Android robot logo.

אנדרואיד. האייקון הרישמי

כבר שנים ארוכות אני נוסע לתערוכות של היי טק בעולם. כמעט לכל סגמנט (מקטע) בתעשייה הזו יש תערוכה עולמית משלה, זו החשובה, המיועדת, המקצועית. התערוכות השוות יותר נחגגות בהוד והדר בלאס ואגס. זה תמיד נוצץ. אולם, מעל כל התערוכות יש את תערוכת האם, הלא היא התערוכה השנתית של קונגרס המובייל העולמי (קונגרס טלפונים ניידים עולמי), בברצלונה מזה שנה חמישית. המעבר מקאן שבצרפת היה לצורכי מקום, התערוכה הייתה קטנה מדי על כמות המציגים, ודי נמאס להצטופף עם קהל ענק ולצאת לאוהלים פריקים מחוץ לבית התערוכות המרכזי. היתרון היה בדמות מציגים עשירים על יאכטות ומסיבות לרוב 🙂 השנה היו דיבורים לא מעטים על בחירת מקום חדש לחמשת השנים הבאות בין מינכן לאמסטרדם בעיקר, גם שמעתי פאריז. אני עדיין מעדיף את ברצלונה. מזג אוויר סגרירי חיכה לנו בתערוכה, עם טיפטופי גשם שלא נגמרים. רק ברביעי היה יום שמש.

היה סדר עולמי בתערוכה הזו מזה שנים. מגיעים כל יצרני הציודים הכבדים, התשתיות, המכשירים הניידים, אלו שמשקיעים בהם מיליארדי דולרים לבנות ולפתח רשתות סלולאריות מאנטנה אחת קטנה ועד רשתות עצומות מימדים של עשרות מיליוני משתמשים. ידענו מה נקבל, החיים היו פשוטים ולא ממש מרתקים. למען האמת, תערוכה זו עבודה סיזיפית למציגים. עומדים חנוטים בחליפה כהה, ומדברים על אותם מוצרים במשך כל היום עד שעות הלילה הקטנות שלאחר ארוחת הערב עם האורחים, מדדים חזרה לחדר במלון האירופאי, מה שאומר קטן עד מאוד, נשפכים על המיטה בדרך לעוד יום, כך ארבעה ימים רצופים. לא ממש טיול סופשבוע מענג בברצלונה. יש תערוכה אחרת מיוחדת יותר, מה קוראים אותה סביט CEBIT (תעשו גוגל). פעם הייתה עצומת מימדים, הגדולה בעולם. היום חלקה ירד במחצית בשלוש השנים האחרונות. בסביט שבגרמניה, אין הרבה מלונות סביב, ועל כן ישנים בבתים של הגרמנים באזור. למי שיש שם חדר מיותר עושה חייל, והאחרים פשוט מצופפים את המציגים בחדרי ילדים, מרתפים, עליות גג, ובסלון. צימר משפחות. יש הרבה צחוקים. הרבה.

הגענו בערב של ראשון, התכנסו במלון, התארגנו, והלכנו לישון. הגענו מאוחר, וזו הסיבה שאני שונא טיסות אחר הצהריים. בבוקר, התמקמתי בחליפה שלי, דארק נייבי בלו, עם פסים עדינים, טיילור מייד הונג קונג, חולצה לבנה ועניבה צהובה. ירדנו לרכבת התחתית ואחרי החלפה אחת, בתחנת קטלוניה הגענו ליעד, תחנת אספניה. עומדים בתור לרישום, קיבלנו תג, חוברת, מפה ויצאנו לטיול בתערוכה, אני והבוס. סימנו על המפה את אלו שצריכים לבקר, על סיפור הכיסוי מול המתחרים התאמנו בטיסה. תראו, כמו כל שנה תמיד מחפשים מי שוב מופיע וגם מי שכבר לא. בתערוכת המובייל שעסקינן, יש כמה מציגים קבועים מקרב כל הספקים הגדולים כמו אמדוקס שכולכם מכירים. פעם הייתה גם קומברס בביתן עצום ויקר להחריד. השנה לא. ישנה עוד חברה שתמיד מופיעה, סיבוס CBOSS, מרוסיה. הם תמיד מגיעים עם שלל דוגמניות רוסיות שמופיעות בריקודים על הבמה בשעות קבועות, ובלבוש שפוגע בול לדמיונם של עשרות אלפי חנונים. הסיפור אומר כי בעלי חברת הטכנולוגיה הזו, הוא גם בעליה של סוכנות דוגמניות גדולה ברוסיה, והבנות עוסקות בתערוכה במשמרת בוקר ומשמרת לילה. תבינו לבד.

הפעם הייתה הפתעה נוספת. אנדרואיד (מערכת ההפעלה) של גוגל לקחה חסות ענקית על התערוכה, והכל היה מכוסה שלל איקונים של אנדרואיד. לא ממש היה מובן למה, לפחות בתחילה. את היום הראשון בילינו נמרצות בין שלל הביתנים בעיקר של המתחרים, לתפוס אותם ישר בתחילה. פספסתי את אנדרואיד לגמרי. רק בשעות הערב כשעה לפני הנעילה שמתי לב שיש ביתנים עם דמות אנדרואיד ועליה צלחת הגשה. באחד מהם זיהיתי סיכה קטנה של אנדרואיד, מעוצבת יפה. הלכתי לאולם 8, הגדול, שם היו מרבית נציגי יצרני הטלפונים עלי אדמות. בקצה אחד היה מתחם אנדרואיד יפיפה, מעוצב בשתי קומות, שתייה חינם (חשוב מאוד לאור מחירי הקיוסק של 2 יורו לבקבוק מים), מגלשה לחנונים מהקומה העליונה, והרבה מאוד עמדות אפליקציות נבחרות ברחבה המרכזית. הייתה לנו אפילו נציגות או שתיים, בעיקר WAZE. יופי להם. שם למדתי כי אנדרואיד הכינה שמונים וחמש סיכות שונות ועכשיו אני צריך לחפש את כל הדוכנים. קיבלתי מפה לדוכנים ואתץ שאר הימים ביליתי בניסיון עקר לרדוף אחרי סיכות מצחיקות בין פגישה לפגישה. את כל הסיכות המיוחדות פיספסתי ונשארתי רק עם "הפושטיות". חזרתי עם המון אבל רק כארבעים שונות. היו אנשים שלקחו מאות סיכות, חוצפנים, וכולם הסתובבו עם סרטי על הצוואר וסיכות תלויות עליהם. היום האחרון הוקדש למסחר החלפות בסיכות 🙂

מקומה של נוקיה נפקד לחלוטין, מה שהרים כמה גבות אצל כולם, הרי הם לא היו בשנה שעברה, וזו למעשה הכרזה מלאה על אובדן השוק לגמרי. הם לא במשחק של סמארטפון. ענקים נופלים ברעש גדול, כנראה. אייפון נעלמה לחלוטין יחד עם נוקיה, אם כי היא מעולם לא הופיעה שם, פשוט זה הודגש יתר על המידה לאור נוכחות אנדרואיד בשליטה מוחלטת בתערוכה. אני מנחש כי הרבה מאוד כסף שולם בשביל להיות שחקן יחיד. הם ניצחו ובענק. אולם שלם רק של מפתחי אפליקציות לניידים כשאר רובו ככולו מוקדש לאנדרואיד. למעט מיקרוסופט שהציגה בביתן פתוח את וינדוס מובייל החדשה, מערכת ההפעלה שלהם לטלפונים ניידים, לא היה זכר קלוש לטלפון חכם שאינו רץ על אנדרואיד. ישבתי חצי שעה באחת מההרצאות המתוכננות והמתוזמנות של וינדוס. היה מציג אמריקאי גדול מימדים, מתלהב מעצמו, והדגים לנו את פלאי הטכנולוגיה המופעלים על וינדוס. לצערו, את הכל כבר יש לנו יותר משנה על אנדרואיד. חדשות לא היו שם, ואני לא מבין את המשוגעים שיקנו סמארטפון שרץ על וינדוס.

הסינים היו בגדול עם שלל נציגויות, מתנות, אוהלים, מוזמנים, ונרשמים. אריקסון ניסתה חזק, מוטורולה השקיעה עד מאוד, כמה ביתנים היו עם מכוניות מירוץ למשוך קהל, אבל המתנות הקטנות היו הפעם טובות יותר מהשנים שעברו. תכלס, היו הרבה מאוד טלפונים חדשים, טאבלטים, משובחים ואפילו מוטורולה, שוב הם, הציגו חידושים מרעננים וטאבלט ששווה לחכות לו. לישראל הייתה נציגות יפה בדמות מכון הייצוא שלקח חסות על לא מעט חברות ישראליות, ביתנים עבורם ושני שרים (אוכלי חינם טיפשים), שבאו לראות ולהיראות. היו עוד, סך הכל בערך מאה חברות ממדינתנו הקטנה. אחת ההנאות היפופת היא לפגוש שלל חברים שעבדנו יחד פעם, בחברות השונות, לחדש קשרים וסתם להתעדכן. יש תחושה של מפגש מילואים.

ברביעי ניצלנו את השמש הקרה, לחתוך מוקדם לכיוון מרכז העיר באזור תחנת קטלוניה. טיילנו ברחוב הראשי, בין הדוכנים, יצאתי עם חולצה של מסי ושמלה של רקדנית. ביקור במרצ'ט בוקריה המפורסם, כמה תמונות, לאנץ' מעולה של טאפס על הבר , נקניקים וחמון JAMON , הביתה. פעם אחת אכלנו כראוי במסעדה טובה, כמובן שפאייליה מעורבת כל טוב שרצי הים וצ'וריסוס, לעיקרית. זהו למעשה. צריך להיות כאן לביקור ארוך עם האחת. שתתנהג יפה… 😉

סך הכל מיצינו השנה תערוכה טובה, ואני ממליץ לכל חנוני הטלפונים, ג'אדג'טים סלולאריים ודומיהן, להירשם לשנה הבאה. שווה לגמרי. קצת יותר על ברצלונה יהיה מחר 🙂

הדוגמניות של סיבוס. מרוסיה באהבה 🙂

המגלשה מהקומה השניה

אפליקציות מובילות של אנדרואיד

כמה טעים 🙂

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

1. מ. הגיב:

תודה על השיתוף. נשמע מעניין!
    ברצלונה תמיד יעד מומלץ ולא משנה כמה פעמים כבר ביקרנו בה

שבוע טוב

2. אפרת הגיב:

כשאני קוראת את הרשימות שלך על התחומים המקצועיים, אני קולטת כמה אני לא בעניינים.
    חשבתי שמובייל זה קישוט כזה שתולים מהתקרה לא?, רק לקראת סוף הרשימה הבנתי שאתה מתכוון למובייל=נייד. חצי מהמילים והמושגים שציינת, אני לא מכירה.