פייסבוק, "חברים", 30 במאי. אני מתחיל – שלום ניר, אני רק עם שאלה לגבי ארוחה ליומולדת. 🙂 15 ליוני זה תאריך היווסדותה של האחת שלי. לפני שבוע הייתי בחול ושכחתי את יום הנישואין שלנו. יומיים לאחר היומולדת שלה, אני שוב טס. חשבתי להגיע אליך למתחם ולחגוג לה, כשבעה אנשים. אני לא יודע איפה עדיף אצלך והאם יש אפשרות לארוחה מיוחדת יותר. תודה…

3 דקות סופר מהירות והתשובה מגיעה: "זיו יקר – זה נשמע שיש לך אישה מדהימה וסלחנית במיוחד – כל המקומות שלי מיוחדים מאוד, קורדיליה היא היוקרתית והמפוארת יותר ושם ניתן גם לקבל ארוחה מאוד מיוחדת של שמונה מנות ב- 225 ש"ח לאדם, אם בא לך משהו קצת פחות מחייב, יש את נועה ביסטרו המהממת, שנמצאת לא רחוק מקורדיליה ונסמכת על אותו המטבח שם אפשר לקבל ארוחת פינוק מקסימה – ארבע מנות ראשונות למרכז השולחן מנה עיקרית לבחירה וקינוח לבחירה (שלוש אופציות בכל אחד מהם) במאה עשרים בלבד לאדם. כמובן שיש את הג'אפה בר ששם אפשר לחגוג על אלכוהול מעולה ומנות מדהימות שהולכות איתו טוב ולשבת בחוץ בסימטה המקסימה של קורדיליה. זהו זיו – החלטה שלך תגיד לי מה אתה מחליט ואני אארגן לך שולחן ופינוקים בכל מה שתחליט – כל מה שאני צריך זה מתי, כמה ואת הטלפון שלך – נשיקות. ניר"

אחרי עשר דקות נוספות אני סוגר עם ריקי את כל הפרטים בנועה ביסטרו, כולל יין הבית שהיא המליצה עליו. ייקב בוטיק שלא שמעתי עליו. לבושתי, אחרי שנים של תכנונים, זו הפעם הראשונה שלי שם. יש לי מחסום פסיכולוגי להגיע לתל אביב.

***

"אני לא נכנסת פנימה ואני ממש כועסת עליך. רק שתדע לך. אני לא אוהבת לחגוג עם אנשים ורציתי רק שנינו. למה אתה עושה לי את זה בכוונה, אחרי שביקשתי ממך לא!". האחת מראה לי סיילינט טריטמנט מהיר בכניסה למסעדה. ריקי שאלה אם אנחנו לשולחן המוזמן של העשרה, הסוד שלי התגלה מוקדם מדי. האחת לא הייתה בסוד העניינים, בכל זאת כיוונתי להפתעה ביומולדת שלה, וכל שאמרתי לה היה בנוסח מסעדה לשנינו בערב, אף מילה בנוגע לאורחים. לזכותי יאמר כי אני מכיר את האחת, טוב מדי ולמדי. מה איכפת לך מי מגיע? חוגגים לך, אז תהיי…, אני מנסה להרוויח זמן ושולח מסרון לאורחים, הם מאחרים קלות. חניה בעייתית ליד המתחם של ניר צוק, ועוד בערב שיש בו חתונה חמישים מטר למטה בסמטה. החתונה מתחילה בתהלוכה של הנרגשים עם כלי זמר. אחלה אווירה לצבע של המקום. החדרים הפנימיים היו עמוסי אורחים, ותיירים בשלל שפות. כולם לא ממש הבינו למה אני מצלם…

קצת מהמקום בהתחלה ובסוף


האחיות שלה ושלי הגיעו עם בני הזוג, והסיילנט נגמר. האושר חזר למקומותינו, כי עם האחיות קל לה יותר לחגוג בפרטיות. מכיר או לא? חשבתי על התפריט המפנק, קרי ראשונות, נבחר עיקריות מהמוצע ונקבל שתייה וקינוחים. הרכב העיקריות בנועה המפנקת, לא היה לטעם כל האורחים אז הלכנו על תפריט פתוח עם שלל ראשונות, עיקרית חופשית וקינוחים בסוף. על היין שהוזמן מראש לא ויתרתי, לצערי אני לא זוכר את השם. היין היה מצויין. המקום משדר אווירה של רחוב יפואי יישן וותיק כמו קזבלן, אולי אפילו רחוב מזרח תיכוני –יווני, ישן נושן. הצבע הצהוב של הרחוב והתאורה הפנימית בהחלט מוסיפים לכיף. העיצוב ייחודי ללא ספק, וניכר כי עשו הרבה למענו. התברר לי במהלך ההזמנה מול ניר וריקי (עברתי לשמות פרטיים) כי יוסי מנהל המתחם הוא קרוב משפחה של חבר טוב.


הקאפקייקס מאפה ידיה של גיסתי

התיישבנו כשכולם באו, במרחב הפתוח להינות מהאווירה, ולא היה לחץ שיגרתי "להגיע, להזמין, לבלוס ולהתחפף לאורחים הבאים", כמיטב המסורת בהרצלייה פיתוח, (תתווכחו, אבל שם יש לי קילומטרג' עצום). האירוח היה נדיב ומתוזמן במידה הנכונה להוצאת המנות, לאכילה נינוחה, ובעיקר הנאה גם מהחברה. התחלנו עם טחינה ירוקה, בוטנים מטוגנים, חצילים לבנה, קרפצ'יו מצויין שהיה אך מעט שמנוני מדי, ופטה כבד. קיבלנו לחם הבית טרי, חם ומנשנש. שתי פוקאצ'ות מהתנור, אחת עגבניות פטה, ואחותה בשמן זית-רוזמרין, השלימו את הסבב הראשון.

לעיקריות התפרענו על רביולי בטטה, ניוקי, מרגז יפואי, סייף טלה ומורדו ממולא (קבב בגבינת עיזים). נהנינו מהמנות, היו טעימות לכולם והצלחות חזרו ריקות. אני חייב להיות נודניק, אבל זו ביקורת בכל זאת, של סועדים ולא של מבקרי מסעדות. אפשר לגוון קצת עם הטעמים בבטטה, וגבינת העיזים אבדה לה בתוככי הקבב, אם כי מורגשת. הסייף טלה שלי היה מצוין, השומן מהכבש הטחון שטוגן קודם לכן, נזל לו לתחתית הצלחת והרטיב נפלאות את האורז. העגבניות היו מעט גסות מדי ועם העוקץ (למה לא נוקה?), חצי גודל היה נעים יותר לאכילה. הפירה המעושן קיבל ציון משובח.


חלק מהמנות המצויינות

סיימנו עם המלצת הצוות לסלט פירות טרי ומבושם, ברולה טחינה, ומסקרפונה מעולה, שביקשנו עוד מנה ממנה. חגגנו כשלוש שעות, ויצאנו שבעה אנשים, בקבוק יין אחד, שתייה קלה וטיפ ב- 1250 ₪ (יומולדת שלה, אני הזמנתי. לא מפיל את האורחים). המחירים בהחלט מפתיעים לטובה, ולא מהיקרים שיש, נהפוך הוא, דווקא שווים לכל כיס עבור מסעדת שף ומנות מסוגננות, ממיטב התוצרת המקומית, ללא "פלצנות" יתרה.

אחרונות לסיום. עושה חשק? !


ניר וריקי, תודה!! נגיע שוב, הפעם אולי רק שנינו. אולי… 🙂

מתחם השף ניר צוק | יפת 30, יפו 68039 טלפון: 03-5184668

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. רננות הגיב:

    כל כך יפה אתה כותב שבא כבר מחר לבקר במקום ….
    אבל אני אנצור את המלצתך לאיזה אירוע קרוב .
    אני כמובן ב100% סומכת על המלצותיך וטעמך המשובח באוכל .

  2. אלין הגיב:

    מחזקת את דברי רננות. וגם אני רשמתי בפניי אם המקום לאירוע הקרוב

  3. שגיא הגיב:

    אני מאוד אוהב את המתחם של צוק. יש משהו לכל עת. גם אם האוכל לא מושלם – ובשום מקום הוא לא מושלם – תמיד האווירה מחפה על הכל, שרות טוב ונעים. ומז"ט לאחת.

מה דעתכם?

