Nuba village - Kordofan - Sudan

החיים זה לא נשיונל ג'יאוגרפיק

אם לא התרגזתם מספיק (לא היו תגובות!) בפרק א' על ילדי העובדים הזרים אז כנראה הפעם תתרגזו עלי, באמת, ממש כזה. זה אחלה נגד הזרם העיקרי המפומפם על ידי "סמאלנים יפי נפש, ומחבבי המסתננים". אני נגד. נגד המסתננים. בגדול. יותר מגדול, עצום וכביר.

הבן טון החדשותי היום זה ההפגנות נגד המסתננים. כולם כבר שכחו את המאבק העיקש של אלי ישי בילדי העובדים הזרים. יש גם ערבוב בין ההפגנות, ובין היצרים. אני לא רואה את הקשר בין השניים. ילדים העובדים הזרים זה מאבק שונה ועומד בפני עצמו. המסתננים זה מאבק אחר לגמרי. אני לא רוצה מסתננים בישראל. לא מעניין אותי מאיזה מדינה, ובמיוחד ממדינות מוסלמיות קיצוניות שבאפריקה. יש כבר למעלה משלושים וחמישה אלף מסתננים לא חוקיים בארץ, ועד אשר הפיסחים האימפוטנטים מהממשלה יעשו משהו בנידון, עדיין צריך לדאוג להם. צריך להאכיל שלושים וחמישה אלף אנשים, לשכן אותם, להלביש אותם, לטפל בהם רפואית. בעוד שנה הם כבר יהיו אולי מאה אלף. זה הפרדוקס. אנחנו מחויבים לטפל בהם מתוקף אחריות אנושית ומדינית, ובעיקר בטחונית אזרחית על כי אחרת הם יפשעו בחיפוש אחר מקורות מימון ומזון. פשיעה קשה מאוד. זה יגיע. מצד שני, הטיפול המסור שלנו מזמין הרבה אחרים להגיע לכאן. בל נשכח כי בין המסתננים האלו יכולים להיות מאות פעילי אל קעידה רדומים. אתם לא יודעים, וגם אני לא יודע אם זה נכון או לא, אבל זה רק הגיוני. הפחד הבטחוני לא ממש משפיע במאבק הזה, אבל הוא שם, וצריך להיות שם.

הנה נקודה למחשבה בנושא מסיפורי המשטרה. משטרת ישראל לא באמת נלחמת במכוני הליווי בישראל. בתי הזונות רבים. הם נלחמים בסמים, בפשע המאורגן ואולי ביחס העבדות לזונות, גם סחר בנשים, אבל הבורדלים לא נסגרים. לפחות אלו המסודרים יותר, לא המחתרתיים. תשאלו כל שוטר סיור או מחלק המוסר והם יספרו לכם על המוסדיים יותר בין בתי הזונות בתחום שיפוטם. יש עניין למדינה לא לסגור את המקומות האלו. העניין הוא מניעת אונס ועבירות מין קשות על ידי עובדים זרים, מסתננים ושאר מבקרים לא אזרחים. הם צריכים מקום להתפרק בו, עדיף בכסף מאשר באונס. עכשיו תשליכו את זה על מצב המסתננים, ומה יקרה אם לא נטפל בהם, לאחר שכבר הסתננו לכאן.

המסתננים, מגיעים אלינו דרך מצרים, והמצרים אשמים שהם לא עוצרים אותם, אבל כל עוד הם לא מגיעים לקהיר, מה זה עניינם? תגידו שזה לא מוסרי לשלוח אותם חזרה למדבר, אבל זה גם לא מוסרי לתת להם להיכנס לכאן ולשלוח חזרה במטוס. אנחנו לא חייבים לתת דין וחשבון לכל העולם כל הזמן. מותר לנו לשמור על גבולותינו, בדיוק כמו כל מדינות העולם. מה קורה למסתננים במדינות אחרות?! למה אנחנו צריכים להיות שונים ביחס שלנו לגבולות המדינה שלנו ולביטחונם האישי של אזרחי המדינה?!

אם כל כך רע להם במדינה שלהם, שילכו נא לחפש את עתידם באירופה, נניח צרפת שמאוד הומאנית כלפי מהגרים, או שילכו לאחת מעשרים ושבע מדינות ערב האחרות, לחפש שם את מזלם. ישראל זה לא המקום עבורם, לא המקום שלהם. עם כל הכבוד "לזכויות", אין להם זכויות אזרחיות בישראל כי הם לא אזרחי המדינה! אני, אתם, הייתם מקבלים זכויות בסודן?!??!!! זכויות לחבל תלייה זה מה שהיינו מקבלים.

אין עוררין על סיפורי הזוועות, רצח עם ממוסד ובלתי נגמר, עבדות, זנות קשה ועוד כיד הרשעות הטהורה. באמת קשה עד בלתי אפשרי שם, אבל לא כל מדינות אפריקה זה דרפור. יד קשה בסודן זה עדיין לא רצח עם. למה זה מקומינו לתקן עוולות עולם??! הסתנן לכאן עו"ד צעיר שכבר התראיין בטלוויזיה והוגדר כמוביל המאבק של המסתננים. הוא אמר שהוא דורש את זכויותיהם ואחד אחר אמר שהוא רוצה רק ללמוד כאן שלוש שנים באוניברסיטה ואז לחזור לארצו.אני מציע לו בתוקף, כרטיס טיסה לכיוון אחד, שילמד שם, ויבקש להגיע לכאן במסגרת חילופי סטודנטים, או שיבקש משבדיה לארח אותו. יש לנו מספיק ממתינים בתור למלגה לאוניברסיטה, לא צריכים אחרים ובטח שלא מסתננים.

מישהו צריך לומר להם כי יש להם זכות אחת, וזו לחזור למדינה שלהם. הם לא הבעיה שלנו. גם הדמגוגיה הזולה והמופקרת עם ההשוואה הגרועה על כי "אנחנו היינו עם נרדף בשואה ומי כמונו יכול להבין", לא ממש מחזיק מים. בשואה, אנחנו היינו פליטים בהרבה מדינות אחרות, קהילות בלבד ללא מדינה מוגדרת ומוסדרת. קם עם אחר להשמיד אותנו ואת זכרנו. זה ממש ממש ממש לא מה שקורה כאן. מלחמות האחים המוסלמים שלהם באפריקה לא מעניינות אותי. בשביל זה יש את האו"ם יפה הנפש, לא את מדינת ישראל.

אני לא רוצה אותם באילת, לא בערד, לא בתל אביב, ולא בכרמיאל. לא רוצה. הם לא שלנו, לא מאיתנו ולא חלק מבעיותינו. לא צריך לספק להם עבודה במחצית שכר מינימום, לא צריך עבדים נוספים בארץ הזו. האו"ם הנאור, המושחת והאנטישמי, קיים לפתרון בעיות כאלו. אם נרכז בתחום מדבר מצרים, לפני הגבול שלנו כמה אלפי אנשים, אולי האו"ם יעזור למצרים לעזור להם. מצד שני, אם זה לא בגבול המדינה שלי, למה באמת איכפת לי?! אנושי, חמלה, סימפטיה? את זה יש לי כלפיהם כמו על הרבה אומללים אחרים בעולם. זה לא אומר שהם מוזמנים לחיות כאן. לא ממש מסובך לשים עוד שלושה גדודי מג"ב לאורך הגבול כל לילה. יש מספיק משתמטים מצה"ל שיכולים למלא את התפקיד הזה. שהמסתננים יישארו במצרים, ונראה איך המצרים עוזרים להם.

כל זה זה חלק מהאין ממשלה בישראל. אין מדיניות. אין החלטה. אין מנהיגות. אין מנהיג. אין חזון. אין שליטה. אין ביצוע. אין כיבוי אש. אין אחריות. פשוט אין. תראו לי אחרת, ואני מתנצל. תראו לי.

* Image by Rita Willaert via Flickr

****************************************

מזדהים? לייק בפייסבוק. זה קליק אחד!

»

  1. הקטע המצחיק בכל העניין זה שדב חניו מתעקש לכנות מסתננים בשם פליטים.
    לא רק שזה נשמע יותר הומאני. הוא גם יגזור על זה תקציבים והון פוליטי.
    על חשבון מי ?

    על חשבון תושבי השכונות החלשים, אלה שהשמאל אמור לייצג בכנסת:

    http://www.knesset.gov.il/protocols/data/rtf/zarim/2010-11-22.rtf

    מתועד בעמוד 28, למרות שאני חושב שכל המסמך מרתק.

    • זיו הגיב:

      פוליטיקאים זניחים מחפשים כותרות בכח. אין להם תומכים אז מנסים לייצר בנישות חולפות. עכשי זה מסתננים, מחר זה נכים, מחרתיים זה זקנים. אנחנו אשמים שאנחנו מסכימים למערכת פוליטית עלובה שכזו ללא חוט שדרה לאומי.

  2. לעגן צמרת הגיב:

    מישהו עושה אצלנו קופה, אחרת איני מבין את חדלי האישים שמאפשרים את חדירת המסתננים. חלקם הינו טרוריסטים.

    • זיו הגיב:

      אין לי ספק שהרבה מאוד כסף מעורב כאן

      • דודו.א. הגיב:

        ממתי מישהו לא עושה קופה מתישהוא?
        כבר מאסנו בלהיות בנאליים. סניליים או אינפנטיליים.
        נדמה לי שעכשיו יותר מאי פעם, יותר אנשים, יותר פעמים וביותר הזדמנויות מבינים שמישהו תמיד מרוויח מאחורי מסך הכותרות והתשקורת, ומאחורי מסך ה"בעיות" שניתן לפתור במחי יד..
        והמסתננים?…
        משום מה נדמה לי שיש פה עניין הרבה יותר גדול ממה שכולנו עושים ממנו.
        אבל אני והקונספירציות שלי יכולות ללכת לחפש…
        רק בריאות ואהבה 🙂

        • זיו הגיב:

          לרבים מדי יש יותר מדי מה להסתיר. אתה זוכר את שרון והמגרסות בשנת 92 אחרי ההפסד בבחירות? אין מספיק מגרסות לממשלה הזו….

          בריאות ואושר

  3. […] וקדימה בחירות! אז מה אם באותו השבוע נכנסו לארץ עוד 500 מסתנני עבודה חדשים?! אז […]

מה דעתכם?

