הנה זה מגיע, הפיינל קאונטדאון. ממש הרגשה של סיום תהליך, ארוך, מיוחד, ממצה ממוקד, עם יד מכוונת מקצועית לעילא ולעילא, והחשוב מכל, שהרגשתי בו נהדר. אודה ולא אבוש, יש קצת התרגשות לקראת המפגש האחרון ביום חמישי הקרוב, ניסיון קלוש לעשות סיכומי אמצע הדרך, ומה יקרה ביום שישי, מייד לאחר הסדנא. אני יודע מה אני מתכוון לקחת איתי הלאה, לחיים בכלל וליומיום. עדיין לא סגור על זה סופית, זה לא לגמרי בטוח, אבל הכיוון ברור. קריסטל קליר. על החיים שיתחילו ביום שישי, אני אכתוב לאחר מפגש הסיכום.

במבט לאחור של שלושה שבוןעות ויומיים אני מתקשה מאוד להאמין שנעלם לי התאבון לגמרי. אני שבע מכלום והרבה אוויר ומים עם לימון. אתם חייבים להבין את גודל השינוי ואולי אף המשבר (כי יש שברון לב על האוכל. אני אוהב לאכול!). כמישהו שיכול לאכול, ואכל, שלוש ארוחות מלאות ביום (רק פעם אחת תגיעו לארוחות בוקר במלונות באסיה ואז תבינו איך אוכלים רוסטביף לארוחת בוקר), אני בקושי מסוגל לסיים כוס אורז וקצת כתומים ליד עם תוספת של קערית מרק. במלחמה קשה אמנם, אני אוכל סלט עלים ירוקים (עדיין זוועתי בעיני), אבל שבע. אני לא רעב!! רק שלא ישתמע כי מעכשיו אני נמנע מאוכל וסוגד לאנרגיה רוחנית שתאכיל אותי במקום חומוס טרי ,אצל אבו חסן.
חס וחלילה טפו, טפו, טפו. אני בוודאי חוזר לשניצלים ולפירה, אבל עם דגש לתשומת לב מוקפדת. כמובן שיש דברים אחרים שאפשר להגביל ולצמצם.

אפשר לשמור יותר ולהיות יותר מחושב. לא צריך לבלוס ולהאביס את הקיבה. אפשר לצמצם גבינות בקר, בעיקר קשות ובצקים רגילים. בצקים ומאפים, זו מחלה קשה אצלי.

עדיין לא דיסקסתי עם איה על לחמים, כמויות, אבל יש לי הרגשה פנימית שהיא ממש, אבל ממש בענק, נגד בצקים לבנים מקמח מעובד. אני אחזור לאפות בבית לחם משאור, גידול עצמוני במקרר, (רוצים תמונה ומתכונים?), או פשוט לקנות לחם משובח שיפון ושאור, עם אגוזים בארטיזן (הטובה בלחמים לטעמי האישי, מכל רשתות הלחמים המעונבות). לחמי שאור זה הדבר האמיתי עבורי. התודעתי אליו במהלך במפגש השנה בפורום אוכל של Yנט. שם טעמתי והשכלתי. מאז גידלתי לא מעט שאורים ולחמים, אם כי אני ידוע כסיריאל קילר של שאורים. תשאלו בפורום.

השבוע יש לנו דגים!! דגי ים ולא בריכה. ממש שדרוג לאוכל. טונה אדומה, אם כי ממש קשה למצוא במחירים סבירים ומעלה. רק אולטרא גבוהים. סלמון, דניס, באס, ולוקוס היו בשפע, גם הליבוט לבן, אבל לא מצאתי סרדינים טריים. על הרינג לא חשבתי…שווה בדיקה. מחירים סבירים לגמרי עבור דגים טריים. התחדשתי בכמה דגים טריים שיספיקו לשבוע. מתכונים חדשים יהיו בשפע, ואם המון מתכונים מעולים ברשת. אחד העליתי לריזוטו אורז מלא וסטייק טונה. אפשר כמובן להחליף את הטונה בדג אחר. אני אוהב דגים טריים, בעיקר בגריל, פחות מבושלים להוציא גפילטע פיש. הפתיע אותי לגלות כי הקרפיון דג מאוד נחשב ביפן, ויקר מדגים אחרים. מצד שני, אני לא יכול לסבול חריימה. משהו בריח בישול של החריימה, לא עושה לי טוב, אולי זה סוג הדג. מרק דגים, קרי בויאבז צרפתי, נראה לי מושלם לשבוע הזה בסדנא, אבל, סליחה, אני לא נוגע. לא יכול להתקרב. מתכון בהמשך.

זהו בינתיים. תהנו מהשבת.

מתכון לבויאבז, מתואם לסדנא שלנו, מהאתר של אריאלה. אתם בוודאי תכירו אותה בקרוב 🙂

חומרים:

  • סיר גדול
  • 2 ק"ג או יותר דגי ים טריים, מסוגים שונים, נקיים ומפולטים עם האדרות, כולל דגים קטנים שנשארים שלמים, כמו סרדינים. תבקשו בחנות לפלט את הדגים וקחו את האדרה עם הראש.
  • שמן זית לטיגון
  • 2 בצלים בינוניים חתוכים לקוביות
  • 1 כרישה בינונית קצוצה, חלק לבן בלבד
  • 4 גבעולי סלרי אמריקאי  חתוכים לקוביות
  • 3 גזרים בינוניים קלופים וחתוכים
  • 4-5 גבעולים מ-תימין, אורגנו, רוזמרין – טריים קצוצים
  • חצי צרור פטרוזיליה וחצי שמיר קצוצים (כוסברה מומלצת מאוד)
  • 6 חוטי זעפרן (לא חובה, יש כורכום)
  • 8 שיני שום שלמות קלופות
  • 5 גרגרי פלפל אנגלי
  • 4 עלי דפנה
  • 3 בטטות גדולות חתוכות לקוביות ועוד תפו"א מחולק לשלושה (בשביל לספוג מלחים מיותרים בעיקר).
  • כוס דלעת חתוכה לקוביות
  • 2 קישואים בינוניים חתוכים לחצאי טבעות
  • כפית כורכום, כפית פפריקה, מלח ופלפל לבן

אנחנו מוותרים על העגבניות, קלמארי, מולים, שרימפס והיין הלבן שיש בכל בויאבז.

אופן ההכנה:

מטגנים בצל, כרישה, שום, סלרי וגזר עד להזהבה, בשמן זית. מוסיפים עשבי תיבול ותבלינים, חוץ ממלח ופלפל לבן, ומטגנים כמה דקות.מוסיפים את אדרות הדגים הגדולים (את הדגים הקטנים כאמור, מוסיפים בשלמותם), מוסיפים את שאר הירקות ומאדים מעט. מוסיפים מים רותחים בכמות כפולה מגובה החומרים שבסיר,ומביאים לרתיחה ללא מכסה. מתבלים במלח ופלפל, מבשלים עוד כ- 40 דקות על אש נמוכה ומדי פעם מסירים קצף.
מסירים את המרק מהאש. מסננים דרך מסננת דקה מעל סיר או קערה, כדי להיפטר מן העצמות. משאירים חלק מהירקות שלמים, ואת השאר מרסקים בבלנדר מוט. מחזירים לסיר ומביאים לרתיחה. טועמים ומתקנים תיבול.
לפני ההגשה מחזירים לרתיחה ומוסיפים את נתחי פילה הדגים. מבשלים רק -3 2 דקות.

את הבויאבז הצרפתי, נהוג להגיש עם בגט קלוי ורוטב שנקרא: רוטב רואייה, המתכון באתר של אריאלה.

האתר של אריאלה:
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=arifixi

עמוד הפייסבוק של האתר:
http://www.facebook.com/pages/byswl-bqzb-hslsh/319707039638

הפוסט לסיכום

**** 

אהבתם? =לייק שתפו בפייסבוק וספרו לחברים

מה דעתכם?

