*** פורסם לפני 4 שנים, 2007 ***
בטוח שיש כאלו שלא יבינו את מה שהם עומדים לקורא. זה קיים רק בפולניה. משפחות של פולנים הכוונה. מבחינה משפחתית חשיבותו של ערב ראש השנה שווה במדוייק לילסדה. אין שינויים, אין איחורים ואין משפחות אחרות. זה מה שיש. באים כי ככה זה. אני לא יודע אם זה החג הראשון או השני בחשיבותו אבל אצל אמא שלי זה תמיד נגמר במרק עוף עם קניידאלעך. שתבינו כמה זה חשוב.
בשנים האחרונות אנחנו מתעלים על עצמינו ועל המריבות המשפחתיות הגלובליות, אלו שהתחילו לפני שנולדתי וימשכו עד אחרי אחרון בני הנינים שלי מבלי לדעת למה ואיך, ואנחנו חוגגים עם שני הצדדים יחד שלי ושל של שתחייה עם צמצום מכובד של פולניה מהצד שלנו ושל העדה מהצד של שתחייה.
המריבות זה משהו מיוחד. אין באמת מריבות, יש העלבויות רבתיות שנגרמו בפומבי לאחד מבני המשפחה הויתיקים יותר והמכובדים יותר, ובפומבי אני מתכוון באירוע שבו כל שאר המשפחה נוכחת וראתה את ההשפלה המרה של אותו בן משפחה, קרי ברית או בריתה. השפלה באירועים רבי מעלה כמו חתונה זה גובל בהכרזת אבל משפחתי וניתוק מוחלט מהצד המשפיל שמלווה בשנים של הסתה נגדית משני הצדדים, לצדדים האומללים שנקלעו באמצע.
אני יודע שזה ממש מסובך להבנה, אבל תאמינו לי שאם לא הבנתם מייד והזדהיתם עמוקות אז אתם: א. לא בני העדה הפולנית. ב. לא התחתנתן עם בני העדה הזו , ג. אם אתם כן מבני העדה שלי אז לבטח אתם חיים בהכחשה, עמוקה. תנחומיי.
  אנחנו נחגוג השנה עם שארי בשר מהמשפחה החצי מפוזרת של אבי, ויופי לנו. מי שמתעניין בתפריט ימצא אצלינו את כללי הברזל הבאים: כבד קצוץ, או פטה כבד, מרק עוף ושני סוגי קניידאלעך, לחמניות של פסח, סלט כרוב עם צנובר, חזרת וגפילטע הבלתי נמנעים, שניצל "שיהיה לילדים", תפו"א, צימעס ואיזשהו עוף. אני אחראי למנה העיקרית הבשרית יותר מהזן הבהמתי של פרה או כבש. . כל השאר זה רק תוספות ושינויים ברוח התקופה לבסיסי המזון הללו.
מתכונים, רק תבקשו. …חג שמח וטעים
נ.ב
אין קינואה, כי זה לא אוכל של אנשים. זה אוכל של ציפורים.

מה דעתכם?

