את מתכוונת לשתוק הרבה זמן? אני שואל, מגשש בעדינות, אולי מקווה (?). כמובן שהשאלה הזו מגיעה לאחר חצי יום של שקט, בעקבות לילה שקט, בוקר שקט ועכשיו צהריים שקטות. אני לא ממש מבין את הסיילנט טריטמנט הזה. כשאני מבקש ממנה לשתוק לשלוש שניות זה אפפעם לא קורה. השקט הזועף הזה, בפאסון של נונלשנטיות קריר וצונן, במבט של "לא איכפת לי שתיחנק עכשיו מול העיניים שלי", השקט הזה יכול לשגע גם משוגעים. נכון, מודה ומתוודה, בא לנו על שקט לפעמים. נורא בא לנו. כמה רגעים של חסד בלי רשימת טרוניות, מטלות ופקודות. אז אנחנו מבקשים, לא תמיד ברגע הנכון, לא תמיד בטון הנכון. לא תמיד מבקשים. יש אלף ואחת סיבות לטריטמנט הזה. אלפיים ושתיים אם מביאים בחשבון את פקטור זיו, מכפיל מעריכי לבעיות. לדעתי מרבית הבעיות שמביאות לעונש הזה, אלו בגלל תת ביצוע של פקודות, עם נטייה גדולה לשיכחה של מה שהאחת אומרת לי לזכור, בעיקר מה התכוניות שלה, מולן אני צריך להתיישר. בלי לשכוח. אני שוכח תמיד.

"זה מפריע לך שאני שותקת?! הנה לך, ביקשת שקט וקיבלת. מה הבעיה עכשיו?!!!". הבעיה היא שלא ביקשתי שתשתקי ככה. לא לשקט הזה התפללתי, אני מנסה בטיפשותי האינסופית להסביר את מה שאסור להסביר. אחרי שש עשרה שנה, בוודאות לא למדתי דבר. יש זמנים לסתום ולא להתחכם. אוברחוכם בפנסיה, רק לא אצלי, אז אני מרגיז אותה קצת יותר. כן, סתום עם קבלות. אני קופץ אל מול הרכבת הדוהרת בניסיון להציל את עצמי שכבר שוכב שם על המסילה, ממש מול אותה רכבת דוהרת. "בא לי קצת שקט ממך, אז תשתוק. אם אין לך משהו חשוב לומר לי אז אל תגיד. תן לי שקט ואת הזמן שלי". פפפפפפפ, מה אומרים אחרי זה?!

תראו, כל משפטי המפתח של פולניה למתקדמים, קרי "אם אתה לא יודע מה עשית, אז אני בטח שלא מתכוונת לומר לך! אתה צריך לדעת, והגיע הזמן שתדע!!", לא עובדים יותר. עברנו שלב בהתפתחות האבולוציונית. עכשיו זה פשוט שקט, ללא מילים, וכדאי לי שאבין לבד מה עושים הלאה, כי מה עשיתי כבר לא רלוונטי, עד לפעם הבאה. אני יכול לנסות פרחים מורד שמיר ברשפון, או מתנה, אבל נראה לי שאולי הגזמתי הפעם. השקט הזה חודר עמוק מדי בקור מקפיא שלא הרגשתי עדיין. מה כבר עשיתי לעזאזל?! סיילנט טרינטמנט זה נשק יום הדין של נשים, אם כי יש להן הרבה ימי דין כאלו. זה מחרפן אותנו השקט הזה. אנחנו לא בנויים לשקט, אפילו שאנחנו מבקשים אותו בקול רם. אנחנו בנויים אולי לדקה אחת של שקט, לא לארבעה ימים!! גם לנו יש רגשות, מופנמים אומנם, אבל יש. זה מציק לנו ברמה מולקולרית לדעת שעשינו משהו לא נכון, בלשון המעטה, שאי אפשר לתקן עם פרחים סלש שוקולד סלש שופינג סלש צימר סלש שופינג בחו"ל לבדה עם האשראי שלי. קשה לנו מאוד (בכי של הזדהות בבקשה עם הנהון קטן). אנחנו יודעים לקנות שקט או חזרה משקט, לא לחיות בשקט.

תגידי, אחרי שתפסיקי לכעוס עלי בא לך מייק אפ סקס?! אני מנסה להיות "חמוד" ולהצחיק נואשות. לא שאני צוחק, אבל אולי היא תצחק. "תקשיב לי ותקשיב לי טוב!". אויייייי, אלוהים ישמור אותי מאבדון עכשיו. היא הביאה את המשפט שממנו אני לא מתרומם שבוע מהכלים בכיור. וואי וואי מה עומד לעבור עלי. לא רק סתום גמור אלא אידיוט עם קבלות. אולי בביטוח לאומי יכירו בי כמוגבל נפשית ויתנו לי הקלות במס? צריך לממן את הטיפול בדרך כלשהי. "אין סקס, לא יהיה סקס, וזו שטות אחרונה שאני שומעת ממך עד שתתנצל וננהל שיחה ארוכה הערב!!!". ידעתי שהלך עלי. גם כלים גם שיחה. ארוכה. סקס בטוח שיהיה, מילא אני נענש אבל למה להעניש גם את סקס?! לא מגיע לו.

אולי תגידי לי על מה להתנצל? אני. בפאתטיות מוחלטת כהילכתה. "נו, די כבר, עזוב אותי בשקט. מה אתה רוצה ממני עכשיו?!!!??!! לא בא לי לדבר איתך וזהו". אז למה היא עדיין מדברת איתי?! ההאאאהא, עליתי על נקודה חשובה. היא לא ניתקה לי כי היא כן מעוניינת לדבר איתי! רק שאני לא יודע על מה לדבר איתה, הבעיה שוב אצלי. אולי תדברי איתי עכשיו? למה לא? כאילו לא ממש מתאים לי השקט הזה. תגידי לי עכשיו ואני אדע מה לתקן עד הערב. כאילו, להגיע מוכן לשיחה הארוכה הערב, אחרי הארה מזוקקת בעקבות שרעפים בוהקים, והחלטות חדשות לעתיד, החל מהערב.

האחת יודעת איך לשגע אותי. מנצחת גם את אמא שלי בלשגע אותי. אחרי שניתקתי כי היא לא מוכנה לומר לי נאדה, על כי עלי להבין באופן עצמוני, היא מתקשרת שוב רק כדי לומר לי להוציא את הבנות מהגן. כאילו לא קרה כלום. לא עיצבנתי אותה, לא קיבלתי מקלחת קרה באמצע החורף. ככה, "היי, אתה זוכר להוציא את הבנות מהגן היום?". הכל בסדר. בטח שאני זוכר, הבנות עלי, עוצר בסופר, ארוחת ערב, מה שתרצי, הכל תכננתי, אני בשיא ההתלהבות, מהחזרה לחיים ואולי חריץ של אור בהתחמקות מהשיחה הערב. "אל תשכח, שלום". קו האושר נחתך לו באיבחה חדה. נורא כואב ליפול ככה שוב, משיא ההתלהבות לקרקע השיחה של הערב. עצם הכאב שלי מקרינה חזק במקום שאני יושב עליו. למה להתעלל בי עם העליצות הזו ל להוציא את הבנות, עם הנחמדות, והחיים סבבה? זה מה שעושה לה את זה?

"נו, יש לך משהו לומר לי?". היא שואלת, ואני בוהה בחלל מחכה לחור שחור שיווצר מעלי בדיוק עכשיו. תראי, יש לי המון מה לומר, אבל אולי אל תשבי מולי עם גופייה לבנה בלי חזייה ופטמות זקורות?!! זה מוציא אותי מאיזון מחשבתי רוחבי, למעט פוקוס אחד ויחיד. "על זה אתה יודע יופי לחשוב כל הזמן!! חס וחלילה שתשכח פעם אחת ותתרכז במה שחשוב לי! אבל על העובדה שאני מחכה כבר שלושה ימים שתקח את הנעליים שלך והגרביים שלך מהסלון, את זה אתה שוכח, נכון?! כמה שנים אפשר להזכיר לך ואתה בכוונה מתעלם ממני במיוחד אחרי שרק בשבוע שעבר הבטחת שזה לא יקרה יותר?!?!! אני לא המשרתת שלך בבית!!". וואואווו! כאילו, על זה קיבלתי סיילנט טריטמנט? ברצינות? עובדים עלי? נעליים בסלון?! בכלל הם לא בסלון, אלא ליד המחשב שלי. כל ארבעת הזוגות שם פלוס גרב, ליתר דיוק. הכפכפים בסלון.

עכשיו כדאי שהאחת ושאר השנים תלמדנה משהו חשוב למדי. נעליים זו לא סיבה מספקת לסיילנט טריטמנט, אבל זו אחלה סיבה לפרחים, ומייק אפ סקס. אם את באמת רוצה להעניש אותי אז במקום שלושה ימים בסיילנט טריטמנט פשוט תדברי פי שלושה יותר!!!

"השיחה" ו"מייק אפ סקס, כן או לא". בפרקים הבאים.

זו הכוונה בסיילנט טריטמנט!!

 

הפרק הבא

הפרק הקודם

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. בוטנסקי הגיב:

    טמבל
    לאחר הרבה שנות זוגיות אתה לפעמיים מתפלל לקצת שקט…………….
    ודרך אגב בדמותך החדשה אתה מזכיר לי את מוברק………….
    בוטנסקי

    • זיו הגיב:

      משום מה הרבה אמרו לי את עניין מובארק הצעיר 🙂

      השקט הזה זה לגמרי השקט שלפני הסערה. אני אוהב להיות מתחת לפוך בסערות….

  2. בוטנסקי הגיב:

    בקיצר , אתה מתחבא מתחת לפוך כמו בת יענה……………..
    פחדן שכמותך!!!!

  3. alona הגיב:

    אתה פורח מזה!!!

  4. […] הייתי רוצה לומר לכם שזה משהו מטופש בגללו קיבלתי את הסיילנט טריטמנט לשלושה ימים, אבל אני לא זוכר. אני יודע שאני צודק. נקודה. […]

  5. […] לי את זה בכוונה, אחרי שביקשתי ממך לא!". האחת מראה לי סיילינט טריטמנט מהיר בכניסה למסעדה. ריקי שאלה אם אנחנו לשולחן המוזמן […]

מה דעתכם?

