פרעה כבר לא מדבר אלי. לחלוטין יקצתי מהחלום. התעוררות מלאה במהלך שבע שעות טיסה, עם חניית ביניים של ארבע שעות בווינה, הביאוני לקופנהגן, לחגוג את שמחת חג המולד עם בני משפחתה של שתחייה. במהלך הטיסה, יורש העצר נרדם, והתעורר עם אור שמש מחלון מושבו, מעל העננים. הוא שאל "למה העננים נפלו לרצפה?". כנראה שמרתון אינדיאנה ג'ונס בתוספת ההפתעה לשתחייה, השפיעו היטב על חלומות הלילה שלי. עוד כמה ימים יהיה תיאור של השמחה הזו…

בדנמרק נוהגים לתת את המתנות בערבו של חג המולד, הולדתו של ישוע. לא כמו האמריקאים שנותנים את המתנות בבוקר שלאחר ערב החג. קשה לחי לומר מה יותר נכון או נחמד, אבל זה שבדנמרק מהנה ביותר לכל המשפחה. התכוננתי היטב לערב הזה, מבעוד מועד. הרבה בעוד מועד.

"תגיד לאבא שיעלה למעלה, עכשיו!!!", שתחייה ליורש העצר בן כמעט 5. "אבא, אמא אמרה תעלה למעלה עכשיו". היורש.

"מה קרה?!" אני צועק לכיוון המדרגות אל מעמקי הקומה השנייה.

"תבוא לכאן, וע-כ-ש-י-ו!!!" רועמת שתחייה. אני לא מיקו, ועם תרעומות לא מתעסק, למרות שזה לגמרי מרגיש לי כמו תולעת שמחפשת חכה.

דמינו לכם את קרקר נגד קרקר. אתם עוקבים אחרי? לא, דמיינו את חיזור גורלי וסצנת הארנב. הרשף הזה שניבט מעיניה אולי דמה יותר לניקולסון בניצוץ. התמונה מהפוסטר, בעיקר. אני נכנס פנימה לחדר, שמח וטוב לב, מחכה להפתיע אותה. בעודי ניצב למאית השנייה בפתח החדר הרגשתי כחתול שנתפס באורות הרכב שממול. הברקים מהעיניים שלה אמרו לי "אתה בכאלו צרות, שאין בית משפט בעולם שירשיע אותי על רצח!!!!!!!!!". מצב קטסטרופלי ציון 50 מתוך 3. היא יושבת על הרצפה, התיק גב שלי (להלן "הילקוט") מונח פתוח לפניה, יד ימין מושטת קדימה, מנפנפת מולי עם דף מודפס, בעוד יד שמאל מגיעה בהפתעה לפנים, חוברת ליד ימין וחוטפת את הדף, ממשיכה את התנועה בחזרה למקום המסתור כמו בומרנג שקט ופראי, ועוצרת מונפת לאחור בזוית 45 מעלות כלפי מעלה, מציגה לראייה את החשבונית של ה.שטרן, לטבעת שקניתי לה. לוּ ידעתי ששתחייה חזקה ביוגה, הייתי מבקש תרגילים חדשים…….זה מה שעבר לי בראש באותו הרגע ממש. חולני, על סף אבדון, אבל מצידי תתלוננו בשלושה העתקים.

"מה-ה ז-ה!!?". שתחייה, אם התבלבלתם לרגע. "למה יש לך חשבונית של טבעת מה.שטרן בתיק שלך!!!!? למי קנית טבעת יקרה (השקעתי) במזומן????!!!". זו שתחייה ממשיכה. שוב אל תתבלבלו בחד שיח הזה. "אני רוצה שתענה לי עכשיו, ותחשוב טוב לפני שאתה עונה לי!!! כי מבחינתי הכל נגמר ואתה עכשיו חוזר הביתה!!!!!!". שתחייה מפגינה אמון אחרי 7 שנות נישואין ושני ילדים. ככה היא הייתה, שתחייה, היום כבר לא (ז.ט: העו"ד הכריח אותי לציין בבולד ונטוי למען הסר ספק). הרי ידוע לכל בר דעת, כי כל מייל בלילה, זה רק למאהבת הוירטואלית שלי. כל שיחת טלפון בשירותים זה בשביל להסתיר ממנה. להבדיל אלפי הבדלות, וחלילה שלא יקרה, אז כל פצעון בעורף זה גידול, כל כאב בטן זה שלושה גידולים שנלחמים מי ינצח.

"זו הטבעת שקניתי לך להערב, לחגוג את קריסטמס". אני. פולט משהו דומה לזה. ז'תומרת, ככה זה נשמע לי בראש. אני בטוח שזה גם מה שעניתי, אם כי הפרמדיקים מכחישים.

"מה אמרת?!! זו טבעת שקנית למישהי אחרת?!!!". שתחייה. ככה אני שמעתי את התשובה שלה.

"לא, לא! זו הטבעת שקניתי לך!! רק לך!!"

"מה פתאום אתה קונה לי טבעת במזומן?!!??". שתחייה מנסה טיעון הגיוני בזמנים לא הגיוניים. רק לאחר דבר הבנתי שהסרט שהיא חייה בו, היה של יצירה מוקדמת ולא מפורסמת של שפילברג, והוא לא אוהב הפסקות מתודיות לפופקורן ושתייה. שתחייה חשבה שאם אני קונה טבעת במזומן, אז זה בכוונה תחילה, יען כי ניסיתי להסתיר את הקנייה ממנה בכרטיס האשראי שלי. זו טענה הגיונית לכל הדעות, אבל כנראה ואולי בממלכת הנשים בלבד, שם יש היגיון בלתי מפוענח ומובן לאנושות הגברית. ההיגיון שלי, ואני מתפלל ששאר הגברים יסכימו איתי, אחרת התיאוריה שלי הלכה קאפוט, אומר כי פשוט אספתי שאריות של מזומנים מכל החזרי האש"ל בחו"ל, במשך 7 חודשים, עד שהיה לי מספיק לקנות במזומן. ה. שטרן שמחו מאוד לקבל דולרים במזומן, היה גם 500 יורו בשטר אחד, רק כי התלהבתי לראות 500 יורו בשטר אחד. זו הייתה טבעת זהב משובצת אבן גדולה וזהובה, מסוג קוורץ מסוים, עם שלושה יהלומים קטנים ליד ריקועי הזהב. אני אהבתי מאוד.

הסברתי לה את שקרה. ניסיתי לכל הפחות. לקח לה חצי שעה להתאושש, ואני נושא את הצלקות עד היום. מזלי היחיד בעולם היה בדמותה הנערצת של אמא שלה, להלן חמותי, שהייתה בסוד העניינים ואף עזרה לי להחביא את הטבעת חודש ימים אצלה בבית, ולהביא אותה לדנמרק. היא באה לעזרתי כי צווחתי לעזרתה מהקומה השנייה, כך אומרים הפרמדיקים. חמותי הביאה את הטבעת מהתיק שלה, והראנו לשתחייה. הלכה ההפתעה, אבל אמרה לי בסוף תודה. שוב, אני נעזר ברישומי היומנאי.

מה קרה אתם שואלים? אוּבכן, בתמימותי הרבה, או בטיפשותי הקולוסאלית ברטרוספקטיבה, ביקשתי משתחייה שתביא לי את העכבר ללפטופ או המטען או משהו בסגנון מהתיק שלי. שכחתי כי החבאתי בחוכמה רבה וערמומית, בתיק שלי, את החשבונית בתוך המעטפה מהחנות שבדיוטי. שכחתי, קורה, למה מי מת?! לא שכחתם שום דבר מעולם? שכחתי. ש-כ-ח-ת-י. מעניין מה פרויד היה אומר על זה. ככה היא גילתה את זה. שמונה חודשים אני עובד על זה, ובאיבחת צורך אינטרנטי אחד, הסחת הדעת קלה שבקלילה, נשטפו לאבדון כל חודשי התכנון האלו. סאמממממק.

לצערי, האבןהתגלתה כחלשה מאוד, הוחלפה ונשברה לנו שלוש פעמים. ביקשנו את הכסף חזרה וקיבלנו ללא ויכוחים מיותרים. בשירות לקוחות יש לכל העסקים במשק רק מה ללמוד מה.שטרן. הם מושלמים. המחשבה הזו על המתנה לקריסטמס שוב חלפה במוחי, אבל אני הרי לומד מטעויות , ואצלי ההיסטוריה לא חוזרת על עצמה. נקודה. ממליץ בחום לאמץ. לפני שבוע קניתי לה טבעת חדשה, זהב 18 קראט, אצילי או משהו כזה, עם 19 יהלומים קטנים. הפעם היא קיבלה את הטבעת למחרת שובי מחו"ל. בבוקר שלמחרת שובי, רצתי עירום ועריה בבית, מחדר השינה, צללתי לתוככי התיק שלי וחזרתי עם קופסת הטבעת הארוזה. שוב אמרו לי תודה.

אפשר בתשלומים?


****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. אחותך (הקטנה) הגיב:

    מה אתה רוצה? אמרו לך תודה…

  2. טליה הגיב:

    אני שולחת את אישי לשיעורים פרטיים אצלך. מעולם לא עלה בדעתו רעיון שכזה (מקסים!).

  3. אחותך (הגדולה) הגיב:

    חבל שאין פרק ג'…אבל העיקר שקיבלת תודה..
    מרוב כוונות טובות (ויקרות), אתה מסתבך עם עצמך!
    הטבעת האחרונה הרבה יותר מיוחדת ומתאימה ללוק החדש של "שתחייה" כך שאולי טוב שהטבעת הראשונה איכשהו לא נענדה.

  4. […] סוג של עונש כשחוצים את מפתן הדיוטי פרי. כל הבעיות שהיא לא מודעת להן, אלו שאני מתקן ומונע ממנה […]

מה דעתכם?

