מצאתי את הקובץ הראשון שהכנתי לפני 8 שנים, לערך, בפורום אוכל Yנט. לא היו אז הרבה מתכונים, אולי 14. לאחר הניסיון הזה, גדלתי לקובץ מתכוני החורף. כמו הקציצות, אני מאוד אוהב ממולאים. זה גם סוג של קומפורט פוד. כל "מסעדת פועלים" או מהטראנד החדש של "אוכל ביתי" מתגאה בממולאים שלה. לכל עדה יש את שלה ממש כמו שיש קרפאלעך לכל עם. ממולאים זה הרבה עבודה. נראה פשוט אבל לא ממש. זו מלאכה מורכבת שדורשת סבלנות. צריך לדעת איך למלא עלי כרוב לבן, להתעסק עם גלדי בצל, תפו"א, קישואים, חצילונים, עגבניות, ופלפלים. יש גם ממולאים מתוקים עם שלל פירות אפויים. הכי טעים לי, אחרי הממולאים של אמא שלי כמובן(!), זה מפרום. עבורי מפרום זה סוג של ממולאים.

עכשיו התחלתי לאסוף מתכונים שונים ולעדכן את הקובץ הזה (לינק מימין). הקצב שלי בטירה, וחברי הטוב, מאזן, מכין לי בשר במיוחד לממולאים, בשר שייטל קצוץ בסכין. אני אפרסם מתכון ותוצאות. האמת שיש לי גם תמונות, אני צריך לנבור ולחפש.

אני אשמח אם תשלחו לי את המתכונים שלכם שיכנסו לקובץ. כל אחד ואחת יקבלו את הקרדיט המגיע, כמו תמיד. שרשרו או תשלחו במייל. תשאלו שאלות ואחזור עם תשובות כמיטב הבנתי וניסיוני.

כמה תמונות, מהימים שלא ממש ידעתי לצלם (ןישבת בחושך, יודעים אני פולני, שתוק כבר!)

עכשיו עוד תמונות של ממולאים אחרי הבישול

מה זה?



****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. בוטנסקי הגיב:

    אולי תתחיל לעבוד?
    הבטלה לא עושה לך טוב

  2. רננות הגיב:

    מי הוא הקצב בטירה ?
    אשמח לראות מתכונים ותמונות לממולאים .

    • זיו הגיב:

      הקצב מאזן. תתקשרי ואני אסביר לך איך מגיעים. מתכונים בודדים יש בלינק מימין "קבצים להורדה", ותמונות יעלו הערב.

  3. קיצי הגיב:

    אפשר בקישורים? (:

  4. רוצה להכניס לקובץ גם את הע"ג שלי ??

  5. רגע , אתה מחפש את הממולאים שלך?

    • זיו הגיב:

      אני מחפש את כל המתכונים לממולאים שלי. את הראשון יש לי. היו עוד כמה כמו גלילות עוף במלית, ובצל ממולא. בכלל אני מחפש מתכונים לממולאים להוסיף לקובץ. ע"ג נעמי זה מעולה.

  6. ניצן (שולה) הגיב:

    איך באת לי בזמן…כבר כמה ימים שבא לי על ממולאים, כרוב בעיקר.
    ולא, אין לי מה לתרום בתחום הזה…
    בעצם יש בצל ממולא עם סילאן/רכז רימונים של אהרוני, מתכון מעולה, אני אחפש

    • זיו הגיב:

      שלוה!! מה שלום עפולה? מזמן לא הייתי בעירך אם כי אחותי מבקרת בה תכופות, את יודעת למה 😉
      לכי על זה. כרוב ממולא זה מעדן אמיתי. אני חולט את הכרוב בסיר עמוק עם מים רותחים (לא ברתיחה על הגז). כך העלים מתפרקים בשלמותם אחד אחד. אבל הטריק שלי לפני זה הוא די פשוט. אני מוציא את "השורש" מצידו התחתון של הכרוב. ממש חוצב עם סכין.

  7. רננות הגיב:

    איזה יופי של תמונות זה כשלא ידעת לצלם ??? ראית ראית את הדה פריסט הזאת ? קיצי ונעמי גם לכן מתכונים נהדרים .

  8. היי זיו יש לי עוד כמה ממולאים בשבילך לעדכון הקובץ
    תראה אם מתאים לך . – מתכונים מהבית

    חצילונים ממולאיםו— נעמי דה פירסט 12/5/2004 10:10
    להכין תערובת של :
    חצי כוס אורז+
    חצי ק"ג בשר טחון +
    מלח, פלפל, בהרט+
    רסק עגבניות או עגבניות טריות מקולפות חתוכות לקוביות
    מרוקנים את החצילונים וממלאים בתערובת המילוי.
    מטגנים בסיר בשמן זית מכל הצדדים עד שהקליפה מתרכבת.
    מוסיפים רוטב:
    – מים+עגבניות מרוסקת+ שום חתוך לפרוסות+מלח,פלפל שחור,נענע,
    מביאים לרתיחה ומבשלים כ- 30- 40 דקות על אש קטנה.
    אפשר להוסיף ליד עגבניות תמר – ממולאות באותה צורה.

    נושא : חצילונים ממולאים בשר – ברוטב – בתנור
    תאריך : 18/08/05 13:10
    מחבר/ת : נעמי דה פירסט
    בתגובה ל: מאוד רוצה גם את המתכון של "חצילונים ממולאים בבשר בתנור",תודה רבה. – עידית2
    ================================================
    חצילונים ממולאים בשר
    מצרכים:
    חצילונים – מרוקנים את החצילונים ושמים בקערה עם מים (כדי למנוע כמה שאפשר השחרות)
    לתשומת לבך: כאן שיטת החיתוך שונה מהחצילונים הממולאים הרגילים.
    יש לעשות חתך לאורך החצילון בצורת כיס ולרוקן חלק מהמילוי.
    החתך הוא מכיוון הראש לתחתית.

    בצל קצוץ
    בשר טחון או קצוץ
    תבלינים מלח, פלפל, בהר או קינמון , פפריקה
    עגבניות טריות מקולפות קצוצות
    שמן זית

    מטגנים את הבצל קצוץ בשמן זית ומוסיפים לו את הבשר טחון, מוסיפים חלק מהעגבניות הקצוצות
    מתבלים ומצננים מעט.

    ממלאים את החצילונים בתערובת.

    מטגנים מכל הצדדים את החצילונים בשמן זית (בזהירות) ומניחים בתבנית כאשר החתך הממולא כלפי מעלה.

    לרוטב: בסיר נפרד מטגנים מעט בצל בשמן זית, מוסיפים מים, פלפל שחור ומביאים לרתיחה, מוסיפים את העגבניות קצוצות, פפריקה, מלח ומעט בהר , מביאים שוב לרתיחה , מורידים לאש קטנה ומבשלים כ- 5 דקות נוספות.

    מוזגים את הרוטב על החצילונים ומכניסים לתנור
    160 מעלות
    בערך עוד כ- 30-40 דקות.

    נ.ב. – זה מתכון לבנוני שקיבלתי מחברה שלי מצד"ל.

    עלי גפן ממולאים – 2 גירסאות
    http://iliosradio.net/forum/index.php?showtopic=9713

    מדייס
    http://iliosradio.net/forum/index.php?showtopic=9594

  9. פלפלים ממולאים בנוסח בולגרי
    חברה שלי בולגרייה לימדה אותי .
    היא מוסיפה בתערובת גם תבלין שקוראים לו צ'ובריצה
    כפי שלימדה אותי החברה הבולגריה שלי:

    פלפלים גדולים ויפים מרוקנים ושטופים

    לשים בסיר מעט שמן (אפשר גם שמן זית) ולאדות בצל קצוץ
    להוסיף את הבשר טחון, אורז,
    כף רסק עגבניות
    מלח, פלפל
    פטרוזיליה קצוצה
    צובריצה
    לערבב ולקרר מעט

    למלא את הפלפלים ולסדר בסיר רחב.
    אפשרות נוספת – בתנור – לסדר בתבנית עם שוליים גבוהים

    להכין את הרוטב

    מעט שמן בסיר+ כף וחצי רסק עגבניות
    מלח, פלפל
    מעט מים
    לערבב היטב
    לשפוך את הרוטב לסיר לכיסוי
    לבשל על אש קטנה בערך כ- שעה

  10. ירקות ממולאים – המילוי מתאים כמעט לכל סוגי הירקות

    מתאים לפלפלים ירוקים ו/או אדומים יפים – מרוקנים ושטופים ו/או קישואים יפים קטנים ו/או חצילונים ו'או עלי כרוב ו/או עלי מנגולד וכו'

    תערובת למילוי-
    אפשר לעשות אותו חי או לטגן בשמן זית את המילוי

    בשרי
    בשר טחון + אורז+ קוביות קטנטנות עגבניות מקולפות+ פטרוזיליה ו/או נענע קצוצים, (אופציה- בצל קצוץ)

    צמחוני – להוריד הבשר

    לתבל במלח + פלפל שחור+בהרט+
    טיפונת כורכום (לא הכרחי)
    לערבב היטב

    למלא את הפלפלים/קישואים
    לשים בסיר רחב
    להכין רוטב
    מים+מלח+פלפל+שום כתוש+ נענע+ מיץ לימון
    לכסות את הפלפלים /קישואים
    להביא לרתיחה ולבשל על אש קטנה כ- 40 דקות

  11. דרך אגב – תראה איזה שרשור ממולאים נהדר ריכזתי בזמנו במתכונים נט
    http://www.matkonim.net/forum/2004/viewmsg.asp?msg=30361

  12. דרך אגב – אפילו הממולאים שלך נמצאים בשרשור הממולאים….

מה דעתכם?

