בהמשך לסיפור קריסטמס, פרק ג': אני ודייגי ההרינג, הנה מתכון להרינג כבוש, רגיל וטעים. בד"כ מאירופה המזרחית וזו הסקנדינבית, אני נוהג להביא הרבה סוגים של הרינג חזרה לארץ, בעיקר לאמא שלי. הרינג בתחמיץ, הרינג במיונז, הרינג בחרדל, הרינג בסלק ועוד רבים ואחרים. יש פילטים, יש חתיכות, יש שלמים. תבחרו. דג זול ופופולארי למדי.

יש הרבה מתכונים להרינג, אבל את האחד שאמא שלי מחפשת כבר שנים אף אחד לא יודע או זוכר. היא מחפשת סלט הרינג קצוץ, כאשר ההרינג היה מטוגן קודם לכן. זה כנראה מתכון ליטאי. אם יש לכם סבלנות לשאול מסביב, אני אשמח אם תעזרו לי למצוא. לא הצלחתי.

הנה מתכון להרינג רגיל לגמרי. מה צריך:

  • 4 הרינגים (חלב עדיפים תמיד, נקראים גם שמאלץ הרינג ובצבע ורוד בהיר) מפולטים ובלי שכבת העור. אל תתאמצו לעשות בבית, לא רבים יודעים לבחור נכון מהחבית שבשוק ועוד לפלט בבית. הכי קל לבקש.
  • 2 בצלים סגולים או רגילים חתוכים משולב לחצי טבעות דקות (מנדולינה בבקשה) וגם קצוצים דק
  • חצי כוס חומץ טבעי רגיל או בן יין לבן
  • 1 גזר חתוך לטבעות
  • 2 כפות סוכר
  • 6 עלי דפנה
  • 10 פלפל אנגלי
  • 2 כוסות מים
  • כפית מלח

ההכנה הפשוטה:

מרתיחים את המים+חומץ+סוכר+עלי דפנה+פלפל אנגלי+מלח כשתי דקות, וזהו. מצננים חצי שעה.

מסדרים בצנצנת מעוקרת כך: בצל, מעל גזר, מעל הרינג מפולט או חתיכות, ושוב חוזרים עד למילוי הצנצנת, לא צריך לדחוס. מוזגים מעל את תכולת המרינדה עד 2 ס"מ מהקצה. מוסיפים מעל שמן בשכבה של ס"מ, שמן תירס או סויה. לא זית.

אפשר לאכול אחרי שלושה ימים.

תהנו. הנה תמונה, ועוד שלל תמונות מגוגל.

הרינג כבוש בהכנה מ-NRG

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. מירי הגיב:

    איז היופי של מתכון ינוסה עוד השבוע ! :-))

  2. היי זיו , לא יודעת אם אתה זוכר (תמיד אמרת שיש לך בעיית זיכרון…חחחח)
    סתכל כאן – בכל השרשור
    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1821-167-14242230,00.html

  3. והנה עוד שרשור על הרינג ודג מלוח שריכזתי בזמנו
    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1821-167-9818145,00.html

  4. […] 26 דצמבר 2010 … בהמשך לסיפור קריסטמס, פרק ג': אני ודייגי ההרינג, הנה מתכון להרינג כבוש, רגיל וטעים. בד"כ מאירופה המזרחית וזו הסקנדינבית, אני נוהג להביא הרבה סוגים של הרינג …מתוך מתכון הרינג כבוש | אני נגד. ככה. הבלוג של זיו. להמשך קריאה […]

מה דעתכם?

