המלך שלמה. אין כמוהו

היום זה קרה. היום התחלתי את חיי כעצמאי, משרד משלי, חברה רשומה בע"מ, ממש שלי. עבודה פריים טיים לעצמי. אני מממש את כל הניסיון המקצועי שלי מול לעשות עבור ביתי ולא עבור ביתם של אחרים. חתמתי חוזה ייעוץ מלא כנדרש וארוך טווח, מול חברה מדהימה בתחומה, עם טכנולוגיה שאין שנייה לה, בינתיים, כרגיל בענף הטכנולוגי. לפי הנראה כנראה גם לעוד כמה שנים טובות. קרוסינג מיי פינגרס. הגיע הזמן להביא את הידע לכדי ביטוי אישי. רגע לא מאוחר מדי.

שנים ארוכות מדי אני שכיר של היי טק, שש עשרה מלאו. היום, בדיעבד, אני יודע להגיד שנים ארוכות מדי. נוח לא היה שם מעולם, גם בדיעבד. הייתי בחברות קטנות וגדולות, נשבר ליבי כמה פעמים רבות מדי. מצליח, לא מצליח, חי וקיים או שמחר נסגר. נשבר לי. לגמרי נשבר לי. נשבר לי בעיקר לעבוד מול בעלים של חברות שאין להם מושג איך לנהל עובדים ולהעצים אותם. בעל-בית שלא יודע את הערך של העובד, והיו לי כאלו. אין לי חשק למכור במיליונים עבור מנכ"ל תלוש מהתעשייה שרק קיבל את התפקיד, כי הוא מכיר את הבעלים. הבושות שהוא עושה בחו"ל. אוי הבושות.

עובד בהיי טק הוא כורה פחם מודרני. שעות בלתי נסבלות, עומסים שלא נגמרים, לוחות זמנים שאין לתאר אותם. נסו לנהל מכירות כשאר שעון הלקוח שלכם ממהר בשש שעות או מפגר בתשע. הכל למען הלקוח, וכאן מתחילות הבעיות. עם השנים במכירות גלובליות, עיקרן באסיה פסיפיק, למדתי את המילה החשובה ביותר למנהל מכירות – לא. אין לי בושה להגיד ללקוח פשוט לא. לא יכול, לא מתאים לי, לא רוצה למכור כזה דבר. גם למדתי להגיד ללקוח היכן הוא טועה, למה הוא טועה, ושיקנה את הטעות ממישהו אחר. ניהול הסיכון לחברה שלי חשוב עוד יותר. הצלקות שעל הגב שלי יעידו איך זה נלמד.

להייטקיסט מנוסה יש קוד גנטי מיוחד. לכולנו התחושה בכל בוקר, ממש לקום עם הידיעה, שאולי היום יפטרו אותי כי נגמר הכסף או הפרוייקט אזל וברח לו. למדנו לחיות עם זה, להתמודד עם זה, להריח א השינויים הקטנים ביותר שאווירת המשרד, בטון שבמיילים, מי שולח לאן ולמה, ולעדכן קורות חיים כל רבעון. כולנו גם מנסים בשלב כזה או אחר, אפילו אם טוב לנו, לחפש משרה אחרת, ולא בגלל השכר. אנחנו יודעים שמתישהו זה ייגמר. קחו את קומברס לדוגמה, אני לא מכיר אנשים שעובדים שם ולא נמצאים עם קורות חיים בחוץ, מנסים למצוא משהו אחר. אין חסינות בחברה גדולה. הסיכון שווה לכל, החל מסטארטאפ. ערך העובד ונאמנות נשחק לאבקת פיות, ואינו נראה עוד במחוזותינו. חטא המאזדה ועונש הסיכון. חברות בודדות מאוד יודעות לנהל ולהתמודד כהלכה. בודדות עוד יותר אלו שיודעות לכבד את העובד, והעובד רק רוצה כבוד והערכה. לא תלוש בחג.

לאחרונה אף ייעצתי למנכ"לים וחברות, בניתי תוכניות עיסקיות והקמת מיזמים, אחד ממש מוקם בימים אלו על ידי שלושה פנסיונרים. ניסיתי עם דברים אחרים, גם לא היי טק. יש עולם עצום של הזדמנויות מהפנטות, בתחומים אחרים לחלוטין. עם חלק אני עדיין זורם. הפעם זה יצליח!

בהצלחה לכולכם. תמיד אשמח לעזור. (והפעם בניגוד ליחסיכם עם הבלוג, תשתפו למען תספרו 😉 )

*****

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו כמנויים, וספרו לחברים…

»

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בהצלחה זיו !!!!!!!!

  2. ענבר הגיב:

    היי זיו
    המון המון הצלחה, טפו טפו טפו שום בצל, ההרגשה שלך הייטקיסט מתאימה לכל הענפים במשק המודרני כמעט לדעתי. אני עובדת כבר….(לא נעים להגיד) 27 שנים ארוכות בענף התיירות בארץ, לעיתים ההרגשה היא אולי לא כשל "כורה פחם מודרני" אבל לא מאד רחוק משם. הפחד מפיטורין, שעות עבודה שלא נגמרות, להיות מחובר למשרד כל הזמן…..אפשר לחשוב שמדובר בדיני נפשות…..
    מחזקת את ידיך…עלה והצלח
    ענבר

  3. ג'ו הגיב:

    בהצלחה!
    כעובד הייטק למדתי שאפשר לעצור את המירוץ. החלטתי שאני לא רודף אחרי התנאים היותר טובים או הקידום אלא נשאר איפה שאני עושה מה שמתאים לי לעשות ובשעות נורמליות.
    אמנם אני לא יכול להיות בטוח שלא יפטרו אותי באיזה שלב אבל נראה לי שהחברה תפסיד מעזיבתי יותר ממה שאני אפסיד מהפיטורים.

    • זיו הגיב:

      מבין לחלוטין, הבעיה שהחברה לא מתנהלת לפי רציונל כזה. הם צריכים לרצות את בעלי המניות, בד"כ. אין הבנה עמוקה לערכו של עובד כשלד יציב בחברה. סליחה, יש הבנה, כי כולם מדברים על זה במשאבי אנוש, אפילו המנכ"ל אבל אין פרקטיקה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יקירי. שיהיה לך בשעה טובה ומוצלחת. אני מכירה את הנושא עם הקשיים והתיסכולים מקרוב כי אחי עבר בדיוק את אותו מסלול שאתה עברת. ובהכרותי איתך אתה תצליח ויהיה לך רק טוב.

  5. כאשתו של הייטקיסט מבינה לליבך… 🙂
    אז כל הכבוד, מאחלת מזל טוב הרבה בהצלחה בדרכך החדשה!

  6. מוטי בר און הגיב:

    זיו , אלף ברכות ומאחל לך הצלחה מכול הלב

  7. אפרת הגיב:

    הרבה ברכות ובהצלחה רבה,

  8. מ. הגיב:

    זיו יקר
    כל הכבוד!
    בטוחה שתצליח אתה מעולה!
    בהצלחה!

  9. אלין הגיב:

    זיו כל הכבוד, שיהיה המון המון הצלחה.מבינה בדיוק על מה אתה מדבר מנסיון של אחרים. למזלי לא שלי. במקום העבודה שלי בעל החברה, הבוס הישיר שלי, מכיר בערכם של עובדים טובים, מעריך ומתגמל. אבל אני יודעת שזה נדיר ביותר.
    אתה צודק, תמיד אפשר לחזור להיות שכיר. מקוה שלא תצטרך.
    ב ה צ ל ח ה

  10. מיכה הגיב:

    בהצלחה!

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בהצלחה. תקופה חדשה, ג'וב חדש, אדרנלין שוטף בדם. תצליח זיו.

    יחיעם

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כל הכבוד לך זיו!!!!!!!!!

  13. חנן הגיב:

    לא ממש ברור מה בדיוק אתה עושה היום והאם אתה נעזר בידע והנסיון שרכשת בהיי טק ?
    בכל אופן שיהיה בהצלחה, אני עדיין ב-FTS ….

    • זיו הגיב:

      היום אני מייעץ במכירות בינלאומיות ופיתוח עיסקי גם להייטק. ועוד כל מיני. הכל מהניסיון בהייטק. תודה!!

  14. דודו.א. הגיב:

    זיו, עלה והצלח בלוגיסט יקר ומעניין. נתת לנו כל כך הרבה, ואני מקווה להחזיר לפחות חלק במחשבה וברצון טוב.
    אתה כבר יודע שאני כרגע באקדמיה, אבל כשאצא לתעשיה בהמשך ולביוטק כביוטכנולוג, בכל הזדמנות שתהיה לי אתה יכול להיות בטוח שאני שם אותך בלפחות 1000KB בזיכרון באם יצטרכו איש כשרוני לייעוץ כמותך 🙂
    קונקשיין אחד כבר יש לך.
    בהצלחה רבה איש.
    דודו.

    • זיו הגיב:

      תודה רבה רבה רבה!!! אתה קורא את השטויות שלי ומגיב, וזה לכשעצמו מחזיר לי המון. המון! סומך עליך 🙂

      שוב תודה רבה לתמיכה והפירגון. נדיר מדי בשפה הישראלית לראות פירגון

מה דעתכם?

