פתח תקווה

למה לא בעצם?! קודם כל עבור העברית, זה ראש עיריית ולא ראש העיר (אבל אני אמשיך עם הטעות, בכוונה). עכשיו לעסק. גדלתי בעיר הזו, ואני חי בה מיום ליום בדרכי לגן של הבנות, להורים, לאחיותי ולחברים. עכשיו שאני חושב על זה אני די הרבה שם יחסית למישהו שנשבע שלא יחזור לגור בעיר הזו. אפילו בשישבת אני מגיע. נו, כנראה שאי אפשר להוציא את פתח תקווה ממני, ואם נוסיף שמן למדורת ההבלים שלי בנושא, אז האחת רוצה לגור בשכונות החדשות שם כאופציה שוות ערך לכפר סבא.

ראש העיר הנוכחי נמצא במעצר בית, וכמו שזה נראה עכשיו הוא ימשיך למאסר ארוך. ראש העיר הוא לא יהיה יותר. בקרוב, קרי בחודשים הקרובים, סר הפנים החרדי מש"ס, אלי ישי, זה שממנה את אנשיו ברחבי ישראל, מוצא עצמו לפתע, ככה אאוט אוף דה בלו עם המון סורפרייז, כי סגן ראש העיר של פתח תקווה, גם הוא מש"ס (לא נכון! באמת?!!), מחבק סורגים יחד עם ראש העיר. צ'מעו, זה לגמרי תפס את כולנו מוכנים ולא מופתעים, במיוחד את עובדי העירייה, את אזרחי העיר, ואת ישראל בכלל על כי ראש עיר חשוד בפלילים קשים. המצחיק הוא שכולנו ידענו בדיוק מאיזו מפלגה הגיע הסגן שנתפס יחד איתו, עוד לפני שטרחו לומר לנו. ממש באנקר 1 בטוטו.

אז יש לנו עיר ואם בישראל ללא ראש עיר או ראש עירייה. סיים סיים. והשאלה היא, האם ישי ימנה מישהו מבחוץ עד לבחירות בועדה קרואה או לא. בהנחה כי נלך לבחירות מחודשות בעיר, אזי למה אני לא מתאים להיות ראש העיר החדש?! במה טובים הכושלים הגרועים שלפני, ממני?! אני לפחות לא מגיע עם מטרת כבוד והדר. דווקא לשרת את העיר החמישית בגודלה בארץ זה אתגר מדהים. לפתח תקווה יש את המרכז המסחרי, העיסקי, הגדול בארץ. ארבעה בתי חולים, ולוזון אחד (נו, בטבע הכל מתאזן). הנה כמה רעיונות שאני אנסה ליישם בהנחה שזה מותר על פי החוק. דבר ראשון לפני כל השאר: מכתב התפטרות אצל שר הפנים, שייכנס לתוקפו אם אני אגיע לחקירת משטרה, בעוון מעשה פלילי, שאני חשוד בביצועו, בזמן תפקידי כראש העיר.

בחינוך:

  • יום לימודים ארוך בכל בתי הספר, על פי חוק, מבלי לחכות למימון של הממשלה, שלעולם לא יגיע
  • יום הלימודים יחל בשעה תשע בבוקר עד שש ויכלול מורים בבתי הספר עד סיום
  • ארוחות צהריים מלאות, קפיטריה מפוקחת
  • חוגים מלאים במימון עירייה כלשהו
  • מגמות לימודי ספורט, מלגות ומגמות חדשות החל מכיתות ג'
  • בכל בי"ס יוקם חדר מורים גדול במבנה של אופן ספייס היי טק עם עמדה אישית למורה כולל מחשב ואינטרנט. המורים יעבדו בבית הספר יום מלא כל יום, מבלי לעבוד בבית. כל העבודות, המבחנים, וימי ההורים יתרכזו בשעות העבודה המלאות והנורמאליות שישי במשק. חמישה ימים בשבוע כנדרש.
  • גני ילדים כולל עירוניים יהיו פתוחים עד השעה חמש עם אפשרות בייביסיטר בהודעה מוקדמת עד השעה שש וחצי (בתשלום נוסף)
  • ההורים לתלמידים ישלמו עבור ארוחות הצהריים כחלק מהארנונה. כמובן שיהיה מידרוג להורים עם ילד שני ומעלה במערכת החינוך שבעיר
  • ספורט: לא יהיה מימון של קבוצות ספורט מקצועיות מתקציב תושבי העירייה, על אפו וחמתו של לוזון
  • הקמת אוניברסיטה (קרייה אקדמאית) ללימודי המשך למבוגרים מעל גיל 35 עם מלגות עירייה לאזרחי העיר
  • הגדלת נוכחותו של בית התלמיד העירוני בכל מוסד לימודי
  • לימודים אוניברסיטאיים בתיכונים החל מגיל 16

בתשתיות, קל זה לא יהיה:

  • שינוי בתחבורה העירונית אל ומאת הרכבת: חניון תת קרקעי ענק ליד תחנות הרכבת, שאטלים בתדירות גבוהה בכל רחבי העיר לשתי תחנות הרכבת, במחיר נסיעה זעום
  • מפעל מיחזור חדש וחובת מיחזור בכל העיר.
  • הרחבת אזורי תעשייה בקצוות העיר ליד תחנות הרכבת
  • עצירת כל מפלצות המגורים הענקיות שאושרו בחטא אם לא בפשע, באם המושבות בעיקר וסביבותיה, עד אשר יימצאו עוד דרכי גישה לעיר או יורחבו עד מאוד הקיימים
  • קידום ועידוד בחוק עירוני פרוייקטים פינוי-בינוי, בעיקר במרכז העיר. להרוס ולבנות מחדש.
  • הפיכת העיר לירוקה גם במראה, תוך ניצול מאגרי מים ממוחזרים ומקומיים
  • שימנור מראה העיר העתיק ורוח הפרדסים עליו נוסדה (כולל סילוק פסל העיפרון החלוד והמזעזע מהכניסה הצפונית של העיר)

בעסקים

  • הקלות לבעלי עסקים חדשים שאינם רשתות גדולות
  • עידוד חברות ומפעלים לעבור לעיר תמורת הקלות במיסים, עם תנאים נוספים להבטחת הישארותם לשנים ארוכות
  • הקלות לעסקים אשר מעסיקים את תושבי העיר למעלה משמונים אחוז מכח האדם ("עניי עירך קודמים")

זהו לעכשיו. בטח יהיו עוד רעיונות ואחרים שישנו את מה שכאן. לגבי שירותי דת בעיר, אין לי מספיק מידע עכשווי, אבל גם זה ייחקר לעומק. מה שכן בטוח הוא שלא יהיה מימון תלמידים חרדים שונה מתלמידים לא חרדים, קרי, כולם ביום לימודים ארוך או אף אחד.

אז למה לא בעצם?! מי מצביע לי???!

************ אפשר לשתף בפייסבוק *************

הצבעתם לי בסקר? הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…


»

  1. אלין הגיב:

    אני! אני! אני! מצביעה לך. למרות שפתח תקוה היא אחת הערים שאני סולדת ממנה. לא יודעת למה. מגיעה פעמיים בשנה (לרופא שאתה בוודאות לא הולך אליו או לקולגות שלו בתחום…), מגיעה ובורחת מהר. גם ההגעה לשם, הנסיעה בציר ז'בוטינסקי העמוס תמיד וגם משהו שם בעיר, במרכז הלא נקי מבריח אותי. מודה, לא הייתי בכל חלקי העיר הגדולה אבל את האיזור הקבוע אליו אני מגיעה – אני לא מחבבת. מצד שני – במשך 25 שנות חיי הראשונים לא אהבתי את ת"א ("אני מחיפה – אין שום סיכוי שאגור בת"א ") ועכשו לא רואה את עצמי חיה בשום מקום אחר, כך שיש סיכוי לפתח תקוה.. אולי עם ראש עיר אחר :))

    • זיו הגיב:

      זו הבעיה של העיר. הציר המרכזי ומרכז העיר. היחס שלי לתל אביב הוא בדיוק כמו שלך, אבל עדיין לא גר שם. אני בורגני לייט, מיישובי הספר של המטרופולין תל אביב 🙂

      תודה!!!

  2. עדנה הגיב:

    כתל אביבית במקור וב…נשמה…קשה היה לי לפני מליון שנה להתאקלם בפת.
    הנישואין לפתחתקואי נאמן(עד היום..) הביאה אותי הלום,וכמובן גם מחיר הדירות אז.
    גרתי בעיר הזאת יותר מאשר בכל עיר אחרת בחיי….
    אחרי הפסקה לטובת הוד השרון של 11 שנה,חזרתי לעיר לפני כ-3 שנים.
    שוב…..מתה לגור בתא אבל לא מוכנה לרדת לרמת רצפה כדי לחיות שם..טרוף המחירים.
    בפרק הנוכחי שלי כאן בעיר החלטתי לראות את הכוס המלאה..עיר חמה ליושביה מאד מאד נוחה לכל סוגי הקניות…(שוק נהדר) ומקור פרנסה
    מוניות 66 ו-51 24 שעות כולל שישי וחגים לכל מרחבי תא ב-10.5 שח בלבד ללא בעיות חניה
    ואני בת"א פעמיים בשבוע לפחות.
    בנותי בחרו לחיות בתא,ולא רוצות לשמוע על העיר פת גם אם גדלו ולמדו בה…שום נוסטלגיה !!!!.
    אני אצביע בעדך,זה לא ביג דיל..הנעליים להכנס אליהן קטנות גם כך,אפשר רק להשתפר
    אגב…בשכונתי מדברים רק רוסית….מ ל ב די.

    • זיו הגיב:

      אני לא מוצא סיבה לתל אביב עבור משפחה. העיר הזו לא מדברת אלי. אבל כנראה שככה התרגלתי. הוד השרון היא פתח תקווה קטנה, מאוד. זו עיר נוחה בדיוק כמו כפר סבא שלי, עכשיו

  3. […] כי יש להם בחירות בעוד שנה וחצי, 22.10.2013, תרשמו את התאריך (אני מתמודד לפתח תקווה). מעט מדי מהם עשו משהו למען התושבים שלהם. כרגיל עם […]

מה דעתכם?

