למאותגרי הזיכרון כמוני, הצהרתי קבל עם ועדה בפרק הראשון כי אני לא ממש בוב הבנאי, למרות שאני יודע להחזיק מקדחה. יש לי חבר "בוב הבנאי", מדופלם בריבוע. הוא יכול לבנות קיר גבס מחוזק עם מנורות הלוגן נסתרות, מבלי ללכלך את הפרקט שזה עתה הוא סיים להרכיב, וכל זה תוך כדי שאני מנפנף על המנגל, אצלו בחצר. שעה ברוטו והכל מתוקתק אצלו כולל צבע ושפכטל. יש לו ערכת בנאים לכל סוג ועניין. אבא שלו זה בכלל דודו מהום סנטר, על גלגלים. ר, חברי היקר עד מאוד, איתו אני נוסע לטיול ארוך לחגיגות גיל ארבעים בעוד שלוש עשרה חודש, הוא זה שנשוי לר.ח.י עליה כבר כתבתי. אוהבים אותך מאוד, ר.ח.י.

מי כמונו, הנשואים, יודע כי עבודות רס"ר דוחים לשבת, בשביל השקט בעיקר. שהיא תצא עם הילדים מהבית ואני ארבוץ לי על הספה שלוש שעות, עד עשר דקות לפני שהיא חוזרת, בשביל לא לסיים בזמן. דוגרי, תודו, בבקשה תודו שלא אשאר לבד כאן, אנחנו כבר לא צריכים להוכיח כלום, התחתנו. שתעזוב אם אני לא מחליף שקע בזמן, נראה אותה גבר (ובאומרי את זה אני יודע כי זה סיכון מקצועי של בלוגר, מחושב, אבל דאבל ג'פארדי. סיכון גבוה). לרווקים אין עבודות רס"ר כי עבורם זו הנאה. הם "יקבלו" כבר על הסולם רק בשביל המאמצים. אני מקבל את שריר המפשעה תפוס בגלל שניסיתי לעשות שפגאט לצידו השני של הסולם, בלי חימום מקדים, ומסאז' מקומי זה חלומות באספמיא. שבת של עבודות רס"ר (שוב, סליחה, אני "בעבודות רס"ר" כמושג, אבל היא מפקדת נאט"ו), זה גם אחלה זמן לבקר בהום סנטר. אין הרבה אנשים בבוקר, ובעיקר כולם באים לקנות ציודי ממטרות לגינה. אני אוהב לבקר בהום סנטר. הרבה כלי עבודה חדשים, מברגים, מקדחים, פטישים, וגם לחפש את הגומי שאני צריך לאטום מחדש את הניאגרה בשירותים. תמיד זה כיף להתעניין במנגל חדש, צינור השקיה לגינה שאין לי, אינסטלציה, ותוספים לרכב שאני לא צריך. כמובן שיש ביקור ארוך בשביל לבחון לעומק חידושים בחשמל, ואין כזה דבר "יש לך מספיק טסטרים". תמיד צריך עוד אחד. גם טסטר דוקר צריך, בשביל הפנטזיות לפנצ'ר את הגלגלים לשכן המנאאאייייק שחוסם אותי. לפעמים אני מצטער שאני לא אלים.

פעם, מרבית כלי העבודה שלי היו של אבא שלי, שממש ממש התעקש שאני לא אקנה כלום, כי יש לו הכל. חבל לקנות. הוא הביא מגרמניה, בשנות השמונים. היום הוא מתבכיין שהכול אצלי, ולא לא נשארו כלים בבית, למעט המברגה החדשה שלי שסופחה אליו "קלות". למזלי, אבא שלי הוא איש עבודה, בעל ידי זהב, מתקן הכל, בזמן שנוח לו. הוא לימד אותי להחזיק מקדחה, להבריג, לחתוך, לחבר, לתקן, לשבור ולהלחים. זה לא אומר שאני הנדי מן אמיתי, אבל יודע להסתדר. מצד שני, תמיד אפשר לקרוא לאבא שיבוא לעזור. היתרון היחסי שלי, הוא בקניות, שאני יודע אחלה, וזה שורף יופי של זמן. שופינג של כלי עבודה זה ממש כמו לונה פארק עבורי, אני מניח שגם לגברים אחרים, רבים. שימו אותי בהום דיפו אמריקאי טיפוסי ואני חוגג שם שלושה ימים בלי לצאת. יש להם גם אוכל בפנים אז השמחה רבה. מצד שני, שימו אותי בפנטיפ פלאזה, בנגקוק, מרכז מחשבים וגאג'טים עצום, ואני חוגג חמישה ימים בלי לצאת. תשאלו את אחותי הקטנה. עד היום היא מזועזעת ממראות אח שלה מבקר בפנטיפ פלאזה. אותה שמחת בית השואבה. הבנתם נכון, אני חולה על כלי עבודה, אבל תמיד ישנה הבעיה של סדר ומקום. זו בעיה לא פשוטה, כי שתחייה לא ממש מוצאת היגיון בסדר שלי, טו סאיי דה ליסט. תמיד קינאתי באמריקאים שבסרטים, עם כלי העבודה הרבים שיש להם, כולל רתכת מקצועית, אקדחי מסמרים, ושלל אביזרים שאף אחד לא צריך בבית, אבל הם מסדרים את זה בגראז', על הקיר. לי אין גראז', ואין קיר. מקסימום שלושה ארגזי כלים מבולגנים.

יש גם תיקונים אחרים. מסובכים, והכבוד שלי לא נותן לי להעביר את זה לתיקון מקצועי. זה תיקון של מכשירי חשמל. עוד בהיותי ילד, פירקתי עם מברגים כל מכשיר חשמלי אפשרי, כולל הוידיאו שלנו, והרכבתי מחדש. לא תמיד מוצלח, אבל תמיד עובד. פעם אפילו תיקנתי לגאוותי, טייפ כפול, גדול וחדש עם באג בייצור! יותר טוב מלגו. היום זה כמעט בלתי אפשרי. המכשירים מורכבים מדי, יקרים מדי, ויש אחריות. שיתקנו הם. זה כמובן לא מונע משתחייה לציין מחדר אחר "בו תראה מה קרה לזה". אפילו השירות לקוחות של יס והוט דורשים מכל לקוח באשר הוא, להיות טכנאי לרגע, ולהוציא מהחשמל, לחכות עשרים שניות, להכניס שוב, לפתוח, לבדוק, לסגור, לכבות, להדליק, ואחרי כל זה לפתוח קריאה לטכנאי. על תיקון מחשבים אין מה לדבר. זה לא נופל תחת תיקון. זה פוסט אחר.

אם אתן רוצות לצאת מלכות לעשר שנים של סגידה והערצה, אני ממליץ בחום להשקיע כ-1500 ₪ בממוצע, חד פעמי (זה יוצא 150 ₪ לשנה) ולקנות את הרשימה הבאה. זו רשימה של ערכה בסיסית לכל בית בישראל. תוספות זה עליכן.

  • מברגה חשמלית נטענת, 14.4V שיכולה גם לקדוח רגיל. מי שקודח גם בעמודי בטון צריך מקדחה חשמלית מחוברת ורוטטת.
  • סט ביטים איכותי ומורחב למברגה
  • סט מקדחים איכותי
  • סט מברגים מבודדים פיליפס ושטוחים
  • מברג פיליפס ארוך מאוד עם ראש קטן
  • סט מברגי אלן
  • טסטר איכותי
  • סכין יפנית מקצועית
  • פטיש עם קרס להוציא מסמרים סוררים
  • קטר גדול וקטר קטן
  • שפיץ פלייר אף ארוך
  • פלייר
  • ג'אפקה פטנט (יענו עם נעילה)
  • מפתח שוודי גדול וקטן
  • סט ראצ'ט, במיוחד למכורים לאיקאה. זה מאסט!
  • איזולירבנד, שני צבעים לפחות
  • סרט סיליקון לאטימה של חיבורי מים
  • קופסה גדולה של כל מיני ברגים לקיר עם דיבלים שונים ("דיבל דפיקה", פלסטיק)
  • ארבעה סוגים שונים של ברגים לעץ, בעיקר אורכים שונים
  • דיבל פרח מתכת לקיר
  • שלושה סוגים של מסמרי בטון
  • מהדק חוטי חשמל, "שוקולדה", בינוני להארכות של חיבורי חשמל, רצוי שני גדלים. זה מגיע כרצף של תריסר יחידות
  • שלושה צבעים של חוטי חשמל תלת פאזיים (2.5 גייאג') להארכות מקומיות של שקעים סוררים
  • קופסת גומיות רגילות
  • "בנדים", אזיקונים, בשלל צבעים ושלושה גדלים
  • WD-40
  • שני שפכטלים רחב וצר
  • כלי פלסטיק נשטף
  • דבק נגרים, דבק מגע, סופרגלו
  • טוש לא מחיק, דק' ועבה
  • 3 מברשות צבע קיר וצבע עץ
  • פנס איכותי בינוני בגודל, נטען עדיף
  • לדרמן. חובה. אין בזה צורך, אבל חובה. צעצוע מופלא, מוסיף עוד 700 ₪ למחיר הבסיסי. שווה!
  • כבל מאריך 8 מטר לפחות, ראש כפול בקצה (גלגלת זה מעולה)
  • ארגז כלים שלוש קומות, נייד על גלגלים, שאפשר לעמוד עליו כסולם קטן

טיפ אחרון וחביב, אתר חובה לתיקונים בבית, ממש עזרה ראשונה. תקליקו כאן.

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. הדובדבן המשתולל הגיב:

    התקליקו כאן לא עובד

  2. אחותך (הקטנה) הגיב:

    איזה מצחיק אתה… כאילו פתחת את הארגז כלים של אבא (שאגב, נמצא אצלי בבית)ועשית ספירת מלאי. שכחת לציין אבא כמעט כל יום שבת קופץ להום סנטר ו/או אייס להשלים חוסרים.

  3. ר.ח.י הגיב:

    רק עכשיו ראיתי את הפרסום הנ"ל ואני חייבת לתקן בו משהו אחד
    הפנטזיה שלך נסיעה לחו"ל בעוד ככה וככה חודשים היא בגדר חלום בלבד ועליך לציין זאת.

    בברכה
    ר.ח.י

  4. […] עילאי, בעיקר לזכור לסדר אחרי. אני אחראי על כל החשמל, הדיבלים והתיקונים בבית, גם אחרי אי אילו תזכורות ארוכות אבל אני אחראי. אני […]

מה דעתכם?

