כמו שהם ציוניים ולהיפך. שוב, אני אסביר, יש לו את הזכות לחשוב כי הדרך לקיום הציונות היא שונה מהדרך שבה ממשלות ימניות ישראליות, מאז 1977, פועלות. ציונת היא לא שווה לימניות. העובדה שאני ציוני שמאלני לא הופכת אותי לתומך סילברסטיין באופן מוחלט, מלא ואוטומטי. קפיש?

            אנטישמי זה שונא ישראל, צורר היהודים (אבן שושן). אם הוא יודע עברית הוא יכול לתבוע אותך על הוצאת דיבה. כדאי שתלמד היטב מהם המושגים שבהם הלעיטו אותך כחל מיני שוטפי מוח מומחים ימניים. אולי גם תלמד את ההבדל בין לשנוא את ישראל ולהיות צורר יהודים, ולבין להתנגד לממשלה שלה. רק בימין זו אותה ישות. כל העולם רואה את זה אחרת.

            בניגוד אליך, אני עומד על דעותי ומבטא אותן ברבים בבלוג אישי פתוח לכל. אני לא יודע הכל ומתקן מול הוכחות, לא רק מגיב לאחרים. אם לך יש את כל התשובות הנכונות, ספר אותם לעולם, תקבל הרבה כסף. לא מפליא אותי כי אתה מסרב בתוקף (מתעלם לכל אורך התכתובות), להגיב ולהסביר מה הרווחנו מכל ההסלמה הזו, אם דבר וחצי דבר לא השתנה וימשיכו לירות עלינו טילים כאוות נפשם של המחבלים. לתקוף בלי לענות זה ילדותי, אפילו משתפן. בניגוד, אני מנסה להגיב לטענות שלך.

            אני מודה לך על העלבונות, ותודה להערכת המחיר של שני שקל. תחזור כשתתבגר ויהיו לך תשובות לכל השאלות שהתחמקת מהן.

          • אלעד הגיב:

            קודם כל מה נעלבת ?
            בלוגרים בשני שקל, דווקא לא כיוונתי אליך. אתה מנהל דיון גם אם אתה חוזר על עצמך אתה עדיין מנסה לנהל איזשהו דיון, ועל כך כל הכבוד.
            בהתייחס למרמרה אתה מנהל איתי דיון על מאורעות יוון (המשט השני) ומביא את ארועי המשט הראשון כהוכחה לנכונות טענותיך. עשית סלט.

            גם אחרי התחקיר, אי אפשר לבוא ולפתוח הכול לפני הציבור, אל תהיה תמים. למשל כל הנושא של מודיעין רצוי מן הסתם ממניעים שגם אתה מבין (אני מקווה) שישארו חסויים.

            בהתייחס לסילברסטיין וגורביץ ודומיהם הם כולם חוסמים אנשים מלהגיב בבלוג, כיוון שהם אומרים את דעתם, זכותם. הנה תנסה אתה להעמיד את סילברסטיין על טעותו שהיה שקט בגבול עם עזה ומדינת ישראל היא שהפרה אותו (מכיר את הטענה הזאת ?) תראה לו את המספרים של השב"כ, הוא יגיד לך שהם כולם מפוברקים ובסופו של דבר תחסם.
            בהתייחס לתביעה שהוא יכול לנהל, בבקשה. אני גם אתן לו את מספר התעודת זהות שלי, לדעתי האיש אנטישמי שונא ישראלים, שונא את מה שמדינת ישראל מייצגת. וכן גם שונא כל יהודי של חושב כמוהו.
            מספיק אם תקרא את הביטויים שבהם הוא מתייחס לפרופסור אלן דרשוביץ.
            האיש מפיץ אנטישמיות משווה את מדינת ישראל לנאצים וכ"ו. לחשוב שאתה עוד מגן עליו, תקרא קצת.

            ותעשה לי טובה, אני לא ימני, חזרתי ואמרתי את זה חזור ואמור לאורך ההתקשקשות שלנו (מה שמראה כמה אתה מקשיב) אני בן קיבוץ (של השמו"צ) ומאמין שרק חלוקת הארץ תביא שלום לפרק זמן ארוך מספיק שיאפשר העלאת הרמה הסוציו אקונומית של שכנינו דבר שבהכרח יביא לעליה ברמת ההשכלה ולהפסקת מעגלי האלימות (חזון המזה"ת החדש של שמעון פרס)

          • זיו הגיב:

            כשאומרים לי בלוגר בשני שקל, יש בזה עומק של העלבה, גם אני אני מנסה לבחור לא להיעלב, וקשה להעליב אותי. זה נשמע כמו סוג של יהירות.

            בהקשר המרמרה, אל תשכח שהמשט השני יצא מטורקיה, נחסם, הועבר ליוון ונחסם שוב. אותם אנשים בדיוק נחסמו שם. אני עדיין מאמין כי צה"ל עשה שם טעויות קשות מאוד בהפעלת הכוח הלוחם, וגם כישלון מדיני ראשון. שוב, הטענה שלי לא על המשט כי אם על האפשרות שבה משתמשים בפעולה מדינית אחת בהוכחה להצלחה מדינית בינלאומית מתמדת. מעולם לא היה מצבה הבינלאומי של ישראל רע יותר מהיום. מעולם.

            אחרי התחקיר יש צורך וחובה לפתוח הכל לציבור. אין שום סכנה לביטחון המדינה בתחקיר שאחרי אירוע פומבי ובינלאומי שכזה.

            דווקא התעמתי עם סילברסטיין בבלוג שלו ולא נחסמתי, אפילו אישר אותי בפייסבוק, אני חבר שלו ושל ביבי במקביל. סוג של דע את האויב. זכותו לחשוב מה שהוא רוצה. אני לא חייב להסכים. גם שעון עומד צודק פעמיים ביום, וזה נכון גם לגבי ביבי. תקרא היטב את מה שהוא אומר, כל דעותיו הקיצוניות להבנתך מופנות אך ורק כלפי מדיניות ישראל לפלשתינים. לא באופן רוחבי לכל ישראל ופעולות צה"ל בכללן. יש הבדל גדול בין התמונה שאתה מנסה לצייר לבין מה שהוא אומר. הוא לא מפיץ אנטישמיות, הוא נגד מדיניות הממשלה, שהיא מדינת ישראל, לא ארץ ישראל. הוא נגד הכיבוש. זכותו לחשוב שצריך להחזיר את השטחים ולצה"ל אסור לפעול שם. אתה לא חייב להסכים. עדיין, זו לא אנטישמיות. אני רואה דווקא אנטישמיות בימניים קיצוניים ופחות שמכנים כל שמאלני "בוגד". כך רצחו את רבין.

            אין בעיה, אתה לא ימני, קיבלתי. הטענות שלך מאוד ימניות, קשה לי להבין איך אתה לא ימני. מצד שני למשפט האחרון שלך אני מאמין בלב שלם.

          • אלעד הגיב:

            זיו, אתה קשה ועקשן – די הגיוני אחרת לא היית כותב בלוג.
            הטענות שלך לגבי המשט, נו בסדר אז אמרת חוכמה ונשארת בחיים. בוא נסגור את הדיון בזה שאנחנו לא מסכימים – גם על זה.
            בהתייחס לסילברסטיין הנה ציטוט:
            http://www.richardsilverstein.com/tikun_olam/2012/03/12/israel-permanent-war-state/#comments

            “Bibi will feel he has to inoculate himself among his far-right voters for whom Arab blood is like red meat. If you can’t give ‘em Iranian blood, Gazan blood is a good substitute”

            לזה קוראים ידידי עלילת דם, ומי שמפיץ כאלה עלילות דם, הוא לא ציוני הוא אנטישמי, זה חורג מגבולות הטעם הטוב של הבעת דעות.
            אני יכול לספר לך על אחד החברים שלי שניהל איתו וויכחו בטוויטר לגבי סגירת רדיו קול השלום (תחנה ששידרה מפלסטין ללא רישיון ונחסמה בהתאם להסכם אוסלו) האנטישמי טען שצה"ל מנסה למנוע שידורים של תחנות פלסטיניות. בתמורה החבר שלי הביא לו כתבה מהארץ ע"כ שמשטרת ישראל פשטה על 11 תחנות רדיו חרדיות והחרימה להן את כל הציוד, ובאותו רגע הוא נחסם.

            הוא אנטישמי נקודה.

          • זיו הגיב:

            זו דעתך. אני חושב שאין כאן עלילת דם. אני חושב שהוא טוען כי על ביבי לרצות את מצביעי הימים צמאי הדם ויש שם רבים צמאי דם. "תג מחיר" זה האחרון שבהם. אבל זו פינה שאני לא רוצה להיכנס אליה בעיקר בנושא מתנחלים קיצוניים. להבנתי הוא מתייחס לתנועת זו ארצינו ופייגלין. גם אני חושב שהם צמאי דם.

            שוב הוא מאוד יכול להיות קיצוני אולי אנטישמי, אבל זו מילה שאני לא ממהר להשתמש בה.

          • זיו הגיב:

            מעניין………..
            http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000732914

            עוד אחד מהערב. מה השגנו? רצית סיבה לפרק את עזה? הנה היא: הסיבה

          • אלעד הגיב:

            ורק בשביל שתבין את מקומות ותרומתו של סילבסרטיין ודומיו לתעשיית השקרים
            http://www.stepupforisrael.com/ctl/#.T08B2830HYQ.facebook
            תכניס את כתובת המייל שלך, ותצפה בסרט על מה שקורה בקמפוסים בארה"ב
            דיאלוג אין שם. השנאה היוקדת ניזונה במקרים רבים מאתרים כמו של סילברסטיין גורביץ וכל שאר הקונספירטורים למינהם.

          • זיו הגיב:

            יצא לי קצת להכיר את תופעת הקמפוסים של ארה"ב. זה כישלון הסברתי מוחלט של ישראל, של משרד החוץ שלנו. ליברמן מלבה שנאה כל כך עצומה ומשאיר את הקרקע פוריה מדי לשונאי ישראל ושונאי מדיניות ישראל. הוא עושה להם עבודה קלה מדי.

            סתם שתדע ולא לצורך גאווה, התקשרתי למשרד החוץ והצעתי את עצמי כמסביר לאומי לסבב קמפוסים. שאלו אותי האם אני תומך במדיניות החוץ של הממשלה. שאלתי מהי המדיניות של הממשלה בנושא הפלשתיני. לא חזרו אלי.

          • אלעד הגיב:

            צמאי דם ? 36 רקטות על תושבי הדרום בחודש פברואר, 6 פצמ"רים היום ורקטת גרד על נתיבות ועוד יש לך את החוצפה לבלבל את המוח שמישהו הוא צמא דם ?

            ממתי פיגלין מחליט משהו בארץ הזאת ?

            תגיד לא אתה היית בעד פעולה נרחבת של צה"ל בעזה ? מה אתה חושב שהיו התוצאות של פעולה כזאת ? זרי פרחים לתושבים הפלסטניאים ?אתה מקשיב למה שאתה אומר ?

            הרושם שלי הוא ש תה מונע בעיקר משנאה, ודעות קדומות, וזה מתחבר לאחריות האישית שלך למצב החברתי. אתה חוטא באותו חטא שאתה מדביק (בצדק או לא) לביבי.

            עכשיו ידידי העלת לי את הסעיף.

          • זיו הגיב:

            מה הקשר בין תושבי הדרום לצמאי דם? אני לחלוטין התכוונתי לימין הקיצוני, זה שמצביע לביבי והכניס את פייגלין לליכוד. אני די משוכנע שסילברסטיין התכוון גם לאותם אנשים. הם מצטלמים נהדר בטלוויזיה. אתה לגמרי מבלבל בין הדברים. אני מאוד מחודד בהבחנה שלי.

            הצחקת אותי. אני בעד פעולה נרחבת מאוד בעזה, לצערי אין פעולה כזו, לכן התוצאה היא הטיל על נתיבות, ועוד פצמ"רים, וגם מחר ואפילו מחרתיים. אתה צריך להקשיב למה שאני אומר.

            אני ממש לא מונע משנאה. תקרא את הפוסט שלי על יומולדת 40, אך לפני שבוע. גם לא מדעות קדומות, אם כי אני טועה לפעמים. אני היחיד שהעז לומר בקול (קטן, כי יש לי רק 7000 קוראים בחודש), שלישראל חובה מוסרית להציל את העם הסורי מידי רוצח ההמונים שם ועלינו לתקוף את הכוחות הסורים בכל מחיר. הפוסט עדיין בעמוד הראשי.

          • זיו הגיב:

            מצד שני, הטיל הערב על נתיבות זו תוצאה של כל נושא הפוסט הזה מלכתחילה! למה הסלמנו את המצב שם אם אין לנו תוכנית לפתרון? למה אין מטרה ממשלתית לספק הגנה מוחלטת לתושבים הישראלים לאחר 10 שנות טרור פצצתי, ולהפסיק את הטילים האלו אחת ולתמיד? שוב אני שואל אותך, מה הרווחנו? מה השגנו? הם עדיין יורים עלינו!! זו התוצאה של פחדנות צבאית ומדינית של הדרג המחליט, ותושבי הדרום יסבלו גם מחר. גם בשבת. דרך אגב, גם המצב המדיני הנורא שלנו בעולם מונע מביבי לקבל החלטות כאלו. העולם לא ירשה לו, אפילו שהעולם צבוע, ביבי לא עשה צעד מדיני לקבל קרדיט מדיני.
            אולמרט נלחם פעמים בתמיכה מלאה של העולם.

          • אלעד הגיב:

            אתה כפי הנראה לא מבין דבר מאוד בסיסי.
            אם ביבי היה צמא דם, כמו שמאשים אותו האנטישמי סילברסטיין וכמו שאתה מנסה להאשים אותו, 36 רקטות בחודש פברואר היו הרבה יותר מתרוץ טוב להיכנס קרקעית לעזה. לפני שאתה ממשיך לדבר הייתי מציע לך לקרוא את הפוסט שלו, ואז תדע למה הוא התכוון, הוא לא מדבר על הימין הקיצוני, הוא מדבר עלי ועליך.
            כמו שאמר מרתין לותר קינג בהרצאה באוניברסיטת הרווארד בשנת 1968

            כשאנשים מדברים על ציונים הם מתכוונים ליהודים, זוהי צורה נוספת של אנטישמיות.

            אף אחד לא צמא דם, ואם אתה לא מבין את זה, אין פלא שמשרד החוץ לא פנה אליך בשביל לקבל ממך שרותי הסברה בקמפוסים בארה"ב.

            דרך אגב, היושרה מחייבת שתשנה את הפוסט שלך, לא שתוסיף תיקון אלא שתעלים את זה שהיה שקט. כי לא היה.

          • זיו הגיב:

            מי מאשים את ביבי שהוא צמא דם? אני? מעולם לא קראת כזה דבר אצלי. סילברסטיין? (עדיין דנים בו?), זה לא מה שאתה מצטט. הוא טוען שהוא צריך להתמודד מול המצביעים צמאי הדם שלו, לא שהוא צמא דם.
            (אני אקרא את הפוסט שלו לעומק).

            הימין הקיצוני בישראל הוא צמא דם. אני שוב מפנה אותך לתג מחיר. היית פעם עד לפעולות של מתנחלים אלימים נגד פלשתינים? זה אספסוף צמא דם. לא שונה מאספסוף ערבי צמא דם. אתה לא יכול להתעלם מהקיצונים האלו ולהגיד ששם לא קורה כלום, כולם ילדים טובים, מקסימום הרביצו קצת.

            אתה צודק, אני אתקן את הפוסט. מניינה.

          • אלעד הגיב:

            משעמם לדבר איתך בחיי, אתה מסתובב במעגלים ולא מקשיב.
            מדינת ישראל נלחמת בטרור כל הזמן, המלחמה בטרור היא מאמץ מתמשך שמבוסס על הזדמנויות.
            לכן ישראל חיסלה את קייסי, מדינת ישראל לא הסלימה כלום, היה ירי כל הזמן.
            אתה חוזר כמו תוכי מקולקל על הטעויות שהעמידו אותך עליהם בהתחלה, וחזרת בך.

          • זיו הגיב:

            (3 פעמים ברחה לי העריכה, אני עייף) בחיי שאני עם אותן תחושות. אתה לא מקשיב בכלל למה שאני אומר על החיסול הזה.
            אין דין טרוריסט -מחבל כדין טילים על הדרום. זה לא טרור שווה ערך והמלחמה בו, בטילים, לא קיימת. זה מה שאני דורש, מלחמה רחבה בטילים אחת ולתמיד. יהיו התוצאות שיהיו, נתמודד איתן.
            למרות שאני משעם אותך, וחוזר על דברי, אתה עדיין לא עונה לי לשאלה, מה הרווחנו מכל ההסלמה הזו אם עדיין יורים עלינו? רמז, הרווח לא מדיני ולא צבאי ולא של אזרחי המדינה.
            למעט השקט שלא היה, לא היו לי עוד טעויות. לא הוכיחו לי אחרת.

          • אלעד הגיב:

            הימין הקיצוני במדינת ישראל, הוא מיעוט שאין לו תמיכה. לא בליכוד לא בקדימה ולא מפלגת העבודה.
            מי שמאשים שביבי עושה משהו בשביל לרצות את מצביעי הימין הקיצוני לא מבין שום דבר מהחיים שלו, כי הימין הקיצוני לא מצביע לביבי.

            עכשיו אתה נורא מצחיק, כי מצד אחד אתה מדבר על כך שמדינית ישראל חייבת להילחם בטרור הרקטי תוך שימוש בכוח. ומנגד אתה מתעלם מהטרור הפלסטיני בשטחים ומגנה את אותם אלו שלוקחים את החוק לידיים ועושים בעצם מה שאתה רוצה שמדינת ישראל תעשה.

            אתה מטיף לתג מחיר מדינתי בעבור טרור. ומגנה אזרחים שנמאס להם.
            אני לא תומך בתג מחיר, אני חושב שזה נזק למדינת ישראל
            אבל התגובה שלך ידידי היא צבועה.

          • זיו הגיב:

            מיעוט? ראית כמה מנדטים יש לו? 25% מבוחרי הליכוד אך לפני חודש וקצת. עכשיו אתה מיתמם לגמרי. ביבי עושה הכל בשביל לרצות כל שעה חלק אחר ממצביעיו. זה הדבר שהקנה לו את אופי הזיגזג, והחוסר אמון המוחלט שיש בו. זוכר מה אריק אמר עליו?

            אני לא מתעלם מהטרור הפלשתיני בשטחים, לחלוטין לא. אבל הוא מועט באופן יחסי, ומטופל על ידי השב"כ כנדרש. הוא לא שווה ערך לטילים שיש על הדרום, והרש"פ זו לא החמאס. אתה מערבב בין המקרים כי אולי נקודת ההתיחסות שלך היא שכל הפלשתינים אותו הדבר בין עזה לשטחים. לא יודע. אני לחלוטין מגנה את אלו שלוקחים את החוק לידיים כי זה הופך אותם לטרוריסטים, ואז אין הבדל בין טרור לטרור. הם ראויים לגינוי כמו שאתה רוצה לראות גינוי לטרור הפלשתיני. טרור זה טרור. בטרור הישראלי לא מטפלים. תג מחיר טופלה ברכות מדהימה.

            הם לא עושים את מה שאני רוצה שהממשלה תעשה. תג מחיר אלו טרוריסטים יהודים, אל תשווה אותם למה שמהדינה צריכה לעשות. אנחנו לא במערב הפרוע. אני רוצה פתרון מוחלט לעזה. שלום או מלחמה. משהו אחד אחרון שיפסיק את הטילים. הסברתי קודם כמה פעמים. כנראה זה מה שמשעמם אותך. אתה לא מקשיב. סוג של מוטיב חוזר.

            לצערי אתה באמת לא מבין על מה שאני מדבר.

          • אלעד הגיב:

            תגיד, איך אתה עושה שלום עם מי שהאמנה שלו אומרת :
            "ישראל תקום ותוסיף להתקיים עד שהאסלאם ימחה אותה, כפי שמחה את מה שקדם לה",
            [דברי] האימאם החלל הקדוש [במקור שהיד] חסן אלבנא 11 , רחמי אללה עליו

            סעיף ששי
            תנועת ההתנגדות האסלאמית היא תנועה פלסטינית ייחודית. היא נותנת את
            אמונה באללה והיא מאמצת את האסלאם כדרך חיים. היא פועלת כדי להניף את
            דגל אללה על כל שעל מאדמת פלסטין, שהרי בצל האסלאם יכולים לחיות בני כל
            הדתות בשלווה ובביטחון לחייהם, לרכושם ולזכויותיהם. בהעדר האסלאם מתפתח
            סכסוך, מתפשט העושק [לכל עבר], פושה השחיתות ונוצרים סכסוכים ופורצות
            מלחמות.

            [חרף זאת] תנועת ההתנגדות האסלאמית נושאת עיניה
            להגשים את הבטחת אללה, ככל שיארך הדבר; שהרי השליח [מחמד], תפילת אללה
            עליו וברכתו לשלום, אמר: "לא תגיע השעה [יום הדין] עד אשר יילחמו המוסלמים
            ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, ועד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים
            והעצים, ו[אז] יאמרו האבנים והעצים: "הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי
            מתחבא [מאחורי], בוא והרגהו

            ישבת וקראת את אמנת החמאס אי-פעם ? תקרא קצת.
            בהתייחס לפיתרון הסופי שלך, או שלום או מלחמה (והשמדה של כל תומכי החמאס – ואני מזמין אותך לבדוק בכמה אחוזים זכה החמאס בבחירות ברצועה וביו"ש)
            הרי שבעולם יש עוד שני צבעים כחול ולבן, רוצה לומר חלוקה לשחור ולבן היא פשטנית ולא רצינית.

            בהתייחס למה יצא למדינת ישראל מסבב ההסלמה הנוכחי, קשה להסביר את זה למי שהעולם אצלו הוא כה פשטני.

          • זיו הגיב:

            איך עשינו שלום עם עראפאת שלא שינה את האמנה הפלשתינית הקוראת להשמדת ישראל, וביבי גם לחץ לו את היד? לא למדת שאין קשר בין הדברים? אתה כזה נאיבי?

          • אלעד הגיב:

            אנחנו כפי הנראה לא חיים על אותה פלנטה
            ערפאת התחייב מספר פעמים לשנות את האמנה (בכתב) וזה היה הבסיס לחתימה על הסכמי אוסלו.
            יש הבדל אדיר בין אמנה לאומנית חילונית המייצגת את השאיפה ללאומנות לבין אמנה דתית המייצגת את כתבי הקודש הרלוונטים. ו

            "במכתב ששיגר לראש ממשלת ישראל יצחק רבין ב-9 בספטמבר 1993, התחייב ערפאת שאותם סעיפים באמנה השוללים את זכותה של ישראל להתקיים והסותרים את הכרתו של אש"ף בישראל, את קבלתו את החלטות מועצת הביטחון 242 ו-338 ואת מחוייבותו לתהליך השלום אינם ברי תוקף, והמל"פ יכונס כדי לאשר את השינויים ההכרחיים באמנה. על בסיס מכתב זה הכירה ישראל באש"ף.

            המל"פ כונס לישיבה מיוחדת ב-24 באפריל 1996, כחודש לפני הבחירות בישראל, כדי לבטל את הסעיפים הבעייתיים. החלטת המל"פ נוסחה כדלקמן : 1) מוחלט בזה על תיקון האמנה הלאומית הפלסטינית ע"י ביטול הסעיפים העומדים בניגוד לאיגרות ההכרה ההדדית שהוחלפו בין אש"ף לממשלת ישראל ב-10-9 בספטמבר 1993 ; 2) המל"פ מטילה על הוועדה המשפטית לנסח מחדש את האמנה הלאומית ולהציג את הנוסח בפני המועצה המרכזית בישיבתה הראשונה. בעת מערכת הבחירות טען הפרופ' יהושע פורת – וטענתו הופיעה בתעמולת הבחירות של הליכוד – שהאמנה לא שונתה, והחלטת המל"פ לא הייתה אלא תרמית. תומכי השמאל טענו שלא הייתה כל תרמית, מכיוון שהחלטה נתקבלה ברוב גדול (504 הצביעו בעד, 54 התנגדו, 14 נמנעו ו-94 נעדרו מההצבעה), בתמיכה ציבורית רחבה, ולמרות התנגדות חריפה מצד החוגים הרדיקלים באש"ף – לרבות החזית העממית, החזית הדמוקרטית, מפלגת "חלאץ" האיסלאמית ומספר חברי פת"ח בכירים כמו פארוק קדומי. ערפאת החליט לא להביא נוסחים מתוקנים של האמנה להצבעת המל"פ בשל חששו שהדיון ייארך. כמו כן, הוא רצה ללא ספק לראות מה תהיינה תוצאות הבחירות בישראל, והאם ממשלתה החדשה של ישראל תמשיך בדרך תהליך אוסלו לפני שהפלסטינאים יוותרו על אחד הקלפים העיקריים שבידם. ההתחייבות לתקן את האמנה הופיעה שוב בהסכם חברון."

            הרצון שלך בהסכם שלום עם החמאס מעורר פלצות, מעורר פלצות כיוןן שקו המחשבה הצ'מברלייני הזה שאפשר להשכין שלום גם עם השטן, עלה לעם היהודי בשישיה מיליון יהודים.
            אבל למה ללמוד מההסטוריה ?

          • זיו הגיב:

            עראפאת התחייב אבל האמנה מעולם לא שונתה. ביבי לחץ לו את היד. היסטוריה. שלום עושים רק עם אוייבים, מכיר? החמאס היום הוא אויב שווה ערך או פחות מכל מה שהיה אש"פ במשך 30 שנה, ותראה מה קרה. אתה זוכר מי הקים את החיזבאללה? חימש אותו? אימן אותו? וברגע שהחיזבאללה יאבד את סוריה, הוא ירוץ להתמתן מול ישראל, כי הוא רוצה להיות הממשלה בלבנון. גם איתו נגיע להסכם, אולי בעוד 10-20 שנה.

            מה שברור לי ולא לקובעי המדיניות, זה שהמצב הקיים לא יכול להימשך. אתה תראה שבימים הקרובים שטייניץ יעביר תקציבים לכיפות ברזל ואז תבין למה בכלל צה"ל הסלים את האירוע. זו לא קונספירציה, זו המציאות המדינית-פוליטית. זה קיים בכל העולם. קונספירציה זה להאמין כי 19 ערבים ללא ידע בטיסות של מטוסי בואינג הפילו את התאומים ופגעו בפנטגון.

            או שלום עם החמאס והוא ישנה את דרכיו, או מלחמה איתו. מדינת ישראל עשתה את זה בעבר. זו הפלנטה שלך, ואלפי ציטוטים לא ישנו את העובדות ההיסטוריות. להזכירך, ביבי אפילו שלח שליחים לאסד האבא למו"מ על הגולן. ביבי גם יחזיר את ירושלים המזרחית. אלו החיים.

          • זיו הגיב:

            אני אציע לך הצעה. אתה מוזמן לכתוב כל שתרצה, כל עמדה, כפוסט בבלוג שלי, ותקבל ערוץ משלך. להציג עמדות אחרות לשלי. אולי אפילו תפתח בלוג.

          • אלעד הגיב:

            על זה נאמר, הרבי בשלו והחמור בשלו.
            לא היה שקט בעזה – ועוד לא שינית את הפוסט, יושרה זוכר – במהלך החודשים האחרונים (למעשה במהלך ה 10 שנים האחרונות)
            לכן האשמות שלך כלפי צה"ל בכך שהסלים את המצב – מהוות שקר ועלבון לאינטליגנציה
            צה"ל נלחם בטרור כל הזמן, לאורך זמן, ואין לי יכולת ביושבך בביתך לדעת מה מנע ומה לא מנע החיסול של קייסי.
            חיסול שאתה כן מסוגל אולי להבין את תרומתו הוא החיסול של מורנייה בדמשק. מאז החיזבאללה וכמה אירגונים אחרים שבהם הוא היה קשור מתקשים להוציא לאור פיגועים. לכן יש תרומה לחיסול דמויות מפתח בעולם הטרור. להאשים את צה"ל בכך שהסלים את המצב, זהו מעשה חסר יושרה מינימאלית.

          • זיו הגיב:

            אתה מעוות את דברי כנראה בכוונה ומתעלם כל הזמן ממה שאני שואל וטוען נגדך, אפרופו "בשלו". טיפוסי לטוען ימני (ואתה כזה, טוען ימני, למרות ההכחשות) בחזקת הגמל שלא רואה את דבשתו או הפוסל במומו פוסל וכולי. הדרג המדיני גרם להסלמה באמצעות צה"ל. צה"ל הוא רק זרוע מבצעת וההסלמה היא לא שקר. אתה צריך להוכיח כי היא שקר.

            אין לי טעם לדבר איתך על מדיניות חיסולים טובה או לא. הסברתי מספיק, יותר מדי אפילו, אתה חוזר לנקודות האלו מבלי לטרוח לקרוא ולהבין את מה שאני עונה לך. אתה תקוע על צה"ל נלחם בטרור כל הזמן, בלה בלה בלה. אז בפעם האחרונה באמת, אני תוהה על התזמון של הפעולה, והמניעים הנסתרים שלה, לא על הפעולה עצמה אם זה נכון או לא נכון לחסל מחבל. האם תבין???

            עדיין לא הגעתי לניסוח שמתאים לי בפוסט, לכן ההבהרה נשארת, והיא יושרה מצוינת לדעתי. יושרתך האלוהית והמושלמת אינה חייבת להיות יושרתי (אני שמאלני לכן אין בי יושרה. עכשיו זה בסדר? רוצה להכניס את סילברסטיין שוב?). אני חי בשלום עם העלבון לאינטלגנציה שלך. אתה מוזמן לחזור ולהיעלב שוב. זה בלוג אישי, לא עיתון. לא חלים עלי כללים של עיתונאי לטוב ולרע.

            מיציתי. לא אגיב יותר בפוסט הזה.

          • אלעד הגיב:

            אני לא מתעלם מדבריך ולא מעוות את דבריך, אתה מקבל כגזירה משמיים את העובדה שיורים רקטות ופצמ"רים על ישובי דרום הארץ מעשה יום ביומו, וכשצה"ל מגיב אז ישר צה"ל מהווה כלי להסלמה של ממשלת ישראל. צה"ל בחר להגיב על ירי 36 רקטות שנורו ברובן ע"י גא"פ וקצת ע"י ועדות ההתנגדות בחיסול המזכ"ל. תגובה לגיטימית.
            למה עכשיו ? כי הצטבר מספיק מודיעין שהיותו של האדם חי, גורמת יותר נזק משתגרום התגובה הצפוייה של ארגוני הטרור. התכוננו לתגובה ציפו לתגובה פרסו את כל המערכות המתאימות ולכן מיעוט הנזקים. אתה סותר את עצמך, אתה טוען שאתה בעד לחימה עיקשת ומתמשכת בארגוני הטרור אולם כמשמחסלים מישהו זה ישר קונספירציה ויש לזה מטרות נסתרות. וישר מדינת ישראל בוחרת בהסלמה.
            המטרה היחידה של זה היא מלחמה בטרור, הפעלת לחץ בדיוק כמו שהאמריקאים מפעילים על אל-קעידה. ההבדל היחיד ? שהתגובה לפעילות האמריקאית מתרחשת רחוק מגבולות ארה"ב והמרחק מעזה למדינת ישראל קצת יותר קצר.

        • אלעד הגיב:

          ובהתייחס לכך שאצה לא עיתונאי וכללי האתיקה לא חלים עליך.
          אתה באמת לא עיתונאי, אבל מה הקשר, זה לא נותן לך זכות לשקר בפרהסיה.
          וכשאתה כותב "היה שקט, ממש שקט מעזה. אנחנו לא פעלנו, הם לא פעלו. "
          אתה ממש אבל ממש משקר בפרהסיה.

  3. דודו.א. הגיב:

    חבר'ה, עודף זמן, זמן מיותר או פשוט זמן פנוי בין הידיים?
    קראתי את הרוב… והאמת? כל מה שהצלחתי לחשוב בין כתלי שכלי התשוש הוא שכל הפוליטיקה הזו שווה לתחת. מתנצל על התגובה הלא משכילה, לא עניינית, לא תורמת לדיון, לא מנומקת ולא מלומדת.
    אני אישית מעדיף להתעסק בחיידקים באופן ישיר. בניגוד לאחרים שמתעסקים בחיידקים דרך הפוליטיקה וההגיגים עליה.
    אז בבחירות הקרובות למי העם יצביע? מי שוב ייקח את מושכות השלטון על המדינה החבוטה מכל הכיוונים הזו?
    גילוי נאות: רק לפני שבוע יידעו אותי שציפי לבני זכתה בבחירות ולא הצליחה להרכיב ממשלה. בחיי שחשבתי שעובדים עליי. ולא טרחתי אפילו לעשות גוגל על זה ולברר עוד.
    הוי ה- indifference!!!!

  4. זיו הגיב:

    והנה יצאה הסיבה העיקרית להסלמה בעזה. זה לקח שבועיים ימים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4210668,00.html

מה דעתכם?

