מפעל הפיס לא יבוא לבקר

מה נעשה אם נזכה בכסף שבלוטו?, אני שואל את האחת. לפעמים כיף לפנטז קצת. זה לא ממש שיש לי סיכוי בלוטו, ואף נמוך מזה שיש לשאר העם שבציון. אני הרי ביש גדא בכל מה שקשור להגרלות וזכיות. לחתונות ובריתות אני נוהג להביא כרטיס הגרלה של מפעל הפיס, בהנחה שאם הם יזכו את מגיע להם. אם אני אגרד את הכרטיס הוא בוודאות לא יזכה, אבל יש לו סיכוי טוב יותר אם הוא יגורד על ידי מישהו אחר. לזכות בפיס זה מזל אישי, לפחות זו האמונה שלי. כחוק גג לחוקי הזכיות, אני בכלל נמצא מחוץ לאופציות של הסטטיסטיקה כזוכה פוטנציאלי, רק כי אני לא ממלא לוטו. במילא אני לא אזכה, אז עדיף שווארמה.

אין פרסומת יותר מעצבנת מזו. לשמוע את אראלה מבשרת על מאות אלפי שקלים זכיה למאושרים, ואני לא מוקלט באף אחת מהפרסומות האלו, כמאושר התורן, זה מ-ע-צ-ב-ן!! מצד שני, תבדקי לי בבקשה שהטלפונים שלי מעודכנים אצלכם במערכת. מזמן לא שמעתי מכם, אני לנציגת שימור של מפעל הפיס. קיבלתי הגרלה בחינם. "אם אנחנו זוכים, אני עוברת לחצי משרה". היא. אני עונה לה שיהיה לך ברור, רק אם זוכים במאה מיליון, לא פחות. אם לא תהיה עסוקה בעבודה אז האנרגיה שלך תצטרף כיוון חדש להתפקס עליו, ואני כנראה עומד באמצע הדרך. מצד שני, במאה מיליון, גם בפחות! אני עוזב הכל.

אז מה נעשה? "קודם כל אני קונה לנו בית, ישן, חצר ענקית, משפצת אותו, ואז נראה". היא קובעת. ברור שהכל תלוי בסכום הזכייה אבל נגיד שבלוטו זה סכום שמספיק לארבע דירות, לפחות, בלי טובות של פישר. בשביל להגיע לחיפושים של הבית, אני קונה ג'יפ חדש, אבל לא משהו מנקר עיניים, Audi Q5 למשל, כי Q7 זה גדול מדי. BMW X6, זה של ערסים ולא בא לי". היא. מזל שלא בא לה, לא הייתי עומד בהוצאות. בבית המשופץ אנחנו מתכננים את המטבח שלנו, שיהיה בנוי כולו באי בישול ענקי בגודל שני מטר על שניים וחצי, לפחות, ומסביב רק ארונות. מעל יהיה משהו כזה לתלות עליו סירים וכלי מטבח ישנים, מנחושת. תהיה כניסה מרשימה לסלון, בעל התקרה הכפולה, חלונות בגובה שישה מטרים לפחות, יציאה מעוצבת לחצר, סוג של עץ דק או דומה. החדרים יהיו גדולים, כולל חדר ארונות גדול מאוד. מאוד. חדר רחצה להורים (?הורים? לנו!) עם קיר זכוכית לחדר שינה, במרכז החדר רחצה יהיה ג'קוזי גדול, על פודיום, יענו מוגבה, עם חלון הולנדי מעל לצפייה בכוכבים, ושהשכנים יציצו אם בא להם. אפשר טלוויזיה שמונים אינטש לחדר שינה?! אני שואל. "למה? במילא אתה לא רואה טלוויזיה בחדר שינה, ושמונים זה ממש גדול ומיותר, גם לחדרים האחרים. זה שיש לך יכולת לא אומרת שאתה צריך לקנות. תבנה לי חדר כושר בבית ומאמן אישי כל בוקר. זה עדיף". היא.

צריך מקלט? "אולי נבנה משהו לא גדול מדי, 60 מטר, לא צריך יותר". אאאהמ, טוב. ומה עם מלונה לכלב שלי? (סן ברנרד גזעי בלבד). הילדים יהיו מסודרים בחדרים שלהם, עם חדר משחקים-טלוויזיה ייעודי, ואולי מרפסת פרטית לכל אחד מהם. אני אקבל חדר עבודה משלי, כי אני אהיה עסוק בעבודה כל היום, מניות, נדל"ן, קצת מסחר במתכות ודלק בינלאומיים, השקעות זרות, משהו שיעביר לי את הזמן במקום הבלוג שלי. בחצר שלי יהיו שלל עצי פרי, ורק עצי פרי, כי ככה. למה לבזבז מים על עץ שלא מרוויחים ממנו כלום? נעשה פינת משחקים מיוחדת לילדים, ואולי בריכה קטנה, כי אין הרבה מים במדינה. גם תהיה ערוגה אורגנית לחסות, עגבניות, חצילים, פלפלים סודנים, תירס, דלעת, תבלינים, זה לא ייגמר ככה, הבנתם שיהיה לי שוק מלא, כאילו אצל ארז קומורובסקי בחצר. רק זמן אני לא בטוח שיהיה לי לטפל בזה. אפשר לקנות גם זמן?

השיפוץ יתחיל בהרס הקיים, אז עברנו משיפוץ לבנייה. תוך כדי ההתעסקות הזו, נפתח לנו בית קפה אחד או שניים, נשקיע בדירת מגורים נוספת לפנסיה, שיהיה. ניתן משהו, קטן, למשפחה, כי הם מסודרים כמובן, רק אנחנו עדיים לא, ובכלל נתעסק בתכנון חופשות בחו"ל למקומות אקזוטיים כמו מייסיסי בניו יורק. כמעט ושכחתי שגם צריך לשים כסף בצד עבור הילדים. כמעט. "אני רוצה גם לתרום למשהו חשוב". היא תמיד בסדר, אני לא מסכים לתרום. תרמתי במשרד וכל חודש אני תורם במס ההכנסה. חמש ספרות של מיסים, כל תחילת חודש, סעעעמק. "אני רוצה, ומה תעשה לי?!!". האחת, קובעת עובדה אחת חשובה. מה אני כבר אעשה? כלום. עובדה.

ההגרלה עברה, לא קניתי כרטיס, וגם השבוע אראלה לא מתקשרת, אפילו לא לבדוק את איכות הקו. די להרגיז את העם, אתם שם במפעל הפיס! עכשיו אני מבטל את המנוי שלי. כאילו, בשבוע הבא, רק אחרי ההגרלה שתהיה מחר. אולי היא תתקשר, אתם יודעים. מרפי התחתן עם קארמה ואצלי זה ברור הרי, ששנייה אחרי שאני מבטל, מתקשרים להודיע לי שזכיתי, אבל הכרטיס בוטל. למה להתגרות סתם באלת בגורל ואחיותיה?

********** אפשר לשתף בפייסבוק על ידי קליק על שתף ************    

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

תגובה אחת »

  1. […] הוא עובר אלי ואני אחלק אותו חזרה, כטוב לי, אולי אשתמש באראלה. אלי ישי לוטש עיניים לתקציב, כי הוא מחלק לרשויות, וכפי […]

מה דעתכם?

