רטוריקה משובחת

קצת נמאס מזה, הכל חוזר על עצמו. שנה באה ושנה יצאה ואנחנו עומדים באותו המקום. ביבי באו"ם, כאילו לא היה בקונגרס ממש כאתמול. הנאום היה מוצלח. מיוחד. רהוט. אנגלית מצוינת. גם עם תנועות ידיים וסיבובי גוף. גם הראש היה מבויים כנדרש. הכל היה נכון, כמעט מושלם (רק אלוהים מושלם), אז מה קרה בעצם? מה קיבלנו? כלום. שוב פעם כלום. הפעם לא קראתי את הפרשנים המרובים. נמאס לי מזה אחרי שקראתי בעיון רב את שני הנאומים המלאים. ביבי הגיע להגיב לאבו מאזן, ואחריו בתזמון לחדשות בישראל. הגיע להגיב. להגיב. כרגיל אצל ביבי, הנקודה פוספסה, המטרה נעלמה, שכל מדיני לאומי לא היה שם, רק אמוציות, ורוח קרב. להתנצח, להתנצח, להתנצח. רק להתנצח. עתיד לא שמענו ממנו. איך ניתן להאמין למישהו שמתחיל בדבריו עם תקיפה ברברית של הקהל כי הוא אנטישמי שונא ישראל, שרק מקבל החלטות נגד ישראל? ואפילו והדברים נכונים לגמרי, והם נכונים, האם זה המקום והזמן? הרי באת לדבר על המדינה הפלשתינית שקמה תחת משמרתך, על אפך ועל חמתך, ועוד הקמת מדינה אויבת לישראל במקום שוחרת שלום.

לטעמי הנאום היה מפוספס לגמרי, עם חזרות מטופשות לכל הדברים שכבר נאם בעבר. שמענו כבר את הביבי הזה. הנאום היה מכוון ישירות לליברמן ולקואליציה, לקונגרס בארה"ב ולאובמה. ישראל והעולם לא היו קיימים בנאום הזה. ביבי ושרה, הישרדות בלבד. מישהו זוכר מה הוא אמר שם? מה הוא הבטיח? מה היה מיוחד? בקושי רבע אולם טרח למחוא כפיים לעיתים רחוקות, וגם זה היה מהמושב הישראלי. איפה החזון? איפה המנהיג בביבי?! אבו מאזן נאם עם חזון ומטרה. הוא ניצח ללא ספק. העביר לעולם את המסר הכה פשוט של די, נמאס לנו להיות כבושים. תנו לנו לחיות לבד, חופשיים בכוחות עצמינו, והעולם מחא כפיים, חלקו שהיה שם. לא מעניין אותם טרור וסידורי בטחון. מעניין אותם חופש לאזרחים, לא נאום בחירות של ביבי.

אז העולם קיבל עוד שיעור בהיסטוריה המזרח תיכונית, לפני 67 ואחרי 67. עם התנחלויות ובלי. אז מה יצא לנו מהשיעור הזה, ביבי?! מה הרווחת?! כולם יודעים על הסכמי השלום שקלינטון הוביל וכולם קיבלו אותו, רק ערפאת שקשק ברגע האחרון, עד לאולמרט שנתן יותר בהסכמת העולם, והם שוב שקשקו מפחד. כולם יודעים. העולם גם יודע שאתה ביבי, לא עשית דבר בשלושת השנים האחרונות לכיוון של שלום. לא הצעת אף הצעה, לא הראית שום דרך. שום ויתור, שום שינוי, שום מדיניות. רק לספר מה אתה לא מוכן לקבל, ולא מוכן לעשות. מה בדיוק אתה מציע כמתווה לשלום איתם?! (מציע! לא את מה שאתה דורש, כי אנחנו יודעים מה אתה דורש). להגיע לאו"ם ולהזמין את אבו מאזן לפגישה בניו יורק, זה מעשה קטן, של איש קטן, עם אישיות קטנה, וככה אתה מצטייר בעולם, ככה ישראל מצטיירת בעולם. שלוש שנים לא היה לך זמן לפגוש אותו והוא רק עשרים דקות נסיעה ממך, אז ברגע האחרון, עם הגב לקיר וחבל אמריקאי הדוק על הצוואר, נזכרת להזמין אותו בניו יורק לפגישה?!

כמדינה, הפסדנו בגללך וממשלתך. הפסדנו מעמד, הפסדנו ידידים, הפסדנו כלכלית, הפסדנו ביטחונית כי אלו התוצאות האמיתיות של הפסד השלום. נכשלתם בתחום המדיני, כי מדינה פלשתינית תקום בתהליך שאתה לא מוביל ולא ממש מעורב בוא, רק רב איתו. התוצאה תהיה הרסנית לישראל, כי אין מי שיערוב לנו מול מדינות ערב. למה אתה לא מוביל, אלא תמיד מובל? היית יכול לצאת גדול, יצאת קטן. הייתי מופתע אם הייתי טועה, וחבל שאני לא. אין לנו מנהיג, אין לנו מנהיגות.

"אני רוצה לעשות שלום!". בחייאת ביבי, הרופא שלך שולח מרשמים בטלפון, או שקונים את זה בכספומטים בלוד?!

********** קליק על גוגל+ או שתף וזה מפורסם אצלכם ************
הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו כמנויים, וספרו לחברים…

»

  1. דודו.א. הגיב:

    כספומטים בלוד. בוודאות.
    אימא שלי תמיד אמרה לי – "אל תצא לפדל בצהרי שבת, שמא לא תוכל ללכת לעבודה ביום ראשון".
    תבין מזה מה שתבין 🙂
    (ולא, אל תנסה להבין).
    אגב, הייתי הדילר שלו חצי שנה. מכרתי לו מנות של פחדנות, טמטום, חוסר מנהיגות, עליבות נפש בזיל הזול. וגם סידרתי לו יועצים זונות (כן, זונות. במחילה על המילה).
    בכל זאת ראש ממשלה, לא?

    • זיו הגיב:

      נראה לי שמכרת לו בזול מדי כי הוא קנה סטוקים לכל החיים. מצד שני ידעתי שאתה מקורב. תמיד חשדתי!!! חבר של שרה בפייסבוק?!

      • דודו.א. הגיב:

        חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הרגת אותי עם הפייסבוק. בחיי.
        אין לי פרצוף ספר ממניעים אידיאולוגים (גם לעולם לא יהיה לי אייפון, אני גם צמחוני, לא קונה מיצים וקולות וכו').
        אגב…. את הבלוג הזה אתה כבר מכיר?
        http://www.nochiland.com/
        הזמנה מיוחדת במיוחד בעבורך. אני בטוח שתבלה פה מספר שעות לפחות.
        באהבת חינם,
        דודו.

מה דעתכם?

