מזמן דגדג לי באצבעות לכתוב על טכנולוגיה. להשתמש בכל חמש עשרה וקצת שנות הניסיון שלי בתעשיית הטלקום הזו, ולהשכיל את ציבור קוראי הרחב (אתמול הייתם חמישה קליקים משיא המבקרים היומי), בנושאים טכנולוגים רחבים ומעמיקים. אז רציתי. עם הזמן למדתי כי אנשים לא באמת מתעניינים בטכנולוגיה, מה עומד מאחוריה, ומה למעשה היא מביאה לנו. אנשים אוהבים ציפורים מתנגשות ומסך מגע. 97% ממשתמשי האייפון, אינם צורכים יותר מעשרה אחוז מיכולתיו, די דומה לאנדרואידים (אני אחד מהם, נקסוס 1), ולשאר הבלקבריים שאוהבים ללחוץ על מקלדת לליליפוטים. אני לא מתכוון לעשות השוואה בין אייפון לאנדרואיד. זה מיותר ובעיקר לא ישכנע אף אחד מהמשוכנעים. אלו שלא יודעים מה לקחת, ובוחרי על פי השם, אני ממליץ, כמובן רק על מכשיר שמריץ אנדרואיד, קרי HTC, סמסונג ואפילו מוטורולה.

ושוב, נחזור לנקודה שזה לא ממש מעניין את המשתמש המצוי. לפני ארבע שנים,, 9 ינואר, 2007, התוודענו לראשונה לאייפון. כן רק ארבע שנים, בדיוק. האייפון היה פורץ דרך בדור הטלפונים שעמד בקיפאון מוחלט, סטגנציה. הכל נוצץ, חדש, מבריק ואין פלא שעשרות אלפי גיקים, חובבי כנסים של סטארטרק, דוברי קלינגונית שוטפת, ישנו לילות מחוץ לחנויות בשביל לרכוש את המכשיר הזה. כל ההבדל בינו לבין האייפוד היה האפשרות להתקשר, אבל למה לדקדק בקטנות. דרך אגב, יש כאלו שיכולים חשוב אותי בטעות לאחד מהגיקים האלו. שינסו להוכיח! עבורי, אייפון זה לילדים מתבגרים בעיקר. הוא נופל מיכולתיו של כל אנדרואיד קיים. תתמודדו, אייפוניסטים, ותתבגרו. אייפד, שתחייה קנתה בהונג קונג בהחלטה של רגע, הוא מוצר מטופש, אידיוטי וחסר תועלת בחיים. זה לא לפטופ ולא טלפון. זה פשוט סתם. סתם יפה, סתם נוצץ, אבל למעט שופינג באמריקן איגל, חדשות ומשחקים אין הרבה מה לעשות עם זה. בזבוז של כסף.

מי מכם באמת יודע מהיא רשת סלולארית, דור 3, דור 3.5, מה יהיה בדור 4 והאם יש דור 5?! אם אתם יודעים זה אחד מהשניים. הראשון אתם בתעשייה הזו. השני הייתם בתעשייה הזו. מעבר לכך, אתם חסרי עניין מוחלט בכינויים המוזרים שזה עתה ציינתי. "עזוב אותנו, באמ'שך, זה עובד, ונראה יפה". האמת, צודקים. כל עוד זה עובד ונראה יפה, אופנתי, וכמו של כולם, אנחנו מרוצים. העיקר שיש אפליקציות והרבה. אפליקציות ופרסום זה הדבר החם, שימשיך כנראה להיות חם יותר "בעולם התוכן הסלולארי". שיהיה. דווקא יש כמה אפליקציות שימושיות קאמס טו מינד, שיכולים לעזור לי בחיים ועדיין לא נמצאו.

בארץ אנחנו מכירים את חברת הסלולאר "ישראלעושקת" בעלת שלושת הצבעים, שמנסים למכור לנו מהירויות אינטרנט לטלפון, גלישה חופשית, חבילות ומה לא. עובדים עליכם, לא עלי. אני מחוסן, ויודע להתמודד. הייתי בשני צידי המתרס. תראו לי אחד שיכול לציין איך החיים שלו השתנו לטובה כי הוא גולש ברשת ההיי ספיד המהירה של פלאפון? אין כאלו. טלפון לא נועד לגלישה באינטרנט. לעולם לא נקבל בטלפון את מה שאנחנו רגילים לקבל במחשב. זה אינטרנט לעניים. אף אחד לא באמת גולש שעות בטלפון. לא רואה סרטים בטלפון, ולא עונה ארוכות למיילים. זה שירות, והמהירות לא ממש משנה. המטרה לא הייתה לחפש מסעדה ברסט בטלפון. המטרה היא גישה לשירותי רשת שונים, שמרכזים את כל החיים הדיגיטליים שלנו יחד, כסיכום. היי לייטס. את זה אנדרואיד עושה טוב מאייפון. הרבה יותר טוב.

לעומת כל המתמודדים בהצלחה עם החדשים האלו, ורצים לאייפון 4 או לסמסונג החדש, יש גם את הברזלנים, עם משקולות הטלפונים, בעלי המסך הירקרק-כחלחל ושלוש שורות לכתיבה. הם מהמורדים. לא מחליפים, לא מתקדמים. "טלפון נועד לשיחות, זה מדבר ולא צריך יותר". אני יכול להזדהות עם מקור הרגש, אבל כמי שמעיד שאנדרואיד שינה לו את החיים, העיסקיים בעיקר, קשה לי לתמוך. טוב להם, יופי. אני התחלתי את דרכי הסלולארית בסלקום, שנת 95', עם נוקיה 2021. היה או זה, או אלפא של מוטורולה, או שני אריקסונים, 338 ו-353. אחד עם פומית. לאפלא היה מטען בטריות חיצוני, משולש, ענק על השולחן, בצבע אפור. הברזל שלי היה כבד למדי, אבל אחלה סטאטוס. לאחר מכן הגיע הבטרייה הדקה, וזה היה שיפור מדהים לסטאטוס. עד מרץ של 2010, הייתי עם נוקיה. כל מיני נוקיות, טובות או גרועות, אלפי שקלים שעפו לי מהחשבון, אבל הייתי עם. ללכת עם טלפון ולהרגיש בלי כסף בבנק. במרץ, התמרדתי בנוקיה. מזל שהם פינים ואין חשש לחיי בדברי הכפירה האלו.

העתיד יהיה רק בטכנולוגיה של הדור הבא, ולא בגלל המכשיר. LTE, הטכנולוגיה שאריקסון בעיקרה, מנסה לדחוף לנו בגרון, תביא אלינו מהירויות אינטרנט גבוהות מאוד, אפילו יותר מהדור החדש של בזק. כמובן שזה לא יהיה שימושי לטלפונים, כלל וכלל. אבל זה יביא לשינוי של 180 מעלות בצריכת התקשורת שלנו. נקבל אינטרנט חולטרא מהיר הביתה, דרך הרשתות הסלולאריות, במקום בזק והשאר (!), וזה יביא לנו את הטלוויזיה ישירות מהאינטרנט, IPTV, עם מאות ערוצים עולמיים. התלות ביס ובהוט תתבטל, ואנחנו למעשה רק צריכים להתפלל לחסדי שר התקשורת שיאפשר את השינויים האלו.

עד שזה יקרה אני צריך להתמודד עם יורש העצר, שנמצא כבר עם נייד בעל מסך מגע, לפטופ, ומשחק כל הזמן עם האני תחבושת של שתחייה. הוא כבר יודע טוב ממני מה עושים, איך, איפה ולמה. אני מרגיש זקן לידו, ואני זה שהוזמן לכוון את השעון בוידאו נשיונל אצל דוד עוזי ז"ל, על תקן של גיבור לאומי. אתמול הוא חשב לרגע שיש אייפון חדש בבית, והיו צרחות עד השמיים. לקח לי דקה להסביר לו את ההבדלים בין הצהובים, אנדרואיד, לאדומים, אייפון, ואנחנו צהובים. עעשיו הוא יודע לדקלם את מה שאבא הכריח אותו ללמוד לדקלם. הדור של הילדים שלנו לא ממש יידע איך חיים בלי אנטרנט, כמו שאני לא זוכר מה היה לפני גוגל 🙂 דור הולך ודור בא?

מי מכיר מפתח אפליקציות לאנדרואיד? אני צריך עזרה….

 

זאת ג'רי ראיין. הפנטזיה הרטובה של כל חובב מדע בדיוני.

הייטק. אנדרואיד דור שנת 2350


****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

מה דעתכם?

