אחת משתי התוספות חובה אצל אמא שלי. השנייה זה שעועית לבנה או ירוקה, אבל טרייה, ברסק עגבניות. אני חולה על הכרוב האדום עוד מימי ילדותי, ואוכל אותו אך ורק קר, ישירות מהמקרר. כל האחרים בטוחים שאני לא שפוי (לא, באמת????) ואוכלים אותו חם. נו, זה שאין להם טעם, לא אשמתי. הנה המתכון. תרגישו חובה לנסות בבית.

מה נקנה:

  • 1 כרוב לבן חתוך לרצועות דקות ולא ארוכות
  • 2 עגבניות בשלות חתוכות לקוביות או 1 קופסה של עגבניות מרוסקות ללא תוספות (של יכין לדוכמה)
  • 2 כפות של רסק עגבניות 28%
  • 1 בצל לבן קצוץ
  • 1 גזר חתוך לקוביות קטנות (לא חובה, בתמונה אין)
  • 2 שיני שום כתושים
  • מלחפלפל
  • 1 כפית פפריקה אדומה
  • ¾ כוס מים
  • 2 כפות שמן
  • סוכר לפי הטעם – לא חובה
  • אופציה: חצי כוס צימוקים לבנים

ההכנה:

בסיר שטוח נשקף את הבצל. נוסיף את הכרוב ונערבב היטב עם הבצל. נוסיף את השום ונערבב היטב.

נוסיף את התבלינים והעגבניות, נערבב היטב היטב עם הכרוב ונבשל בערך 5 דקות. נוסיף את המים ונערבב עד רתיחה. אח"כ נוריד את האש לנמוכה, ונבשל עם מכסה. מידי פעם לערבב ובאם חסר מים להוסיף עוד קצת. סך הכל בערך חצי שעה עד 45 דק'. נטעם ונתקן טעמים. מי שרוצה כי לא מתוק לו, שיוסיף נא סוכר לפי הטעם. (אמא שלי: "אני לא מוסיפה סוכר כיוון שקופסת העגבניות מתוקה")

בתאבון.

כרוב מאודה קלאסי של סבתא שלי


********** קליק על גוגל+ או שתף וזה מפורסם אצלכם ************
הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו כמנויים, וספרו לחברים…

»

  1. אחותך (הקטנה) הגיב:

    מה נסגר לגבי האופציה ברצפט? לא זכור לי שאכלתי אלת זה עם צימוקים… נשמע לי פולני מידי 🙂
    ומה הכי חשוב? לא לשכוח להוציא את המנה לשולחן כי בדרכ שוכחים אותה במיקרו או במקרר.
    אהבתי

    • זיו הגיב:

      נכון!!! לא לשכוח להביא לשולחן, אבל זה כנראה מקרה פרטי 😉
      האופציה קיימת ואכלתי כזו במקומות אחרים. זה פולני לגמרי. צימוקים זה פולני. בסוף כל המתכונים של אמא יהיו בבלוג שלי

  2. אלין הגיב:

    נשמע ונראה טעים ביותר. מותר גם לפרנקים לנסות? :), בעצם מה אני שואלת את המתכון לסלט ביצים (עם צנונית!) מזמן אמצנו ומכינים בלי סוף.

  3. חיה הגיב:

    גם אמא שלי הייתה מכינה , כנראה שגם באוכל פולני ,יש עוד אופציות..
    אמא שלי הייתה שמה עצמות מיח , לתבשיל היה אופי מפולפל וגם חמוץ – מתקתק.
    אייזה כיף שהזכרת , גם אני אנסה לשחזר טעמים..
    תודה
    חיה

  4. אלין הגיב:

    הכנתי. כל כך טעיםםם ומהיר הכנה. תענוג. תתפלא גם יוצאי רחוק מאוד מגליציה אהבו מאוד. בסוף כל התפריט שלנו יעבור הלבנה 🙂 חוץ מהג'לי הרוטט והדג המתוק…כמובן..אתה זוכר מה לא אומרים על אוכל?..טוב, במקרה הזה – אומרים!
    שוב, תודה על המתכון של הכרוב. מעולה!

    • זיו הגיב:

      נפלא! שמח שאהבתם. יהיו עוד 🙂

      אל תזלזלי בדג עם הג'לי והגזר בעין….

      • אלין הגיב:

        לא מזלזלת..רק מאוד מאוד מאוד לא אוהבת.
        אבי ז"ל שעבד כל חייו בבית מלון ולכן גם סעד שם בקש פעם מהמלצר "עוד קציצה כמו שאכלתי" המלצר: אתה מתכוון לגפילתע- פיש, כן?
        אבי: לאאאאא…מה פתאום גפילתע-פיש???, לקח לו זמן לקלוט שהקציצה שהוא כל כך אהב זו הקציצה המדוברת…
        מאז, חברות מהעדה המתאימה היו מכינות לו מנה עליה היה מתענג בראש השנה.

  5. […] 4 אוגוסט 2011 … אחת משתי התוספות חובה אצל אמא שלי. השנייה זה שעועית לבנה או ירוקה, אבל טרייה, ברסק עגבניות. אני חולה על הכרוב האדום עוד מימי ילדותי, ואוכל אותו אך ורק …מתוך מתכון לכרוב מאודה ברסק עגבניות. קלאסיקה | אני נגד. ככה. הבלוג של זיו. להמשך קריאה […]

מה דעתכם?

