תודה ל AP. היו הרבה יותר...

המחאה הייתה רעשנית, ססגונית, חמה, לחה, דביקה, מזיעה , אנרגטית ובעיקר שמחה. היה סוג של אושר בעיני המפגינים, כנראה לדעת שהם לא לבד בחיים הכלכליים הקשים שלהם. לקחתי את היורש, בן תשע וחצי, וצעדנו עם כולם. התחלנו בכיכר הבימה, והיינו עם ההמונים לאחר כשעתיים לכיוון הבמה בקפלן. היה צפוף. מאוד צפוף. חנינו בשעה שבע בעזריאלי, החניון היה זמין ומזמין. יצאנו לכיוון הבימה, עברנו דרך ההכנות בבמה שקפלן, היורש שאל, אני עניתי כמיטב יכולתי. הגענו לבימה, ואלפים בודדים היו נוכחים משעות מוקדמות, כמה מוקדים בודדים של זועקי מרה מול מיקרופון על המה מאולתרת, בפינת רוטשילד ומגפונים רבים. המנטרה הייתה "העם דורש צדק חברתי". אחלה מנטרה, בלי מטרה. טיילנו קצת בים אוהלי המחאה, וראינו תרבות חדשה שכבר מתפתחת לה. תושבי המאהל נראו מאורגנים ממש כיציאה לפני טרק בדרום אמריקה. יושבים בים האוהלים, עושים פוזות לצילומים. אלפי מצלמות בין אלפי המפגינים.
ראינו את ערוץ אחד ליד ערוץ עשר ליד ערוץ 2. רק יונית נראתה נרגנת ולא שייכת. ראינו את הצלמים מתמקמים עם שלל המצלמות שגרמו לי להוריק מקנאה. אכלנו טוסט ובורקס בקיוסק, עם מיץ תפוזים סחוט, והמחיר היה הוגן, להפתעתי הגדולה. כשהלכנו הביתה (אבא, הרגליים כואבות לי) ראינו עוד עשרות אלפי אנשים שלא הצליחו להיכנס למתחם ההפגנה בקפלן עקב עומס רב מדי, והתקבצו ברחובות עזריאלי ומסביב. הגיעו במאוחר אלפים רבים אחרי עשר בלילה. לדעתי רק בתל אביב היו יותר משלוש מאות אלף. העיתונות לא ממש ראתה את כל הרחובות מסביב לקפלן, אלו שהיו פקוקים מאנשים.

המפגינים הגיעו להשמיע את קולם, חד וברור. היו ששרו, היו רבים שתופפו, היו שרקדו, היו שנתנו לנו הרגשה של הפנינג ענק. הלכנו שנינו אחד ליד השני, ולפעמים הוא לפני, יחד עם כל המפגינים, עד שהשתחלנו קרוב לבמה. היו מפגינים רבים כמשפחות ועם עגלות ועוללים, ילדים לא רבים אבל לא מעטים, היו המוני מפגינים שהגיעו מסודרים ומאורגנים כקבוצה, שכל קבוצה צועקת על מר גורלה. אומנים, פסיכולוגיה ציבורית, רופאים, תנועות נוער. מכל המינים ומכל הגילאים. כל הצבעים וכל המאכלים. מי שהיה וראה, הבין שהיום אוכלים את הגפילטע עם סחוג, ליד חריימה עם בורשט.

היו יצירות על מקל מטאטא גבוהה ומורכב כשלך מקגוויר, עם שלים מוארים, ומגפון תלוי גבוה. השלטים היו מהזן המודפס והמושקע שכמה מפלגות בודדות הכינו, עד נייר 4A בהדפסה ביתית מהודק במסקינטייפ על החולצה. הסיסמאות היו יצירתיות מאוד, עם שלל מסרים שונים ומשונים, אבל לכל המסרים הייתה כתובת אחת ברורה ומובהקת: ביבי נתניהו. העם הבין כי יש אחראי, למעשה יש אשם במצב. ביבי נושא בנטל האשמה, כי את נטל ההוכחה הוא לא מצליח לקיים.

איוב קרא, כנראה חבר הליכוד הטיפש ביותר ביקום, וחברו הקרוב והטוב של ביבי ("אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה", חז"ל), אמר שהיו רק בודדים פה ושם בהפגנה הקודמת. גם אמש היו המון בודדים היו. בודד פה, ועוד בודדת שם. המון בודדים שיצרו אחד ענק. אחד שצעק כי יש כתובת למחדל, יש כתובת לבעיות של מציאות חיינו. את העם הזה ביבי כבר לא יצליח לבלבל, לשקר, להונות עם עוד ועדה בעלת ריח באושים וחסרת תכלית. עוד מסקנות מטופשות שאולי יקרמו עור וגידים בעוד חומש, העיקר שיהיה לו מה לומר, ולא מה לעשות.

שלוש מאות אלף מפגינים, לא קונים את המילים, שלוש מאות אלף שרוצים מעשים.. שלוש מאות אלף שהבינו כי ביבי אחראי למצב, הוא שיצר אותו בקדנציות שלו, בממשלה המנופחת שלו עם 39 שרים וסגני שרים. אלו שלוש מאות אלף שבוודאות לא יצביעו ביבי, ויהיו רבים אחרים שילכו איתם. כן מרגלית צנעני, שלעולם איבדה אצלי כל זכות להיות מרגול, לא רק בזל היו שם, היו שם מכל השכונות בישראל. היו מגיעים שכונות רבות יותר אלמלא הרכבת לא הייתה נשלטת על ידי הליכוד, ומונעת בכוונה תגבור רכבות לתל אביב. רק שכונה אחת הייתה חסרה, ולעולם לא תגיע. שכונת הממשלה. דיירי השכונה הזו נמים את שנתם השלווה למרגלות המיטה המעופפת של שרה, בבואינג שטס לארה"ב. עניין פעוט של מיליון ₪ לטיסה. גם את זה המפגינים זוכרים ולא שוכחים, הכל צף ועלה בשלטי ההפגנה.

היו נאומים של מובילי המחאה. יו"ר הסטודנטים איציק שמולי ודפני ליף, לצערי, לא התגלו ככוכבים עולים בשמי הרטוריקה והכריזמה הפוליטיקאית הנדרשת. הם מסמסו את הנאום הכי חשוב שלהם, שהיה נאום לא ממוקד, ללא מטרה ובעיקר ריק מתוכן. הם לא עשו הכנה נדרשת בסיסית לדעת אל מול מי הם נואמים. הם לא ידעו מיהו הקהל, ולכן, כששמולי צעק (הוא חושב שזה כריזמה), כי הוא לא בא לבקש להחליף ראש ממשלה או להחליף את הכנסת, כי הוא לא עם אג'נדה פוליטית, הקהל צעק בוז אחד גדול. הייתי בתוך הקהל. שמעתי וראיתי. אי שביעות רצון רוחבית וצעקות רבות נגד חלקים רחבים בנאום של שמולי. שמולי לא מבין כי זו הפגנה מגה פוליטית, נגד הממשלה הכי פוליטית שיש, נגד רוה"מ שאין פוליטי ממנו.

העם הכין שלטים ממוקדים נגד ביבי, ומאשים אותו במצב בצורה מובהקת, אבל שמולי כנראה עדיין ילד בוסר, לא התגלה עם תכונות מנהיגותיות נדרשות להיות העתיד הפוליטי של ישראל, וחבל. שמולי כנראה שמע ליועצים השונים והקריאות בעיתונות בשבוע שעבר על ידי שליחי ביבי, כי לא מפגינים נגד רוה"מ, ולא מדיחים אותו, וכולי ועוד קשקושים דומים. הוא נבהל קשות, וחשב אולי על עתידו הפוליטי כעוזר ח"כ, והחליט להיות בלי צד פוליטי במחאה הכי פוליטית שהייתה כאן. הוא שכח כי בגין נאם פוליטית נגד הממשלה והפיל אותה, אז למה נגד ביבי זה אסור?! דפני רק נקלעה לשם בטעות.

את המפגינים אתמול אי אפשר לשקר יותר. המפגינים יודעים. המפגינים מאשימים. המפגינים דורשים שינוי, ולשינוי יש מטרה ברורה. לא רוצים שינוי מדיניות, כי מדיניות זה טוב לסיפורים בלבד ואכלנו כבר את כל הצ'יזבטים של ביבי ושטייניץ. שמענו על זיבולי השכל של יועצי התקשורת על כי הממשלה קשובה ומפנימה את המסר. "ממשלה שעושה הרבה למען משק החלב", גידי שמרלינג, יועץ רוה"מ, אבל שכח להגיד כי לולא החרם, ביבי היה טס לשופינג, וקוטג' זה אוכל של עניים אצלו בבית. ראינו את חוסר ההקשבה המשובחת של ביבי כשהעביר את חוק הוד"לים הרע, למרות הקריאות נגד, ולא עצר לשנייה להקשיב באמת, העיקר שאטיאס נשלח להגיד שביבי מקשיב. זו הפגנה מתמשכת נגד ראש ממשלה שמחובר בצינורות החייאה לכל בעלי ההון במדינה, זה שהפריט את הפנסיה שלנו עבור הטייקונים, שמפסידים אותו בהרפתקאות פיננסיות. ביבי שמפריט אדמות בלי מגבלות ורק החברים העשירים שלו ייהנו מההפרטה הזו. שקרניהו, נהנתניהו, שר האוצר העל כלכלי, שזז כמריונטה של שטייניץ, על פי האחרון, ומטיל מיסים כל בוקר על העם, רק לא על שרי ממשלתו.

זהו הביבי שהוציא את העם להפגין נגדו, נגד חזונו, נגד דרכו, נגד שלטונו, נגד ממשלתו. העם שלא יכול לסבול יותר. המחאה הייתה נגד ביבי. אני גאה להיות אחד קטן וחלש בין מאות אלפי אזרחים שלעולם לא נפגשו קודם לכן, שמעבירים מסר חד וברור כתער לביבי, מסר עם שתי מילים בלבד: אתה מפוטר!!!

* קליק לעמוד הראשי של הבלוג

********** קליק על גוגל+ או שתף וזה מפורסם אצלכם ************
הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו כמנויים, וספרו לחברים…

»

  1. גלית בדרך המלך הגיב:

    תיראו מה כתוב בנבואות על מנהיגי ישראל באחרית הימים:
    וְאוֹתָם עֵרֶב רַב הֵם עֲשִׁירִים בְּשַׁלְוָה, בְּשִׂמְחָה, בְּלִי צַעַר, בְּלֹא יָגוֹן כְּלָל, גַּזְלָנִים, בַּעֲלֵי שֹׁחַד, שֶׁהֵם דַּיָּנִים רָאשֵׁי הָעָם. (בראשית ז) כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ חָמָס מִפְּנֵיהֶם. עֲלֵיהֶם נֶאֱמַר (איכה א) הָיו…ּ צָרֶיהָ לְרֹאשׁ. בִּשְׁבוּעָה עָלֶיךְ פַּעַם שְׁנִיָּה, בְּחַי ה' צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל יוֹשֵׁב הַכְּרוּבִים, שֶׁכָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֹא יִפְּלוּ מִפִּיךְ, בְּכָל

    הגיע הזמן להוריד אותם..לא?

  2. ג'ו הגיב:

    הלוואי, הלוואי, שלא נחטוף על הראש כמו אז שהעפנו את ביבי וקיבלנו את ברק…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני הייתי שם ואני (וכל חברי ומשפחתי שהיו איתי) ממש לא התכוונו לשלוח את ביבי הביתה, זה גם היה הקו הרשמי של ההפגנה והדוברים, אנחנו רוצים שינוי ואין לנו בעיה שזה יהיה ביבי שיעשה אותו (והרבה מאיתנו חושבים שרק הוא יכול לעשות אותו), זכותך לחשוב אחרת אבל בבקשה אל תדבר בשם כולנו, דבר בשם עצמך.

    • זיו הגיב:

      זו הרגשתי מההפגנה אתמול. איך אפשר לבקש שינוי ממישהו שמייצר באופן אישי וישיר את כל הבעיות שדורשות שינוי?? השינוי הנדרש הוא שינוי במדיניות, וביבי זה לא אחד שמשנה מדיניות. הוכח אינספור פעמים בעבר. גם לפני שבוע הוא הוכיח שפיו וליבו אינם שווים. אמר שהוא קשוב לקולות העם ובכל זאת העביר את הוד"לים בלי שינוי או מחשבה נוספת. מה בדיוק ביבי יכול לעשות שהוא לא עשה עד היום? ניסית מישהו אחר במקומו למדיניות אחרת בשביל להגיד שרק הוא יכול לעשות אותה? להזכירך כי אנשים התאבדו בקדנציה שלו כשר אוצר על גזילת הכספים לקשישים? הוא לא ידע שישי בעיות קרטלים במדינה? אם הוא ידע כפי שהוא אומר, למה הוא לא עושה דבר נגדם ונזכר רק בגלל חרם הקוטג'? ביבי הרי הפריט את המדינה בשביל הטייקונים שהם אלו שמנהלים ומחזיקים בקרטלים. אז אני שואל שוב, למה ביבי?????

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        נו באמת, מדובר כאן על בעיות בשיטה שקיימת מאז קום המדינה, הנה תשדיר בחירות מ – 1988 – http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000669676

        מדברים שם בדיוק על אותם נושאים, אז גם בזה נתניהו אשם?
        הנה עוד קטע מזהו זה של שנות השמונים – אותן בעיות – http://www.youtube.com/watch?v=paDj8xlCpcE&feature=player_embedded#at=23
        וזה שקדימה הסירה את הפיקוח ממוצרי החלב, גבינות ומעדני חלב, זה גם ביבי אשם? וזה שקדימה הביאה לנו את תאגידי המים זה גם ביבי אשם? וזה שקדימה החליטה לשים חסמים לבניה במרכז על מנת לעודד אנשים לצאת לפריפרייה, זה גם ביבי אשם? הנה, אפשר לראות את זה כאן – http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000670804
        וחוק הו"דאלים – אתה חושב שהמפגינים באמת נגדו, כל מי שדיברתי איתו לא מבין למה הנהגת המאבק נגדו, מה לא בסדר בזה שישחררו את הפקק הבירוקרטי? העם מוחה נגד המצב וראש הממשלה צריך לתקן את מה שדורש תיקון, למה דפני ליף וחבריה "הכלכלנים הדגולים"
        חושבים שהם מבינים יותר טוב מראש הממשלה איך צריך לתקן, הוא חושב שחוק הוואדלים יתקן, בוא נחכה ונראה.
        אולי ביבי גם אשם שבן גוריון נתן פטור לחרדים משירות צבאי?
        ונניח שלא ביבי, אז מי? ציפי? והיא לא היתה בממשלות שהיתה שותפה לחולאים האלה?

        אתה סתם עוד אחד משונאי ביבי (שינאה עיוורת), אתה לא אומר שום דבר מעבר לסיסמאות, די להפרטה, מה זאת אומרת די? לכל הפרטה? גם ההפרטה של בזק למשל לא היתה נחוצה? יותר עדיף היה לחכות 8 שנים לקו טלפון? אתה לא חושב שצריך להפריט את חברת חשמל והנמלים? עדיף שמלגזן בנמל ימשיך לקבל 60000 שקל?

        אז נכון, יש דברים שצריך לתקן ולכן כל כך הרבה אנשים ואני בניהם יצאנו למחות ואנחנו רוצים (וכך גם הסקרים מוכיחים) שביבי יהיה זה שיתקן אותם, הוא יקח את כל הבעיות והעיוותים שנוצרו מאז קום המדינה ויתקן את כל מה שבר תיקון (ולא הכל אפשרי) כי היום אין מישהו אחר שמסוגל לעשות את זה!

        • זיו הגיב:

          אני דווקא חושב שהטחת כל צרות המדינה בממשלת קדימה תוך התלעמות בוטה ומופגנת מהעובדה שביבי עומד בראש המדינה פעמיים ועוד פעם אחת כשר אוצר, בחמש עשרה השנים האחרונות, זה ניסיון של טוקבקיסטים מטעם. אף אחד לא אומר שקדימה מושלמת, בטח לא אני, רחוק מכך. עשתה מיליון טעויות, אבל ביבי הוא עדיין האשם המרכזי. הוא שהביא את הכלכלה הקפיטליסטית המוחלטת, וקדימה עבדה גם לפי השיטות שלו. ללכת עד קום המדינה בשביל להגיד שביבי והליכוד לא אשמים זה קצת מעליב.
          התשדיר מ-88 מדבר על שלטון הליכוד להזכירך. הליכוד שמוטט את הכלכלה תחת בגין, 480 אחוזי אינפלציה, ופרס הציל. הליכוד עדיין שולט במדינה, וביבי לא היה מתעורר ועושה דבר למען העם, לולא חרם הקוטג' והמחאה. המחאה היא נגדו, ואכן, אני ממש מתעב אותו, עוד מבחירות 96, בהם היה המסיט הראשי נגד רבין, ועמד מול ארון מתים, חבק אותו וליטף אותו והכחיש למרות התמונות. מאז אני שונא אותו. עדיין, אין לו השגים כראש ממשלה להיות מנהיג לעם. מקסימום שר חוץ.
          ביבי לא שחרר שום פקק בירוקרטי, שגם הליכוד יצר אותו עוד בשנת 91, תחת שמיר. הועבר אז תיקון לחוק שמחייב את מנהל מקרקעי ישראל למקסם רווחים על הקרקעות. ביבי יכול היה לבטל את הסעיף הזה שלוש פעמים ועדיין לא בוטל. ממ"י גם עומדת ביעדי שיווק הקרקעות של המדינה, כל שנה, ואין בעיית קרקעות או שיווקן בישראל. יש בעיה של מחיר שנשלט על ידי משרד האוצר. בחוק הוד"לים ביבי משחרר קרקעות לחברים שלו בחינם, מבלי לפקח או לתחום עד מתי מותר לבנות, ומה בונים כמו דירות זולות או קטנות. בהעדר אלו אין לחוק שלו שיניים, וזה במכוון. טול קורה מבין עינייך, ביבי משקר אותך כל הזמן. אני לא חושב שצריך להפריט את הנמלים או את החשמל. תראה מה קרה בהפרטת המים. המחיר עלה במאות אחוזים. יש לנו מדינה קטנה והיעדר יכולת לנהל את הגופים בה, לא אומר שהפרטה זה הפתרון הנכון.

          ביבי יוצר הבעיות הכי גדול בארץ. מעולם לא השקיע אגורה, רק קיצץ והטיל מיסים. המחאה היא נגדו ונגד המדיניות שלו. היא לא תשתנה. לכן, ביבי צריך ללכת וצריך לתת למישהו אחר הזדמנות.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            ביבי הורס את העולם, רעידות אדמה, הורדת דירוג האשראי של ארה"ב, אבטלה בספרד, קריסת הכלכלה ביוון, כישלון ברזיל בקופה, כישלון בהבאת סניידר למנצ'סטר, חולשת מסי בקופה, בר רפאלי נפרדת מדה קפריו, צונאמי ביפן, אייפון 5 מתעקב, מוברק עומד למשפט, שפעת המלפפונים בגרמניה, ביבי הביתה, רק ליבני תביא את המשיח, הליכוד הורס את כל הגלקסיה …..

            עזוב, אני מבזבז את זמני ואת זמנך, אתה מונע משינאה, נקודה. אתה לא רואה בעיניים מרוב שינאה וכמה שאתה שונא את האיש ככה אני מעריץ אותו (ושוב, לא שאני חושב שהוא חף מטעויות כמו כל אדם ודורש ממנו לתקן) ולכן לא יכול להיות בנינו דיון רציני, אגב, בניגוד אליך אני לא שונא אף מנהיג מהעבר או ההווה, כולל ציפי לבני שאני מאד לא מעריך את היכולות שלה וחושב שהיא, בניסוח עדין, לא חכמה כל כך אבל אני לא שונא אותה, אני מסרב להאמין שיש איזשהו מנהיג מימין או משמאל ששם לו למטרה להרע לעם שלו, יש מנהיגים שטועים, לא חושב שביבי קם בבוקר, שותה קפה וחושב איך נדפוק את האזרחים היום, אם היית בא ואומר שלדעתך ביבי טועה בדרכו אז היינו יכולים להתווכח, הרי אתה מסביר לי שהיסטורית הליכוד אשם, יפה אז אפשר להתדיין על דרכו של הליכוד לעומת הדרך הסוציאליסטית שבה אתה כנראה מאמין אבל עכשיו אני מבין שאתה מונע משינאה נטו אז עזוב, ניפרד כידידים.

            סתם שתדע, קראתי את הפרופיל שלך ואנחנו מאד דומים, גם אני נולדתי וגדלתי בפתח תקווה (ועדיין גר בה), גם אני נשוי עם שלושה ילדים וגם אני עובד הייטק ולכן קודם כל קצת מפריע לי שרמזת שאני טוקבקיסט מטעם, רדו מהעניין הזה שמי שלא חושב כמוכם הוא טוקבקיסט מטעם, נשבע לך יש עדיין כאלה שתומכים בביבי ולפי הסקרים יש הרבה כאלה, אגב בדעותי המדיניות אני מרכז עם נטייה קלה שמאלה ואני מצביע ליכוד רק בגלל ביבי, אם ביבי יוצא מהתמונה אני קול צף.

            אגב, למה אנחנו קוראים לו ביבי, הוא חבר שלנו?!

          • זיו הגיב:

            נתחיל בסוף. אנחנו קוראים לו ביבי, כי במערכת בחירות הוא מתעקש שיקראו לו ביבי, בשביל הקרבה לאנשים. זה יוצר אינטימיות על פי יועציו, אז ביבי זה מה שיש. עכשיו לבעיות. לא האשמתי אותו בבעיות העולם, ובטח שלא תמצא אותי אומר את זה בשום מקום. אני די ממוקד בהאשמות שלי נגד ביבי, וזה לא משתנה. מותר לך להעריץ אותו, ומותר לי שלא. אני לא מוצא סיבות להערצה עבור איש שהסית לרצח של ראש ממשלה אחר בכל מאודו, ולמרות זאת אני לא מונע משנאה. בכלל לא. אני לא מוצא לו לגיטימציה כראש ממשלה, והוא זכה באי לגיטימציה הזו לדעתי, אבל העם אולי כן (ותודה על האמת, הוא הפסיד לציפי בבחירות האחרונות). אני גם לא חושב שהוא קם בבוקר וחושב איך לדפוק את העם. אני פשוט לא מאמין בדרכו, במשנתו, בשקריו, בסיפוריו שמתחלפים לפי השומע, בפנטזיות שלו שמעולם לא היו (תעודת זהות שנתן לפולארד, בריטים בירושלים, מפגש עם ברק ושרון בטנק ביום כיפור ועוד הרבה סיפורים). ביבי חי במדינה שבה הוא המלך, הכל מותר לו, צריך להעריץ ולסגוד לו ולאישתו הנוראית. הוא מחרבש כל דבר שהוא מתעסק בו בדיוק כמו בקדנציה ההראשונה. ע"ע שלום ואין שלום. ביבי הוא מלך בלהגיד לא, ולהגיד מה הצד השני עושה גרוע. מעולם לא אמר מה הוא עושה, רק מה הוא לא עושה.

            ציפי היא לא מיי קאפ אוף תי, לא בחרתי בה ולא אבחר מהרבה סיבות, בעיקר בגלל שהיא לא. גם את זה כבר כתבתי. מה הקשר לביבי?
            כאשר טוקבקיסט מתחיל למנות של כישלונותיה של קדימה ובעיותיה של ציפי בדיון על ביבי, אני ישר חושד בו שהוא טוקבקיסט. זו המשנה הדמגוגית תקשורתית של ביבי, לזרוק הכל ממנו אל אחרים. ציפי, טייקונים, קרטל וכו'. הוא נשמה טהורה. אם אתה לא, אני מתנצל. כמובן שמותר לך להעריץ את ביבי, אבל תשאל את עצמך למה? התשובה צריכה להיות בזכות ביבי ולא בגלל שציפי היא ככה והמפלגה האחרת היא כזו. למה ביבי? מה הוא עשה למענך ולמען עתיד ילדך? אתה חי טוב יותר היום? לילדים שלך יש עתיד טוב יותר?

          • עדו הגיב:

            להסית, לא 'להסיט'

          • זיו הגיב:

            סליחה, טעות. תוקן. תודה 🙂

  4. מיכל הגיב:

    פוסט מעולה זיו!
    הגיע הזמן שהממשלה החזירית הזו תסולק וכמה שיותר מהר. מעולם, מעולם לא קמה בתולדות מדינת ישראל ממשלה מפלצתית בגודלה! מילא אם היו עושים משהו ומצדיקים את קיומם אך אנו יודעים בדיוק מה ומי הם.. ממשלה נהנתנית הדואגת לעצמה בלבד ולא רואה אותנו האזרחים, הפכנו לשקופים! ניזכרים בנו רק לפני בחירות. הושטת היד הנדיבה לכל אותם טייקונים שעושקים את העם זו בושה וכלימה!!! אתה כבר אמרת את הכל…
    לעם מגיע צדק חברתי, לעם הזה מגיע לחיות בכבוד כי אין לנו ארץ אחרת זוהי זכותנו הלגיטימית.. והם אפילו לא ירדו אל העם.. למה להם? הכסאות המרופדים שמורים להם לעוד שנתיים, כך הם סבורים.. הלוואי שהם טועים ובגדול! העם התעורר סוף סוף העם מבין והעם דורש ובצדק רב!!!
    ראה איזה זלזול אנו מקבלים מצד הח"כים. בשיא המשבר והשבר בעם הם מקבלים/לוקחים לעצמם 4,000 ש"ח ביגוד ויוצאים לפגרה (פגערע). כמה קשה הם עובדים המסכנים הללו.. ממש רחמים! בושה אין לי מילה אחרת.

    • זיו הגיב:

      אני לא מצליח להבין למה תומכי ביבי, וחלק מהמוחאים אתמול, לא מבינים את הקשר הלוגי שבין ממשלה שלא עושה לעונש בבחירות?! מה הטעם להפגין נגד הממשלה, כי זו הייתה הפגנה נגדה, ולא לבקש את התפטרותם של אלו שגורמים לבעיות שמובילות למחאת המונים שכזו בכל רחבי הארץ??!!! מצביעי ביבי הם כאלו טיפשים?!!! מהי דמוקרטיה עבורם? שלטון שעושה עבורם או השילטון שלהם בלבד? איך יכול ביבי לתקן את מה שהוא לא מאמין בו ועושה רק נגדו בכל חייו?! החשמל עולה מחר בעשרים אחוזים בגלל מס!!!!! והם עדיין יצביעו ביבי.

      • מיכל הגיב:

        מסכימה עם כל מילה. ערב טוב 🙂

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          ביבי הוא סם. הוא החלום הישראלי המצוי של להסתדר באמריקה ואקסקיוז מיי פרנץ', להז—-ן עם הרבה נשים … הוא כל מה שישראלי היה רוצה להיות. תחמן, יהיר, רהוט ומפוצץ בטחון עצמי. בעצם, ביבי הוא המשל של המנטליות הישראלית. לכן אוהבים אותו באופן לא רציונלי. את בוש II אהבו משתי סיבות: א. הוא הצהיר שהתנ"ך הנו הספר האהוב עליו, ב. הוא פשוט כ"כ אמריקאי טיפוסי. זו הסיבה למה לא שונאים את ביבי (או סיסי) ממש. הוא כ"כ ישראלי. רק שרון האפיל עליו במידת הישראליות (לכן האיבה בין השניים) והסיבה לכך (לעניות דעתי) שרון הראה גם יותר לב מביבי (עד היום אני חושב ששרון היה מגיב למחאה באופן הרבה יותר יעיל ופחות אטום מביבון) .

          כמוך אני שונא ביבי עוד מימי רבין. לא שוכח אף פעם את ההסטה שהפעיל ואת כל הפעמים שרץ בהתלהבות יתרה לזירות הפיגועים כדי להסיט. עליו אמרו: "לא נותן לגופות להתקרר". לצערי על התקופה האיומה הזאת הוא אף פעם לא נתן את הדין. אבל בסופו של דבר ביבי הוא מפלצת. כשאני כותב מפלצת אני מתכוון למשהו הרבה יותר מורכב. אני מתכוון ליישות אשר עושה כ"כ רע מבלי להבין שהיא עושה רע. ביבי פשוט לא מסוגל להבין כמה רע הוא עושה.ואני אומר את זה: אני שונא אותו!

          בכל אופן יש ספר של פיליפ רות "הקנוניה נגד אמריקה" המתאר מה היה קורה אילו צ'ארלס לינדנברג מסמפט הנאצים היה נבחר במקומו של רוזוולט…. התיאור של ארה"ב המדומיינת של לינדברג, מזכיר לי בדיוק את ישראל של ביבי II.

  5. טליה הגיב:

    דעתי כשלך רק מה קורה בבחירות???!

    • זיו הגיב:

      כלום. פשוט כלום. עם טיפש שעדיין מצביע שבטית. הלוואי ויהיה שינוי, אבל כפי שכבר אמרתי הרבה פעמים, עד שלא תשתנה שיטת הבחירות ושיטת הממשל בישראל, לא יהיה טוב יותר. אולי מפץ קטן, במידה ויאיר לפיד יצטרף (וזה לא אומר שאני מצביעיו), אבל העם יצביע ביבי וליכוד וליברמן וש"ס. כמו שהאמריקאים הצביעו פעמיים לבוש ג'וניור. אין היגיון בבחירות רק רגש

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    זיו, כל מילה שלך בסלע. הלוואי ומנהיגי המחאה הזאת ישמעו איכשהו את הקול שלך ויתחילו לתת פה כיוון ברור של הפלת הממשלה, כי בלי זה הכל יירד לטימיון. אני מוריד את הכובע בפניי אלה שהתחילו את המחאה הזאת, אבל אני חושש שהם יכולים גם להביא לחורבנה, אם זה דפני ליף וחבריה שאין עליהם טיפת כריזמה, ואם זה שמולי שממנו אני הכי חושש כי הוא פרגמטיסט, משחק אותה המבוגר האחראי שבא להתפשר ולהשיג פתרון אמצע עם ביבי, נראה לי הוא כבר מפנטז על תפקיד בכנסת – הוא ימכור את כולנו. מתי יבינו ששינויים גדולים לא באים מפרגמטיסטים וממבוגרים אחראים. שינויים גדולים ומהפכות באים מאנשים שהולכים על כל הקופה בלי שום פשרה, בטח לא בכיוון של פשרה עם ביביהו. אני מקווה שמומנטום של העם לא ייעצר בפרגמטיות של שמולי.

    • זיו הגיב:

      הלוואי ומצביעי הליכוד היו קוראים ומנסים להבין את מה שאני ואחרים אומרים. הליכוד זו הבעיה. אני מקווה ששמולי יקבל שכל.

      תודה 🙂

  7. עדו הגיב:

    שלט שראיתי בהפגנה 'אין לי ארץ אחרת גם אם הממשלה מפגרת'. .

  8. […] הממשלה שלא עושה דבר מול המונופולים הדורסניים, למעט חצי עבודה של משרד התקשורת, לא עוזרת בכוונה תחילה. מחאה לא טובה להם עכשיו כשהם מעלים לנו את החשמל, המים, הדלק, הארנונה, והיד עוד נטויה. אז הם שומרים על שקט מול הגדולים. לא שמעתם שר חברתי אחד יוצא נגד התעשיינים החמדנים האלו כי מצד אחד הם לא רוצים לעורר תגובות נזעמות, ומצד שני המגזרים שלהם מקבלים שלל מוצרים בהנחה עצומה, כי אנחנו, החילונים במרביתנו, הפראיירים משלמים גם עבורם וגם עבור האמריקאים. […]

מה דעתכם?

