נחשו את שם הטייקון לו זה שייך, ותקבלו.....

להיות טייקון זה להיות בעל עוצמה של מחאה חברתית, אבל כל יום, כל שעה. אתה יכול להתקשר לראש הממשלה באמצע כל דיון לכל מטרה, ואם הוא חצוף, אז תתקשר לאישתו. כל השרים רועדים מעצם הזכרת השם שלך לידם, כי הם רוצים להיות בטקס החגיגי הבא, ואם לא יצייתו, מי מהם יודע מה יכתוב כלי התקשורת להם נגדך כבר במהדורת הבוקר, תחת טור של סגן העורך? זה כוח מניע טהור, כוח על. להיות טייקון זה לקבל כסף מהבנקים שלך, נגד משכון מניות שנקנו עם הפנסיה שלי, שניתן חינם לטייקון על ידי המדינה, ובסוף המעגל הזה, אני משלם בריבית דריבית על ההפסדים שנגרמים לי אפילו שאני לא עשיתי כלום. זה הכוח להיות טייקון, הכל דבש.

למה לא להיות טייקון? מה רע בזה? הרי עד אתמול סגדתם לטייקונים והורקתם מקנאה עזה ומנצנצת שאתם לא כאלו. לכם לא חוגגים ימי הולדת ובר מצווה בפרק טלוויזיה מיוחד. לכם לא עושים חתונה במחיר ארבע דירות דופלקס בפתח תקווה. לכם אין טיסות פרטיות משום מקום לשום מקום עבור עסקאות שאינן קיימות, ובמרביתן נכשלות ונופלות. לכם אין את הכסף שאין לטייקון, אבל לטייקון מרשים שלא יהיה, במיליארדים, ואחריכם ירדפו עם עורכי דין עבור כל 100 ₪. אין לכם, נקודה. אתם מקנאים אז תאכלו את הלב! ככה זה בעולם הקפיטליסטי. יש כאלו שיש להם, וממש בשניות אלו עושים יותר ממשה שאתם עושים בשנה, ויש להם יותר, ויש את כל השאר, הפועלים למען תחזוקת ההיררכיה ידועה. כמה שיותר גבוה לכיוון השפיץ, ככה יותר קל. איך אמרו לנו בצבא: יש דרג ויש זרג. זרגגו לכם, מעמד פועלים בינוני ביום טוב, עלובים שכמוכם.

וכן אני מקנא בהם. יש להם הכל. מוותרים להם על הכל, ובעיקר מתחנפים להם. להיות מלך זה לא תמיד רע, ואני מתעלם בכוונה, למען החלום, מקשר לחובות כספיים, שנשרכים מאחור כמו פחיות למכונית של נשואים טריים, רק במקום פחיות אלו כדורי ברזל במשקל מאיים. אני ממש לא מבין את הבעיה הכללית נגד הטייקונים ועשירי הארץ והעם הזה, ומכל קצוות התרומה לקשת הפוליטית, יש מספיק צדיקים עשירים לכולם. הם עשו ועושים ויעשו את הונם לגדול יותר, במסגרת המשחקים הכלכליים המוכרים והמקובלים בשוק, על אפכם ועל חמתכם. לא עוברים עבירות לפליליות, לכן הכל תקין. זרגגו לכם שוב, ובנחת. הכל חוקי ומותר. אין חוקים פליליים נגד אי עמידה במוסר כלכלי.

משפחות העשירים בארץ הם קומץ זעיר ומצומצם כמו לה פימיליה, עם מנורה מזהב טהור, אבל בלי לשרוף את המועדון. אריסון, דנקנר, מוזס, ורטהיים, זיסר, תשובה, לבייב, שטראוס, מלצר, שמיר, עזריאלי, בן דב בדרך, ושרה נתניהו הכי וונאבי שיכולה להיות. הם מעסיקים את מרביתנו, שולחים לנו עד הבית שהם בנו לנו במחיר מופקע, את המוצרים שהם מייצרים ומוכרים לנו. אנחנו קונים בסופרים שהם בנו, בתוך הקניונים שהם הקימו, ומקבלים הודעות ברשתות האינטרנט והסלולר שלהם. הם בעלי הבנקים שנותנים לנו הלוואות לממן את הקניות בחנויות שלהם, למוצרים שלהם, ואשר מנפיקים ומנהלים לנו את כרטיסי האשראי לקניות האלו, והם המחליטים על גובה האשראי בכרטיס שהם עצמם מנפיקים, ככה הם יודעים בדיוק כמה ריבית אנחנו יכולים לשלם מבלי לסכן את הקרן, חלילה שיכריזו עלינו כחוב אבוד. מותר להם, כי זה המשחק הכלכלי היום, הלגיטימי, שמעוגן בחוק, ואם אין חוק, אז השר הנתרם התורן, יעשה להם חוק שכזה. זה חוקי ולמרות שמאוד נרצה בכך, זה אינו לא חוקי. אם זה חוקי, אז מה הבעיה שלכם? הם הרי תורמים מאות מיליונים בשנה, כל שנה, למען מטרות נעלות של השר התורן ולמען האדרת שמם ברבים, כי מתן בסתר ורני רהב זה כמו להגיד חזיר כשר. אז הכסף חוזר אלינו, לא ככה? אפילו אם זה רק חלק קטן ממנו, אנחנו עדיין מקבלים, בדיוק איפה שכואב, שם איפה שהממשלה לא ממש נותנת, נניח שבעה מיליון ₪ למען ספריה בקרית שמונה.

במשק חופשי, קפיטליסטי כמו שהביאוני עד הלום, ותודה להוריי, לכל מנכ"ל סלש בעל חברה, יש מטרה אחת וברורה – להרוויח כסף. כמה שיותר כסף, ואז לשלם הרבה מאוד לרואי חשבון ממולחים בשביל להחביא את הכסף הזה ממס הכנסה. Win-win תודו על האמת, כולם מרוויחים, רק המדינה מפסידה. בשביל לכסות על הבושות שבהפסדים האלו, המדינה מייצרת פטורים ממס, כי אז שואלים פחות, ושוב תודה למדינה שהביאני עד הלום. אז אני שוב שואל, ושוב שואל, מה רע לכם עם דרך הפעולה העסקית, הבסיסית והטהורה של כל מיליונר בואך מיליארדר? הם פועלים בגדול מאוד בדיוק כמו שאתם והבוסים שלכם פועלים בקטן מאוד. כולם כאן למען הרווח הכלכלי, וכמה שיותר. כל עוד זה במסגרת החוק, זרגגו בנחת, ותעשו לי טובה, תנמיכו את הווליום. אתם מרעישים לי בין שתיים לארבע, אפילו רני רהב נם לו בשעות האלו, ואני מעריץ את האיש והאגדה, שבנה עצמו בעשר אצבעות סופר מוכשרות, ועושה הכל למען משלם המשכורת שלו. כך צריך להיות, נאמן למקום העבודה. הלוואי ויכולתי לשכור אותו לעצמי או שהוא ישכור אותי לעצמו. ככה זה בחיים שלנו, הכסף מדבר אצל כולם, כולל הבנקים, כולל תנובה, כולל שטראוס, כולל כולם כולם כולם כולם.

אז מה אם המדינה עוזרת קצת עם הפרטות תשתיות ובטחון סוציאלי לעת זקנה, כאלו שחסרות מטרה, היגיון ומחיר רצפה מתחת לשולחן? אסור לה? תחפשו נענע. אתם בחרתם, אל תתבכיינו על התוצאה. יש לכם בעיה עם רווחים מטורפים של חברות ובנקים? אז מה!! הם עושים את מה שנדרש מהם וזה להרוויח! רוצים צדק חברתי? הטייקון זו לא הבעיה שלכם, המדינה זו הבעיה. תצביעו אחרת, תחליפו שלטון. זרגגו בנחת ועזבו לי את הטייקון בשקט, אני צריך עבודה.

מְזֻרְגָּג, מזורגג (ת') [מן זֶרֶג] [בלשון הדיבור] גָּרוּעַ וַחֲסַר כָּל עֵרֶךְ: טִיפּוּס מְזֻרְגָּג. [מְזֻרְגֶּגֶת, מְזֻרְגָּגִים, מְזֻרְגָּגוֹת]

********** קליק על גוגל+ או שתף וזה מפורסם אצלכם ************
הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו כמנויים, וספרו לחברים…

»

  1. ג'ו הגיב:

    אוי כמה שהייתי רוצה להיות אופטימי ולהגיד שהנה בבחירות הבאות תקום ממשלה חדשה שתשנה פה את המצב אבל לצערי אני ציני למוד נסיון ויודע שלמרות "אם כל ההפגנות" שהיתה כאן בשבת האחרונה לא תקום פה ממשלה אחרת (אפילו אם ביבי עצמו לא יהיה ר"מ) אלא איזושהי חבורת נגועים דומה. הרי לחתונות של תשובה ושל דנקנר מגיעים מימין ומשמאל ולא תקום פה איזושהי מפלגה חדשה יש מאין שלא מורכבת ממלחכי הפנכה האלה.
    צריך להרים דף אינטרנט שמפרסם את שמותיהם של המוקצים – אלה מה"שלטון" שלא מתביישים בקשריהם ל"הון" ומגיעים לארועים שלהם – עם אזהרה שאלה האחראים לאי הצדק החברתי ואין לבחור בהם. אולי כך לא נראה יותר את התופעה הבזויה הזאת.

    • זיו הגיב:

      אני מחזיק גחל קטן של תקווה. עוד לא אבדה תקוותינו 😦

    • דודו.א. הגיב:

      נו ג'ו… ויש אתר אינטרנט כזה? האגודה לאיכות השלטון אולי?
      עוד 10 שנים מעכשיו אני צופה בשיא הרצינות עמותה חדשה – "העמותה למלחמה בעמותה למלחמה בשחיתות שלטונית".
      הפוליטיקה כולה, כשהדרג הציבורי הבכיר בראשה איבדה כל בושה. המגזר הציבורי כולו איבד כל בושה.
      אין חמלה יותר וידידות או חלילה אנושיות לנמוך ולעלוב ממנה. לשפל ולנדכא. למסכן ולממורמר.
      ניצולי השואה יעידו.
      39 שרים יעידו. 39 אפסים. 39 #@$@%$ (כן זו קללה!). והדג באמת מסריח מהראש.
      פנסיה בגיל 45 לאנשי צבא (ומשטרה?) כשהעלו את הפנסיה לעם מ- 65 ל- 67. לעג לרש.
      ואני לא מבסס כלום על עובדות, אני לא כלכלן.
      אבל תסלחו לי חבר'ה, מה לעזאזל אנחנו מצפים מהם?
      אתם מדברים פה על הישראלי המצוי. הסגנון הישראלי המוכר. פוליטיקה לבנטינית. היאבקות חופשית עם קריאה לבן דוד שיעזור לשחרר אותם מהחניקה.
      כל התרבות הישראלית, וכל ההוויה הישראלית צפתה את כל הנ"ל מראש. והאמת?… אני מתפלא שרק בזמן האחרון זה מתגלע ומעלה מוגלה. חשבתי שזה יקרה יותר מוקדם.
      ישראלים הם לא פראיירים. הם כאלו שעושים מזומן מהצד בשחור, כאלו שעוקפים בתור, כאלו שצופרים בהמתנה לרמזור עוד לפני שהוא הופך ירוק, כאלו שלא מבדילים בין שתיים ושניים, כאלו שמבקשים שישמרו להם את התור בבנק, כאלו שאוכלים שווארמה עם דיאט קולה כשהטחינה נוזלת מהזווית של הפה, כאלו שצועקים על הקופאית/טלרית, כאלו שיהפכו את העולם ויזלזלו ויקללו את הנציגה של סלקום, כאלו שיעקפו את כל התור ברמזור על הפניה ימינה ורגע לפני הצומת יחתכו לתוכך שמאלה כדי להיכנס…. אין לי כוח לעוד דוגמאות.
      ומאיפה הפוליטיקאים שלנו באים? ומאיפה הדרג הציבורי? והפקידותי? והצבא?
      הדור שהקים ובנה והיה דור החלוץ – לא היה ישראלי. היה דור עברי.
      ועתה קם לו הדור הישראלי – וכי למה תתפלאו רבותיי? על שום מה?
      מי עוד יכול לחשוב (ובהגיון!) שסקס טנטרי כזה עם חוצפה ואחוקיות וצ'אפחות לא יחלחל פנימה, והחוצה? מי עוד יכול לחשוב (וברציונליות!) שגירבוץ כזה בביצים של העם לא יגרום לכמה מנדבושקס לצאת להפגנה (אני הייתי שם) שאין לה מטרה.
      ואם הייתה לה מטרה זיו, זה היה עוזר במשהו?… משהו באמת היה קורה?…
      אני בספק.
      בגלל זה אני כבר לא מרגיש ישראלי.

      אנקדוטה:
      http://eincyclopedia.wikia.com/wiki/%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9F_%D7%A0%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95

      • זיו הגיב:

        ואללה לא יודע דודו. אולי כן ואולי לא, אבל אנחנו לא מנסים אפילו. מותר לטעות כשמנסים, אבל מזמן אנחנו לא עם שמנסה או עם שמחפש את הדרך. אפילו היהדות הופרטה, וזו של היום היא לא זו של פעם ששמרה על הגחלת. אנחנו אסופה של אינדיבידואלים שמנסים לשרוד עבור קומץ טייקונים, שחיים על חשבוננו, כי פשוט מרשים להם לחיות ככה. ומי מרשה לעם? הישראלי הטיפוסי, זה שהתפתח לאחור מהצבר העברי ונמצא בכנסת. אלו כנופיות #$%@@$# שנמצאות בשלטון. לא נחליף שלטון, לא נביא שינוי. יש לך אופציה טובה יותר לחזור ולהיות ישראלי?

  2. דודו.א. הגיב:

    אתה יודע מה זיו?
    במקום טרחנות מילולית (שלי), קנטרנות (שלי), בכיינות (שלי) ועצבים (אני טוב גם בזה)…
    הנה פתרון:

    http://www.mitpakdim.co.il/

    לדעתי זו יכולה להיות שיטה מעניינת להתחיל ולהשפיע מבפנים.
    וכמו שהם אומרים – זה באמת לסגור את האף עם אטב ולעשות את זה.
    במקרה שלי זה יותר תפירה כירורגית של 2 הנחיריים כולל הלחמה בדבק ביולוגי.
    הבטחתי לעצמי לפני כמה שנים שלא אכניס ראש בריא (שלי) למיטה חולה (ופוליטית)…ופה גם איפשהוא וויתרתי על חלק מהישראליות שבי.
    אבל משהו בכל האינטרקציה מולך והקריאה בבלוג שלך מכניסה בי תזזית קיומית (עוד כמה רגעים אני הולך לשרוף צמיגים איפשהוא).
    דעתך?

    • זיו הגיב:

      אני הזמנתי מסכת אב"כ מיוחדת כולל חליפה חינם, מארה"ב. בלי זה לא נכנס לפוליטיקה שלנו, אבל למה שלא נתחיל בלשרוף חזיות?

      התפקדתי לשלי יחימוביץ', והקשבתי לה כמה פעמים בחוגי בית, ואני מקווה שהיא תצליח. היא היחידה שעבדה למעני בכנס הקודמת והנוכחית. 39 חוקים היא העבירה. יותר מאשר 110 ח"כים אחרים גם יחד. אני לא מאמין בשיטה הפוליטית הקיימת כבסיס לשינוי כלשהו. זו שיטה שמתקיימת על מנת לשמר את חבריה הנהנתנים דבוקים לכיסאם. צריך לבחור מפלגה שתשנה את שיטת הבחירות, אבל עדיין אין כזו. אולי יאיר לפיד? אולי אני? (קטונתי לעומת יאיר לפיד…) להקים מפלגה זו אופציה, אם כי זניחה כרגע. האמת, אני עוסק הרבה בזה, אולי ככיוון חדש בחיים, אהבה ישנה, פוליטיקה. אולי בכלל אתחיל כראש העירייה של פתח תקווה ? 🙂

      סך הכל אני אוהב את ישראל, ומספר עליה בכל העולם. זה באמת מקום מיוחד במינו. המדינה דפוקה, ואותה אפשר לתקן. זו דילמה קשה, בין הרצון לעזוב כאן ולנסות לבנות חיים במקום אחר, או להישאר כאן ולהילחם, עם שאלות נוספות, למה להילחם, על מה אני נלחם ועבור מי בעיקר? הרבה שאלות, ואני מחפש תשובות. אולי בקרוב אדע……

      🙂

  3. דודו.א. הגיב:

    לשרוף חזיות?… 0_0
    אגב, ב"התפקדתי לשלי יחימוביץ'" אתה בעצם מתכוון שהתפקדת למפלגת העבודה?

    • זיו הגיב:

      כן, אבל רק בגללה ולמענה. היא עבדה קשה בשבילי כחברת כנסת, והלוואי והיו עוד כמוה. מגיע לה הזדמנות. עבור האחרים לא הייתי מתפקד.

  4. […] תנובה וזהבית, דנקנר ושופרסל דיל. תנובה חוטפת אחלה חרם, וחבל לי שהוא כל כך קטן וצנוע. כמחרים תנובה מאז הסיליקון, ונמנע לחלוטין מהסופרים של מגה ושופרסל, יש לי המון שמחה לאיד על ההתפתלויות של כל המנהלים-בעלים-עושקים בע"מ, אל מול התכווצויות נתחי השוק, שינויים בהרגלי הצריכה, אובדן בכורה בשוק, ובעיקר הפסדים כספיים. אני לרגע לא מאמין שהם מפסידים בגלל החרם, אלו רק תרגילים בחשבונאות יצירתית, אבל זה עדיין כיף לשמוע. חרם על שופרסל בחגים, והמחירים מתייצבים ליצידנו לתקופה ארוכה. אז תמנעו לכם מלהגיע, ותספרו לחברים לא להגיע. אם כל אחד מאיתנו יימנע מאחד אחר בלבד,לקנות שם כולל תנובה, הרי שנצליח ובגדול. כשהטייקונים ירגישו את לחץ המניות, הממשלה תרגיש את לחץ הטייקונים, ואז הדברים ישתנו. תזכרו שעדיין הממשלה אחראית למצב, לא הטייקון. […]

  5. […] הקפיטליסטי הוא בעלי המניות. בעלי המניות שעוזרים לטייקונים בהתהוות, אלו שמשקיעים כספים אדירים שאין להם, בהלוואות עתק, כאלו […]

  6. […] מגבילים מאוד נגד התנהלות עיסקית גרועה כל כך למשקיעים, וטובה כל כך לטייקונים. הלוואי עלי לקבל שני מיליארד בלי להחזיר ובלי להיענש. […]

  7. […] לי טענה אחת כלפי מקינזי. עושים עבודתם נאמנה לעילא. הם מספים שירותים, יקרים […]

  8. […] מיליארד או שניים קטנים לתשובה וחבריו, ואני מנחש שהיה לנו גז כאן ממזמן, וזול יותר מכל המיסים […]

  9. […] מיליארד או שניים קטנים לתשובה וחבריו, ואני מנחש שהיה לנו גז כאן ממזמן, וזול יותר מכל המיסים […]

מה דעתכם?

