ככה נראה ווינר שניצל עגל!!!

זה פוסט די עתיק אצלי. ממש ממכרות הפחם של הפוסטים שלא ראו אור יום. כתבתי אותו ממזמן. לפני 4 שנים, לערך, אבל רק עכשיו עינכם שוזפות בו. בתחילת הפוסטים, חשבתי לכתוב משהו על שניצלים. הייתה תקופת שניצלים בפורומים של האוכל בהם הייתי. רציתי לעשות סדר. להיות אוברחוכם, שלא כמנהגי (כמובן).

היום זה יום מושלם עבורי לפרסם את השניצל. היום אני מסיים את חודש הטבעונות, בחסות הסדנא לניקוי רעלים של איה הוד (יש לינקים ותחפשו בגוגל ופייסבוק). אני כבר חודש חושב מה יהיה המאכל הראשון שאיתו אני פותח את החיים שלאחר הסדנא. החיים "החדשים" שלי. אין לי ספק , ולו הקל שבקלים, שלהפגנת בדיקות הדם הגרועות לפני כחודש, אני פשוט לא חוזר.

בתהליך הסדנא הצלחתי להדחיק, להעלים, לבטל ולשחרר רצונות תמידיים של קרייבי לאוכל, כל אוכל, מתוקים, בצקים, וקולה. המון קולה. זה לא שאני שמן בצורה יוצאת דופן, אבל הכרס הגיע, והפרצוף התנפח, כמעט לחצי כדורסל. כרס, לא גדולה, לא מהסוג של תמונות המנגליסטים בעיתונות של יום העמצאות, אבל היא שם עם נוכחות מעיקה. יחסית אלי, זה היה כבר בלתי נסבל.

יותר מעניין אותי לחזור רק לקומפורט פוד. שניצל עם פירה, זה שווה ערך לשניצל עם צ'יפס, אבל מוותר, אני מאוהבי הפירה, לחזור לבישול רגיל של בית. פחות המבורגרים, כנפיים בדיקסי, ספייר ריבס…..ואתם מבינים את הכיוון. גם שניצל יהיה יותר בצמצום, ויש אפילו למטה, טיפ לשניצל אפוי במקום מטוגן (תודה ליעלה מפורום אוכל Yנט, ששתפה אותי ברעיון הזה, לפני שנים לא מעטות). אני גם איש עם חך לקציצות וממולאים. אולי אני אעלה מתכונים וטיפים. (הפולני שבי אומר, למה? כי במילא לא מבקשים). מצד שני, אני לא רוצה לעשות בלוג על אוכל. לכן אין כאן תמונות, למרות שיש, ואותן אני מעלה לפורום אוכל.

למה שניצל? לא יודע. גדלתי על שניצל, אולי זה התחיל שם, מלול התרנגולות של סבי וסבתי זצ"ל, בכפר אברהם שבפתח תקווה. מי לא אוהב שניצל, מה יש בו לא טעים? מנה אולטימטיבית למסעדות, ולפיתה. מתקמבן לו בצורה מבריקה עם כל תוספת ליד. התרגלנו לשניצל עוף, כמו שהתרגלנו לשווארמה הודו. עד שטסתי לחו"ל באחת הפעמים הראשונות שלי לא טעמתי מעולם שניצל עגל. מאז ממש אפשר לומר שחיי השניצלים, השתנו, ואני חלילה לא מזלזל בשניצל חזה עוף. ההתוודעות לוינרשניצל אמיתי שינתה את חושי הקולינאריים. וינר שניצל אמיתי זה מעגל. לא חזיר. כל טיסה לחו"ל שעוברת דרך וינה מבטיחה לי ביקור עם גולאשזופה ווינרשניצל.

הייתי לא מעט פעמים בוינה לטובת עבודה, ואולי אחזור בקרוב. שניצל בוינה זה כמו חומוס אצלינו. יש בכל חור. יש חורים ממולצים ומחייבי ביקור כמו Figlmüller ליד קתדרלת סנט סטפן, אזור תיירות מרכזי בוינה. מקבלים בצלחת שניצל עגול, ענק, בקוטר 30 ס"מ, לימון מעל, וליד קרטופלסאלאט משובח (יש מתכון!), שזו התוספת המושלמת לטעמי עם שניצל.

בארץ, אני מכיר רק את סבסטיאן של קפה נואר עם שניצלים מהוללים מעגל או עוף. מקבלים דונם שניצל מושלם, דק ופריך, בצלחת עם פירה טעים ובצל מטוגן. אפילו הציפוי של השניצל עם טעם ייחודי (הרבה פלפל שחור). אשמח להמלצות אחרות.

כמה טיפים לשניצלים מהיסטוריית המטבח שלי, והאמת, בלי להשתחצן יותר מדי, אני אלוף בשניצלים:

  • שניצל צריך להיות דק. אין אחר. עובי של יותר משלושה מ"מ זה "חזה עוף" ולא שניצל.
  • שניצל דופקים עם פטיש שניצלים כבד ומקצועי. השקעה חד פעמית של 120 ש"ח, וזה מחזיק מעמד, עד שהוא פוגש את הראש של הסורר הקרוב לבית מגורייך🙂
  • לפני שדופקים את השניצל, צריך לכסות אותו בניילון נצמד או שקף. לא דופקים ישירות על השניצל ובטח שלא עם הצד המשונן של הפטיש שנועד לעגל או חזיר. עוף או הודו פשוט מתרסקים לפירורים.
  • ממש, אבל ממש ממש ממש, לא חובה לדפוק שניצלים. אפשר לקנות שניצלים דקים אצל הקצב שלכם, ועדיף אצלו
  • ציפוי רגיל זה קמח-ביצה טרופה-פירורי לחם. פירורי לחם זה כבר שם כולל' לשלל התערובות הטעימות שיש לקנות היום. מקמח מצה פשוט, דרך פירורים מתובלים ועד לפנקו יפני. אני לא אוהב ציפוי של ביסלי מרוסק.
  • אני מערבב חרדל עם הביצה' או לפעמים מורח חרדל על צדו האחד של השניצל' לפני הקמח (כך למדתי מאמא שלי, שבוודאי למדה מאמא שלה). לילדים אפשר לערבב קטשופ עם הביצה.
  • בפירורי לחם רגילים מומלץ להוסיף פפריקה ופלפלשחור. לשומרים לאכול לא כשר, מומלץ להוסיף גם גבינת פרמזן. נסיתי כמה פעמים להוסיף גם תערובת פלאפל, לא מספיק מוצלח בשביל להמליץ על זה.
  • ציפוי כפול ופריך: לאחר השלב הראשון של פירורי הלחם טובלים שוב בביצה ושוב בפירורי לחם.
  • שמן: משפיע על טעם השניצל! שמן תירס לא לטעמי. שמן זית הכי טוב, אבל יקר בטירוף לשניצלים (עד ששרי אריסון תאמץ אותי), שמן קנולה או סויה יעשו את העבודה היטב.
  • שניצלים מטגנים בשמן חם מאוד, זה מוכן תוך 2-3 דק'. שימו לב. צבע זהוב לייט ולא חום בהיר.
  • להגשה: חצי לימון, חרדל, חזרת, מיונז שום, קטשופ…תבחרו ותעשו מיקס.
  • שניצל אפוי: מכינים שניצל כרגיל, שמים על תבנית עם נייר אפייה. מטפטפים על השניצלים מעט שמן זית ואופים 15 דק' בחום 220
  • שניצל אפשר לאכול קר (אווי גוועלד בחלה טריה עם מיונז וחמוצים), אבל בשום אופן לא לחמם במיקרו! רק טוסטר אובן

שלל תמוונת שניצלים מגוגל 

איך עושים שניצלים בטעמים שונים? מערבבים את הטעם עם הביצה. דוגמאות בבקשה:

  • שניצל תאילנדי: נערבב רוטב צ'ילי מתוק עם הביצה
  • שניצל אמריקאי: נערבב כפית שטוחה חרדל והרבה קטשופ עם הביצה
  • שניצל מקסיקני: נערבב קטשופ חריף עם הביצה
  • וכו'……… הבנתם את הרעיון……..


מתכון לקרטופלסאלאט של יעל מוינה, פורום אוכל Yנט 2002, היום היא מנהלת את פורום אוכל כשר בYנט. עשיתי כמה שינויים קלים מניסיוני.

מה צריך:

קילו תפוחי אדמה אדומים
1 בצל גדול סגול קצוץ קטן או לחצאי פרוסות דקות. מיקס גם הולך
ציר בשר (חצי ליטר בערך), אפשר גם ציר ירקות ואם אין אז מים.
4 כפות שמן
3 כפות חומץ יין או רגיל
מלח ופלפל לבן
שליש כוס פטרוזיליה קצוצה

אופציה של כף חרדל חלק, לא גרגירים

ההכנה:

מבשלים את תפוחי האדמה, בקליפתם, 20 דקות בסיר מכוסה, מכבים את האש ומשאירים את התפו"א בתוך המים הרותחים עוד כרבע שעה.
למתקשים בפריסת התפו"א המבושלים: אפשר לקלף, לפרוס במנדולינה, אם יש, ולבשל בציר ירקות או מרק עוף או מים, כ15-20 דק', שלא יתפרק!
מכינים רוטב מהציר יחד עם הבצל, חומץ, שמן, מלחפלפל והפטרוזיליה.
תחת מים קרים לשטוף את התפו"א אבל לא לקרר אותם ( כך קל יותר לקלף אותם), לקלף ובעודם חמים לחתוך לפרוסות ולשים בתוך המרינדה,מידי פעם לערבב בעדינות כך שתפוחי האדמה יתקררו בתוך המרינדה.
כמובן שאפשר להוסיף תיבול, לקרר ולהגיש קר.


****

אוהבים שניצל? כן! כן! כן! שתפו עם החברים

»

  1. מאת נורית:

    רוע
    למה לפרסם את זה לפני ארוחת צהרים?
    הבטן משמיעה קולות שמקשים עלי את העבודה
    (-;
    חזק ואמץ

  2. מאת רננות:

    ככה כתבת תמיד למגרה ?
    איזה טיפים טובים – תמונות השניצלים מגוגל קשות .
    איזה יופי ששרדת את כל הסדנא
    שיהיה בקלות המעבר לחיי היום יום עם האוכל הבריא/טעים .
    ממליצה גם לדבר עם דוריתי .
    ושהבדיקות תהיינה בתוצאות טובות .

    • מאת זיו:

      שנים חטאתי בכתיבה למגירה. התמונות מגוגל באמת קשות לצפייה. ממש לשים ביס במסך. אני לא מאמין על עצמי ששרדתי את הסדנא, אבל ברטרוספקטיב, זה היה קל מהמצופה. עכשיו לשינוי הגדול באמת.

      תודה!!!

  3. מאת אחותך (הגדולה):

    אני לא טעמתי את השניצלים שלך מתקופת החטיבה, שבאותה תקופה גידלת אותי ואת אורה והכנת לנו כל יום שניצל עם פירה או צ'פס שהיה תענוג גדול אבל עברו כמה שנים טובות מאז (לטוב לא כ"כ הרבה…)..

    אז לאחר החגיגות הגדולות אני מצפה ממך להזמנה אישית – כמו פעם…

    ואתה כזה פולני שאין דברים כאלו .

  4. Hello Web Admin, I noticed that your On-Page SEO is not that great, for one you do not use all three H tags in your post, also I notice that you are not using bold or italics properly in your SEO optimization. On-Page SEO means more now than ever since the new Google update: Panda. No longer are backlinks and simply pinging or sending out a RSS feed the key to getting Google PageRank or Alexa Rankings, You now NEED On-Page SEO. So what is good On-Page SEO?First your keyword must appear in the title.Then it must appear in the URL.You have to optimize your keyword and make sure that it has a nice keyword density of 3-5% in your article with relevant LSI (Latent Semantic Indexing). Then you should spread all H1,H2,H3 tags in your article.Your Keyword should appear in your first paragraph and in the last sentence of the page. You should have relevant usage of Bold and italics of your keyword.There should be one internal link to a page on your blog and you should have one image with an alt tag that has your keyword….wait there's even more Now what if i told you there was a simple WordPress plugin that does all the On-Page SEO, and automatically for you? That's right AUTOMATICALLY, just watch this 4minute video for more information at. WordPress Seo Plugin

מה דעתכם?

