שביתה באדום. עובדים סוציאליים ללא זכויות. (תודה Yנט)

העובדים הסוציאליים הם רק סימפטום של מחלה. זו מחלה ממארת, והגוף שחולה בה, ממשלת ישראל אם אני לא מובן כנדרש, כבר לא מבחין בין ימין לשמאל, בין נכו ללא נכון, בין צודק לבין מגיע לי. התעוררנו הבוקר, גם הבוקר, לעוד מצוקה כואבת, אנושית ואמיתית של מגזר גדול בשירות הציבורי, שכורע תחת נטל העומס, ונמצא במצוקה קיומית בעצמו. הם התריעו על זה חודשים ארוכים, צעקו חזק יותר בשבועות האחרונים, וכרגיל, כמו בכל הראשון לספטמבר הגענו לשביתה הגדולה. שביתה שכולנו נאמר עליה, שנייה לאחר שייחתם הסכם חדש, למה היא בכלל הייתה קיימת. הרי ניתן היה להגיע להסכם שיגיעו אליו בעוד יומיים שלושה, תלוי מתי ביבי יישבר מהסקרים, כבר לפני שבועות ארוכים.

אני מהמר שההסכם הזה ייגמר בדומה להסכמים אחרים, הרבה מאוד זריית חול בעיניי העובדים. עליית שכר זעומה שלא תדגדג את שחיקת השכר בעשר השנים האחרונות על פי מדד המחירים המזויף, והרי לחלוטין לא תשקף את צפי מדד המחירים בשנים הקרובות. משהו בין 2-4 אחוזים לשנה לשלושת השנים הבאות. כמובן שההסכם יחול "בפעימות", אחת קטנה כבר מייד, עוד אחת בשנה הבאה וכך הלאה. אולי יהיה בונוס לעובדים של כמה אלפי שקלים פעוטים. הכל למען 'תשתקו ועכשיו', כי נשבר לנו באוצר להגיע למעלית המהירה, שתוריד אותנו מטה ללובי של מגדלי אקירוב-פלטינום שלנו. אנחנו עסוקים באירועים נוצצים בקיסריה, והשביתה הזו מגיעה בין המנה העיקרית לאחרונה, אז תעשו לנו טובה, אנחנו עסוקים. גם המעלית עושה לנו לחץ ג'י שלילי כזה בבטן וזה ממש לא נעים לגרעפצים. בגללכם (!) לא נגיע להספק היצירתיות הנדרש בהורדות המיסים לחברים של ביבי, והעלאת המיסים לכם בשביל שתכסו על הגירעונות של החבריא.

תראו כמה עלובה ממשלת החידלון של הליכוד-ש"ס. ביבי-ישי. מבטיחים לאלפי אברכים בטלנים, עלובים, משתמטים ועלוקות חברתיות, משכורות עתק, יחסית למגזר הציבורי הרוחבי (כבר אדון בזה), של כחמישה עשר אלף ₪ לחודש ברוטו, לפני כל ההשלמות והתוספות, שיהיו, יהיו, יהיו הרבה, כמובן. חמישה עשר אלף לחדלי האישים הללו, נטולי השכלה, נטולי הכשרה, נטולי יכולת או נכון יותר נטולי רצון ליכולת, אנשים שהתחנכו על ברכי "המגיע לי, תנו לי עוד אני אברך-חרדי אבא לתריסר". ובנימה הזאת אני חייב לסייג כי אני לא מאשים את החרדי במצב שלו. לא מאשים אותו שהוא בטלן, משתמט, עצלן, חי כעלוקה בדמו של השוק העובד והמתפרנס. אני מאמין שיש אלפי חרדים שרוצים לעבוד ולצאת ממעגל הבטלה והעוני, אבל הם מפחדים מהחברה שלהם, מהעדה. מפחדים מהרבנים. את הכסף הגדול הזה הם לא מציעים לכוח האזרחי המשרת הקיים, העובד הסובל. כוח עשייתי מובהק שמוכיח יכולות מרשימות בתקציבים עלובים ודלים, אנשים שלמדו תארים רבים, שניים ושלישים. עבורם אין כסף. הם למדו לחיות כמו הסוס, כל יום עם פחות תבן. אני לא מאמין שנראה חרדים על פיגומים, מערבבים טיט, מרצפים ומטייחים. לא חשמלאים ולא אינסטלאטורים. יותר קל לקבל כסף בלי לעבוד, ועוד לעבוד בחום, בזיעה, תחת השמש, עם בוס, ותפוקה, והספק. אולי נראה דווקא עובדים סוציאליים משנים מקצוע לפועלי בניין, עם הקוקו והסרפן.

שביתת הפרקליטים, מכבי האש, מד"א, רופאים, אחיות, כל זה היה ויהיה. הפרקליטים שבתו ימים ארוכים. פושעים מסוכנים יצאו לרחובות חופשיים לפשוע שוב, כרצונן. אולי כרצון הממשלה. השינוי הפעם הזו בניגוד גמור לכל הפעמים הקודמות זו התקשורת, והיא בלבד. התקשורת לא גילתה כל עניין בשביתות הקודמות, בעיקר זו של הכבאים. חתימה תקשורתית נמוכה. האירוע המכונן של התקשורת היה בשריפת הכרמל. הם חטפו בראש מהכבאים על שלא סיפרו, דיווחו, הזהירו ועמדו לצידם. אולי השריפה לא הייתה מתקיימת בגודל כזה אם לשביתה היה הד תקשורתי גדול. הרי ידוע לכל עולל, כי ביבי לחיץ כמו קטשופ, וקצת ירידה בסקרים (יש עוד לאן לרדת???) מקפיצה אותו לויתורים נרחבים.

בעייתם העיקרית של העובדים הסוציאליים כמו של עובדים רבים אחרים, היא חוסר היכולת, הידע והניסיון לנהל שביתה, לנהל דרישות לסיום השביתה ועוד רע מזה, לקבל ייעוץ מההסתדרות. תראו לי שביתה אחת של ההסתדרות ששינתה את פני המגזר ששבת. רק אחת! מגיע להם משכורת גדולה פי שלושה ממה שיש להם היום, החזרים מלאים לטלפונים ניידים, תוספות גבוהות לשעות עבודה רבות, שנת שבתון בדיוק כמו שיש למורים, נסיעות, והוצאות אחרות. את זה הם לא דורשים. דורשים בקטן, יקבלו שבריר מקטן. "נערי האוצר" חיים על שביתות כאלו. לא נותנים כלום כי זה בהחלטתם במקום בהחלטת ממשלה (בעולם נורמאלי, אתם יודעים, כך זה לא צריך להיות…), ומחכים. מחכים לראות מתי הצד התובע יישבר, ראשון. מניפולציות רגשיות ופסיכולוגיות רבות מופעלות, העיקר שהעובדים יוותרו על הדרישות. למה שהעובדים יוותרו על הדרישות??!!?!?!!? בסוף כולם יוצאים בלי כלום, רק האוצר מנצח, העם מפסיד.

מה שמרגיז עוד יותר (עכשיו זה המגזר הרוחבי ממקודם…) אלו הפרשי השכר העצומים שהאוצר מרשה לעצמו לתת עבור כנופיות הפשע המאורגן מהנמלים, חברת חשמל לישראל, מקורות, נתב"ג, תמשיכו לבד. שם האוצר לא דורש כלום, רק נותן, העיקר שיהיה לבוסים שלו שקט. חתימה תקשורתית גבוהה כאשר משביתים את נתב"ג. זה מצטלם יפה כשאין קונים בדיוטי פרי. זה מכעיס את העם. אז עדיף שהעם ימות לו קצת בדרך למיון, יקבל רופאים מתלמדים, עייפים ושחוקים, ימצא את עצמו נזקק לעזרה ורחמים מעובדים במצוקה גדולה כמו שלו. מקסימום יפגוש נוכל או פושע מסוכן, סלב כמובן, בדרך לשם. העיקר שיש בושם חדש בריצ'רדסון.

צריך רפורמה מקיפה, עצומה, קולוסאלית, של השוד הציבורי למען השירות הציבורי. רפורמה כזו לא תהיה תחת שלטון ביבי. לעולם לא תהיה. כנראה שגם ללא ביבי לא תהיה הרפורמה. אין לנו את המנהיג שיכול. אז נשארנו עם מה שיש, או נכון יותר עם מה שאין. אולי בכלל  צריך עובדים סוציאליים לעובדים הסוציאליים. מישהו שמע את עיניי לאחרונה מקים זעקה אמיתית ונדרשת עבורם?!

קצרצר לסיום סיומת: תשובה רוצה פטור ממס לעשר שנים, על הגז בתמר. תחזרו אחרי: להלאים את הגז!!!

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. מ. הגיב:

    כל הכבוד זיו מאמר נהדר
    פרסם אותו בדף המאבק שלהם בפייס
    http://www.facebook.com/maavak.social.work.2011

    בטוחה שתזכה לאהדה גורפת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כל הכבוד על הלוחמנות. כל מילה בסלע. אולי תתגייס להסברה בשם העו"סים? לא יזיק לנו
    מישהו עם כישורי רטוריקה כשלך. בתקוה לימים יפים יותר,
    עו"סית בשביתה

  3. חנה הגיב:

    כל הכבוד! ותודה רבה.
    אם כל העו"סים יקראו את המאמר. זה יתן להם עוד כוח. שניה לפני שנשברים….

    • זיו הגיב:

      זו הבעיה. שנייה לפני שנשברים. כואב לי עליכם. אתם לא רגילים למו"מ. אני אשמח אם תעבירי את זה הלאה שייתן כוח לאחרים

  4. דורית הגיב:

    כל הכבוד, צריכים אנשים כמוך , חזקים במילים חכמים ואסרטיביים . מסכימה עם דבריך.

  5. שרית הגיב:

    אחלה פוסט, המלצתי בפייסבוק. במשפחה של ארבעה עובדים סוציאלים ושני פסיכולוגיים, כנראה שאנחנו רשמית לא נורמליים…..

  6. טל הגיב:

    כל הכבוד על הכתבה. משקפת את המציאות. תודה רבה על התמיכה

  7. אלי הגיב:

    על איזה חומר היית כשכתבת את זה?
    איפה מקבלים 15000 ש"ח? אני חרדי שלומד לתואר ואין לי שקל, רק תגיד איפה מקבלים לא 15000 ש"ח אלא 1000 ש"ח ואני הולך לשם, להפיץ שקרים בבוטות זו נאורות???
    אידיוט!

  8. חגית הגיב:

    מילים כדורבנות,זיו הנושא שהתעסקת בו חשוב ואכן לצערי דבריך לגבי איך תגמר השביתה,נכונים.אני רק חייבת לומר שאפילו שדעותיך על החרדים אולי נכונות,למה להשתמש בשפה כזאת? זה רק מוריד מערך הכתיבה שלך.
    ענייני גירושין

    • זיו הגיב:

      תודה, אני אקח לתשומת ליבי. לא חושב שקיללתי, רק ציינתי תכונות אופי ירודות, לדעתי, אבל אני מבין כי יש קוראים שלא מסכימים איתי. אני כותב רק על מה שאני מאמין בו. החרדי הממוצע היום, מאופיין בכל מה שאמרתי, כי ככה מגדלים אותו ומחנכים אותו להיות. הבעיה שלי היא נגד הרבנים, הפוליטיקאים החרדים, והשילוב שלהם יחד. הם אשמים בתחלואי החברה החרדית, והם אשמים בדור עצום של אברכים טפילים. צר לי, אבל אני אשתדל להבא.

  9. חגית הגיב:

    אני דוקא מאלו שחושבים כמוך.פשוט צרמה לי השפה,שמחה שלקחת לתשומת ליבך.שבוע טוב.

  10. […] עוד מחאה, שביתה מוצדקת לא מוצלחת. בדיוק כשביתת העו"סים, גם הרופאים נופלים קורבן לוועד רע וטיפש, ללא כישורים […]

מה דעתכם?

