אתם תופתעו, כבר ומייד, אין לי ספקות בנושא. אתם לא מכירים את זיו האמיתי, זה שמסתתר מאחורי התירוץ הקלוש "טס לחו"ל לעבודה". אכן, אני טס לחו"ל, לעבודה, אבל עבודה אחרת. הגיע הזמן לצאת מארון הסתרים.

אני מבין ענק, יוצא דופן מאוד ונדיר בטבעות, יהלומים, אבני חן, שכיות חמדה, עגילים, ענקים, שרשראות, פנינים. תמשיכו לבדכם. מבין. ענק. הכי. מזמינים אותי לאירועים סוגרים מיוחדים בשביל חוות דעת. אלו אירועים של סלבריטאי על- כאלו שבקושי שמעתם עליהם, אבל אצולת הממון העולמית משתחווה לרגליהם. שתחייה ואני, אספני תכשיטים ידועים בקרב החברים. זה סודי, ועל כן לא מופץ, שמא יאורנה לנו רע, הרי שתחייה מגיעה איתי לכל אירוע. מעגל התכשיטנים העולמי, דואג לשלוח אותנו למכירות מיוחדות בסות'בי, עתיקות על פני הגלובוס, ומפגשים מצומצמים עם ארכיאולוגים באתרי חפירות סודיות. המטוס הפרטי שלנו מצוייד בכל טוב, בעיקר קולה זירו לשתחייה, סביח של עובד (לפעמים הוא טס איתנו כשיש משפחה) וסנדוויצ'ים עם סלט ביצים וכבד קצוץ עבורי, אמא מכינה לדרך.


הגולף סטרים החדש שלנו, לו חיכינו שנתיים מהקניה (כמה אפשר לנצל את הפרטי של דנקנר?), שנת 2009, ריפודי עור של גורי דובים, ריצפה משנהב, ברזים מזהב 22 קרט במקום 24 קרט. לצערינו הזמן דחק, ולא הסכמנו להמתין, אבל הבטיחו לפצות אותנו. צבוע לבן שלג בוהק בלי סימן מסחרי, רק קוד זיהוי על הזנב. הסודיות דורשת. חלק גדול מהכיף בטיסה הפרטית, זה הזמן הרבה שיש לנו יחד, שעובר בנסיונות מרובים עד אובדן חושים כללי, לשבור את שיאי "מועדון השחקים", שתחייה אלופת עולם, זכיתי (!), אבל העיקר, זה שנגיע לפני שאר האספנים. בדרך כלל מרבית הקניות מתרחשות הלכה למעשה, בליכטינשטיין, שם אנחנו נפגשים עם הבנקאי הפרטי שלנו, כריסטופר, השוויצרי, מלווה בארבעה שוויצרים (האמת, אחד אוסטרי, לא סומך עליו) יוצאי הקומנדו השוויצרי, שמגיע עם המזוודה המיוחדת להעברות בנקאיות של סכומי כסף גדולים, לבעלי חשבון אורניום אחד גדול, (פלטינום יש לעובדי משק הבית שלנו), עם לפחות שישה עשר מיליארד יורו נזיל, ועוד קצת מטילי זהב, יהלומים גולמיים במשקל, מניות ייסוד בגוגל, חברות נדירה עם וורן באפט וקרן צדקה בסך חמישה מיליארד דולר לשנה (המרת המטבעות חוסכת לי יורו). מינימום.


זוהי מזוודה מאובטחת שהבנק מספק ואני סומך על הבנק במקרה דנן, הדורשת קוד פתיחה מסובך ביומטרי, ומטעמי ביטחון (טוב, תבינו, לא הכל מותר לספר), אני לא אסביר מה רצף הפתיחה ואיזה איברי גוף משתתפים בזה, אבל —————————- . הממממממממ.

קיבלתי במייל תמונות מקודדות, שנפתחות רק עם צופן מיוחד, באיכות גבוהה במיוחד ע"י מצלמה של 70 מגה פיקסל, לא מסחרית. התמונות עשו לי את זה. שווה לקנות. ללא ספק. בא לי על טבעת הזהב הנדירה הזו, שמקורה לפני כשלושת אלפים ושבע מאות חמישים ושש שנים. יש תיארוך פחמני מדוייק, עד לחודש הייצור, תמוז. זו הייתה השושלת השלושה עשר לפרעוני מצרים, כנראה למלך פרעוני בשם סובחוטפ. לא הרבה ידוע על השושלת הזו, אבל הכיתוב בקבר העתיק, בשפל ההר הנסתר, שכוסה בסופות חול במהלך אלפי השנים, לא השאיר ספק. אולמות הקבורה העתיקים, שמונה עשרה במספר, נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות במצרים. לאחר חודשים של חפירות ופחד ממיתות משונות, בואך אינדיאנה ג'ונס, כל החדרים נבדקו, צולמו, תועדו, קוטלגו, ונבזזו. קצת נבזזו. המערוף של מנהל החפירות. באולם הקבורה המרכזי, בתוך הסרקופג העתיק, שניצל בצורה מושלמת מפגעי הזמן, נמצאה טבעת חותם זהב טהור, משובצת יהלומים ואבנים יקרות של סובחוטפ (תעשו גוגל. אולי זה שייך לאחד מצאצאיו). יהלום גדול מאוד, כעשרה קרט, ועוד תשעה אבני חן נדירות.


מנהל האתר, יורגן חמיד אל-אוואסעס, בנו הלא חוקי של סטודנטית לארכיאולוגיה מנורווגיה ודר' זואהי עבאס מחמוד אל-אוואסעס, מנהל רשות העתיקות במצריים, כמו רבים אחרים לפניו ואחריו, מוכר חלק מהתגליות למרבה במחיר. כנראה שגם הוא לא אוהב את מס ההכנסה. לשים את זה במילים פשטות, אין לזה מחיר. תשלמו כמה שיש בכל מטבע מוכר. הכסף במילא עובר ישר לנסיכות ערבית במפרץ על גבול אסיה, וממשיך לאיים בריטיים עד להלבנה מלאה באירופה. הבנתם שזה לא ממש חוקי לקנות את זה, אבל כולם יודעים שעשירי העולם הם הגנבים הגדולים באמת. אף גנב אל מסתכן בגניבה של דה-וינצ'י אם זה לא משולם במיליוני יורו לפני כן.

ערכת הזיהוי הניידת שלי, נפתחת ללא קול, והטכנאי שאני מטיס, בנפרד, טיסה מסחרית, אבל ביזנס (לא בן יונה), מתחיל להכין את אוסף הכימיכלים המיוחדים שבה. המזוודה נבנתה עבורי ע"י שלושה פרופסורים ממכון ויצמן, שלא אגלה את שמם, כי באופן רישמי הם עשו את זה אפטר האוורס, תמורת כסף רב בלי קבלה (חסכתי את המע"מ, ומה אני אסביר לרשויות בדרישה להחזרים?!). הערכה נבדקה במעבדה מוכרת וגדולה בגרמניה, ליד מנהיים. הטכנאי הבכיר, הוא מתעקש, סיים את עבודתו ואישר לי את מקוריות הטבעת. אני מחליף טכנאי בכל טיסה, ותמיד בוחר אחד מתוך שבעה ממתינים, למען סודיות התהליך, ולהקשות על המוכרים לשחד אותם. גם בשבעה יש תחלופה כל פרק זמן לא קבוע מראש. זה נקבע, הטבעת אמיתית לגמרי.

אני בדרך לאשר את פתיחת מזוודת העל להעברות בנקאיות, שתחייה מאשרת לי בתנועת ראש קלה, חטופה כי זה מה שהיא רוצה, ואחר כך נחגוג (!). לרגע אני מרגיש צינה קלילה כזו בשערות הקטנות שבין קצהו התחתון של העורף לתחילת הגב. גם ניצנוץ של טיפת זיעה קרה, וזה יום חם. ממש חם. 46 מעלות בלי צל. האוזניים שלי משדרות כי הן שומעות איווחת קול חרישית מאחורי, שאומרת לי "תזהר לך! אל תעשה כלום עכשיו!!". אדווה קלושה של הדברים, כמו מעגלים אינסופיים בבריכה אחרי שאבן נזרקה במרכיזתה, מעצימה את התחושה הקרירה שהופכת להיות מטרידה ולא נעימה. אני מנסה לשחק אותה כלב עם אוזניים מחודדות וראיה מרחבית נסתרת, והנה אחרי שניות מועטות של ניסיונות הקשבה, שוב הדברים האלו חוזרים אלי, הפעם עם תוספת  "אל תזוז! תחזור אחורנית מייד!!". טוב, תודו שזה כבר מפחיד קלות, גם את קרי הרוח שבינינו. אקס-פיילס זה לא אמיתי.


"נראה לך שאני עושה איתך משהו בשעה חמש וורבע בבוקר מתוך שינה?!!!! ממש חולה נפש. קיבלת כל מה שרצית ואפילו פעמיים (!) לפני שנרדמנו. עכשיו לא, ממש, אבל ממש לא. אין גם סיכוי שבא לך. מכירה אותך. אחרי פעמיים, נדירות אצלך, אתה נוחר חצי יום, אפילו שאני יכולה עוד פעמיים ברצף, אתה נוחר. עוד חצי שעה קמים לטיסה לדנמרק, והאמצעית (אז הייתה הקטנה כי היו שניים בלבד), כבר צריכה לאכול. תקום אתה, כי הערת אותי!!". שתחייה.

החלום ושיברו. איפה פרעה והטבעת שלי??! אני ביקשתי לעשות משהו? על מה היא מדברת. הייתי בדרך לפתוח מזוודה!!! איפה צור, הטייס שלי? לאן ז'אן פיליפ נעלם עם ארוחת הצהריים שלי, באמצע המדבר?!?! למה!!!!??

התעוררנו, התלבשנו, האכלנו, יצאנו, נכנסנו למונית, הגענו לנתב"ג, חיכינו, עלינו לטיסה, מושבים בשורה הראשונה של הספארי, כי יש ילדים. הגענו לדנמרק ואני עם המתנה של שתחייה לקריסטמס, ארוזה בתיק גב. חודש היא ממתינה שם.

פרק ב'.

את למעלה?

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. מאת אחותך (הגדולה):

    אני צריכה למצוא לך מוציא לאור (פרק א' היה מצויין ואני כבר סקרנית לקרוא את פרק ב'). היכולת כתיבה שלך פשוט מדהימה!!!

  2. […] על השנים הקודמות בבלוג כולל קרבתי לבורא עולם בגלל טבעת זהב אחת מיותרת. החג הזה יש מאכלים רק לחג הזה, ממש כמו אצלנו […]

מה דעתכם?

