נשברתי. היום, ממש היום נשברתי. הסדק התחיל מזמן. כבר קראתם על אהבתי חוצה הגבולות לפוליטיקה הישראלית, לא פעם ולא פעמיים. אתמול בערב, עם השבתת הרכבות בישראל הסדק הסורי-אפריקאי שהיה לי בלב, הפך לנתק בין יבשות. נשבר לי מהכל במדינה הזו. הכל! תראו עד כמה אנחנו עלובים יותר ממדינות עולם שלישי, ממש רמה נמוכה בפני עצמינו, חושך לגויים. אנחנו העם שמינה פוליטיקאים שגונבים את המנורה לאור בקצה המנהרה. הרכבות בארץ מושבתות במרביתן, קווים מושבתים, עורקי חיים נעצרים ממש. ערים שלמות, יישובים רחוקים מנותקים מעשייה, מחיים, וזה רק בגלל שבארץ שלנו אין ממשלה שמכוונת, קובעת, מנהלת, אומרת, מחליטה, עושה, ומענישה את האחראים לכל המחדלים. פשוט אין עם מי לדבר.

ההוא שאחראי על בטיחות הרכבת, סמנכ"ל שקשוקה, סמב"ס כשהיינו בצבא (סתם מסתובב בבסיס), אמר הבוקר כי ההשבתה תהיה בערך שלושה שבועות "אבל הוא לא יכול להתחייב". בישראלית זה אומר "לא בעיה שלי. קחו חודשיים לפחות". פשוט, ממש עכשיו צריך לבדוק את הקרונות הדניים, המתלקחים, מזה שמונה שנים או יותר, עם שריפות חוזרות ונישנות שהוסתרו מעיני הציבור. עכשיו בודקים כי היינו קרובים מדי לאסון. אבל הוא, בדיוק הוא אחראי על הבטיחות, ולא קיבל את התפקיד אתמול!! איפה הוא היה קודם לכן? איפה היה המנהל שלו? הועד? שר התחבורה?!?!#@@!!? למה הוא לא עף הביתה מייד??!!!?!? אם זה האיש שעכשיו בודק את רמת הבטיחות של הרכבות בישראל, אבוי לנו, כי נדונו לכישלון. מוות ידוע מראש. התאונה הבאה כבר קרתה, עם הרוגים, רק נחכה לתאריך. איזו מדינה בעולם הייתה מסכימה למצב תחבורתי שכזה?!

סר התחבורה הנוכחי, ישראל כץ, הוא ללא ספק תופס, גם פיזית, את שלושת המקומות האחרונים בדירוג ביצועי הסרים. רק אלי ישי נמצא מתחתיו. אם נניח לרגע את כישלונו העצום במלחמה בתאונות הדרכים, קיצוץ עשרות מיליוני שקלים מתקציבי המועצה לבטיחות בדרכים, קיצוץ ממשטרת התנועה, ועוד כהנה וכהנה מריעין בישין, הרי שאין לו שום דבר שהוא יכול להתגאות בו על עשייה בתחבורת ישראל. הרכבת מתנהלת כיישות עצמאית במדינה, והשר בכבודו ובעצמו, נדם. קולו לא נשמע מהשריפה ועד ההשבתה אתמול בערב.

כמו במקרה העצוב של ישי וקרנות המזבח, כך גם ישראל כץ, אבל מכיוון שהמזבח תפוס, הוא פשוט נעלם ונאלם. למה לעשות כותרות שליליות? את זה הוא יופי למד מישי. לקחת אחריות הוא למד מראש הממשלה. אין אחריות, כמדיניות. אין מדינה בעולם, מהדיקטטוריות האפלות ביותר או הנאורות כאיראן, ועד מדינות בוהקות כמו שבדיה, בהם סר כושל כזה היה נשאר שעה בתפקידו על השבתת רכבת יחידה במדינה לחודש או יותר. למה הרקבת (מריקבון, זו לא טעות) לא עובדת על מסילות בלילות? בסופי שבוע, רחמנא ליצלן, גם בשישי ובשבת?!!? די כבר עם ההתרפסות הנלוזה בפני כוח ושררה חרדים!!!

במשרד התחבורה אין רכבת תחתית, אפילו לא התחלה. לבייב מזמבר את כולנו עם הרכבת הקלה שלעולם לא תהיה בישראל. מערך האוטובוסים כושל במלוא הדרו, מה שנקרא ההפרטה הצליחה, העם מת. אין תוכניות לעתיד, רק חימום כיסאות. הבון טון העכשווי הוא להראות תוכניות לעתיד כל כך רחוק כמו 2022, שכבר היום הדגים קמים לתחייה, נקרעים מצחוק ומתים שוב בעיתון שעוטף אותם עם הידיעות האלו.

אם תסתכלו קצת לצדדים תגלו שלמעשה כל התשתיות הלאומיות, תשתיות החיים ההכרחיות, קורסות, נשברות, נרקבות ונעלמות מצורך קיומינו. תשתיות המים זה מחקר לכישלון מתמשך של 33 שנים, לפחות. אין מים מהשמיים, ואנחנו לא מתפילים מספיק מהים, שם יש מספיק מים. בסינגפור מתפילים בשביל כל אסיה, והיא רק 70 ק"מ מצד לצד. העיקר שאנחנו משלמים קנסות ואגרות על חוסר המים כאילו שאני ואתם זה אלוהים בתחפושת ואחראים ישירים למה אין מים מהשמיים. הקנסות זה בגלל ורק בגלל כישלון הממשלות, בעיקר הליכוד, להתפיל מים בישראל.

אנחנו משלמים הלכה למעשה, מכיסנו, באופן ישיר, בוטה וחצוף, על כישלון המנוולים שבממשלות ישראל. החשמל כבר אינו מצרך נזיל וקיים. כל קיץ אנחנו עומדים ננומטר לפני הפסקות יזומות, כי פשוט אין מספיק חשמל, אולי אף היינו עם יזומות שכאלו בקיץ האחרון, וסרי תשתיות מנהלים מריבות קולניות ומתוקשרות היטב עם שרים אחרים, על מי ממקורביהם יקבל את הג'וב הבא. חשמל גז או פחמי, זה הוויכוח, אבל הרבה כסך ופוליטיקה רעה מאחוריו. בטח שלא טובתי וטובתכם. איפה תשתיות התחבורה? החינוך (כן, חינוך זה תשתית!!!)? איפה?! כלום. יוק. זה לא גשם, לא יורקים עלינו, ממש משתינים בקשת רציפה, קבועה וצהובה, על כולנו. העיקר שהם יקבלו עוד תוספת בשכר, ביגוד, אאודי חדשה, אייפון 9, שתי לשכות, נסיעות בביזנס, עיתונים חינם עד יום מותם, ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד. רק לי יש פחות ופחות ופחות ופחות ופחות.

אלו הסימפטומים למחלה. הנה המחלה של הסימפטומים. כל הממשלה הזו מתנהלת בעולם ערטילאי בעוד עשור או שניים. "בונים לטווח רחוק". בטח, חרטא ברטא. אף אחד לא יישאר כאן לראות את זה מתקיים, שלא נאמר יהיו כאן מספיק משלמי מיסים שיממנו את היום הזה. האמת, זה מרגיש כאילו אנחנו מתנהלים כניסוי מדיני שכשל. מעולם לא הייתה לנו ממשלה ירודה, רדודה, עלובה שבעלובות, מבזה ומושחתת כמו הנוכחית. ואם כבר, אז שאר הכנסת לא מפגינה רמה גבוהה יותר. רמת הניהול האזרחית, והשאר כרגע לא ממש חשוב לי, של חיינו, הניהול שלי עבורו אני משלם מיסים, יותר נכון מרביץ ליד שגונבת לי ישר מהכיס בניסיון שתגנוב כמה שפחות (לא מצליח), זו רמת ניהול מהגרועות בעולם. סרי הממשלה לא היו מצליחים לעבוד בשוק החופשי כראשי צוותים של שירות לקוחות.

נשבר לי. אין יותר מדינה. זה נגמר. אנחנו כבר בלוויה, רק מחכים למישהו שינהל את הטקס. אחמדינאג'ד התנדב אבל אובמה קפץ ראשון.

הים התחלתי עבודה חדשה בחברה נהדרת, קטנה, יציבה עם יופי של עתיד. אני מקווה. מאמין. הפעם אני מקווה שתהיה אופציה לתפקיד ארוך בחו"ל, ממנו אני לא חוזר. נשבר לי מהמדינה החרא הזאת.

נגמר לי גם הרצון להצטרף לפוליטיקה.

זה אין לנו😦

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…


»

  1. מאת אלין:

    זיו, מקוה שעד מחר תרגע קצת. בשבילך. בשביל בריאותך ולחץ הדם שלך.. מי כמוני מבינה אותך. מבחינתי אחרי 4.11.95 – הכל הדרדר במורד. זו ממש ההרגשה.

    • מאת זיו:

      אני לא רוצה להירגע. הרוגע גורם לנו לוותר למנוולים האלו. צריך לעשות הפיכה שלטונית! אולי שלטון צבאי לשם שינוי. מסכים לגבי התאריך. משהו נגמר באותו ביום.

  2. מאת חגית:

    בעסה, נכנסתי לקחת את המתכון, וקראתי את הרשומה על המצב המדכא. כל מילה בסלע.
    אז מה עושים?…

    בהצלחה במקום החדש!

    • מאת זיו:

      האמת, אני כבר לא יודע. במילא לא ישתנה כאן כלום בלי נהרות של דם אחרי אסונות כבדים. קראת את המתכון ?

      • מאת חגית:

        בוודאי ואפילו לא נעים להגיד הלכתי לגוגל לבדוק איך מזקקים חמאה… אנסה בקרוב, ואם תהיה לי מוזה גם אשקיע בביף, נראה נהדר. אגב מאזן בטירה הוא הראשון מצד ימין אחרי הגשר?

  3. מאת פפר:

    עצוב! עצב לקרא,להבין,להזדהות,להגיד לעצמי "הוא צודק" וכו'וכו'.
    מה יש לומר?!😦 חלם כבר התנהלה טוב יותר…..

    אותו "אינטיליגנט" (מנהל הרכבת) גם אמר משהו מטומטם בענין הקרונות,העצירה בעת חירום (כן,ממש!)ואף העז לבקר ולהוכיח קלות את החייל שבתושייתו ירה לעבר החלון כדי לאפשר לנוסעים להיחלץ מהקרון הבוער.

    בהצלחה במקום העבודה החדש ומקווה שהרצון להתחפף לעד מארצנו יעבור לך עם הזמן
    אבל אני לא מבקרת או שופטת חלילה,איש איש יעשה כטוב ונכון בעיניו ולדעתו.

    תייכף עוברת לקריאת המתכון🙂

    • מאת זיו:

      בטוח מישהו יתבע את המגבניק על ניפוץ חלונות בזדון עם כלי נשק. ואין לי מה לומר על חלם (סבא שלי משם🙂 ). באמת שנשבר לי. מיום ליום, רק חוצבים תחתית חדשה.

  4. מאת יעל:

    אנחנו אלופים בלקטר ולא לעשות ממש. גם אני כמוך, מקטרת. צריך מהפך וצריך שמשהו יוביל אותו. אין ספק המצב אינו מאיר פנים- בלשון המעטה- אבל צריך לעשות. להפטר מכל הדרקים למעלה, למצוא אנשים מובילים ואין לי ספק שיש כאלה ולקדם את המקום המדהים בו אנחנו חיים. לא לברוח- תאמין לי אין לאן. פעם היה, היום אין לאן- תמיד אצלינו נראה הכי גרוע אבל לא. אין לנו מקום אחר- ולא האידיאולוגיה ורק אהבת הארץ, היא שגורמת לי לפרץ התרגשות זה. כאן מקומנו אבל צריך לעשות ובוא נהיה כנים עם עצמינו- לאף אחד ממש אין כוח וביצים.

    • מאת זיו:

      אני מסכים בחלק וחולק על השאר. צריך מהפיכה, לא מהפך. יש אנשים מובילים שרוצים ומוכנים לעשות, והרבה, אפילו אני, בורג בקופסת החלפים ליד המערכת, אבל בלי שינוי במבנה השילטוני והבחירות לכנסת אין מה לעשות. נשאר תקועים לנצח עם הדרעקים. אני באמת מיואש ולא רואה עתיד. כיבינו את האור בקצה המנהרה. תראי היום בעיתונות, הדרעקים מעלים לעצמם את השכר באלפי שקלים ולא את שכר המינימום. אצלינו עכשיו, באמת הכי גרוע.

  5. מאת ישראל ו:

    שבת שלום לכל האורחים בבלוג הזה כולל אדון זיו
    הצחקתם אותי, האם ראיתם מישהוא בשם המוזכרים בבלוג הזה שענה או הגיב אני נותן שלש ניחושים, וזאת מפני שהם עסוקים בעצמם וב איך לפגוע יותר באזרח ברווחתו, בחופש הפרט שלו, וכן ובעיקר בביתו שזה מבצרו ובגניבת רכושו בכל מיני חוקים דרקוניים.\
    אז בואו ונהפוך לרציניים לרגע לפני קבלת השבת
    1 השריפה בכרמל: ראיתם את תגובת האדון רוזן שהדליק תבערה יותר גדולה מהשריפה עצמה ובאיזו חוצפה הוא עשה זאת, ואז מה עם הוא מהכוחות ההם ששששש והאם הוא כיבד את זיכרה של בת הזוג שלו והאחרים שניספו בבעירה הגדולה הרי כל הממשלות חטוא בזה וגם הוא עצמו והמערכת שהוא בא ממנה לא נקיים מהפשלות, יש היום נוהל במדינה שכשהם ב מערכות אף אחד מהם לא מעיז לצאת ולהתריע כנגד כל מיני ליקויים מאחר והם יהיו אלה שיועלו על המוקד, שבו חוברים יחד מצבי הסמוך, ובוא נראה לו מהיכן הדג משת_ – _, תרבות השקר שהוא מתחיל מלמעלה, כמו שאצלנו המכון הרב תחומי שכח שבקוראן מצויין שלשם מטרה נעלה מותר גם לשקר וזאת מה שעושה מערכת ההסברה הפלסטינאית אוי באמת מערכות ההגנה שלנו כגון הבטחוניות שממנה גם רוזן בא כנראה לא מסוגלים להבין ולראות את המצב הגרוע שבו אנו נמצאים.
    – גזל הקרקעות שהמדינה מבצעת תחת חוקי (כללי) ההפקעה שלהם לטובת טייקוני הכבישים שלאט לאט הופכים לכבישי אגרה (רק במזל עדיין על אויר שנושמים לא משלמים) אני עצמי אחד מניפגעי (ניגזלי) ההפקעה של עין הקורא בראשון.
    – ורק על קצה האצבע אני מאלה שכבר לא כאן אלא מגיע לביקור מולדת מידי פעם לראות אם הכל במקומו
    עד שלא יטאטאו את מנהיגי העבר יחד עם אלה מהיום ולא נשכיל לבנות קדר של מנהיגות חדשה וזה יכול להעשות רק ע"י השקעה בתשתית הכי גדולה וחשובה מאין כמוה בחינוך ושוב בחינוך לאנ יהיה כאן טוב
    המנהיגות הישנה כגון נשיאנו הנכבד במקום לבנות קדר חדש של מנהיגות הוא לחם בצעירים ורמס יותר ולא לרומם אותם ולמצות מתוך המוץ מנהיגות צעירה וטובה יותר, כן כן הוא לוזר מדופלם.
    רק לסבר את אוזניכם בכמה ממדינות אפריקה ההשקעה בתשתית שנקראת חינוך משקיעם 4-6 % מהתקציב וזה מה שמסביר שאנחנו נסוגים למקומות נמוכים במידרג העולמי.
    – ראיתי בעתון שבתקציב החדש לא מושקע במסלולי אוטובוסם בכבישים שום כלום של כסף
    זה אחד הדברים החכמים שהוחלט עליהם !!!! נכון אבל אני מקווה שהתקציב האמור יהיה מושקע בתחבורת ׁMASS TRANSPORT שזו תחבורת פסים שזה רכבות !!!!!!! אבל כאן ימצא כבר מישהוא שיאכל את הכסף הזה.
    – נכון יעל אנחנו אלופים בלקטר וזאת מפני שמדיתינו הפכה למדינה דיקטטורית שהמיעוט שולט ומכתיב לרוב, המהפך יבוא רק לאחר שהמיעוט המכתיב יעם ויצטרף ל 22 מדינות של בני דודינו ושם חס וחלילה הם יהפכו לאויבינו המר ביותר! אבל עדיף משם מאשר כמו היום הוא עושה זאת מתוך הבית כגייס חמישי.
    נגמר לי הכוח לתקתק על מיקלדי המקלדת נשאיר קצת גם לפעם הבאה ושיהי רק טוב ושבת טובה לכלל עם ישראל ושאלוהים ברחמיו הרבים יעבור שוב וישחרר יותר שכל ותבונה לעמו ישראל בשבת זו

  6. […] הסוציאליים הם רק סימפטום של מחלה. זו מחלה ממארת, והגוף שחולה בה, ממשלת ישראל אם אני לא […]

מה דעתכם?

