הפשטידה הזו מבוססת על בצק פרווה של יעלה (באחריות), ללא חמאה או מרגרינה. (אני יודע שיש לי תמונה של פשטידה כזו איפשהו). בהצלחה.

בצק פרווה לבסיסי מאפים מלוחים

החומרים:

  • 300 גרם קמח מלא שטיבל
  • 180 מ"ל מים קרים (מי-קרח)
  • 90 מ"ל שמן זית צהוב בהיר (לא כתית ירוק)
  • כפית מלח
  • 1 כפית גדושה אבקת אפיה
  • מומלץ: כפית גדושה של תערובת תימין-אורגנו, עוזר לטשטוש טעם הקמח.

אופן ההכנה:

לערבב הכל בידיים וכעבור כ-1-2 דקות נוצר כדור מושלם, לא קשה.

מקמחים בנדיבות משטח, מרדדים ויוצרים מהכמות הנ"ל 2 בסיסים (אצלי לתבנית 26 +24).

מקררים את התבניות עם הבסיסים ומחוררים את התחתית עם מזלג לפני שמוסיפים מלית.

ניתן לראות בתמונות איך נראה הבצק אחרי האפייה, אפילו שומר על צורת החיתוך בקצה.

תחליף מצוין לבצק פריך עם חמאה. רך, עדין וטעים.

למלית הפשטידה:

אלו הבצלים הזמינים לכם:

  • בצל רגיל
  • בצל לבן
  • בצל סגול
  • בצל ירוק
  • בצלצלי פנינה
  • כרישה
  • עירית
  • שום
  • שאלוט

אני ממליץ לערבב יחד את הבאים: בצל רגיל, סגול, ירוק כולל הלבן, עירית, שום וכרישה. כמויות לפי הטעם האישי שלכם. אבל לפחות שני בצלים רגילים גדולים ועוד אחד סגול גדול.

  • ½ כוס שמן זית
  • 5 ביצים טרופות (אפשר 4)
  • 250 מ"ל שמנת לבישול
  • 250 גר' או יותר גבינת עיזים רכה כמו מסקרפונה
  • 250 גר' גבינת עיזים קשה
  • אופציה 300 גר' בולגרית עיזים
  • כפית קימל טחון, כפית זרעי כוסברה טחונים, קורט כורכום
  • מלחפלפל
  • 20 אגוזי מלך חצויים לא שבורים

איך נכין:

נחתוך את הבצלים לחצאי טבעות וקצת קצוצים לקוביות. נשקף במחבת גדול את כל הבצלים עם חצי כוס שמן זית (לא לדאוג, זה מתחלק לכל הפשטידה). נוציא ונצנן בקערה גדול. לקערה נוסיף 5 ביצים טרופות היטב. מומלץ אף להפריד ולטרוף בנפרד את החלבונים, זה נותן יותר נפח ואווריריות. את החלמונים נוסיף כרגיל. מלחפלפל, קימל טחון, זרעי כוסברה טחונים, טיפה כורכום.

נוסיף חלבי. שמנת, גבינת עיזים רכה, נוסיף גם גבינת עיזים קשה וריחנית, חתוכה לקוביות בינוניות של 2 ס"מ לערך. גם בולגרית עיזים תוסיף יופי, לטעמי.

נערבב הכל יחד ונשפוך על הבצק האפוי. נשים מעל אגוזי מלך לקישוט. לתנור לבערך שעה על 160 מעלות. אפשר חצי חצי עם נייר כסף.

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. בוטנסקי הגיב:

    נקרא ונראה טעים ביותר
    בעצם אתה מכניס מוצרים טובים אז בטח יצא גם טעים.
    תתחיל להכין לי חוברת……………

  2. רננות הגיב:

    הפשטידה נשמעת מצוינת – חבל לי מאד שאתה לא מצלם
    זה יוסיף חן לבלוג ויעשיר אותי .
    איקון של סומק .

    • זיו הגיב:

      אני מבטיח לצלם. האמת, שהתמונות של האוכל יוצאות לי רע מאוד. אין לי לוקישיין טוב לצלם מזון (תירוצים…). אני מבטיח להעלות מתכונים עם תמונות. מבטיח.

  3. Chris הגיב:

    I like your writing too.
    Thank you.

    Chris

  4. נטלי הגיב:

    היי. איפה אני יכולה לקנות שמנת לבישול מחלב עיזים?

  5. […] 16 נובמבר 2010 … מתכון פשטידת ששת הבצלים. הפשטידה הזו מבוססת על בצק פרווה של יעלה (באחריות), ללא חמאה או מרגרינה. (אני יודע שיש לי תמונה של פשטידה כזו איפשהו).מתוך מתכון פשטידת ששת הבצלים | אני נגד. ככה. הבלוג של זיו. להמשך קריאה […]

  6. […] 16 נובמבר 2010 … מתכון פשטידת ששת הבצלים. הפשטידה הזו מבוססת על בצק פרווה של יעלה (באחריות), ללא חמאה או מרגרינה. (אני יודע שיש לי תמונה של פשטידה כזו איפשהו).מתוך מתכון פשטידת ששת הבצלים | אני נגד. ככה. הבלוג של זיו. להמשך קריאה […]

  7. […] 16 נובמבר 2010 … מתכון פשטידת ששת הבצלים. הפשטידה הזו מבוססת על בצק פרווה של יעלה (באחריות), ללא חמאה או מרגרינה. (אני יודע שיש לי תמונה של פשטידה כזו איפשהו).מתוך מתכון פשטידת ששת הבצלים | אני נגד. ככה. הבלוג של זיו. להמשך קריאה […]

מה דעתכם?

