את אגו קיבלתי בחינם. רק בשביל הכתבות.

אני לקוח של יס מהיום הראשון לקיומם עלי אדמות ישראל ורישיון המדינה, פחות שבעה ימים בדיוק. יס הפכה להיות סוג של פריט שאורזים במעבר הדירה, "צד זה למעלה – סלון", והנה כבר כשפורקים את הארגזים זה מותקן בבית החדש בערך כמו שהמוּבר מחבר מחדש את ארון חדר השינה. זה תמיד איתנו. כל ממיר חדש היה מחייב אותנו לשנים, ונהניתי לחשוב שאני מקבל הנחה מיוחדת כי אני לקוח ותיק ועוד מסכים למחויבות ארוכה. טמבל. עכשיו זה סתם בלי התחייבות. מרגיש ריקני לא להיות מחויב ליס.

איפשהו לפני שלוש שנים ומחצה, ערב פסח נגמרה לי ההתחייבות וביקשנו לקבל "חבילה חדשה". המחיר היה זוועתי. עברנו 350 ₪ לחודש על מה שהיה קיים אצלנו עם שלל ערוצים מיוחדים ולילדים. בהתחייבות שילמנו פחות. אמרנו די, לא מתאים לנו ועברנו להוט. את הסיוט הבלתי נגמר של הוט סיימנו בחדות לאחר שבעה ימים בדיוק מיום ההתקנה, וזרקנו אותם מהבית. ממש ככה. הכל היה מנותק וארוז מחוץ לדירה בחדר המדרגות. זה סיפור ליום אחר. בשורה התחתונה, איש מכירות צעיר ונמהר בשם אוריאל, שקרן בלתי נלאה רימה אותנו כהוגן ושום דבר מההבטחות החתומות שלו לא עבר לשירות הלקוחות של הוט. ביום אחר…

התקשרנו ליס וקיבלתי את החבילה הקודמת שהייתה לי במחיר נמוך ממה שהיה לי בהתחייבות, כי "אני לקוח חוזר". תקראו שוב, "לקוח חוזר". ממש לא יאומן, קיבלתי תנאים טובים יותר. לשמר לקוח ותיק ונאמן זה לחלוטין לא ב DNAשל יס. דבר לא השתנה ביס גם לא הפרסומות. סיפור ההתנתקות מיס מתחיל בשיחת טלפון אחת לפני יומיים, שהסתיימה אצל נציגת שימור לקוחות בשם עדי.

לפני כחודשיים התקינו לנו VOD ברוב פאר והדר. הגיע טכנאי כנדרש ואפילו הקדים (!). הכל עבד מעולה למשך שעה שלמה. שעה אחת שלמה, בה ניסינו להזמין משהו לילדים, ואז הממיר הסופר מתוחכם שלנו מסוג HD TOTAL החליט לקפוא על ערוצו, ולא לנגן אף סרט מוקלט למגינת ליבם של הילדים, הריאליטי TV של האחת והסרטים שלי. ניתקתי את הטכנולוגיה החדשה וקראנו לטכנאי, קיבלנו זיכוי לחודש נובמבר. הוא הגיע וחיבר שוב, הכל עבר למשך שלוש שעות רצופות. שוב נתקע וחוזר חלילה. נמאס לנו. התקשרנו ליס וביקשנו לנתק את יחסינו עם ה VOD ולקבל את מחיר ההתקנה חזרה.

האחת מנהלת שיחה עם יס. "בואו נתאם טכנאי חדש. מתי נוח לכם?". לא נוח לנו, לא רוצים. בואו לקחת ותחזירו את עלות ההתקנה בבקשה. "אנחנו לא מחזירים את עלות ההתקנה". למה? זה לא עובד מהיום הראשון להתקנה, לא השתמשנו במערכת. "הטכנאי עולה לנו כסף, התקנה זו התקנה, אני יכולה לזכות על חודש דצמבר ולשלוח טכנאי לניתוק". אבל מכרתם לי שירות שלא עובד. השירות כולל את ההתקנה. תחזירו. "לא מחזירים". ניתקנו.

האחת דורשת לעבור להוט. אני לא רוצה הוט. אכלתי מהם את הסיוט של החיים בהתמודדות עם שירות הלקוחות הגרוע בתבל בכל סוג של מדינה. למה לי לבקש מחלה סופנית לפני החתונה של הקטנה (אפילו שהיא בת 20 חודש)? אני מתקשר ליס, עונים לי כמעט מיד, ומסביר לנציגה את הבעיה. תחזירי לי את עלות החיבור ונשאר ידידים. "לא יכולה, אין כזה דבר אצלנו". תבדקי עם מישהו בכיר.

"תמתין רגע". המתנה ללא מוזיקה של דקות ארוכות מאוד. מאוד מאוד מאוד ארוכות. אין לי מושג אם יש מישהו על הקו. הלו?

"תודה שהמתנת, בדקתי ואין לנו יכולת להחזיר את עלות ההתקנה". 100 ₪ שהיא לא בדקה, רק חיכתה שאני ארד מהקו. התודה שהמתנת זה משפט המפתח ביס. ממתינים דקות ארוכות-ארוכות. תעבירי אותי לשימור. בום, שקט על הקו, אחרי כמה דקות "תודה שהמתנת, מדבר יזיד". הסברתי ליזיד. השיחה נותקה. חזרתי לשימור הגעתי לעדי. סיפרתי לה, והיא תקפה אותי עם "לא היה אצלכם טכנאי!! אני לא רואה שהתלוננתם!!" ה-י-ה!!!!! תיקן והלך. למה זיכו אותי על נובמבר אם לא היה!? עדי מתגלה כנציגת שימור לעילא ולעילא. יכולה להרתיח את עצבי הלקוח מהשנייה הראשונה לשיחה. עשר דקות לאחר מכן התקשר יזיד. המשכנו עם עדי כי נמאס לי לעבור בין נציגים. "בדקתי שוב, ואנחנו לא יכולים להחזיר את עלות החיבור". הבנתי, תנתקי לי את יס. לא רוצה להיות לקוח שלכם. אם אתם לא מבינים את הצורך להחזיר ללקוח שמשלם לכם כמעט 4000 ₪ בשנה, את עלות החיבור למערכת מקולקלת מיומה הראשון, אין לי מה לעשות אצלכם. תנתקי.

"למה לנתק? בו תגיד לי מה אתה רוצה ואני כאן לעזור לך". אני רוצה את הכסף של ההתקנה של ה VOD בחזרה!! אני לא מובן? לא מדבר בעברית? כסף-חזרה!! עדי מתגלה כנציגת שימור עקשנית ביותר, עם חוסר הקשבה בציון 100.

"תמתין רגע". 12:35 דק' המתנה בשקט.

"תודה שהמתנת, בדקתי ואין לנו החזרים כאלו". הבנתי בשעה שיחה הקודמת משלל הנציגים האחרים. תבואי לנתק!

"תמתין רגע". 10:27 דק'. קוצר לי.

"תודה שהמתנת. אני אשלח אליך טכנאי, ואם זה לא יעבוד והטכנאי יגיד שזה מקולקל אז אני אזכה אותך במלוא הסכום". לא רוצה עוד טכנאי אצלי, בפעם השלישית. רוצה להתנתק. הסיוט של הממיר שנתקע ולוקח לי שעה לרסט אותו נמאסה עלי. פעמיים הטכנאים שלכם נכשלו. מה יקרה הפעם? "עכשיו אני שולחת אליך טכנאי בכיר!!". כי הבכיר יודע לתקן את מה שהרגילים לא יודעים? יש להם קסמים סודיים כאלו לתיקון VOD? חבל שהם לא משתפים את הטכנאים הרגילים. האחת אומרת לה שאפרת, הנציגה עם הטכנאי הקודם, הבטיחה בדיוק את אותו הדבר. בדיוק! "אין לי רישום כזה מהשיחה של אפרת". בדקת עם אפרת? "לא, אין לי רישום". תבדקי הקלטה. אם אני צודק את מזכה, אם אני טועה אני משלם כפול.

"תראה, אני כאן כדי לעזור לך, תגיד לי מה אתה רוצה? אני שולחת טכנאי ומתחייבת לעקוב באופן אישי ולהתקשר אליך אחרי התיקון, ואם זה לא יעבוד אז אני אזכה אותך". עדי, את כאן בשביל לעזור ליס, לא לי. אם יס מזכה אותי אחרי הטכנאי השלישי, למה לא לזכות אחרי השני? ומתי זה ייגמר? אחרי השמיני? אחרי השערים וארבע?

"אני מבטיחה לך, ורושמת הכל. הכל מתועד". גם אפרת אמרה את זה. "מתי נוח לך שנגיע?". "ביום שני בשמונה בערב. "אין לי בשעה כזו, יש לי בין שתיים לארבע". אין בעיה, שיבוא עם צ'ק עבור שעות העבודה שאני מפסיד. "מה?????? אני לא יכולה, אין כזה דבר!!!". למה את רוצה שאני אפסיד שוב, בפעם השלישית, חצי יום עבודה בשביל יס?! אני לא צריך לעבוד, להתפרנס? שיבוא מתי שאני בבית. הזמן שלכם יותר חשוב מהזמן שלי?!

"תמתין רגע". עוד 7:40 דק' המתנה. מתקצר. היא מתייעלת.

"ביקשתי במיוחד ואני יכולה לשלוח אליך טכנאי בין ארבע לשש בערב". (לא שהיא צריכה לדעת, אבל אני לא יכול להגיע תוך חצי שעה מהעבודה הביתה. צריך לצאת בשעה שלוש לפחות, ויש עוד ילדה קטנה להוציא מהגן בשעה 5). אני לא יכול, רק בשעה שמונה בערב. "אין לי טכנאי בשעה כזו! אנחנו לא עובדים בשמונה בערב!!". בחייאת, לא? שיבוא במיוחד. אני לא מפסיד שעה נוספת מהחיים שלי בהמתנה לטכנאי, בפעם השלישית או המאה. קיבלתם פעמיים וזהו.

"תמתין רגע". לא יודע, עבר זמן, הפסקתי לספור. אני מתחיל לקנא באזרחי צפון קוריאה. נראה מישהו מתלונן אצל שימור לקוחות.

"לא מאושר לי קריאה מיוחדת לשעות האלו". אין בעיה, שיבוא בשעה ארבע עם צ'ק לשעות העבודה שלי. אני אשלח חשבונית. עכשיו עברנו לצעקות הדדיות. "לא נעימה לי השיחה!!! לא נעימה לי השיחה!!! לא נעימה לי השיחה!!! לא נעימה לי השיחה!!!…." אין בעיה, תרגעי. עברתי לשקט. תנתקי אותי מיס. לא רוצה להיות לקוח שלכם. נמאס לי מכם. נמאס.

"למה? לא חבל?? אני כאן כדי לעזור לך!". לא רוצה!!!!! תנתקי!!!!

"תמתין רגע". עוד דקות המתנה.

"קנס היציאה עולה לך 406 ₪. לא חבל?!" לא, לא חבל!! שיבוא הטכנאי לתקן, בשעה שהוא רוצה, אבל אם זה מתקלקל שוב, אז את מזכה אותי גם על קנס היציאה. "אני לא יכולה".

"תמתין רגע". חזרה, מתישהו. "אני פותחת לך כרטיס ניתוק, ייצרו איתך קשר תוך 48 שעות".

חווית שירות צפון קוריאנית


***

הוט התקינו אחרי 24 שעות, שלושה ממירים HD, VOD, ואחד גם MAGIC מקליט. שלל ערוצים, וחסכתי יותר מ 100 ₪ לחודש, בערך 1400 ₪ לשנה.

***

אני קורא לכל לקוח של יס או הוט, לא לוותר להם. הם יגיעו אליכם רק בתנאים שלכם. אל תוותרו, ופשוט תחתכו את חבל הטבור. תעזבו מיד כי אין התחייבויות היום. זה הכסף שלכם, אתם מחליטים. אנחנו מחליטים.

***

מי שמנהל את יס הוא מטומטם עסקי ומגיע להם עונש. אנא פרסמו את זה בפייסבוק ובכל מקום אחר. התהודה תייצר שינוי רק אם תהיה גדולה.

*****

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו כמנויים, וספרו לחברים…

»

  1. דני הגיב:

    אני לא הבנתי מי יותר חמור אתה או הם ? למה אתה פשוט לא אומר להם חבר'ה אני בלוגר עם כ600 קוראים …יש לך כח רב השפעה אז למה לעשות לעצמך חיים קשים ?
    תבורך על העקשנות והלחימה בשביל כולנו !!

  2. yara113 הגיב:

    את הוט סילקתי באמצעות יס
    ומאז לפחות הממירים לא מקפאים את הטלוויזיה.
    אחותי התקינה לווין. יש לה 1000 ערוצים, והיא מרוצה עד הגג. הבעיה שחלק הם דוברי אנגלית ואין תרגום.
    אם יש ילדים קטנים מצד אחד שילמדו אנגלית מצד שני ייתכן וזו בעיה.
    חסר בלווין ערוצי נשיונאל גיאוגרפיק.
    אין תשלום חודשים בכלל. היא מורידה סרטים כרצונה.
    הבעיה שלי היא המיחזור. שתי החברות ממחזרות ללא גבולות,
    נמאס לראות כל הזמן נחשים ותנינים. כנראה אלו הסרטם הכי זולים.
    בהחלט שאסור לוותר להם.

    • זיו הגיב:

      חשבתי על לווין פרטי, אבל הערוצים זה בעיקר לילדים. אני רואה תוכניות וסרטים במחשב בכל מקרה. שניהם זה תחתית הבאר השירותית. אני מקווה לא להיתקל בהוט, אבל הפעם אין לי סבלנות יותר. מעצבנים אותי? אני זורק אותם. אין התחייבות, שירדפו אחרי.

  3. אלין הגיב:

    הוט ויס – אותו זבל בשימור לקוחות. הייתי לקוחה של הוט שנים וכשהתנתקתי ועברתי ליס "נעלמו" הודעות ההתנתקות שכמובן נמסרו טלפונית בהתראה מתאימה. שלמתי להם קנסות שלא הייתי אמורה לשלם, פרט לתשלום על ממיר שטענו שלא החזרתי כאן התעקשתי – פקססתי להם אישור טכנאי שלקח את הממיר ש"נעלם", אבל כאמור שלמתי קנס מיותר רק כדי להפרד מהם. אצלי לא תהיה להם לעולם דריסת רגל. בינתיים כבר הרבה שנים מרוצה מיס, אבל עד עכשו לא היו לי בקשות מיוחדות ולא היו צריכים להוכיח שרות מיוחד. בכל מקרה – להוט בחיים לא חוזרת!!

    • זיו הגיב:

      כן, זו ההרגשה שלי בדיוק אחרי הפיאסקו לפני שלוש שנים וחצי, אבל אין אופציות בשוק בדואופולי שלנו, אז כנראה שצריך לדלג בין שניהם כל הזמן. לא הייתי עוזב את יס אם היו מחזירים לי את הכסף עבור ההתקנה למור המקולקל שלהם. הם טיפשים. השיחה עם עדי מהשימור גרמה לי להתנתק.

  4. מיכל yes הגיב:

    היי זיו,
    קראתי את ההתנהלות שתארת ואני מעוניינת לבדוק את זה לעומק. אשמח אם תפנה אלי במייל אישי עם פרטי בעל המנוי (למרות שבחרת כבר להתנתק).

    המייל שלי yes.service@yes.co.il

    מיכל
    אחראית שירות לקוחות רשתות חברתיות
    yes- חוויה קולנועית גדולה מהחיים

    • זיו הגיב:

      מיכל התקשרה, אמרה שחקרה והקשיבה ובדקה. הציעה לי לקבל התקנה בחינם אם אני חוזר בחצי השנה הקרובה. ההתקנה עולה יותר מהזיכוי עבור ההתקנה של ה VOD המקולקל. כל ההתנהלות העיסקית שלהם מוזרה לי מאוד. טוב שעזבתי אותם. הפסידו 4000 ש"ח בשנה, והוט זולים יותר, עם ממירים רבים יותר, וערוצים טובים יותר. חסכתי הרבה כסף במעבר להוט, ואני ממליץ לכולם.

מה דעתכם?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s