Gasoline canister

ג'ריקן

דה ז'ה וו שעובדים עלינו. הדלק שוב עולה. כולנו יודעים שהממשלה מתנהגת כמאפיה מאורגנת בנושא הדלק. אפילו פואד היה שותף בכיר להונאת הדלחק המאורגנת הזו במשך שנים ארוכות. כשמחיר הדלק צריך לרדת, אצלינו הוא יורד ברבע מהנדרש, וכשהוא עולה אז כפול ממה שצריך. בנוסף, עוד משיתים עלינו מיסים חדשים על הדלק. אבי אבות הטומאה היה בייגה שוחט, שבוכיח כי העם לא יוצא מגדו עבור מיסי דלק. הוא עטף את זה עם "רפורמה במס הכנסה", תרגיל שחוק ומצוץ מהאצבע, אם אתם רוצים מהאצבע.

אנחנו זוכרים היטב את העליות הגדולות לפני שלוש שנים ויותר (לערך), ובמקביל את חוסר האיזון בירידות המחיר כשהדלק ירד חזרה. מחיר של שישה וחצי שקלים לליטר כשהחבית הייתה כמעט כפול מהיום, בערך מאה וחמישים דולר. הדלק ירד חזרה מתחת לשישים דולר לחבית ואנחנו נתקענו עם המחיר הגבוהה. הממשלה רואה בזה עוד מקור הכנסה. פשוט ככה. אם לא נעלה את מס ההכנסה, אז נשתה לעם את הדלק עם קשית של טרופית, ישר מהורידים. הפארדוקס המעייף הוא שמחיר דלק גבוה יוריד את היקף הנסיעות בכבישים, כך אומר שטייניץ, יותר נכון חוזר על מנטרות של יועצים מטומטמים (כולם שם הרי חיים על חשבון הציבור, גם הדלק שלהם על חשבונינו), וזה למעשה יעודד נסיעה בתחבורה ציבורית. הנה הפארדוקס:

  1. אם מחיר הדלק מתייקר, אזי גם מחיר הדלק בתחבורה הציבורית. מי שסובל אלו האנשים עבורם האוטובוס זה כלי תחבורה עיקרי ולא נהגי המרצדסים או האאודי קיו7. במקביל גם מחיר נסיעה ברכבת מתייקר.
  2. בהשבתת הרכבות האחרונה, הוכח לנו היטב, כי אין מערך היסעים להמונים לגיבוי. מה יקרה אם היקף הנוסעים באוטובוסים יעלה בעשרה אחוזים כל רבעון בגלל מחיר הדלק? הכל יתמוטט תוך שני רבעונים.
  3. אין אפשרות לסוע בתחבורה ציבורית, כי אין תחבורה ציבורית בארץ. אין מערך היסעים להמונים. יש מערך אוטובוסים קלוקל מאוד ורעקבת איומה. אני צריך 3 אוטובוסים מהבית לעבודה. שעתיים לכל צד במקום חצי שעה עד ארבעים וחמש דק' ברכב.
  4. עלות נסיעה ברכבת לעבודה עולה לי עשרים וחמישה ש"ח ליום. במחיר הדלק הנוכחי זה יוצא שלושה וחצי ליטר, בערך שלושים קילומטר. שיהיה. נניח וזה שווה את מרחק הנסיעה, אבל איפה ההוצאה על הגעה לתחנת הרעקבת? מצד שני יש עוד הוצאות על רכב, והחישוב הזה לעולם לא ייגמר. בתכלס, עלות הנסיעה ברעקבת צריך להיות זול מאוד יחסית לרכב, אחרת זה ממש לא שווה.

הנה התאוריה שלי למה לעולם לא תהיה רכבת תחתית בישראל. רכבת תחתית בנויה כמו במדינות נורמאליות בעולם, תפחית מאוד את כלי הרכב, או לפחות את השימוש התכוף בהם, בעיקר במרכזי הערים, ולנו יש את מטרופולין גוש דן, חיפה והקריות וירושלים. מעבר לזה רכבת רגילה אמורה לה ספיק. אם כמות התחבורה תפחת, יקנו פחות כלי רכב, וישתמשו בפחות דלק. הכנסות המדינה יפגעו מאוד וכאן קבור הכלב. פקידוני האוצר של שטייניץ, בהווה, הם שם תמיד, לא רוצים לפגוע בהכנסות המדינה. הם לא רואים לעוחלם השקעה מול רווח עתידי, כמו בנייה ענפה גבוהה לאורך הרכבת, עיר תחתית חדשה לגמרי עמוסה חנויות ומרכולים שתספק עבודה לעשרות אלפים, ועוד אלפים אחרים שיועסקו בתחזוקה של הרכבת. הם רואים את ההכנסה בשנה הקרובה ותו לא, או שהם עייפים מלהתמודד עם פונקציונרים של פוליטיקאים, בעיקר ביתן 29 של הליכוד ("נבחרנו לחלק ג'ובים?!, "כןןןןן!!!", לבנת, 96), שיבקשו מכרזים תפורים עבורם.

ליבני קופצת על עגלת הדלק המזדמנת להיום. זה פשוט מצטלם טוב. היא הייתה בממשלה כשמחירי הדלק השתוללו ולא עשתה דבר. זה לא באמת מעניין אותה. רק פוטואופ טוב להיום. היא גם לא תעשה כלום בעתיד. היא לא המנהיגה שחיכינו לה. לצערי היא מתגלה כחלולה וחסרת תוכן. חבל שהכל נראה אצלה מזוייף. שנתיים באופוזיציה, ואפס מעש. שתלמד מיחימוביץ.

שטייניץ, לא אומר לנו להיכן הולך הכסף העודף. הוא גם לא מבין שאין לנו יותר עודף לתת. למעלה משבעים וחמישה אחוז מההכנסה ברוטו שלנו הולך לממשלה. זו סיבה מספיק טובה לא לחיות כאן. מדינה חרא, ארץ נהדרת.

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. אפרת הגיב:

    מסכימה כמעט עם כל מילה
    חבל שלא משקיעים יותר בתחבורה ציבורית שתהיה נגישה וזולה, כמעט כל תחנות הרכבת בארץ נמצאות מחוץ לעיר וצריך כלי רכב כדי להגיע אליהן, שלא לדבר על העלות היקרה.
    אני מקווה שאתה טועה בנוגע לרכבת התחתית ושהיא בכל זאת תהיה כאן ביום מן הימים.

    • זיו הגיב:

      הלוואי ואני טועה בקשר לתחתית. לצערי או לתקוותי, וכבר כתבתי על זה, רק ממשלה חדשה, של אנשים חדשים מחוץ למפלגות הקיימות, יכולה או יכולים לבנות את הרכבת. הם יהיו חפים מאינטרסים רבי שנים של מפלגות ופוליטיקה קטנה

  2. ארז גרינברג - פותר הבעיות הגיב:

    רק רכב דוגלגלי הוא הפתרון פקקים וזמן הנסיעה, אבל המושחתים והלוביסטים שלהם דאגו שמחיר הביטוח חובה לרכב דו גלגלי יעשה את זה לא כלכלי. אחרי הסערה הולכים להפגין כמו במצרים.

    http://www.facebook.com/pages/lm-nms-mwrydym-t-hms/160914673959817?v=wall

    • זיו הגיב:

      אני כמעט מסכים. רכב דו גלגלי זה בהחלט פתרון מצויין אבל לא רק הפתרון. הממשלה די מנקנקת את הרוכבים, ואני מנחש כי היא מפסידה מיסים מכל נוסע כזה, וזה השיקול העיקרי שלה. הלוואי ונעשה כאן מהפכה אמיתית, דוגמת מצרים

  3. […] מעבר לחלומות הוורודים שלהם, קרוב לעשרים מיליארד ₪ מדלק, מקרקעין ועוד אחרים וטובים, ועכשיו אין גרעון ממשלתי, […]

  4. יוני הגיב:

    זה הזמן למצוא תחנות דלק של דלק בזול

  5. יוני הגיב:

    צריך תמיד להיות מעודכן בנושא מחיר דלק

מה דעתכם?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s