The first car of Benz (1886), Mercedes Doppel-...

Image via Wikipedia

יש לי ניסיון עשיר מדי ברכבים מהעבודה. חלק מהתנאים…השבוע קיבלתי את הרכב החדש, רנו פלואנס, דגם משודרג עם קרוז קונטרול למשל. החלטתי לשתף אתכם בחוויה. בואו נעשה סדר ברכבים מהעבודה, מה כדאי ומה פחות כדאי.

אם אתם חיים בליסינג תפעולי כמוני, בקבוצת הרכב של "מזדה 3 או 6" לבחירתכם, אז אני מעדיף את הקבוצה הקטנה יותר בעיקר בגלל נטל המס הבלתי נגמר והבלתי צודק. בקבוצה הזו אפשר למצוא את מזדה 3 הפופולארית, פוקוס כמובן, פלואנס שהחליפה את המגאן, סיטרואן 4, קורולה, שברולט אבאו, פג'ו 3008 ויונדאי אי 30, אפילו אי 25 היום. מזמן לא ראיתי מיצובישי חדשה בליסינג או אפילו סובארו חדשה. אם אתם בקבוצה של הג'יפים מהעבודה אז לכו על יונדאי 35 או קשקאי.

אם נתונה בידכם הבחירה להזמנת הרכב, אני מודה, זה מאוד קשה להחליט, והרגש משחק כאן תפקיד חשוב, כי בא לכם כזה ולא אחר, בלי רציונל אמיתי. מבחינה מעשית הנה הפרטים:

  1. פלואנס: הרכב הכי מפנק שהיה לי עד כה. נסיעה שקטה וחלקה, נוחות מדהימה, סביבת נהג נהדרת, רכב גדול ומרווח, ותא מטען ענק. חיסרון אחד בולט ביותר זה המנוע. הכי גרוע שקיים היום בשוק. מנוע 1600, חלש להחריד, בלי כח, בלי יכולת, לא זז, ולא מתאים למשקל הרכב. צריכת הדלק אסטרונומית, בערך 8 לליטר מחוץ לעיר עם מזגן. פחות ממנוע 2000 אין לגעת ברכב, אלא אם אתם לא משלמים על הדלק (ליסינג מהעבודה…) או שמהירות וביצועי מנוע אינם חשובים לכם בכלל. אתם תמיד אחרונים ברמזור.
  2. פוקוס: טוב בהכל, אבל לא מצטיים בכלום. גודל טוב, מטען טוב, מנוע סביר, סביבת נהג נעימה, אבל סתם רכב. בלי אופי. בחירה דיפולט לאלו שאין להם דרישות ורוצים רק רכב טוב.
  3. איי 30 או איי 25 (25 יש לאחותי): אחלה רכב, מנוע מצויין, נסיעה טובה ונעימה, אני אוהב יונדאי, אם כי קצת פלסטית מדי, פשוטה מדי. ישיבה נמוכה על הכביש ומושבים לא מצטיינים בנוחות אירופאית. שווה ערך לפוקוס מבחינתי. האיי 25 מצטיינת מאוד בדלק, 12-13 לליטר בעיר, אז היא שווה עיון לרכב פרטי בבית.
  4. מזדה 3: קטן פנימית, ישיבה כמו ביונדאי, אבל מאובזרת היטב, הכי נוחה לתפעול נהג, מנוע חזק ועצבני. צריכת דלק רגילה של 10 לליטר ממוצע בעיר. תא מטען קטן יחסית וקשה לעגלת תינוקות
  5. סיטרואן 4: מיותרת לחלוטין. אין בה כלום. לא מבין מה הייתה ההתלהבות הגדולה ממנה
  6. קורולה: אחלה רכב, גדול, חזק מאוד, לדעתי המנוע הכי חזק בקבוצה, אבל אני לא מומחה. בהחלט ראשונה ברמזור אם לא מחשיבים את הונדה. מרווחת מאוד בפנים, אבל הרכב הכי עני בסביבת הנהג, פשוט מדי ועלוב משהו למראה. קצת רטרו רע לשנות השמונים.
  7. אבאו, 3008: לא מכיר אישית את האבאו, אבל לא שמעתי בקורות מהללות על השברולט הזו ועל אחרות, נהפוך הוא. הפג'ו נראית טובה למדי, ומהיכרות של פיג'ו אחרות אני בטוח שאין מה להתאכזב. היחיד שאני מכיר עם הרכב מרוצה ממנה עד מאוד. המראה הגבוה שלה תורם לעניין.
  8. סובארו: לא התחברתי לB3 כלל. רכב לא נעים ולא נוח עבורי. ישיבה נמוכה, מנוע מוזר, ורעש של סובארו שאני לא אוהב.
  9. מיצובישי: הדגם להיום לא ממש חשוב, הוא נראה יפה, בעיני לפחות. לא מכיר אישית את החדשה אבל הקודמת הייתה טובה למדי כמו הפוקוס.

זהו לשאלות שנשאלתי לאחרונה בנושא על ידי חברים וקרובים. מקווה שעזרתי.

והשאלה השבועית לשטייניץ: אם אני משלם מכספי על הרכב ליסינג, רק באמצעות מקום העבודה שלי, קרי, לא מקבל בחינם אלא משלם, והעבודה עושה את החוזה כי היא מקבלת תעריפים טובים יותר, למה אני משלם מס על הרכב ולא רק מס על הדלק? הרכב זו לא הטבה, כי אני משלם על זה!

********** קליק על שתף וזה בפייסבוק שלכם ************    

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

מה דעתכם?

