למה אתה מצביע לביבי? תשובות אופייניות.

אתמול התווכחתי עם ר.ח.י, חברתי המוכשרת ומצביעת ביבי. לצערי היא התגלתה כמצביעה רגילה ולא ממש חכמה. אין לה שום דבר טוב להגיד על ביבי, או חלילה להצדיק את פעולותיו באופן שיראה היגיון ושיפור חיי המדינה, ובמקום זאת היא בוחרת כהרגלו של כל מצביע ימין, לתקוף את האחרים בסגנון "ומה שלי עושה, מה הם עושים, מה האופוזיציה עושה". החשיבות כי הממשלה היא זו האחראית לעשות ועל כן רק הממשלה מחוייבת בהסברים לעם, לא ממש עומדים לזכותי בוויכוח הזה. מה שביבי לא עושה זה לא חשוב כי העיקר ששלי לא עושה, או האופוזיציה לא עושה, ולכן צריך לבחור בביבי, גם כי "אין מישהו אחר". "אתה רואה מישהו אחר?", היא שאלה. כן, אני רואה הרבה אחרים, עניתי. לא נתת להם סיכוי להוכיח כי הם ראויים או לא ראויים, את בוחרת בביבי בלי שום הצדקה או היגיון.

הטענה הרווחת אצל מרבית ממצביעי ביבי כי אין מישהו אחר, היא דמגוגיה קטנה ומפגרת מבית היוצר התת ליכודניקי, שאומר כי עם כל אחד אחר יהיה רע יותר, או בכלל אין מישהו אחר, כי רק ביבי יכול. זו טענה שאני שומע הרבה מאוד, ועל התגובה שלי, למה לא שלי? (יחימוביץ' "להלן: שלי") תמיד, תמיד, תמיד, אין תשובה. אתמול קיבלתי מר.ח.י תשובה למה לא שלי. כי שלי לא הצביעה נגד העלאת שכר חברי הכנסת אפילו שהיא בוועדה (אני לא יודע). עובדות אחרות כי גם ביבי לא הצביע נגד וביכולתו לעכב את ההחלטה, או שרק חברי כנסת מהימין, קרי ליכוד וקיצוניים אחרים הצביעו בעד, לא ממש עזרו. שלי פסולה כי היא נכשלה להצביע נגד העלאת שכר חברי הכנסת, כי זה בניגוד למה שהיא אומרת על הסוציאליסטים, והיא הוכיחה את חוסר התאמתה לראש ממשלה. ככה זו התשובה.

וזו הבעיה של עם ישראל. ר.ח.י מייצגת עבורי את מהות הבעיה. אני לא יודע אם היא מצביעה טיפוסית או לא, אבל היא מצביעה ללא רציונל ואי אפשר להסיט אותה ממנו. אין אף אחד אחר חוץ מביבי. למה לתת סיכוי למישהו אחר בכלל? לפסול חבר אופוזיציה כי הוא לא עושה כלום זו טיפשות, כי הרי לאופוזיציה אין כח, ואפילו כך, העובדות כי שלי הצליחה להעביר 39 חוקים בכנסת, כמעט כולם חוקים סוציאליים, לא מבלבלת את ר.ח.י כי היא לא מכירה את החוקים האלו, ולא שמעה עליהם, לכן הם לא חוקים חשובים, ולכן שלי לא עושה כלום באופוזיציה. נא לא לבלבל את המצביע עם העובדות. תבואי לשמוע את שלי בכנס בחירות? הס, דממה……

עובדתית, ביבי לא עשה שעה בחייו בנושא ביטחוני ומלחמה בטרור, עד שנבחר להיות ראש ממשלה. ביבי גם מעולם לא ניהל משרד ממשלתי העוסק בבעיות העם וחיפש פתרונות עד אשר נבחר להיות ראש ממשלה. ביבי מעולם לא עסק בשום ניהול כלכלי של חברה קטנה עד גדולה, לא ממשלה, לא תקציבים, לא עמד ביעדים מול לקוחות ולא ניהל חשבונות עד אשר נבחר להיות ראש ממשלה. ביבי נבחר להיות ראש ממשלה כי הוא היה דור א' לבחירות בפרצוף טלוויזיוני. אולפנים, צילומים מבויימים, נאומים, לרקוד על הדם, לפזר סיסמאות ותוכניות, וביצוע כלום. ביבי מעולם לא עבד למחייתו. כמו אובמה.

מה ההבדל בינו לבין שלי יחימוביץ'? ענק, עצום, גדול מימדים בשני סדרי גודל לפחות. היא עושה מהאופוזיציה. הוא לא עושה מהממשלה. זה מספיק. מה ההבדל בינו לבין יאיר לפיד? מבחינת ניסיון והתאמה לתפקיד, לשניהם אותם סיכויי הצלחה. ביבי נכשל בראשונה, נזרק מהכנסת, ונכשל בשנייה, החיים שלנו דרעק. לפיד אולי יצליח, אולי לא, אבל הוא זכאי לניסיון להצליח כי להיכשל זה קל, כמו ששלי זכאית. נכשלנו עם ביבי שלוש פעמים (שר אוצר "ממש מוצלח", אבל אתם לא זוכרים את הקיצוצים, והאנשים שהתאבדו במשמרתו כי הגיעו לעוני קשה. אתם לא זוכרים), ולמה לתת לביבי את הוודאות להיכשל בפעם הרביעית?

למה? כי אנחנו עם טיפש, שאומר כי אין לו תחליף, והתחליפים נמצאים ממש מתחת לאף. למה? כי העם לא זוכר, וזה ניצחון הימין המוחלט. מסע ההכחשה והשיכחה (כל השמאל כולל לפיד לא יודעים לנהל מסע בחירות מוצלח. האחרון היה רבין ז"ל. שיזכירו לעם את תקופות ביבי, מעשיו והחלטותיו, זה הכל) . העם לא זוכר, ואנחנו ניכשל בוודאות של מיליארד אחוזים עם ביבי בפעם הרביעית. למה ניכשל שוב? כי אנשים חכמים, משכילים, מצליחים, בעלי מעמד, כמו ר.ח.י מצביעים ללא תבונה, ללא היגיון, ואל תבלבלו אותם עם העובדות.

"אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות." אינשטיין. (מקובל לחשוב שזה שלו…)

*****

שיתוף יוצר תודעה 🙂 הרישום במייל חינמי לגמרי, ככה לא תפספסו…

»

  1. ג'ו הגיב:

    תן לי לנחש – היא קוראת "ישראל היום", נכון?

  2. דני הגיב:

    היתרונות של ביבי על יחימוביץ'/ליבני הוא בתחום יחסי החוץ עם העולם . מי שעוקב ,יודע שביבי זוכה לפופולאריות רבה בקרב העם האמריקני ולאלמנט הזה יש השפעה רבה בקרב מקבלי ההחלטות בממשל האמריקני . קשה לי לראות את יחימוביץ'/ליבני משפיעות וזוכות להערכה בעולם כמו שביבי השיג כבר במהלך ה30 שנה האחרונות שהסתובב בעולם .
    אכן יש קושי רב לעם בישראל לזהות את הפגמים ואת החסרונות הרבים שנתניהו גורם ומוביל אליהם וזאת כי נתניהו הוא מומחה ליצירת שקט תעשייתי ,תמרונים פוליטים ובקריאת כיווני התקשורת .

    • זיו הגיב:

      ייתכן מאוד שאתה צודק לגבי ארה"ב. יש לו קסם וכריזמה בעיקר על השומעים, אבל לאותו הרגע בלבד. עם העולם אין לו יחסי חוץ ביתרון בולט. שונאים אותו, שונאים אותנו. מנהיגי העולם חושבים שהוא שקרן פתולוגי (גם אני). לציפי היה כבוד רב יותר בעולם, בעיקר כי אולמרט היה רוה"מ, אבל בסיכומו של יום, זה לא מספיק בשביל ראש ממשלה, רק לשר החוץ, מה שהוא היה ותמיד יהיה.

  3. מיכל הגיב:

    שינוי שיטת הבחירות אולי יביא את הישועה.. העם באמת לא זוכר וחבל!

  4. […] לא רלוונטית כי הטענה היחידה מפי מצביעיה היא "אין למי להצביע", ולא כי ביבי הוא מצליחן יוצא דופן. המצביעים מיואשים. אף […]

  5. […] לא רלוונטית, כי הטענה היחידה מפי מצביעיה היא "אין למי להצביע", ולא כי ביבי הוא מצליחן יוצא דופן. המצביעים מיואשים. […]

מה דעתכם?

