יש משהו מיוחד בחגים היהודיים שלנו. תמיד יש בהם אוכל, לפני, אחרי ובעיקר תוך כדי. רק ביום כיפור, שאני לא יודע אם הוא בחזקת חג או לא, אין את האוכל של התוך כדי. מה לעשות זה צום. הכי צום שיש. אין קדוש ממנו בצומות. אממה, אני חושב שמרבית העם לא צם, רק משקר בסקרים.  למי הרעתי בחיים כל כך הרבה בממוקד או במצטבר שאני  צריך להפסיק את תנועת המזון אל קירבי, עבורו למשך 25 שעות?!!! אפילו לאישתי לא הגעתי למצטבר של שעתיים ברוטו.

אני לא מהצמים בעיקר בגלל שאני לא מאמין בקיומה של רוח רפאים אלוהית ומיוחדת שמכוונת את דרכנו ובראה את העולם. אז למה לצום? הרי במילא אני לא עושה שום דבר אחר במהלך השנה, לא מתפלל, אין בית כנסת, לא שומר שבת ובטח ובטח לא שומר כשרות, אז מה שחשוב זה שאני אצום בכיפור? אני גם לא ממש מכבד ומעריך את אלו שצמים בכיפור אבל בדיוק כמוני לא עושים דבר וחצי דבר אחר למען אמונתם באלוהים וביהדותם במהלך השנה שבין כיפור אחד וזה שאחריו. מה הטעם? אם אתם מאמינים אז למה שיסלחו לכם, כי צמתם בכיפור?! ואם אתם לא מאמינים ורק עושים כי ככה נהוג וככה עושים אחרים וכולם, והעיקר זה לספר לכל מי ששואל ולא שואל שאתם צמים, במין צדקנות טהורה רגעית שכזו, תוך כדי צקצוק שפתיים, אז אתם לא מאמינים ואין כל משמעות לצום שלכם במילא.

אני מוכן להתערב ש-90 אחוז מאלו האחרונים לא יודעים בכלל מה רעיון הסליחות לפני כיפור ומה הרעיון העיקרי בכיפור עצמו.

כילד, אני זוכר את כיפור עם בית הכנסת של סבא, ואמא שלי שצמה עד לפני כמה שנים, והיחידה למעשה. אבל בשבילי לא מאמין שכמוני, כיפור היה חג האופניים, הסקייטבורד והגלגיליות (חחחחחחחח) המושלם. עד סוף החטיבה היינו מבלים ככה בכל כיפור. בתיכון אני חושב התחלנו לבלות באזור הבילויים הראשי של פתח תקווה ליום כיפור וזה ברחוב רוטשילד לכל אורכו. הסוף היה בשנה שאחרי התיכון, שנת הגיוס עם העידכונים איפה כל אחד משרת ובאיזה קורס. האמת, עם יד על הלב, היה יכול להיות נחמד לראות שוב את כולם ולשמוע סיפורים עדכניים. מעניים מי כבר עבר את מחסום 5 הילדים או האקזיט המטורף של עשרות מיליוני הדולרים…

מאז זה חג הסרטים, ספר בקושי, ובעיקר כלום עם כלום. אבל הצ'ופר הכי טוב זה האוכל שאמא שלי מכינה לכיפור בשבילנו שלא יחסר…תמיד זה כמויות שמספיקות לשבוע, אבל זה האוכל של אמא והוא תמיד הכי טעים. ככה זה. בכיפור הבא אני אתארגן על טורנירים עמוקים ומהוללים של פלייסטיישן. נזמין את כל האחיות והחברים שלהם. יהיה יותר קל לאמא שלי להעביר את הסירים במקום לחלק למנות

כיפור יהודי וטהור למאמינים ולמאמינים לייט, צום קל כנהוג (לא מבין איך ייתכן צום קל) ושתחתמו בספר החיים

מה דעתכם?

