לג בעומר. חג ילדים טהור, אולי לא בדיוק…
העליות והמורדות של מחזורי הדורות שלנו במהלך החיים מפגישים אותנו עם החגים של הילדות שוב ושוב. כשהיינו ילדים ההורים היו באים איתנו למדורה עד גיל 10 בערך בו העזנו כבר להישאר לבד בתקווה עד הבוקר, ושוב הם באים איתנו לחגוג את המדורה של הנכדים. אנחנו כבר ההורים של עצמינו, במבט פנורמי.
 
אבא שלי היה הממונה על המדורה, כמעט תמיד, ואמא שלי באירגון האוכל, כמה צפוי. החברים היו השכנים מהבנין שלי או מהסמוכים וכולנו בכיתה אחת.היה כיף גדול, ויש לי זכרונות די נעימים מהתקופה ההיא, במיוחד מכמה חגיגות לג בעומר. שניים זכורים לי במיוחד,הראשון הוא כמות העצים העצומה שאספנו ולא גמרנו לשרוף עד הבוקר. זו הייתה גם המדורה שבה נדחיתי לראשונה ע"י אהובת הילדות שלי. איפשהו בכתה ה.  האמת נדחיתי על ידה מאז ולתמיד
השניה זו ההיא שבה חלק מהקרשים נאספו ליד הבית שלי וחלק ליד בית הספר. אבא שלי התחנן שנשאיר לו את הקרשים כי הוא הבטיח לילדים בבנין מדורת לג בעומר והוא יפצה אותנו בפלאפל. הסכמנו. היה לו קטע כזה לאבא שלי, להיות לפעמים יותר צדיק מהאפיפיור, רגעים כאלו שהשאירו את השומרוני הטוב פעור פה. זה נמשך עד סיום התיכון של אחותי הקטנה. עכשיו עבר לו. .
 
לעומת זאת מהתיכון אני כמעט לא זוכר כלום. אחורי זה היו החברים בעבודה לפרקים או החברים הקרובים. בעיקר התמקדנו במנגל. המדורה הייתה העשן המציק שנכנס הביתה מתובל בהרבה צרחות של ילדים. 
להורים של שתחייה היה כלב גולדן ענק ומדהים שהובא לארץ מדרום אפריקה. לכלב הייתה סטייה חריפה לחפש תפו"א מהמדורות בבוקר שאחרי לג בעומר. היה פריק של התפוחי אדמה האלו. פנקי, כלב מדהים.
 
משום מה יש לי פלאשבקס לחץ וקשת בלג בעומר, מהסוג הענפי והחוט המקשר. כנראה הכנה לנסיונות טלפוניים עם כוסות אשל ריקות (באמת פעם חיכינו לקו טלפון 10 חודשים, באמא'שלי). היוםבחגיגות של הנסיך מזה השנה השלישית שאנחנו חוגגים לו באמת עם הגן שלו, מדורה בלי זיקוקים, גנרטור נייד,  שליח של פיצות ומפעיל, זו לא מדורה של גן.כשסיפרתי ליורש, שפעם, סבא שלו היה עומד ומטגן קציצות פלאפל על גזיה מאחורי הבנין שגרנו בו, ומכין פיתות עם פלאפל חומוס וסלט (צ'יפס לפלאפל היה פיוז'ן), הוא לא מאמין לי. "למה לא אמרתם לשליח שיביא לכם", זו הייתה התשובה שלו. הליצן היה אחד האבות שידע לנגן באקורדיון ואולי עוד אחד בחלילית. אמא מסויימת הייתה אחראית על העוגת שוקולד+קרם איסטנט וניל+ציפוי שוקולד, תנחשו לבד.
 
לא ירחק היום שהמדורות יעברו למסנגר.
 
דרך אגב, פלאפל נגמר ולא היה.
 
 
נ.ב. לשתחייה שלי,לרגע שהיא תקרא את זה כנראה ביום ראשון…
לא, אני לא חושב, מהרהר, מפנטז ורוצה את אהובת הילדות שלי מכתה ה. אני נשוי לך, ואוהב רק אותך (ואת הנסיכה כמובן). ואני גם לא מצטער שהתחתנתי איתך ולא רדפתי לחפש אותה בגיל 25. תרגיעי.
נשים זה מקצוע מסוכן.

»

  1. הגיב:

    You write from right to left?你是从右往左写的吗?
     

  2. Ilaria הגיב:

    ma e ronn si?
     

מה דעתכם?

