רק בגלל הכותרת, היא עצבנית. אפילו שלא אמרתי את שמה של י'. היא לא באמת הזמינה את עצמה (היא כן!), אני התחייבתי. לפני שנים. לא יצא. התחמקתי, ברחתי, מה שתגידו נכון, אבל בבוטום ליין, פישלתי. כמו בדברים רבים אחרים.

עכשיו אני מחכה לסוף הניקוי רעלים בשביל הארוחה. רק צריך דירה יותר גדולה. חובה. אין לנו מקום לארח 20+ אנשים מבלי להנדס מחדש את הסלון והמרפסת. אני שונא את הדירה הזו. שתחייה עוד מסוגלת לבקש צביעה מחדש של הקירות לקראת האיוונט, והס מלהזכיר את הסרוויס שהיא רוצה כבר 10 שנים. יהיה יותר זול להזמין את כולם לחגוג לאנץ במול הים.

כל עונה אני מכין בין 4-6 שבתות צ'ולנט. אני בד"כ טורח לבקר גם בבני ברק, בשביל חלות ממאפיית ויז'ניץ, הטובות ביקום. גם ביקור קטן במסעדה היהודית בבני ברק, להשלמות קוגל (קיגל), בעיקר כשיש הרבה אנשים.
אני יכול לאכול צ'ולנט כל יום. זה הבאג שלי (אחד מיני אלפים), גדלתי על זה. אמא שלי מחממת לי צ'ולנט ביום ראשון מהשאריות של שבת, ושמה את זה על פסטה. מזעזע ככל שהעיוות הקולינארי הזה נשמע, זה שוס עולמי.
אמא שלי מכינה צ'ולנט בסיר של אמא שלה, סיר שסבתי קיבלה איפשהו כשעלו לארץ בשנת 49. זה סיר אלומיניום צבא US. היו לו שלושה תופסנים ממתכת עבור המכסה. היום אנחנו מכינים בו רק מאכלים מסוימים כמו גפילטע פיש. סיר לבישול נוסטלגי בלבד. הון לא קטן הוצאתי עבור הסיר שלי, בנפח 11 ליטר, תוצרת סולתם, איכות בינונית ומאכזבת עד מאוד. היה עדיף משהו צרפתי עבור עוד כמה תשלומים. בסך הכל סירים נשארים איתנו כנראה לנצח…

אתם הרי יודעים כי הצ'ולנט תמיד מלווה בתחושת כבדות, וחמימות נעימה בבטן. אוכל מושלם לשבת חורפית. חופרים בשמיכות אחורי זה ומחממים את האווירה. מה נשמע כאן רע? בשיל הקלילות היחסית (לטעמי פסיכולוגית גרידא), הצ'ולנט עצמו מבקש תמיד משהו מרענן לידו. סלט ירוק, חמוצים, סלט כרוב או משהו כזה. הסלט קוסקוס כרובית של קומרובסקי, אליו התוודעתי לא מזמן, הוא מושלם בעיני, גם בקיץ וגם בחורף.

דרך אגב, אם יש תחרות לצ'ולנט, תרשמו אותי.

זה מה שבתכנון הארוחה:

  1. מרק בצל מוקרם או מרק צח עם פנקייק אוסטריים
  2. סיר חמין\צ'ולנט (תבחרו) גדול בלי בשר, רק עם כמה פולקעס. פשוט לא יהיה מספיק צ'ולנט.
  3. סיר נוסף של תערובת בשר (נתחים שונים) בצלי
  4. קיגל מבני ברק
  5. שניצלים ופתיתים לילדים. יש המון ילדים. אולי אשקיע עבורם גם בפסטה אוסם.
  6. סלט כרוב של אמא שלי
  7. סלט קוסקוס כרובית של ארז קומרובסקי (מתכון בהמשך)
  8. סלט פירות, עוגות
  9. סיידר חם עם קינמון

נראה לי שיספיק. וורסט קייס סנריו, שיקפצו לחומוס בטירה, לא רחוק מאיתנו.

הערות לארוחה ובקשות יש לשרשר בתגובות. בתאבון לנו.

נ.ב אם מישהו מכיר את סולתם, תגידו שיש לי סיר להחזיר.


סלט קוסקוס כרובית

מה צריך:

1 כרובית בינונית מגוררת גס
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה ומי שאוהב מומלץ להוסיף חצי צרור כוסברה. אני אוהב.
4-5 בצלים ירוקים, רק נעלים הירוקים
חצי צרור נענע קצוצה
¼ כוס שמן זית או התערובת של זיתולה
2-3 לימונים טריים סחוטים כולל הפרי מבפנים (לגרד עם כפית)
מלח גס ופלפל לבן

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את כל המצרכים למעט הלימון. את הלימון בוזקים מעל ומערבבים שוב בידיים כמו שמכינים קוסקוס (מחככים את הידיים זו בזו שיהיו פירורים) .
טועמים ומתקנים תיבול במידה הצורך, מגישים אחרי 10 דק' או יותר בשביל מיזוג הטעמים.

גנבתי את התמונה מהאתר של בייגל'ה (רוני). יש לינק משמאל. שווה ביקור והרשמה.

תמונה מהאתר של רוני - בייגל'ה. יש לינק משמאל

****************************************

הארות והערות, סיפורים, פידבקים, טוקבקים, יתקבלו בשמחה ואף יפורסמו. אשמח אם תרשמו, ואל תשכחו להפיץ ולספר לחברים…

»

  1. קיצי הגיב:

    זיו טבולת כרובית
    לא הקשבת בשיעור ואני זוכרת למה ((((:

  2. אחותך (הקטנה) הגיב:

    תשמור לעצמך איזה סוד אחד או שניים מהמתכון….

מה דעתכם?

