רגע לפני השריפה הגדולה

"אנחנו צריכים שטיח חדש לאמבטיה אז אני יוצאת לאיקאה עם אמא שלי. אולי נראה גם ארון חדש. היא קונה לנו מתנה". טוב. מ'כפת לי בעצם. שתסע או לא, במילא אני לא בעל יכולת וטו כלשהי. היא לא ממש צריכה את האישור שלי ותפקידה מאז ולעולם כמעצבת, תפקידי רק כמעצבן הבית. לי, כמו לגברים רבים אחרים, ידוע שאין חוש טעם, חוש אופנה, חוש צבע, חוש עיצוב וחוש כללי. אוטופית היא הרי בחרה בי ולא אני בה, אז הכל עובד כמו שעון. למה להפריע לסדרי עולם. "קניתי ארון חדש לבנות, ועשיתי שליחות הביתה". אחלה. מ'כפת לי. אני הרי בוב הבנאי, תפקידי מתחיל לאחר הקניות והגעת הסחורה.

עם חזרתי הביתה, שוטטו עיני בתדהמה קלילה על רחבי הליבינג רום הענק שלנו. גיליתי כי היו לא מעט אריזות קרטון ארוכות ואריזות קצרות, מונחות על הרצפה, במרכז הסלון. שאלתי. החיים עם האחת, לימדוני כי זו חובתי לשאול, אחרת אני אחטוף את "אתה לא מתעניין!". אז שאלתי. "זה הארון שהזמנו לחדר של הבנות". טוב, שאלתי ונעניתי. כמצופה. עכשיו אני רגוע, הפגנתי עניין במתרחש. אם זה ארון גדול במיוחד, כנראה תהיה חוברת כפולה. סייד נוט, שמתם לב שהנייר של החוברות של איקאה זה כמו נייר טואלט ממוחזר? אז אם נתקעתם…

שבת הגיעה. כמו בתכנון (תקראו בבלוג במידה ופספסתם: בוב ספוג פרק א' ופרק ב'), אני מתפוטר מהמיטה די מוקדם, אחת עשרה ככה, ממש לפנות בוקר, ויוצא למלחמת הבנייה מול תרשימי הזרימה של איקאה. כמובן שיש עצירה לתה צמחים (נגמלתי מקפה), קצת עיתון, ונראה מה יהיה הלאה.

אווווווחחחחחחח כוסאאאאאאאמק, מי שם כל כך הרבה ארגזים בסלון?!?!!? נתקעתי עם האצבע הקטנה בשפיץ של הארז האמצעי!! יופי מתחיל לי היום עם הכאב המזדחל הזה לעבר בלוטת העצבים שלי. התכנון הוא כזה. שימו לב, אני לא חוזר פעמיים: לפרק את המיטה של האמצעית, להוציא, לפנות את החדר, להרכיב ארון, להעביר בגדים, להעביר את המיטה של הקטנה לחדר, לסדר במחסן, לסדר את החדר של הגדול למיטה של האמצעית, להכין ארוחת צהריים, לבכות שכואב לי הגב, להתאפק, לעשות מקלחות, ארוחת ערב, צומי לשתחייה, פינוקים, למיטה. ברור?!?!?!!! יאללה לעבודה!

תגידי, איזה ארגזים זה הארון?! אני. לא ממש מבין את הספירה של הארגזים. "יש שניים גדולים ארוכים ועוד שניים קטנים. רואה? שם ושם". אבל יש שלושה גדולים וארבעה קטנים, אני בפרצוף עם תדהמה קלה, מבולבל כיובל. "אלה העומדים והשניים שם מלמעלה". האחת מנצחת על העשייה. אבל אמרת ארון. ביחיד. "לך תעשה, אתה משגע אותי עם השאלות האלו שלך!". טוב, אז מה זה הכל. תסבירי לי. "יש שני ארונות, אותו הדבר שיעמדו אחד ליד השני. זה כמו ארון אחד. יש גם שולחן קטן ושני כיסאות, מנורה חדשה לחדר שינה שלנו (אני חשבתי על תאורה אדומה ויש לנו בורדל), ועוד משהו". קיננה בי ההרגשה ששוב עבדו עלי. מהרגע שראיתי את הארגזים ידעתי שיש כאן יותר מארון אחד, אבל לכל שאלה בחיים יש את התזמון שלה. תמיד זה ככה כשהיא חוזרת מקניות רבתי ואיקאה בפרט. יש פי ששה יותר מוצרים מהתכנון שמסופר לי עליו, ותמיד יש וילון חדש לאמבטיה פלוס שטיח חדש לשם פלוס נרות פלוס כוסות.

הלכתי לעשות. פתחתי את הארגז שסומן "1". שקית הברגים והחלקים הקטנים הייתה עצומת מימדים. פיתחתי כבר מיומנות להעריך לפי גודל השקית והמשקל, את משך זמן העבודה הנדרש. לפני חצי שנה או יותר בניתי שידת לחדר שינה. לבנה. ארוכה, מאוד, עם ארבע מגירות. שעתיים וחצי של עבודה. הפעם, הארון הראשון הורכב לאחר כשעה, ופיספסתי רק מסמר אחד! חיכיתי להורים שלה שיבואו לעזור לנו. הם עשו מחוץ לחדר, כולל המחסן, ואני בחדר, מפרק מיטות ומרכיב ארונות. יורש העצר הגיע לעזור, התייאש מהר וברח לסלון איפה שכל האקשן האמיתי היה (האייפד שלו). את הארון השני הרכבתי תוך חצי שעה. עקומת למידה, מי אמר? אז החליפו לי את סדר המדפים בארונות, והמיקום. אחד מהארונות הגיע 99% אורגינל, יענו סוג ב', אבל לא היתה לנו סבלנות להתקשר אליהם היום בראשון, בעיקר כי הסניף נשרף. לשמחתי אוששתי את העובדה כי ארונות של איקאה, רהיטים בכלל של איקאה, ניתן להרכיב לבד רק אם יש לך מברגה חשמלית. זה חובה, אחרת אל תנסו את הדברים הגדולים. אפשר לזהות את הגדולים לפי כמות האנשים שסוחבת את הארגזים. יותר מאחד זה כבר גדול. בחוברת של איקאה יש בעמוד הראשון ציור של כמה אנשים מומלצים להרכבה. אני מת על הציורים שלהם. כל כך לא פשוטים להבנה, שזו אומנות בפני עצמה. ארבע עשרה ציורים מזוויות שונות רק בשביל להרכיב מסגרת ארון ואז חצי חוברת לשטויות.

קיבלתי ח"ח על ההרכבה האישית. היה לי כיף בטקס הענקת הציונים 😉

הגב חצי נתפס, וכן, הכנתי צהריים לכולם. המחסן סודר על ידי כולם, הזבל הוזבל, המיטות במקום, הארונות החדשים כבר מצויידים עם הבגדים. השידה ממתינה לזוג מאושר (מי רוצה שידת החתלה?)

עכשיו אני מוכר את המומחיות שלי בארונות איקאה לכל דורש. 200 ש"ח לשעת עבודה, הכלים עלי.

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

תגובה אחת »

  1. אחותך (הגדולה) הגיב:

    פשוט מעולה!!!, אני אומרת לך, אתה ממש כישרון מבוזבז…

מה דעתכם?

